Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Mark »

Thijs schreef:
23 dec 2020, 20:34
Oef Floris i AM sorry. Voor mij is het wel duidelijk dat mijn stem zo goed als zeker naar Mark gaat
Thijs en dit is dus wat de Wolven willen...
Als jullie mij er uit gaan stemmen volgende dag is er weer geen wolf uit.
en ik probeer te denken hoe ik dit kan oplossen.
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Ida »

Inmiddels heb ik het terug gezocht van die 3 namen, maar helaas, dat was niet Floris die dat heeft gezegd, dus het levert geen info. ..

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Thijs »

Mark stel dat je gelijk hebt... Dan is het voor mij helemaal een raadsel dat Lola op het schavot is gekomen... Zouden de wolven dan Lola naar voren schuiven...

Alvast vooraf... Als dat t verhaal is , is het briljant gespeeld :mayor: dan is de vraag wie zijn er zo briljant
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Thijs »

Ik bedoel ik vind mijzelf best briljant en Hugo ook maar wie kunnen dat nog meer bedenken... Toch Wouter 2.0 of Bert met in hun kielzog een Belle ?
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Bert »

AAARGH! Wat is dit toch een ontzettend lastig spel zo! Vervelend dat de meerderheid van de stemmen naar Floris is gegaan, waarom hebben jullie nou niet gewoon op Mark gestemd?!

Goed, bij dezen een aantal opzetjes voor mogelijke sporen/theorieën, maar ik weet nog niet of het ergens toe gaat leiden, want dit spel is gewoon f*cking moeilijk en onduidelijk.

1. Ten eerste heb ik de stemming van het schavot dag 3-2 bekeken. Voor zover ik kon zien heeft niet iedereen zijn/haar definitieve stem van dag 3-2 bekendgemaakt. De meerderheid van de aangekondigde stemmen was wel voor Floris. Stiekem had ik gehoopt dat dat andersom zou zijn, want dan kon eventueel de hypothese opgezet worden dat Mark beschermd werd door spelers die over hun stem logen of die bewust zwegen. Dat gaat nu dus niet op. Ik heb zelf nog steeds een 'onderbuikgevoel' bij Mark. Daarnaast levert Mark lynchen sowieso informatie op over Lola, zowel als Mark slecht blijkt te zijn als wanneer Mark goed blijkt te zijn. Het voert te ver om dat nu helemaal toe te gaan lichten, misschien kun je zelf ook wel bedenken hoe dat zit.

2. Thijs heeft nog niet uitgelegd waarom hij, zoals hij zelf zei, 'natuurlijk' op Floris ging stemmen, zoals hij aan het eind van dag 3-2 schreef. Daar ben ik nog steeds wel benieuwd naar, zeker nu we weten dat Floris goed was.

3. Degenen onder de spelers die Floris op dag 3-2 direct in het ravijn flikkerden (in de herstemming tussen Floris en Mark; want dat Lola het niet ging worden was al snel duidelijk) liggen bij onder een vergrootglas. Dat zijn dus de mensen die de stemming direct kleurden in de richting van Floris (en Mark daarmee uit de wind hielden). Dat zijn, als ik het goed heb, Belle, Maaike en eventueel Lola. Later ook nog Matthijs en Edy en Thijs, al kun je in hun geval niet meer van 'kleuring van stemming' spreken.

4. Bij Maaike had ik al niet zo'n bijster goed gevoel. Bij Belle was tot nu toe een geopperde theorie dat zij geen wolf zou kunnen zijn, omdat Inge de beschermengel was en men er vanuit gaat dat Inge Belle beschermde. Dan zou Belle wel een domme wolf zijn om de beschermengel eruit te halen. Maar de protegé van de beschermengel weet, als ik het goed begrijp, alleen dat hij/zij beschermd is, niet door wie? Dus wat nou als Belle niet wist dat het Inge was? Wij gingen daar op een gegeven moment vanuit, dat was omdat Belle niet op het schavot kwam ondanks de stemmen op haar. Maar misschien wisten de wolven al (in deze hypothese is Belle een wolf) dat Belle überhaupt niet op het schavot stond, omdat ze geen werkelijke stemmen gekregen had, of maar 1 stem. In dat geval zijn haar mogelijke medewolven Lola en Edy, die ook bij punt 3 genoemd worden. Zij hebben immers gezegd op Belle te stemmen, maar Belle kwam niet op het schavot.

