Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Floris1987 »

Mark, het klopt dat in jouw( jullie ) ogen ik slecht kan zijn maar ik begin mijn post met
Floris1987 schreef:
23 dec 2020, 00:15
Goede nacht,

Mark probeert na te gaan wat de reden is dat Lola op het schavot staat.
Als neutrale speler kan ik het met hem eens zijn, als mijn rol niet.

Ik ben geen slechte rol. Dat houd in dat ik dan niet kan begrijpen waarom (slechte) spelers zouden liegen over op mij stemmen. Wat is het nut.
Hierboven geef ik duidelijk aan dat deze Beredenatie is gemaakt op het feit dat ik niet slecht ben, wat ik natuurlijk zelf weet.
Daarnaast kan ik als neutrale spoelers ( die niet weet wat Mark en Floris voor rol heeft) met jouw eens zijn maar niet als mijn rol ( die niet slecht is) jij benoemt in jouw redenen een aantal punten die mij als slecht neerzetten/ die terugvloeien op het feit dat er stemmen op mij niet kloppen.
en dat kan ik als neutrale misschien nog wel mee eens zijn maar als mijn rol niet ( want ik ben niet slecht)

Ik blijft daarnaast bij mijn punt, dat zeggen op mij stemmen en dit niet doen ( vanuit mijn standpunt) niet logisch is. en dat dus de stemmers van Lola bij jouw vandaag komen
Mark schreef:
23 dec 2020, 00:23
als je goed bent weet je dus wat ik zeg dat het klopt. als je slecht ben blijf je je pijlen op mij afvuren wat je nu doet. (want je weet dat het klopt wat ik zeg.
wat bedoel je met dit stuk uit jouw commentaar ik snap het niet

ik zie nu opeens Mathijs zijn stuk. die ga ik nu lezen

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Wouter »

Hello all,

Het schavot is een beetje verwarrend voor me. Mark en Floris begrijp ik, maar Lola niet. Ik heb op Mark gestemd en ga dat denk ik weer doen, is zie geen reden om te wijzigen. Wel is niet iedereen eerlijk over zijn of haar stem, en zijn er zelfs nog mogelijkheden waarin Rosamunde de stemmenaantallen beinvloedt. Ik vind trouwens zowel Mark als Floris verdacht. Floris omdat hij duidelijk geen goede grip op de discussie heeft, maar nu wel langer en meer post dan anders. Vooral voor wolven is het moeilijk zo onschuldig mogelijk te posten, weet ik uit ervaring ;-) . Een deel van mijn bezwaren tegen Mark is trouwens wel weggenomen. Hij heeft immers wel gezegd op wie hij deze keer heeft gestemd. Dus ik twijfel nog een beetje. Moet wel deze ochtend stemmen, ik geloof dat ik vanmiddag ergens moet helpen met een vloer. :D
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Edy »

Ik begon weer even met teruglezen en dan valt me meteen op dat Lola zelf begint met: Huh, ik had eigenlijk niet verwacht dat ik op het schavot zou staan."
En dat vind ik eigenlijk wel een aparte opmerking. Immers stond ze er het eerste schavot ook op, dus dat die dingen gebeuren kan niet zo vreemd zijn toch? Ik ben dan eigenlijk benieuwd wat je daar nou precies mee bedoelde Lola?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Edy »

Djamila wrote: ↑
21 Dec 2020, 15:40
Edy wrote: ↑
17 Dec 2020, 20:27
Ik vind idd zowel Inge als ik op het schavot wel vreemd. Ik snap dat de bg’s op goedjes willen stemmen, maar op 2 tegel8jk is dan wel veel.

En ik lieg niet als ik zeg dat ik op Belle heb gestemd.
Die 8, die net boven de i zit, om te laten lijken dat het niet opvalt. Toen heb ik voor de grap even gekeken naar de spelerslijst, de naam die daarop staat is Matthijs. Ja? Oke? Bereid je maar voor.
Jeetje Djamila, nu geef je me iets teveel eer dat ik zou verzinnen dat ik expres een 8 daar neerzet en dat Matthijs eveneens zo sluw is om dat te herkennen! Nog even buiten het feit wat ik er dan mee wil zeggen?

maar dan het volgende:
Matthijs' enorme post, waar ik voor het gemak maar even een relevant stukje uit zal halen. Ik zal voor het gemak even dikdrukken en een kleur geven waar ik steil vanachter over viel gisterenavond (ik weet niet meer welke dag gisterenavond was, excuus).

[...]

