Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Hugo »

De dood van Bert zorgde voor een gedeprimeerde stemming in het huis. Bij de overgebleven familieleden, nog maar een fractie van waarmee ze hun vakantie begonnen, was de kerststemming nu toch wel echt verdwenen, en dat terwijl Eerste Kerstdag nog maar enkele dagen van vanavond verwijderd was. Nu meerdere kerstbomen al als moordwapen gebruikt waren, had de kerstversiering in het huis toch een wat vieze bijsmaak gekregen. Uiteindelijk toog iedereen vermoeid naar bed.

De volgende ochtend werd het gehele huis gewekt door een zoete, kruidige geur. Iemand had duidelijk moeite genomen om iets lekkers te bakken in het ochtendgloren. De geur van peperkoek en speculaas zweefde naar de bovenverdiepingen, en één voor één kwamen de familieleden hun bed uit om te kijken wat deze geur veroorzaakte. Het schouwspel dat ze beneden aantroffen was echter minder smakelijk. Daar lag Edy, alhoewel het moeilijk was om haar te herkennen. Haar armen zaten onder de rode vlekken, en haar gezicht was opgezwollen. Ze bewoog niet meer. Iemand leek hun koekjes gebruikt te hebben als een ingenieuze moordmachine.

---
Cari famiglia,

Vannacht is Edy overleden. Edy was:
Afbeelding
De Monnik
It's easier to understand, than to explain why you know

Het is weer tijd om te stemmen! Jullie eerstvolgende deadline bevindt zich op zaterdag, 2 januari 12:00.

Fijne jaarwisseling
:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Matthijs »

RIP Edy. Ook jij had wat hints achtergelaten merk ik: "ik ben dan wel engelig" op nacht 3 sloeg blijkbaar hierop (denk ik dan). Dit spel is een beetje als 2020: het loopt allemaal niet zo lekker :lol: Dusseh, de plannen voor vandaag?
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Djamila »

RIp Edy...

Njaa ik weet niet of het Dorp nog kan winnen. Ik ben verbaasd dat het spel nog niet afgelopen is :lol:
Lijkt me wel duidelijk welke paar slechtjes er aan het werk waren gisteren.
Mjaa duidelijk dat ik toch geen mensen mee ga krijgen... dus whatever

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Djamila »

Mark is overduidelijk slecht.
Wie stemden zo stellig op Bert met vage redenen?
Maaike, Kayan (die Mark ook nog eens verdedigde), Belle (die Mark ook nog eens verdedigde) en Mark zelf natuurlijk
Lola is volgens mij ook geen goedje: ze zei dat ze in de nacht van alles zou zeggen, maar nog niks gezien. En Mark vertrouwt haar 100%; niemand weet waarom.

Thijs en Wouter heb ik geen idee van wat ze nou aan het doen zijn.
Nynke heb ik geen slecht gevoel bij.

Dat was mijn bijdrage. Mijn stem gaat iig naar Maaike, Kayan, Belle, of Mark met voorkeur voor een van de eerste twee. Aangezien Mark toch beschermd wordt...

-offtopic-

Ik wens iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling toe!! :banana:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Kayan »

RIP Edy!

Ehh.. Djamila, je bent wel lekker weer aan het sturen he. Ik vind het prima om op Mark te stemmen als ik ervan overtuigd was dat ie slecht is.. Maar daar geloof ik helemaal niks van, dus tuurlijk spring ik dan voor hem in de bres. Je mag ook best op mij stemmen, maar dat wil je in dit punt van het spel al helemaal niet. Lijkt mij duidelijk dat je te veel aan het blind sturen bent.

