Dag 4 - Let It Snow!

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Hugo »

Die avond was de stemming bedrukt. Alhoewel Nynke, Belle en Thijs samen een bordspel zaten te spelen, was er van plezier weinig te merken. De rest had zich teruggetrokken op hun kamers, of zat verslagen rondom het haardvuur. Het rustige kerstfeest waar velen op gehoopt hadden was goed verstoord. De koppen warme chocolademelk stonden onaangeroerd afgekoeld op de koffietafel. Zelfs de kerstbomen in de zitkamer twinkelden doffer dan voorheen.

Ida had zich op haar kamer teruggetrokken. Even rust, even tijd om alles op een rijtje te zetten. En even tijd om A Christmas Carol te lezen - ze had dat boek niet voor niets meegenomen. Al lezend doezelde ze steeds verder weg. Goed geslapen had ze al dagen niet meer. Ze weet niet hoe lang ze in slaap gevallen was, maar het was zeker stil in huis. Ida geeuwde, en rekte zich uit. In de spiegel zag ze er wat verfomfaaid uit. "Ach, zelfs als je eruit ziet als een nobody, wil niet zeggen dat mensen je niet graag ontmoeten," mompelde ze. Tijd om nog even tanden te poetsen voor het echte slapengaan. Terwijl Ida bezig was hoorde ze een krakend geluid achter zich. Ze draaide zich om, en wat haar ogen toen zagen, ging elk voorstellingsvermogen te boven. Ze voelde haar mond zich open spreiden om te gaan gillen, maar er kwam geen geluid. Sterke handen met klauwen grepen haar vast, en snel was het voorbij.

De volgende ochtend troffen de familieleden een bloederig hoopje aan in de sneeuw buiten, onder het balkon. Weer één minder.

---
Cari famiglia,

Ida is vannacht overleden. Zij was:
Afbeelding
Rosamunde
Just because you look like nobody, I would have liked to meet you always... In any place.

Er zijn verder geen geruchten. De volgende deadline is, in verband met de kerstdagen, op zondag, 27 december, 19:00. Graag voor die tijd jullie stemmen in een berichtje naar ondergetekende sturen. Vrije interpretatie wat je erbij wilt zetten ;-)

Een vrolijk kerstfeest! :reindeer:

:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Kayan »

Daar gaat m'n theorie 😂. Rip Ida!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Kayan »

En vrolijk kerstfeest iedereen!!!!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Ida »

Nou ja zeg alweer???? stomme wolven :frog:
Géén Merry Christmas

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Bert »

@ Ida: WTF! Weer Ida?! Begrijp me niet verkeerd, ik had je er graag bij gehouden, maar het feit dat jouw rol nu uit het spel is levert wel een andere kijk op het Mark/Floris/Lola-verhaal. Er zijn ofwel veel mensen die ZEGGEN dat ze in ronde 1 op Mark gestemd hebben, maar die dat niet gedaan hebben, zodat Mark en Lola evenveel stemmen hadden; diegenen gingen in ronde 2 op Floris, omdat Mark hun wolvenmaatje is. Of de wolven hebben hoog spel gespeeld en in ronde 1 wel op Mark gestemd, maar in ronde 2 dat niet meer gedaan/aangedurfd.

In het andere geval had Lola zoveel stemmen op dag 3-1 dat zij het doelwit van slechteriken geweest moet zijn, maar aangezien niemand van de burgers stemmen op haar 'overnam' was haar eruit krijgen onmogelijk. In dat geval zou Mark nog een burger kunnen zijn, maar ergens vind ik dat onlogisch. Wat hoezo krijgt hij de meeste stemmen (op papier althans) in ronde 3-1 en wordt Floris er in ronde 3-2 met overgrote meerderheid uitgestemd? Het lijkt me daarbij echt dat de slechteriken massaal op Floris gegaan zijn in ronde 3-2, terwijl dat in ronde 3-1 Lola was. Dat kan ik niet anders verklaren dan dat ze in ronde 3-2 Mark hebben 'beschermd'.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Mark »

Rosamonde okee....
die had ik niet zien aankomen maar dan wel logies dat het Ida is.