Hidden dus. Sorry hoor, maar ben ik de enige die dit opgevallen is?
Wat is er dan hidden?
Als ik dit specifieke stukje doorlees, kom ik op niet zoveel uit.
Ik begrijp werkelijk niet waar je het over hebt hier. Wat ik wel begrijp is dat je heel heel heel heeeeeeeel hard je best aan het doen bent om iets duisters te zoeken bij mij en/of Matthijs. Als je tot zulke rare voorbeelden komt Djamila, dan is het wel een heel 'gemaakt' zoeken en verdien je wat mij betreft een minnetje daarvoor.

En dan dit berichtje van Kayan:
Kayan
Mensen liegen echt dat ze barsten. Volgens de stemming had Lola echt niet op het schavot moeten komen. Maargoed, i'm commited, dus ik blijf denk ik bij mijn stem.

@Lola, kan wel wezen dat Bert dat zegt, maar liever daden dan woorden!
De vraag aan Lola komt redelijk uit het niets. Wat bedoel je hiermee Kayan en waar komt dit vandaan?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Bert »

Goed, nog een paar korte observaties tussendoor:

1. Mark duizelt ons met allerlei informatie, begint met allerlei onmogelijke stemanalyses, probeert o.a. Ida daarmee te paaien en vraagt ook steeds wat ik van hem nodig heb om maar niet op hem te stemmen, en als klap op de vuurpijl roept hij ONS nu op om vooral z.s.m. te delen op wie we gaan stemmen onder het mom van 'beter vooraf dan achteraf, want dan is het niets waard'. Sorry Mark, maar dat uitgerekend jij dit NU gaat zeggen, is weinig geloofwaardig. Je maakt jezelf er in mijn ogen alleen verdachter mee. Vervolgens begin je uit het niets over een 'bedankt Matthijs', terwijl Matthijs niets gezegd heeft, althans, mogelijk in het wolvenhol, maar niet hier op het forum. Er wordt later nog als excuus gebruikt 'we zaten in een videocall en ik vertelde daar vast wat ik wilde gaan posten'. A: ik weet niet of ik dat geloof. B: sinds wanneer mag je tijdens het spel buiten het spel om inhoudelijk met elkaar overleggen, behalve in officiële 'holen'? Lijkt me niet.

2. Floris:
Floris1987 schreef:
23 dec 2020, 00:15
Mark probeert na te gaan wat de reden is dat Lola op het schavot staat.
Als neutrale speler kan ik het met hem eens zijn, als mijn rol niet.

Ik ben geen slechte rol . dat houd in dat ik dan niet kan begrijpen waarom (slechte) spelers zouden liegen over op mij stemmen. Wat is het nut.
Dan moeten de missende stemmen bij Lola van Mark komen en zoals Mark aangeeft kan dit op veel manieren, maar wat dit in mijn ogen inhoud is dat er spelers zijn die doen alsof ze Mark eruit willen hebben en Lola in de plaats proberen onder de bus te gooien. ( zeggen stemmen op mark maar stemmen op lola) dit kan in mijn ogen alleen logisch zijn als ze in dezelfde fractie als mark zitten en proberen Mark te redden.
Ik volg je redenering hier niet helemaal Floris. Als jij een brave burger bent, zoals je zelf van jezelf beweert, dan gaan toch juist slechteriken op je stemmen en je eruit werken? Ze liegen over hun daadwerkelijke stem op jou omdat ze A: weten dat die stem niet juist is en B: omdat ze dan vervolgens kunnen zeggen, als jij eruit ligt, dat ze niet op jou gestemd hebben en dat degenen die dat wel gedaan hebben het fout hadden, om dan C: die mensen aan te wijzen als mogelijke slechteriken en hen eruit te werken. Dat is toch hoe het hele spel werkt? Alleen hebben we in deze variant dus het nadeel dat we het stemgedrag niet goed kunnen analyseren en dat we leugens over de daadwerkelijke stemmen niet kunnen verifiëren.

3. Matthijs:
Matthijs schreef:
23 dec 2020, 01:13
B. Mark is Bewaker en vermoordt Bas. In dat geval heeft Bas "laten weten" dat Mark voor de criminelen een vijand is, maar niet voor het dorp.
C. Mark is Wolf en vermoordt Bas. In dat geval is Mark de enemy of all people.
Ik ben persoonlijk nog steeds ervan overtuigd dat Mark minder wolvenneigingen heeft en meer criminelenneigingen. Het is ergens wel ironisch als hij als spion de hele stemming probeert uit te pluizen, ondanks het zelf te weten wat er gebeuren gaat. Maar goed: Mark is in dit geval dus niet team Dorp, maar Bewaker of Wolf. Als hij Bewaker is, moeten we Mark nog even laten leven. Want de strijd tegen criminaliteit is nog altijd bezig. Als hij wolf is moet hij zsm er uit. Ik vind alleen dus niet dat Mark wolfs bezig is. Daarom is mijn conclusie: Mark is niet aangewezen door Bas.
Met het eerste deel van je quote ben ik het eens. Aan het eind doe je, in mijn ogen, een mogelijke verspreking. In plaats van dat je zegt dat Mark geen wolf is, zeg je dat Mark niet aangewezen is door Bas. Dat kun je niet weten. Bovendien weten we dat Bas overleden is, dus hij MOET een wolf of een bewaker aangewezen hebben. Waarom is het niet Mark?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Matthijs »

