Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Djamila »

Bert schreef:
24 dec 2020, 09:38
AAARGH! Wat is dit toch een ontzettend lastig spel zo! Vervelend dat de meerderheid van de stemmen naar Floris is gegaan, waarom hebben jullie nou niet gewoon op Mark gestemd?!

Goed, bij dezen een aantal opzetjes voor mogelijke sporen/theorieën, maar ik weet nog niet of het ergens toe gaat leiden, want dit spel is gewoon f*cking moeilijk en onduidelijk.

1. Ten eerste heb ik de stemming van het schavot dag 3-2 bekeken. Voor zover ik kon zien heeft niet iedereen zijn/haar definitieve stem van dag 3-2 bekendgemaakt. De meerderheid van de aangekondigde stemmen was wel voor Floris. Stiekem had ik gehoopt dat dat andersom zou zijn, want dan kon eventueel de hypothese opgezet worden dat Mark beschermd werd door spelers die over hun stem logen of die bewust zwegen. Dat gaat nu dus niet op. Ik heb zelf nog steeds een 'onderbuikgevoel' bij Mark. Daarnaast levert Mark lynchen sowieso informatie op over Lola, zowel als Mark slecht blijkt te zijn als wanneer Mark goed blijkt te zijn. Het voert te ver om dat nu helemaal toe te gaan lichten, misschien kun je zelf ook wel bedenken hoe dat zit.

2. Thijs heeft nog niet uitgelegd waarom hij, zoals hij zelf zei, 'natuurlijk' op Floris ging stemmen, zoals hij aan het eind van dag 3-2 schreef. Daar ben ik nog steeds wel benieuwd naar, zeker nu we weten dat Floris goed was.

3. Degenen onder de spelers die Floris op dag 3-2 direct in het ravijn flikkerden (in de herstemming tussen Floris en Mark; want dat Lola het niet ging worden was al snel duidelijk) liggen bij onder een vergrootglas. Dat zijn dus de mensen die de stemming direct kleurden in de richting van Floris (en Mark daarmee uit de wind hielden). Dat zijn, als ik het goed heb, Belle, Maaike en eventueel Lola. Later ook nog Matthijs en Edy en Thijs, al kun je in hun geval niet meer van 'kleuring van stemming' spreken.

4. Bij Maaike had ik al niet zo'n bijster goed gevoel. Bij Belle was tot nu toe een geopperde theorie dat zij geen wolf zou kunnen zijn, omdat Inge de beschermengel was en men er vanuit gaat dat Inge Belle beschermde. Dan zou Belle wel een domme wolf zijn om de beschermengel eruit te halen. Maar de protegé van de beschermengel weet, als ik het goed begrijp, alleen dat hij/zij beschermd is, niet door wie? Dus wat nou als Belle niet wist dat het Inge was? Wij gingen daar op een gegeven moment vanuit, dat was omdat Belle niet op het schavot kwam ondanks de stemmen op haar. Maar misschien wisten de wolven al (in deze hypothese is Belle een wolf) dat Belle überhaupt niet op het schavot stond, omdat ze geen werkelijke stemmen gekregen had, of maar 1 stem. In dat geval zijn haar mogelijke medewolven Lola en Edy, die ook bij punt 3 genoemd worden. Zij hebben immers gezegd op Belle te stemmen, maar Belle kwam niet op het schavot.

5. Omdat zowel Lola als Edy op onverklaarbare/ongeclaimde wijze op het schavot gekomen zijn, lijkt het me het beste hen niet als eerste te lynchen. Ik stel dus alsnog voor te starten met Mark, denk ik. Maaike is ook een goede kandidaat wat mij betreft.
Ja, goede punten. Ik vroeg me ook al af waarom Belle per se de protégé moest zijn? Misschien een poging tot verdediging van de wolven?

Ik heb overigens nu helemaal niet de neiging om op Mark te stemmen. Er is echt veels te veel stemmingmakerij. Ja hij speelt vaag, maar Floris deed dat ook en kijk wat dat ons gebracht heeft...