@Matthijs, fasinerend dat je dit benoemt. Ik had ook zoiets in gedachten, maar wat ik ook interessant vind is dat Edy nu slachtoffer is. Voorzover ik weet was zij fervente voorstander van om de 5 mensen van de galg af te strepen, want de kans dát dáár een bg tussenzat, was vrij groot... En nu is ze er niet meer? Ik denk dat ik mijn stem naar jou laat gaan.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Matthijs »

Kayan schreef:
31 dec 2020, 12:41
@Matthijs, fasinerend dat je dit benoemt. Ik had ook zoiets in gedachten, maar wat ik ook interessant vind is dat Edy nu slachtoffer is. Voorzover ik weet was zij fervente voorstander van om de 5 mensen van de galg af te strepen, want de kans dát dáár een bg tussenzat, was vrij groot... En nu is ze er niet meer? Ik denk dat ik mijn stem naar jou laat gaan.
Top dat je nu dan je ware kleuren laat zien. Ook al vind je mij nog zo crimineel, het is nu essentieel om op wolven te gaan. Mark denk ik nog steeds meer crimimeel, maar zoals djamila al zei kan hij wel eens onder een vleugel genomen worden. En Edy had dus geen info, behalve rollen die er níét inzaten. Maar tussen Bert, Edy, Inge, Wouter en ik zaten blijkbaar toch gewoon 5 goedjes, niet eens 5 burgers. Ik zei t toch.. Dit dorp is gewoon vervloekt. Ik neig richting Maaike, maar die kan ook nog wel de advocaat over zich heen hebben. Kayan, bij jou had ik juist de priester in gedachten door je Rosamunde-gepush maar je maakt het nu wel markant.

Ik weet overigens nog steeds niet wat ik nou bij Belle moet plaatsen; als ze echt beschermd was, dan zou het uitermate dom zijn om haar eruit te halen, óf het is dubbelspel omdat we dat juist denken. Maar ik denk dus dat ze, áls ze beschermd is, en niet door de advocaat, niet wolf is.

Dan blijven er nog een paar mensen over, waaronder Wouter. Het zou me niks verbazen als zijn nieuwe rol weer oude streken bevat.

Maar ja, ik ga vandaag nog even met O&N en dan morgen pak ik mijn grote boek er weer bij (om bij te lezen).
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Kayan »

Dit vervloekte huis (oh wat mis ik de Efteling)...

Maar nee, Matthijs, ik volg jou helemaal niet. Ik zei helemaal niet dat ik je als crimineel bestempelde, maar als BG. Overigens, heb ik me continu ingezet om er een wolf uit te werken, maar tot dusver worden m'n theorieën en gedachten weggezet als 'vergezocht' of 'kort door de bocht'. Dat je dit nu weer gebruikt, oogt voor mij als een plan om de aandacht weg te sturen, en begin ik juist harige gedachten bij je te krijgen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
31 dec 2020, 12:41
RIP Edy!

Ehh.. Djamila, je bent wel lekker weer aan het sturen he. Ik vind het prima om op Mark te stemmen als ik ervan overtuigd was dat ie slecht is.. Maar daar geloof ik helemaal niks van, dus tuurlijk spring ik dan voor hem in de bres. Je mag ook best op mij stemmen, maar dat wil je in dit punt van het spel al helemaal niet. Lijkt mij duidelijk dat je te veel aan het blind sturen bent.

@Matthijs, fasinerend dat je dit benoemt. Ik had ook zoiets in gedachten, maar wat ik ook interessant vind is dat Edy nu slachtoffer is. Voorzover ik weet was zij fervente voorstander van om de 5 mensen van de galg af te strepen, want de kans dát dáár een bg tussenzat, was vrij groot... En nu is ze er niet meer? Ik denk dat ik mijn stem naar jou laat gaan.
Ja, met reden. Het is best wel duidelijk :lol:

@ Matthijs
Tja ik vind Maaike ook prima, vind haar al verdacht sinds Dag 2 oid.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Kayan »

Lol, is wel duidelijk wie hier de samenzweerders zijn :twisted:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 5 - Rudolph The Red-Nosed Reindeer

Bericht door Matthijs »

Kayan schreef:
31 dec 2020, 13:44
Lol, is wel duidelijk wie hier de samenzweerders zijn :twisted:
Waarom zouden wij hier dit overleggen als wij wolven zijn? :huh:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”