Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Hugo »

De derde dag in het huisje, en met twee verliezen laten de familieleden er geen gras over groeien. In kleine groepjes trekken ze zich terug om zich te beraden. Enkelen lopen heen en weer tussen de groepen, maar de meesten blijven in hun vaste groepjes, en maken plannen om de anderen terecht te stellen. In de keuken wordt besproken hoe verdacht Lola wel niet is. Haar gedrag op de eerste dag zit sommigen nog altijd niet lekker, en de moord op Inge maakt haar, volgens sommigen, alleen maar verdachter. Had zij niet de grootste hekel aan skiën? Waarom zou anders de skilift de moordlocatie zijn?
Bovenaan de trap staat een ander groepje, te discussiëren over Mark. Kwam Bas misschien te dichtbij? Mark ziet er moe uit, en lijkt zich veelvuldig te vergrijpen aan het eten. Zou hij proberen iets te compenseren?
In de buurt van de kerstboom in de hal staan nog een aantal mensen - zij hebben het op Floris voorzien. Want zeg nou zelf, is zelf een slachtoffer vinden niet het allerverdachtst? Waarom moest hij ineens zo vroeg naar buiten? Of, zo wordt gespeculeerd, was zijn skitochtje bedoeld om de aandacht af te leiden van de moord die hij gepleegd had, op Bas?
De discussie in de groepjes wordt bruut verstoord door Wouter, die op een pan staat te slaan. "De lunch is klaar! Tijd om even uit te rusten!" Morrend komen de verschillende leden tevoorschijn, om bij elkaar aan tafel te schuiven.

---
Cari famiglia,

Jullie stemmen zijn geteld, en op het schavot staan Floris, Lola en Mark. Voor de verandering heeft iedereen gestemd :banana:

De discussie mag, zoals jullie gewend zijn, vanaf nu alleen gaan over degenen op het schavot of de afgelopen stemronde. Jullie deadline voor deze tweede stemming is woensdag 19:00 (ietsjes langer dan normaal vanwege het leggen van het eerder besproken laminaat ;-) ). Graag voor die tijd een berichtje in mijn inbox.

:santa:
Hugo

PS. Ja, de titel is bewust @ Wouter ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Lola »

Huh, ik had eigenlijk niet verwacht dat ik erop zou staan :| wie hebben er dan naast Kayan nog meer op mij gestemd?

Ik denk dat ik gewoon bij mijn stem op Floris wil blijven, maar omdat ik zelf ook in de gevarenzone zit wacht ik nog even af.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Kayan »

Mensen liegen echt dat ze barsten. Volgens de stemming had Lola echt niet op het schavot moeten komen. Maargoed, i'm commited, dus ik blijf denk ik bij mijn stem.

@Lola, kan wel wezen dat Bert dat zegt, maar liever daden dan woorden!

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Lola »

Ga je je stem niet verder toelichten? Want ik begrijp nog steeds niet echt waarom je mij eruit wil hebben 😂

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Edy »

Ik blijf die verbazing over dat mensen liegen toch wel heel vreemd en ook heel schijnheilig vinden. Ik denk dat of Mark of Floris zeker wolf is en dat de wolven samen op Lola zijn gegaan. Dus mensen, nu een wolf eruit. Mark of Floris.
Ik blijf zelf bij Floris denk ik, maar we hebben nog twee hele dagen!!! (jeetje, dat is veel).

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Floris1987 »

Nou na deze geweldige dag sta ik op het schavot, ik zou bijna mijn mond niet meer opentrekken. :-p
Ik ben echt oprecht en probeert echt mee te denken maar er is gewoon weinig info.
En ja ik kan af en toe starrig zijn op bepaalde info.

Tja wat kan ik zeggen op de stemmen die ik kreeg
Heb een lijstje gemaakt, erg moeilijk. Hopelijk geen fouten gemaakt.

Mark 6x = Nynke, Floris Bert Ida Djamila Wouter
Floris 5x Mathijs Belle Lola Mathijs Edy
Lola 1X Kayan
Djamilla 1X Maaike
Bert 1X Mark

Het is toch wel heel bijzonder dat Lola op het schavot is gekomen.

Wat kan ik ter verdediging zeggen. ik blijf bij mijn standpunten die ik al eerder heb aangegeven. ook al zijn een aantal van jullie het daar niet mee eens. Ik heb oprecht de verdachte en stellingen gemaakt die ik heb.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Thijs »

Kijk nu wordt het interessant het ziet er naar uit dat de bad guys iemand in leven willen houden... Maar wie Mark of Floris. Lola komt echt out of the blue
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Wouter »

Hugo schreef:
21 dec 2020, 23:08
PS. Ja, de titel is bewust @ Wouter ;-)
Ok dan:

https://www.youtube.com/watch?v=qHqrqZm ... e=youtu.be
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Bert »

Perfect dit, althans, in mijn straatje! Inderdaad wil ik weten of er iemand toegeeft op Lola gestemd te hebben, behalve Kayan. Als het antwoord nee is, zegt mij dat voldoende dat er een partij slechteriken Lola op het hakblok probeert te krijgen. Wel interessant dat ze dat, zoals ik eerder schreef, op dag 2 helemaal niet probeerden, en nu dan ineens weer wel? Bovendien kán het nog zo zijn dat Lola, wanneer zij nu bijv. door de wolven belaagd wordt, wel een crimineel is, of andersom, maar goed. In ieder geval is duidelijk dat een slechte factie het op haar gemunt heeft, tenzij mensen hun stemmen op Lola claimen. Die mensen hebben dan overigens wel wat uit te leggen!

Verder stel ik voor om in ieder geval Mark eerst uit het spel te knikkeren. Het zou me niet verbazen als Floris (ook) slecht blijkt te zijn. Verder ben ik het met Thijs eens dat in ieder geval OF Mark OF Floris slecht moet zijn, dus als we de eerste van de twee eerst opknopen, dan de ander de volgende dag (leuk vooruitzicht, zo vlak voor de kerst). Ik wil dus graag op Mark stemmen, maar ik doe dat nog maar even niet, want we hebben nog tijd en misschien ontspint zich nog een interessante discussie. Maar in principe Mark dus voor mij!

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Thijs »

Bert en wat nou als jij ook een bg bent en met deze post Floris ook een dagje extra in leven houdt... Is een enorm voordeel. Ik ben door jouw post nu eerder geneigd voor Floris te gaan
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”