Dag 4 - Let It Snow!

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - Let It Snow!

Bericht door Maaike »

Goed, ik heb het geprobeerd, maar ik ben echt te gaar om veel van wat ik lees daadwerkelijk op te nemen, en 1,5 uur was te kort om alles in detail door te lezen. Ik zal proberen later (wss na mijn verhuizing dan wel) een post met meer diepgang te schrijven.
Dus nu even heel snel en kort door de bocht - wolven hebben prioriteit over criminelen, dus daar ga ik vandaag op focussen. Van Belle denk ik niet dat ze wolf is vanwege de theorie rondom de beschermengel. Ook Edy lijkt me geen wolf; zij had zich mooi kunnen verschuilen achter dat ze misschien beschermengel was, maar de beschermengel vloog er juist uit door toedoen van de wolven. Ook kreeg Edy onverklaarbare stemmen, wat ik voor haar vind spreken.
Bij Thijs heb ik eerlijk gezegd voorzichtig een rol geplaatst, al begin ik daar ook weer aan te twijfelen, maar vandaag ga ik niet op hem stemmen. Matthijs vond ik erg verdacht spelen, maar lijkt me eerder crimineel dan wolf.
Lola kreeg gisteren onverklaarbare stemmen, dat vond ik ook opvallend en zij zal daarom mijn stem vandaag niet krijgen.
Djamila vond ik echt oprecht heel verdacht, maar aangezien niemand zich in mijn redenatie kon vinden twijfel ik nogal aan mijn eigen competentie daar en heb ik misschien een tunnelvisie ontwikkeld waar ik even afstand van moet nemen :$ Dus ik ga vandaag niet op Djamila stemmen.
Dan blijven over Kayan, Mark, Nynke, Bert en Wouter.
Nynke en Wouter zijn me daarvan eerlijk gezegd nog niet erg veel opgevallen, en voor de deadline heb ik geen tijd meer om daar echt een analyse op los te laten. Dus voor nu gaat mijn stem niet naar een van hen.
Tot nu toe vond ik Mark het verdachts tussen Kayan, Mark en Bert. Gisteren wilde ik nog niet op hem stemmen omdat ik Floris even verdacht vond en omdat Mark ziek is geweest en ik hem graag nog een kans gaf om te reageren. Meestal kan ik Mark redelijk goed peilen in weerwolven, en eerlijk gezegd komen zijn laatste posts vrij oprecht op mij over en vraag ik mij nog steeds af of hij als wolf wel het risico had genomen zijn stem zo laat bekend te maken. Dat Floris Mark slecht noemde, zegt ook alleen iets over of Mark mystieke gaven heeft of niet, dus ik snap niet helemaal waarom Floris' kennis als argument tegen Mark wordt gebruikt. Ik vind het allemaal wat te makkelijk gaan.
Bert kwam tot nu toe zoekend op mij over, maar stijgt nu flik op mijn lijstje, hij komt nu een stuk minder zoekend op mij over en lijkt de regie in handen te willen nemen door iedereen op te roepen op Mark te stemmen. Vind ik fout. Bert noemt in de nacht vooral een slecht 'onderbuikgevoel' te hebben bij Mark en Mark te willen lynchen omdat dit informatie oplevert. In mijn ogen is het een beetje te laat om iemand te lynchen voor de informatie, Bert. Het wordt gewoon tijd dat er echt een wolf uit gaat.
Daarnaast was het wel duidelijk dat Inge of Edy beschermengel was, dus vind ik het erg raar dat Bert nu probeert Belle weer in de picture te spelen.
Ook bij Kayan heb ik geen goed gevoel. Ze beet zich eerst nogal vast op Bert (als crimineel) maar kwam daar later op terug. Verder houdt ze zich naar mijn gevoel een beetje buiten de discussie, ze vindt van alles fascinerend en opvallend maar houdt een groot deel van haar redeneringen voor zichzelf (voorbeeld: ze heeft gisteren op Lola gestemd om 'een theorie uit te testen').
Ik vind het heel erg lastig. Ik ga mijn gevoel volgen en Mark het voordeel van de twijfel geven vandaag, en juist op Bert stemmen.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”