5. Omdat zowel Lola als Edy op onverklaarbare/ongeclaimde wijze op het schavot gekomen zijn, lijkt het me het beste hen niet als eerste te lynchen. Ik stel dus alsnog voor te starten met Mark, denk ik. Maaike is ook een goede kandidaat wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Thijs »

Bert waarom ik op Floris stemde lijkt me duidelijk dat had met het naar voren schuiven van Lola te maken. En dat Floris in ronde 1 veel stemmen kreeg. Ik ging ervan uit dat het naar voren brengen van Lola een bg actie was. ... Dus nu niet zo gebleken.

Maar goed ik werd vannacht wakker en dacht... Stel je nou eens voor dat Kayan , Bert, Belle en Wouter 2 in het hol zitten... Dan is er wel enige vorm van briljantie in het spel. Helemaal als Ida daar ook nog bij zit IPV bijvoorbeeld Belle. Gelukkig was het een nachtmerrie waarvan uit ik ontwaakte.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Ida »

Ha ha Thijs, dat zou pas echt briljant zijn🥂

Bert : dat Inge of Edy grote kans maakte om beschermengel te zijn , was wel duidelijk, dat wisten ze in het hol natuurlijk ook.
Dus Belle kan niet in het hol zitten.
Om iemand eruit te stemmen met als reden evt info over iemand anders te krijgen , dát slaat nergens op.
Persoonlijk begin ik nu te twijfelen aan de mogelijke slechtheid van Mark. Bij het terug lezen met de kennis van de rol van Floris , viel me alweer dezelfde soort vaagheid bij Mark op. Ook Ida.1 balanceerde op het randje van wat mag je rolgerelateerd wel en niet zeggen en ook dat werd genadig afgestraft. Dus 3x die fout moeten we niet willen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Mark »

Bert schreef:
24 dec 2020, 09:38
1. Ten eerste heb ik de stemming van het schavot dag 3-2 bekeken. Voor zover ik kon zien heeft niet iedereen zijn/haar definitieve stem van dag 3-2 bekendgemaakt. De meerderheid van de aangekondigde stemmen was wel voor Floris. Stiekem had ik gehoopt dat dat andersom zou zijn, want dan kon eventueel de hypothese opgezet worden dat Mark beschermd werd door spelers die over hun stem logen of die bewust zwegen. Dat gaat nu dus niet op. Ik heb zelf nog steeds een 'onderbuikgevoel' bij Mark. Daarnaast levert Mark lynchen sowieso informatie op over Lola, zowel als Mark slecht blijkt te zijn als wanneer Mark goed blijkt te zijn. Het voert te ver om dat nu helemaal toe te gaan lichten, misschien kun je zelf ook wel bedenken hoe dat zit.


3. Degenen onder de spelers die Floris op dag 3-2 direct in het ravijn flikkerden (in de herstemming tussen Floris en Mark; want dat Lola het niet ging worden was al snel duidelijk) liggen bij onder een vergrootglas. Dat zijn dus de mensen die de stemming direct kleurden in de richting van Floris (en Mark daarmee uit de wind hielden). Dat zijn, als ik het goed heb, Belle, Maaike en eventueel Lola. Later ook nog Matthijs en Edy en Thijs, al kun je in hun geval niet meer van 'kleuring van stemming' spreken.
@bert
ik wil het hebben over deze 2 punten :)
Punt 1 heb ik ook gevraagd aan mensen we wisten al dat we nooit de waarheid zouden krijgen maar we weten wel dat meerderheid op Floris heeft gestemd. dat jij heel graag mij er uit wilt hebben is wel duidelijk. maar wat je er zet klopt weer niet. jij betrekt mij met alles wat andere doen dat ze liegen om mij te beschermen. bekijk het eens van een andere kant. Door wat er gebeurd wordt ik alleen maar slechter in het daglicht gebracht. dat je zegt dat mijn lynch informatie geeft klopt ook niet helemaal. ja elke lynch geeft informatie ben ik het met je eens. maar om mij te lynchen voor informatie dan een WW er uit is echt slecht. we moeten voor Weerwolven stemmen niet voor mensen voor informatie. Daarnaast wat heeft lola hier weer mee te maken... elke naam kan je op mijn naam plaatsen en op lola haar plek.

ik vind dit een erg zwak gedachtespinsel.