@Bert: hoe kan ik mij verspreken als ik niet kán weten wat Bas gedaan heeft? In elk geval ben ik nog steeds van mening dat ik Mark eerder crimineel zie zijn dan wolf. En met deze gedachte, concludeer ik (iig voor mezelf) dat Bas niet Mark gekozen heeft. Daarnaast is er dus de kans dat Mark dan Bewaker zou zijn. De totale kansen lijken mij als volgt:

Mark is gekozen door Bas: 20% ish (ik denk dat het niet gebeurd is, want hij zou dan een mogelijke ally al hebben zwartgemaakt)
Als hij wel gekozen is: 70% wolf - 30% Bewaker. Er zit dan een kans in dat hij bewaker is, omdat hij nu wel op het schavot staat. Als hij wolf is denk ik dat hij wellicht niet op het schavot zou komen. Als de 3 wolven unaniem op iemand (zeg Lola) stemden, dan hadden Floris en Lola de meeste stemmen. Ik ga er dan vanuit dat de wolven al zeiden op Mark te stemmen om de peilingen te misleiden, net als gebeurd was met Renate op dag 1 (geloof ik).

Maar voornamelijk denk ik dat Bas niet Mark gekozen heeft uit het feit dat hij dan een al verdacht iemand mogelijk zou converteren. En als dat dan zijn maatje wordt, had Bas zich in wel wat onmogelijkere bochten moeten wringen om dan Mark niet op het schavot te laten gaan.

Ik sluit verder niet helemaal uit dat Mark dus slecht kan zijn, maar ik denk dat Floris slechter is. :shrug:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Mark »

@bert Floris.

Gister avond zat ik met mensen op discord van ons.
Wie er in zaten waren. Emma, kayan, Lola, Matthijs en ik.

We praten niet inhoudelijk over het spel. Lezen soms een tekst voor en typen zelf dingen. Die hier staan. We hadden het over dat ik de stem lijst aan maken en Matthijs was terug aan lezen en vertelde mij dat hij de stem van Thijs had gevonden. Dus ik keek terug. Daarom zeg ik bedankt Matthijs want het was zijn ding.

Als jij dit gaat gebruiken om als reden op mij te stemmen omdat je denkt dat dit gewoon in wolven fout was. Vind ik het zwak ben gewoon eerlijk. Als ik wolf ben maak ik niet zulke fouten. En waarom zou ik hier een heel ding er over typen
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Djamila »

Gisteren heb ik een stem uitgebracht op Floris, met name door zijn posts vandaag. Ik vind het wel een enorm twijfelgeval, ik krijg bij beiden de vibes die ze hadden toen ze ook samen wolf waren. Die kans is echter wel klein...toch?

Ik ga toch nog even de posts van Mark en Floris langs skimmen. Ik weet niet of het mogelijk is om je stem te wijzigen (lijkt me wel toch?), maar misschien kom ik nog op andere conclusies.

Observaties;

Dag1:
- Floris stemt de eerste dag op Nick
- Mark stemde op Ida
Beiden laten eigenlijk niks weten tijdens het normale gedeelte vd dag.

Schavot Dag1:
- Floris stemt op Lola
- Mark denkt aan Ida
- Mark snapt niet waarom er geen vampiers in kunnen zitten

Nacht 2:
- Floris geeft aan niks constructiefs bij te kunnen dragen
- Mark draagt niks bij deze nacht

Dag 2:
- Floris zegt niet te weten wie de slechteriken kunnen zijn
- Mark bazelt lichtjes over de ziener
- Floris stemt op Nynke, een inactieve
- Mark zegt op dag 2 op Lola gestemd te hebben:
@lola

sorry, top dat jij het dus nog wilde schrijven en dat jij de vraag vroeg.

de 2de keer heb ik gestemd op jouw.......