@ Kayan
Ik wil nog wel even zeggen dat ik het fishy vindt dat jij dit zei:
Ik zat niet zo te luisteren in die call, dus kan niks bevestigen, lol.

@Edy, wat vraag je me precies? Ik stel niet per se een vraag aan Lola. Of vraag je me waarom ik op Lola heb gestemd? Want daar heb ik niet zo heel veel redenen voor, behalve dat ik een theorie uit wil testen.

Daarnaast vind ik de bitch fight tussen Mark en Floris wel fascinerend, maar ik denk dat een van de twee Rosamunde is, en de ander, daar ben ik niet mega overtuigd van dat hij slecht is ;).


Dat ik vroeg hoe je daar op kwam en je dan dit zegt:
Wat vraag je me precies? Ik ben niet van plan om alles te herhalen wat Mark/Floris hebben blootgelegd. Maar als je puur naar stemmen kijkt, dan kom ik niet anders uit dat 1. mensen liegen en 2. Rosamunde ook mee moet doen. Anders hebben we niet dit schavot.
Wie is nu dan Rosamunde volgens jou? Of klopt je theorie niet meer?
Daarnaast vind ik het stom en lichtelijk verdacht als mensen hun theorieën niet uit willen leggen en dan vervolgens zeggen: ja ik ga niet alles herhalen. Ik haalde dat er zelf namelijk gewoon echt niet uit. Dit spel is al lastig genoeg.
Ik krijg hier dus lichtelijk de kriebels van.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Djamila »

Off-topic: Ik wil iedereen hele fijne feestdagen toewensen :D :heart:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Kayan »

@Djamila, dat mag. Maar zolang er geen directe/duidelijke vraag wordt gesteld, dan ga ik daar zeker ook niet al te veel energie in steken om te gokken wat jij/jullie nu precies bedoelen. Daarom ook mijn opmerking/wedervraag. Ik ben niet vies van een beetje uitleg, dat weet je. maar ik ga niet alles voorkauwen.

Mijn theorie voor Rosamunde kan nog steeds. Dat wil zeggen, het zou me niet verbazen als Mark Rosamunde is. Immers, Floris had veel meer stemmen, en om op gelijkervoet te komen om op het schavot uit te komen, moet Mark ongeveer hetzelfde hebben als Lola. Dat kan alleen als er ofwel een koopman ofwel Rosamunde in het spel is.

Floris vind ik altijd slecht, dus nogmaals, daarvan kan ik de stemmers van Floris niet veel verwijten, lol. Maar laat ik nou een keertje mijn gut feeling volgen :shrug:

En uiteraard! Iedereen Vrolijk kerstfeest alvast! :xmas: :santa:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Bert »

@ Ida: Maar die theorie over 'Belle kan niet in het wolvenhol zitten' klopt alleen wanneer Inge ook daadwerkelijk Belle gekozen heeft/had als haar protegé, en dát weten we niet zeker en kunnen we niet zeker weten. Misschien hebben de wolven ook geconcludeerd dat Inge de beschermengel moest/zou kunnen zijn, maar hebben ze vervolgens geconstateerd dat geen van de wolven de protegé was en haar daarom uit het spel verwijderd. Het feit dat jij zeker lijkt te weten dat Belle geen wolf kan zijn spreekt eigenlijk tegen je, alsof je weet dat Belle dat wél is en je haar beschermt?

@ Mark: Ik snap dat je het nooit met me eens zult worden over het feit dat ik jou eruit wil stemmen en dat geen enkel argument sterk genoeg is, maar een concrete wedervraag aan jou: in plaats van alleen bezig te zijn met argumenten waarom mijn theorieën niet kloppen, wie verdenk jij zelf en waarom? Wie zou jij (allemaal) op het schavot zetten en waarom?

