Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Djamila »

Kayan schreef:
23 dec 2020, 13:15
Ik zat niet zo te luisteren in die call, dus kan niks bevestigen, lol.

@Edy, wat vraag je me precies? Ik stel niet per se een vraag aan Lola. Of vraag je me waarom ik op Lola heb gestemd? Want daar heb ik niet zo heel veel redenen voor, behalve dat ik een theorie uit wil testen.

Daarnaast vind ik de bitch fight tussen Mark en Floris wel fascinerend, maar ik denk dat een van de twee Rosamunde is, en de ander, daar ben ik niet mega overtuigd van dat hij slecht is ;).
Hoe kom je hier nu ineens op dan?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Kayan »

Wat vraag je me precies? Ik ben niet van plan om alles te herhalen wat Mark/Floris hebben blootgelegd. Maar als je puur naar stemmen kijkt, dan kom ik niet anders uit dat 1. mensen liegen en 2. Rosamunde ook mee moet doen. Anders hebben we niet dit schavot.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Ida »

Mark en Floris doen beide enorm hun best om niet weggestemd te worden. Beide zijn ze vaag over wat ze weten en niet willen delen, dus dat klopt bij beide niet.
Volgens mij was er maar 1 (Matthijs? ik weet het niet meer) die meenst dat Bas, Mark heeft gekozen, dus de kans dat Mark Wolf of bewaker is, zou dan groot zijn. Persoonlijk, geloof ik niet dat Bas dat dan op deze manier 'bekend' zou hebben gemaakt.

Kayan is een soort langspeelplaat die blijft hangen: dit is wat ze herhaalt: er zijn spelers die liegen over hune stem, (ja dat is de clou van dit spel) en rosamunde zit haar dwars. Dat zegt ook niks, behalve dat dan de stemmen van Mark of Floris gehalveerd kunnen zijn, levert het geen inzicht. met 1 stem komt daardoor Lola niet ineens op het schavot. Maar daarover morgen meer.

De vraag is, met welk doel staat Lola op het schavot, mischien alleen, om een denkmantel te hebben, als Floris en mark toch beide goed zijn... Mischien is juist Lola de wolf of denken de criminelen dat lola bewaker is?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Kayan »

@Ida, ik ben een langspeelplaat, omdat mensen steeds hetzelfde vragen? :')

Verder vind ik het zelf wel fascinerend hoe er een groep mensen over Lola heen vielen de vorige dag en nu er ofwel overheen lullen ofwel doen alsof hun neus bloeden.

De focus Mark versus Floris, één van de twee zal vast slecht zijn, maar echt overtuigend vind ik het niet als je kijkt naar hoe ze normaal spelen als speler/persoon versus als hoe ze zijn als wolf. Ik zal je alvast verklappen, als wolf zouden ze veel meer in onschuld vastbijten en de gebeten hond te spelen. Nu lijkt het meer alsof ze een rode waas voor hun ogen hebben.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Edy »

@Kayan
Dit zei je Kayan
@Lola, kan wel wezen dat Bert dat zegt, maar liever daden dan woorden!

En ik vroeg me af wat je bedoelde. Alsof je antwoord geeft op iets van Lola, maar dat iets kan ik niet zo vinden.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Ida »

Kayan: ik ben het niet met je eens, dat iemand op het schavot zich als wolf meer verdedigd dan een burger. Kijk hoe de kluizenaar zich behoorlijk verdedigde en toch keihard weggestemd werd.
Ik ben, het met je eens, dat de stiekeme Lola stemmers nu hun mond dicht houden, en daarom vraag ik me af, wat de zin was, dat ze op het schavot staat. de wolven gaan zich juist nu niet manifesteren, dus die schieten er niets mee op, bovendien als ze zo graag van Lola afwillen, dan eten ze haar toch gewwon op in de nacht? De criminelen zouden er dan nog achter kunnen zitten, maar ook die roeren zich niet. Dus ik snap deze actie totaal niet. Ik hoop niet dat de burgers dit rare spelletje spelen...?....
De koopman zou nog logisch zijn, gewoon om meer spelers op het chavot te krijgen ipv 2 burgers bv, maar die zit er niet meer in.

De laatste vraag van Edy aan Kayan ben ik ook nieuwsgierig naar, want dat vond ik ook een opvallende opmerking.

