Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Hugo »

Die middag ontstond inderdaad een ruzie. Na de lunch was er enige onenigheid over wie er moest afwassen, maar al gauw escaleerde dit tot een groot gevecht. De verwijten over en weer vlogen over tafel: Mark of Bert zou verantwoordelijk zijn voor deze verschrikkelijke kerst, en moest gestraft worden! Bert bekende geheimen te weten die de anderen niet zouden kennen - maar voordat hij ze kon onthullen greep Mark hem bij de keel. Bert en Mark begonnen over de grond te rollebollen. Eromheen stonden de overige familieleden toe te kijken - zouden ze moeten ingrijpen? Enkele familieleden ploften op de bank neer, vermoeid van al het geweld van de afgelopen dagen. Mark sloeg Bert een blauw oog met een kerstcadeau, maar Bert sloeg terug, en probeerde Mark te wurgen met een snoer kerstlampjes. In hun strijd rolde het tweetal tegen één van de bomen in de eetkamer aan, die met een groot kabaal bovenop de beide heren terecht kwam. Plotseling klonk er een doffe klap, en een kreun. Mark kwam overeind, bedolven onder de naalden van de kerstboom, en met scherven van kerstballen op zijn vrolijke trui. In zijn rechterhand een gebroken zuurstok, met druipend bloed eraf. "Zo," zegt hij, "dat was dat." Bert beweegt niet meer.

---
Cari Famiglia,

Bert heeft de meeste stemmen gekregen. Hij was:
Afbeelding
De Waard
It’s impossible to keep a secret in a village with a good tavern!

Het wordt weer nacht. De deadlines zijn als volgt:
Deadline 1: Heks, Huurmoordenaar, Wolven morgen, 30 december, 17:00
Deadline 2: Heler donderdag, 31 december, 10:00

Belle heeft aangegeven liever niet verder te spelen - ik ga op zoek naar een vervanger voor haar.

:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door NynkeB »

WHUT?! Ik had toch niet helemaal aan zien komen dat Bert eruit zou liggen… 8-| :-(
Nondedju! Ik dacht dat de deadline pas om 19:00 was (vraag me niet hoe), maar gelukkig nog één minuut voor tijd gestemd. Zoals al aangegeven is mijn stem naar Mark gegaan.
Even in de war nu...

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Matthijs »

Welp RIP Bert. 8-| Ik ben zelf ook verbaasd dat Bert het stof heeft moeten delven, omdat ik dacht ik meer stemmen zag richting Mark dan richting Bert. Van wat ik terug kon vinden zijn dit de stemmen.

Bert: Maaike, Mark (enige optie), Kayan, Belle, Edy? -> 5x
Mark: Bert (enige optie), Djamila, ik, Wouter, Lola -> 5x, mogelijk 6x als Nynke op Mark.

Missend: Thijs, Nynke (Maar ik vermoed Mark uit haar bericht van vandaag)

Dat betekent dat het ofwel heel close was, (6/7 tegen 5 a 6) ofwel de Mark-stemmers hebben gelogen en toch op Bert gestemd. In elk geval wil ik de volgende dingen zeggen:
@Mark: jij komt nu zeker wel meer in de spotlight, zeker ook omdat Lola niet snapt waarom jij haar 100% vertrouwt (dus wat mij betreft valt Priester voor jou af ;-) )
@Kayan: wat is nou jou theorie over Lola? :lol:
@Thijs: vanwaar denk jij dat Belle tóch wolf kan zijn? Ik kan me erin vinden dat ze crimineel kan zijn, maar acht de kans beetje klein dat ze wolf is (door hele beschermengel geval)

Voor morgen ga ik in elk geval goed kijken wat het plan de campagne moet worden. Ik houd om eerlijk te zijn mijn ogen op Mark, Wouter en Maaike. In de hoop dat het maar 3 wolven zijn dan (maar hè, 19 man en 3 wolven + 3 crimi's.. is dat fair? IDK maar met 4 wolven gaan we richting de ondergang).
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Djamila »

Jaaaaa doei he. Jullie zitten allemaal in het hol. Kayan, Belle en Thijs oid

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Djamila »

En Maaike natuurlijk. Tja. Weet niet of we dit nog kunnen winnen. Lekker gespeeld jonges :roll:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Djamila »

Als iemand nog killende gaven heeft om deze overduidelijke wolven eruit te halen, doe je ding.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Kayan »

OKay RIP Bert.

@Belle, jammer dat je niet meer doorgaat :(

@Matthijs mijn theorie ging niet per sé over Lola, maar over de stem(mers)/stemming. Als ik als enige op Lola had gestemd, dan had ze nevernooit op het schavot kunnen staan. Dus dat vertelde me iets over de samenwerking om Lola eruit te gooien (terwijl verder niemand, behalve Bert, aangaf dat ze haar verdacht vond). Maargoed, geen waterdichte theorie ofcourse.

Mijn theorie over Mark/Floris was dus dat daar een Rosamunde tussen moest zitten, maar helaas.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Mark »

.....................................

ik ga morgen middag kijken en alles bekijken.
ik had niet verwacht dat ik nog leefde.

(buiten spel om, op werk erg druk 4 van 7 cliënten in quarantaine. plus meer problemen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Edy »

Rip Bert.
Ik begrijp werkelijk niets van dit spel. Behalve dat er wel heel veel GG uitgaan🤨

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 5 - In The Bleak Mid Winter

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
29 dec 2020, 18:28
Jaaaaa doei he. Jullie zitten allemaal in het hol. Kayan, Belle en Thijs oid
Wat is dit nu weer. Zit je niet gewoon zelf in het hol?! Beetje de gebeten WOLF spelen?

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”