Dag 3 - Deck The Halls

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Matthijs »

Ik merk dat ik veel gelezen heb, maar niets heb bijgedragen sinds dag 2-2 dus mijn excuus daar allereerst voor! En mijn dank dat er tot nu toe niet ál te veel is gezegd dus mijn leesvoer niet al te veel was :mrgreen:

Allereerst: RIP Wouter. Jammer dat je goed was, hopelijk heb je je gave nog wel kunnen inzetten. (Ik denk van wel!)
RIP Inge: mijn vermoedens waren dus wel juist dat er waarschijnlijk verwarring achter zat ipv malicious intent. Je verbazing over de stemmen op jou is nu dus best te verklaren, maar het geeft wel stof tot denken.
RIP Bas: naja, "RIP", laat die P maar zitten. Criminelen zijn niet gewenst in ons vrolijke kerstdorpje dus adiós! Het zou wel ironisch zijn als je nu wél op een wolf zat, wanneer je dat voor de verandering eens niet zou moeten zitten :lol:

Ik wil mijn conclusies ditmaal vooraf geven. Ik ga ze daarna toelichten:
- Op dit moment denk ik niet meer dat Bert crimineel is. (Oa @Maaike)
- Ik denk dat Belle, indien zij Protegé was, niet een wolf is.
- Ik ben huiverig over Mark.
- Bij Floris gaat er een radar af, maar ik weet nog niet welke en of dit vals alarm is.

Oké, allereerst "mijn plan" met betrekking tot Bert.
Ik had al eerder gezegd een prachtig plan te hebben, waarmee ik informatie kon verkrijgen. Eén van de manieren zou zijn om Nicks rol te weten (dag 2-1), een andere om Berts rol te weten (dag 2-2). Maar ik heb nu alsnog informatie zonder dat deze dingen gebeurd zijn, want Bas bleek meesterbrein! Dit vind ik heel erg fijn, want hierdoor is mijn hypothese verworpen. Mijn hypothese was namelijk dat op dag 1 (ja toen al) Djamila aan haar medecriminelen Bert en Nick vroeg op wie zij ging. Ik vond het toen al apart dat zij specifiek die mensen eruit viste. Ik vermoed trouwens dat er zo'n 3 criminelen en 3 wolven in zullen zitten, want anders wordt het wel te veel van het slechte. (Pure gok overigens)
Nu dat er een crimineel uit is, kunnen zij drie niet allemaal meer crimineel zijn. Ik had tijdens het afgelopen schavot veel tijd om Berts berichten na te pluizen, waarbij ik tot een andere hypothese over zijn rol was gekomen. Deze neem ik daarom nu voor lief, waardoor ik geneigd ben Bert zelfs te vertrouwen.

Tijdens het schrijven dat bericht ben jij er nog even tussendoor gekropen, maar dat verandert mijn mening over jou niet. Dankjewel voor een op zich heldere verklaring jegens Mark. Nu snap ik waar je vandaan komt, en ik kan me er wel deels in vinden. Maar Mark is straks zelf nog aan de beurt ;-)

Dan de situatie beschermengel, Inge, en Belle.
Er waren meerdere stemmen op Belle (aangegeven) waardoor het aannemelijk is dat zij de Protegé is geweest van Inge. Stel nou even dat Belle een wolf is (zou heel zonde zijn van de bescherming). In het wolvenhol hebben ze het waarschijnlijk ook gehad over de beschermengel. Zoals door anderen gezegd kan het zijn dat zij zelf op Edy gegaan waren en dus wisten dat Inge engel was. Of doordat Edy zelf aangaf het niet te zijn. Anyways: ze hadden genoeg reden om aan te nemen dat Inge beschermengel was, met als mogelijke Protegé Belle. Dan zou het wel enorm zonde zijn om Inge eruit te halen! Want als Belle dus wolf was, had ze een get-out-of-stemming-freecard zolang als Inge leefde! Want alle stemmen op Belle gingen dan naar Inge. Dus doordat Inge nu dood is, denk ik niet dat Belle wolf is.
Of dat Belle crimineel of burger is, ben ik nog onzeker over. Maar momenteel zijn wolven wel belangrijker geworden.