Dit kwam doordat ik vragen voor Ida had maar die is nu dood.
waarom heb ik mijn stem gewisseld voor de rest.
omdat ik toen een keuze moest maken tussen jullie 2 en had idee dat ida een betere rol. maar ja
misschien toch goede keuze dat jij er in bent gebleven. maar dat kunnen we pas achteraf weten
Schavot Dag2:
- Mark zegt op geen vd 5 mensen op het schavot te hebben gestemd
- Mark zegt dat hij, defensief gezien, op mensen gaat reageren
- Mark doet onnodig mysterieus rondom zijn stem, geeft geen duidelijke en goede verklaring voor waarom hij dat zou doen:
Waarom zeg je het niet gewoon Mark?
De reden dat ik het niet zeg omdat er dan een kans is op liegen omdat nu iemand zijn stem uit de mix haalde en de rest geeft info kan ik lezen of iets iets verkeerds gaat met de stemming.

Laten we een voorbeeld doen.
Wat als ik heb gelogen over dat ik niet op een van de 5 heb gestemd.
Dan klopt stemming niet of iemand zorgd er voor dat het wel mogelijk is.

Zelfde met omgekeerd.
Doordat jullie niet mijn stem weten met daarnaast rollen die meerdere stemmen hebben.

Moeten andere mensen meer liegen of de waarheid zeggen. Dat er zo veel mensen mij aanvallen krijg ik daar info uit.

Zelfde is dat jullie daar info uit halen.
(Hugo dit heeft alles met de stemming te maken 😇)

Zelfde wat jullie doen met ik heb op die persoon gestemd. Niemand kan toch controleren of dat zo is.
Behalve de spion als die er in zit maar die zegt er toch niets over.
Uhhh... ja hier kan ik dus helemaal niets mee.
- Al met al is Mark deze dag best actief, Floris is daarentegen nergens te bekennen..
- Mark geeft aan op Bert te stemmen
- Mark vraagt aan Matthijs om kort nog te zeggen wie hij verdacht vindt en wie niet, terwijl hij dat in die grote post toch echt duidelijk uiteen had gezet
- Floris verwacht dat Matthijs een burger is
- Wil op Bert gaan stemmen

Nacht 3:
- Mark geeft toe op Dag 2 op Kayan gestemd te hebben.

Dag 3:
- Floris denkt dat Lola crimineel is, maar wil liever wolven eruit hebben
- Floris uit twijfels jegens Mark
- Floris doet deze dag een stuk meer mee
- Mark geeft aan op Bert te hebben gestemd
- Mark suggereert aan Floris om een praatbattle te houden
- Bert stuurt al heel duidelijk richting Mark

Schavot Dag 3:
- Floris heeft zoiets van, sta op het schavot, kan niet zoveel bijdragen, dus hier is een stemlijstje
- Floris geeft aan op Mark te hebben gestemd, terwijl hij op Dag 3 niet echt iets heeft gezegd erover
- Mark geeft hier weer aan Lola te vertrouwen; eerder deed hij dit ook al
- Overigens @ Mark, eerst gaf je ook aan Edy te vertrouwen, waar is dat vertrouwen heen? Aangezien je Bert, die niet op het schavot staat, ook noemt.
- 'De rest hou ik nog even mijn mond over' doet ook denken aan: ik heb bepaalde info die ik niet wil delen. Wederom weer mysterieus.
- Floris zegt overduidelijk geen slechte rol te hebben :lol:

Conclusies
- Allebei vertonen verdacht gedrag in mijn ogen. :lol:
- Ik vraag me af wiens dood er meer info gaat geven.
- Ik denk dat ik bij mijn stem op Floris blijf

Ik snap overigens nog steeds niet waarom meerdere denken dat Bas Mark heeft gekozen?

@ Edy
Uhm, volgens mij is het vandaag niet de bedoeling om het daarover te hebben vandaag, of wil jij je soms afzijdig houden van je stem?
Toch bedankt voor je reactie :D

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Edy »

Oh ja, sorry Hugo! Ik claim verzachtende omstandigheden. Wil je mij vergeven?

Ik vind van de drie mensen op het schavot Lola het minst verdacht en twijfel tussen Mark en Floris.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Kayan »

Ik zat niet zo te luisteren in die call, dus kan niks bevestigen, lol.

@Edy, wat vraag je me precies? Ik stel niet per se een vraag aan Lola. Of vraag je me waarom ik op Lola heb gestemd? Want daar heb ik niet zo heel veel redenen voor, behalve dat ik een theorie uit wil testen.

Daarnaast vind ik de bitch fight tussen Mark en Floris wel fascinerend, maar ik denk dat een van de twee Rosamunde is, en de ander, daar ben ik niet mega overtuigd van dat hij slecht is ;).

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”