Maar het kan ook heel goed, dat er alleen burgers op het schavot staan en dat de BG puur voor de fun Lola erbij gezet hebben...maar als Mark en Floris goed zouden zijn, dan snap ik hun vaagheid over hun kennis niet. Juist dat laatste maakt ze in mijn ogen beide verdacht, de één niet meer of minder dan de ander. Dus heren als jullie nu eens samen bedenken wie er het beste uitgestemd kan worden, dan komen we michien verder.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Edy »

Ik ben het met Ida eens dat er een vreemd spel gespeeld wordt. En dat het zeker vreemd is dat Lola voor de 2e keer onverwacht op het schavot staat. Maar ik denk haast dat de wolven dit doen om juist twijfel over Lola te zaaien. Want net wat Ida zegt, wat schieten ze er verder mee op. Niemand gaat toegeven dat ze Lola op het schavot hebben gezet. Maar hoe dan, waarom dan? Is er niet iets anders aan de hand?

Voorlopig denk ik dat dat het resultaat is wat ze willen bereiken. Dat de burgers dan toch gaan twijfelen of het Mark of Floris is, en zich afvragen of de wolven niet expres Lola naar voren schuiven.
Als Mark en Floris beiden burger zouden zijn (of crimineel, dat maakt voor de wolven niet uit), dan zouden ze die moeite niet nemen. Een van die twee is dan goed genoeg.
Dus als de wolven dit doen, is het omdat beide heren wolf zijn, of omdat 1 ervan zeker wolf is en men met Lola erbij nog die twijfel wil zaaien.

Dat de criminelen dit bekokstoofd zouden hebben zie ik gewoon niet, tenzij ik iets verkeerd begrijp. Maar de wolven zijn de enigen met een hol, dus hoe de criminelen dit allemaal met elkaar hebben moeten afspreken is mij een raadsel. Weet Djamila vast wel een verklaring voor! :lol: :lol: :lol:

Dus ik hou het voorlopig dan maar op Floris, want daar had ik al eerder op gestemd. Niet met overtuiging, maar wie a zegt moet ook b zeggen. En ik moet aan het online kerstdiner van PP over een kwartier, dus ik stem nu vast.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door NynkeB »

Ik zie geen redenen om mijn eerdere stem op Mark te gaan wisselen. Zoals al verwacht heb ik mijn stem nu dus weer op hem uitgebracht. Voor de volledige duidelijkheid, Mark dus!
Wat er vandaag in vergelijking met gisteren nog bij is gekomen, zijn vooral de oneindige overzichten die naar mijn idee vooral gericht zijn op het emotioneel inspelen naar ons toe (gebaseerd op de conclusies die hij daaraan vastmaakt) + het hele, laat nu weten op wie je stemt :
Mark schreef:
22 dec 2020, 22:51
Ik hoop dat iedereen van de laatste 4 ook verteld wat hun denken en wie ze gaan stemmen meer voor informatie na iemand zijn Executie :dead:
Dit zit me echt helemaal niet lekker. Ook gezien het feit dat het juist Mark was die veel waarde hechtte aan het niet vertellen van zijn stem.
Maar, Mark, grote dank voor al je lijstjes!! Serieus, ik waardeer ze zeer! :D

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Matthijs »