@ Kayan: Hmm, daar lijk je een mogelijk punt m.b.t. Mark te hebben, maar als ik de stemlijstjes van Dag 3 bekijk zijn er meerdere mogelijkheden. Ten eerste had Mark - afgaande op de lijstjes - verreweg de meeste stemmen, meer dan Floris. Je stelling daar klopt dus niet (onzorgvuldig? Zo ken ik je niet). Wat ook opvallend is, is dat in de tweede ronde de overgrote meerderheid op Floris is gegaan. Het doet mij denken dat de wolven dus in eerste instantie eventueel GEZEGD hebben op Mark te stemmen, maar dat in ieder geval in ronde 2 niet gedaan hebben, wellicht ook in ronde 1 al niet. De hypothese dat Mark kan zijn is één mogelijkheid tussen 10 andere mogelijke scenario's, waaronder:
1. De wilden eerst Lola eruit werken; daarom hadden zij en Mark in werkelijkheid evenveel stemmen na ronde 3-1. In tweede instantie hebben ze zich massaal op Floris gestort.
2. De burgers hebben in tweede instantie toch een slechter gevoel bij Floris gehad en zijn daarom geswitcht. Er waren al meerdere spelers die gelogen hebben over hun stemmen op 'de top 3' , waardoor ze toch echt een top 3 vormden (dit kan op vele verschillende manieren kloppen).

Kortom, de hypothese van Mark = Rosamunde is een mogelijkheid, maar absoluut niet meer dan een mogelijkheid.
Bijkomende mogelijkheid van het feit dat jij deze te kort door de bocht theorie oppert: jij lijkt Mark enigszins te beschermen? Maakt dat jou een medewolf die het voor Mark opneemt?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Kayan »

Hm. Ja. Ik had me inderdaad verkeken op m'n lijstje. Maar zelfs dan is het niet ondenkbaar. 6 stemmen op Mark en 3 stemmen op Lola, waardoor Beide alsnog op het schavot komen. Voor mij is dat best wel een logische uitleg.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Thijs »

Kayan de laatste keer dat ik droomde over het spel was het geen nachtmerrie ... Maar had ik de grootste lol met Wendy en Stash
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Belle »

Rip, Floris. Sorry, ik was er oprecht van overtuigd dat je wolf was...

Oké, nu zijn er in mijn ogen twee opties over wat betreft de vorige stemming:
1. Mark is toch wolf en de wolven hebben dus waarschijnlijk Lola op het schavot gezet om van hem af te leiden. Al vind ik deze theorie eigenlijk steeds vager worden, want waarom? Lola was helemaal geen bliksemafleider, meer een "huh", die vervolgens genegeerd werd.
2. Mark is geen wolf en Lola is per toeval op het schavot terecht gekomen/ er stond een Rosamunde op het schavot. Lola zou namelijk wel een hoop stemmen nodig hebben gehad, gezien er op zowel Mark als Floris veel stemmen leken te zijn. Of een combinatie van burgemeester en leugenaren? Vage shit in ieder geval.

Dan nu naar mijn verdachten:
Huh, welke verdachten? Oké, grapje, maar ik ben nu weeral de weg een beetje kwijt en ik krijg haast het idee dat iedereen nu wel wolf zou kunnen zijn. Maar, ik ga toch maar een poging doen.
Serieus nu. Ik blijf Mark vaag vinden. Niet super verdacht, naar mijn idee nog steeds eerder een crimineel dan wolf. Maar staat wel op mijn lijstje.
Tijd voor nieuwe namen dan:
1. Bert.
Waarom zou je eventueel onschuldige burgers willen lynchen puur voor meer informatie? We willen niet nu eventueel informatie, we willen gewoon een wolf. Lijkt me een rare strategie die jou toch weer wat verdacht maakt in mijn ogen.
2. Maaike
Ik heb nu geen tijd om alles weer uitgebreid terug te lezen, maar ik geloof dat ze inderdaad wel ietwat vage dingen heeft gedaan en ze lijkt me wel iemand die een zoekende, maar sneaky wolf zou kunnen zijn.

Daarnaast weet ik nog niet helemaal wat ik met Thijs aan moet, maar ik laat hem voorlopig nog even.

Nu verdwijn ik weer even, want het is tijd om kerst te vieren en ik heb geen idee wanneer ik weer de tijd heb om wat uitgebreider een post te schrijven.
Fijne feestdagen!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Edy »

merry x-mas iedereen!!

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”