R.I.P Ida.

ik ga er nog steeds van uit dat ik in ronde 3-1 de meeste stemmen heb gekregen en in 3-2 sommige zijn geswitcht daarnaast hadden we ook paar stemmen 3 die op niemand van mark-Floris-Lola hadden gestemd dus extra stemmen.

morgen middag kan ik pas een goed bericht schrijven door werk.
fijne feestdagen allemaal maak er wat leuks van.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Thijs »

Pff Ida eruit ... Tot op heden alle lof voor de wolven onder ons ik kom geen stap dichterbij en daarom ga ik t over een andere boeg gooien. Ik ga er wederom vanuit dat Bella in het hol zit. Samen met minimaal 1 oud gediende. En een iemand die veel post. De reden dat ik dat denk is dat ik denk dat de tactiek is redelijk van de radar wegblijven, theorieën bevestigen die niet kloppen en zo totaal uit beeld blijven. 1 iemand komt met die theorieën. Persoonlijk denk ik dat Bert er ook wel eens in kan zitten.

Hij staat elke keer klaar met een theorie of oordeel en laat deze dan lekker smeulen. Of juist uit kussen. Nu ook weer Ida is door en Bert is er als de kippen bij... Misschien zou het spreekwoord aangepast moeten worden naar ; er als de wolven bij zijn.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Bert »

Mark schreef:
26 dec 2020, 11:21
Rosamonde okee....
die had ik niet zien aankomen maar dan wel logies dat het Ida is.

R.I.P Ida.

ik ga er nog steeds van uit dat ik in ronde 3-1 de meeste stemmen heb gekregen en in 3-2 sommige zijn geswitcht daarnaast hadden we ook paar stemmen 3 die op niemand van mark-Floris-Lola hadden gestemd dus extra stemmen.

morgen middag kan ik pas een goed bericht schrijven door werk.
fijne feestdagen allemaal maak er wat leuks van.
@ Mark: Hoezo is het logisch dat Ida Rosamunde is/was? Ik zie de logica daarachter niet?]

@ Thijs: Iedere keer met een (nieuwe) theorie? Ik roep al vanaf dag 2 dat ik denk dat we vooral Mark moeten hebben, maar er wordt maar geen gehoor aan gegeven.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Djamila »

Nouja zeg, RIP Ida. Wat een stomme wolven :evil:

Snap Marks reactie dat het logisch moet zijn dat zij Rosamunde was, ook niet.

Ik weet niet meer zo goed hoe of wat. Ik blijf erbij dat Maaike en Mark verdacht zijn. Ik weet alleen niet of ik op Mark wil stemmen.
Het is wel belangrijk dat het dorp vandaag eensgezind een slechtje eruit stemt.

Verder is Kayan bij mij ook gestegen op m'n verdachtenlijstje. Zo wilde ze Bert er stellig uit hebben, maar snapte de redenen erachter niet heel goed. Verder nam ze zowel Floris (bewezen goedje) als Mark in vertrouwen, met een zogenaamde theorie, die ze absoluut niet uit wil leggen.

Verder zijn een paar mensen, naar mijn mening, nogal onopvallend door de stemming heengekomen.
Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan Belle, die een post schreef waarbij ze het eigenlijk eens was met Thijs en dacht dat Mark geen wolf is. Hier geeft ze geen redenen voor. Ik krijg dan ook steeds meer kriebels bij Belle.

Mijn stem gaat dus, in volgorde van verdachtheid, naar Maaike, Mark, Belle of Kayan.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Bert »

Djamila, niet om te slijmen, maar wij zitten echt op hetzelfde spoor qua verdachten. Ik zou toch graag Mark eruit stemmen, omdat ik niet kan wachten om te weten of ik nu al die tijd al gelijk heb dat hij slecht is, maar ik ben het ook met je eens dat de burgers nu moeten zorgen om eensgezind te stemmen, om de slechteriken niet weer de kans te geven het te verpesten. Met Maaike en Belle kan ik ook zeker meegaan, Kayan staat ook op mijn lijstje, omdat haar theorieën te veel kort door de bocht zijn en dat ben ik niet van haar gewend.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”