Even kort tussendoor:
Ida schreef:
23 dec 2020, 13:55
Mark en Floris doen beide enorm hun best om niet weggestemd te worden. Beide zijn ze vaag over wat ze weten en niet willen delen, dus dat klopt bij beide niet.
Volgens mij was er maar 1 (Matthijs? ik weet het niet meer) die meenst dat Bas, Mark heeft gekozen, dus de kans dat Mark Wolf of bewaker is, zou dan groot zijn. Persoonlijk, geloof ik niet dat Bas dat dan op deze manier 'bekend' zou hebben gemaakt.
Ik ben juist degene die meent dat Bas niet Mark heeft gekozen! Het was Floris die als eerste hiermee kwam op dag 3-1:
Floris schreef:Dan het eruit gaan van Bas. Bas heeft verkeerd gekozen,dat is voor mij de enige logische keuze. Hij mocht dit in nacht 3 doen en dan doet bas dat ook. Helaas is bas slecht in gokken (sorry Bas) dat zagen we in de vorige spellen ook( als burger de wolven telkens vrijpleiten door stemwissels)
Mijn vermoeden ( dat zou ik doen) heeft bas ergens proberen aan zijn mede criminelen aan te geven wie hij zou aanvallen ( zodat de andere criminelen weten dat dit een wolf of bewaker is). het enige wat ik hier uit kan halen dat hij Mark heeft geprobeerd met zijn kracht.
Bert is hier in eerste instantie verbaasd over,
Bert schreef:@ Floris: Waar baseer je dit op? Hoe kun je deze conclusie trekken?
Maar noemt in zijn eerstvolgende post dit wel als mogelijke conclusie:
Bert schreef:. Mark: Speelt het hele spel in mijn ogen al 'raar'. Fladdert het forum op en af, antwoordt niet op vragen, deelt zijn stemmen niet of pas in tweede instantie, oppert zelf geen theorieën/concrete verdenkingen. Mark is voor mij een mogelijke slechterik, zoals ook al eerder opgemerkt. Wat wel opvallend is: in de laatste post van Bas (vlak voor zijn dood; ik kan 'm niet quoteren, want in vorige topic; 19 december om 16:30 uur) noemt Bas Mark ook verdacht. We weten nu dat Bas een crimineel was. Er zijn dan nog verschillende opties natuurlijk voor wat Mark kan zijn:
- Mark is een burger, die zich gewoon uitermate verdacht gedraagt.
- Mark is een weerwolf. Bas verdenkt Mark van weerwolf-zijn en spreekt dat uit. Hij weet dat hij de komende nacht zijn 'meesterbreingave' gaat inzetten en dat hij mogelijk sterft. Hij wil zijn verdenkingen delen met zijn medecriminelen door het hardop uit te spreken. Mogelijk heeft hij zelfs Mark gekozen als slachtoffer meesterbrein in nacht 3, zo denkt Floris in ieder geval. Ik snap nu waarom! Maar zou hij dat doen als hij Mark als mogelijke wolf ziet? Of zag hij Mark niet per se als wolf en is dit een slimme manier van Bas om Mark te kunnen 'outen' als wolf op het moment dat zijn meesterbreinaanval op Mark mislukt?!
Mark is ook een crimineel. Bas weet dat hij in de komende nacht zijn 'meesterbreingave' gaat inzetten en dat hij mogelijk zelf sterft. Hij zet Mark op deze manier op scherp omdat...? Omgedraaide psychologie? Niet waarschijnlijk, lijkt me.
Aangezien ik Mark al verdacht, neig ik naar scenario 2, waarin Mark een weerwolf is.
En later als reactie op mijn vraag aan Floris waar zijn statement vandaan komt,
Bert schreef:Wat je quote van Floris betreft: ik snapte dat eerst ook niet, maar inmiddels ben ik zelf tot dezelfde conclusie gekomen als Floris en snap ik dus wel wat hij bedoelt te zeggen (denk ik): Bas viel Mark 'openlijk' aan alvorens hem te selecteren als Meesterbreinmove in nacht 3, voor het geval dat, als Bas zou komen te overlijden, de aandacht/focus op Mark zou komen te liggen, m.a.w., zodat de medecriminelen weten op wie Bas zijn meesterbrein heeft losgelaten en diegene dus kunnen attacken. In Floris' ogen zou dit Mark zijn, ik zie die mogelijkheid dus ook. Dan zou Mark geen Spion zijn, maar een wolf of een bewaker.
Kortom: het zijn Floris [en Bert] die komen met de theorie dat Mark de keuze van Bas is geweest. Dus @Ida, ik wil graag een directe vraag aan jou stellen: Hoe sterk is jouw gevoel over Floris dat hij niet slecht is? Ik vind "een onderbuikgevoel" in dit geval wel een matig antwoord, maar ik zal het wel accepteren. :peace:

Verder blijf ik maar groepjes herkennen :confusion: Nu dus een Floris & Bert combo die op Mark gaan doordat mogelijk Bas hem als slachtoffer had gekozen. Ik begin daardoor wel weer te twijfelen over mijn vertrouwen richting allebei :chinrub: Dat ze zeg maar criminelen zijn die proberen de leidraad van hun meester(brein) over te nemen en dus een vijand van hun proberen uit te schakelen. Wie van de twee dan spion is (als die er überhaupt in zit!) weet ik nog niet zozeer, maar ik ben het wel eens met Berts eerdere statement dat deze lynch waarschijnlijk waardevolle informatie gaat opleveren!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Schavot Dag 3 - God Rest Ye Merry Gentlemen

Bericht door Floris1987 »

Ida,
Ida schreef:
23 dec 2020, 16:01
Maar het kan ook heel goed, dat er alleen burgers op het schavot staan en dat de BG puur voor de fun Lola erbij gezet hebben...maar als Mark en Floris goed zouden zijn, dan snap ik hun vaagheid over hun kennis niet. Juist dat laatste maakt ze in mijn ogen beide verdacht, de één niet meer of minder dan de ander. Dus heren als jullie nu eens samen bedenken wie er het beste uitgestemd kan worden, dan komen we michien verder.
en in een eerdere post vandaag vraag je ook ongeveer hetzelfde. Ik ben helemaal niet vaag over mijn kennis. Ik ben heel eerlijk erin ( en dit heb ik ook meerdere malen herhaald) dat mijn mening over mensen zijn slecht of juist goed komt van de actie die in het spel gebeuren en mijn interpretaties daarvan. Veel spelers snappen deze niet of delen deze mening niet en dat is dan weer voor die spelers reden op mij te stemmen.

maar vaag over mijn kennis ben ik echt niet.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”