Punt 3: Wat je hierbij zegt klopt ook niet helemaal. iedereen moet een keuze maken tussen Lola, Floris, en Mark. Mensen die op Floris hebben gestemd betekent niet gelijk dat ze mij beschermde. Deed jij niet het zelfde Richting Floris, dat jij iedereen op mij wilde laten stemmen. geeft dat je nu een plus punt omdat we weten wat Floris is. nee want jij kan nog steeds slecht zijn. ik vind gewoon raar dat je alles bekijkt van een punt.

De mensen die op mij hebben gestemd kunnen net zo slecht zijn als de mensen op Floris. en daarbij liegen mensen over hun stem. dus wat hebben we daar aan.
Probleem nu is dat we ook moeten gaan kijken naar andere mensen dan alleen mij. want anders weet IK zeker dat er 2 Niet Wolven op het schavot komen te staan.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Edy »

RIP Floris!
Ik zit er wel falikant naast dit spel zeg, maar dat komt eerlijk gezegd ook wel door slechte concentratie. En bij Mark had ik wat minder een gevoel dan bij Floris op het schavot. Zo zie je maar weer. Met Ida eens dat je over het stemgedrag van Floris achteraf niet veel kan zeggen. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo jammer. Want als ik het goed begrijp kan de Tovenaar alleen maar mensen zien met een mystieke gave, en dat zijn er maar een paar, dus daar ga je niet zo vroeg in het spel al duidelijk op wijzen in je posten. Zeker omdat die mystieke gaven de goede rollen zijn (er zitten geen alternatieve rollen in).

Nu Floris goed blijkt te zijn, kom ik terug op mijn eerdere theorie dat de wolven op Lola hebben gestemd om twijfel te zaaien. Wat toch zou betekenen dat Mark slecht moet zijn. Want, zoals gezegd, als zowel Floris als Mark goed zijn, dan was die actie niet nodig geweest.
Dus, wat betekent dat: Mark is een wolf en de wolven wilden de kansen wat vergroten door wederom Lola op het schavot te zetten. Juist omdat ze al eerder op het schavot stond, en toen daarna weer helemaal niet. De wolven spelen dus een beetje met Lola, maar daarom kan ze goed zijn.
Het kan ook betekenen dat Lola slecht is en zij met eigen toestemming op het schavot staat. De ultieme bluf, want het kan verkeerd gaan. Alleen kan ik niet zo bedenken wat het voordeel voor de wolven zou zijn als Lola 'gesnapt' wordt zeg maar. Dus daar broed ik nog even over.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 4 - It's Gonna Be A Cold, Cold, Christmas

Bericht door Kayan »

Thijs schreef:
24 dec 2020, 10:55
Bert waarom ik op Floris stemde lijkt me duidelijk dat had met het naar voren schuiven van Lola te maken. En dat Floris in ronde 1 veel stemmen kreeg. Ik ging ervan uit dat het naar voren brengen van Lola een bg actie was. ... Dus nu niet zo gebleken.

Maar goed ik werd vannacht wakker en dacht... Stel je nou eens voor dat Kayan , Bert, Belle en Wouter 2 in het hol zitten... Dan is er wel enige vorm van briljantie in het spel. Helemaal als Ida daar ook nog bij zit IPV bijvoorbeeld Belle. Gelukkig was het een nachtmerrie waarvan uit ik ontwaakte.
Dromen over het spel is gevaarlijk, Thijs :-) . Kan ik beamen ;).

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”