De "aanval" op Mark zint mij niet helemaal goed.
Hij werd (als ik het me goed herinner) gestart door Bert op dag 2-2, waarin Bert Marks stemgedrag fileerde en concludeerde dat hij vandaag Mark vandaag wel op het schavot zou willen zien. Aan de ene kant vind ik het heel lief van Mark dat hij mij heeft verdedigd op het schavot. Maar aan de andere kant ben ik huiverig hem te vertrouwen. Hij heeft al eerder eens geflikt mij te beschermen om zo mijn vertrouwen te wekken en dan een keiharde dolk in mijn rug te steken! :dead:
Ik heb dus gemengde gevoelens eraan overgehouden. Aan de ene kant is het wel des Marks dat hij doet wat hij doet, maar aan de andere kant is "des Marks" niet per se indicatie voor een goede rol :lol: (Ik vind je nog wel lief hoor Mark!)
Oftewel: mijn mening over Mark is nog wat troebel. Ik zou het niet eens zo gek vinden als hij spion blijkt te zijn, omdat hij dan makkelijk zijn eigen stem later kan toevoegen op een plek waar het toch niet uit zou maken. Dat het niet kan zijn dat achteraf mensen zeiden "Ja ik had gelogen en tóch op die persoon gestemd dus Mark loog!". Dus zoiets.

Bij Floris gaan er allemaal toeters en bellen rinkelen in mijn hoofd. The sussometer is off the charts. Maar dat heb ik wel vaker bij hem om eerlijk te zijn. Een beetje Edy-Bas situatie. Het is al door Bert en Maaike aangekaart dat zijn minnetje op Edy (doordat Inge engel is) niet helemaal logisch is, waar ik het zeker mee eens ben. Daarnaast vind ik het volgende niet heel erg logisch:
Floris1987 schreef:
21 dec 2020, 04:19
Mijn vermoeden ( dat zou ik doen) heeft bas ergens proberen aan zijn mede criminelen aan te geven wie hij zou aanvallen ( zodat de andere criminelen weten dat dit een wolf of bewaker is). het enige wat ik hier uit kan halen dat hij Mark heeft geprobeerd met zijn kracht.
Waar het vandaan komt dat het dus Mark moet zijn die hij geprobeerd heeft, geen flauw benul. Ik heb persoonlijk het vermoeden dat hij iemand anders heeft aangewezen, maar weet niet wie. Daarnaast vind ik het verhaaltje van Hugo wel opvallend (ja spelleider info =/= info):
In zijn hand had hij ook een kerstversiering; een krans, met daaraan een briefje. "Zijn we sterker? Nee, sneller, makkelijker, verleidelijker."
Dit doet mij denken dat hij eerder een wolf heeft aangewezen dan bewaker (vandaar ook de ironische statement van eerder).

Oh tenslotte nog even @Maaike een vraagje of wat:
Jammer dat je geen eindeloze discussie wil voeren hoor ;-) Snap het wel. Ik vind het jammer dat je me nog steeds verdenkt om mijn "defensiviteit" en "niet zoekendheid" maar ja. Ik wilde dit spel (zoals ik al weet ik het hoe vaak gezegd heb, net als anderen) minder mij in het spel storten. Dat je mij en Bert een minnetje geeft vanwege de schavotstemming snap ik dan weer wel. Ik vond de run op Wouter ook enorm (en ook wel naar omdat het uit "absentie" volgens mij voornamelijk werd gedaan) waar ik die eerder op één van Bert of mij had verwacht. Zelf vermoed ik momenteel dat, hoe naar ook, er mogelijk 5 burgers gister op het schavot stonden. Van 3 weet ik het zeker, 1 heb ik een (sterk) vermoeden, en de laatste zou me niks verbazen.
Tenslotte nog een vraagje: je zegt dat Djamila je hoofdverdachte is van dag 2, maar waarom? Nog steeds vanwege dat ze mogelijk de stemming weg van de Ida-stemmers wilde houden en deels inactiviteit? Zelf denk ik niet dat Djamila slecht is namelijk.

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik ook nog een vraag aan @Ida:
Je schreef op dag 2-2 dat je Kayan wel durfde te vertrouwen, en daarom niet op Bert wilde gaan. Maar het toch juist tegenovergesteld? Want Kayan wantrouwde Bert! (Als crimineel, maar toch) Dus heb ik nou fout geïnterpreteerd of hoe zit dat?

We hebben nog zo'n 11 uur om te stemmen, op deze donkere dag (want 21 december) maar ik heb dit keer nog eigenlijk niet meteen iemand op wie ik wil gaan. Als ik moet kiezen, ga ik voor Floris. Maar dit staat dus nog niet vast. Hoogstwaarschijnlijk ga ik voor het eten stemmen (dus voor 6) omdat ik de avond alweer volgepland had. :roll: Ik zal het forum zeker wel in de gaten houden, maar mijn familie (en vriend) hebben ook aandacht nodig gehad afgelopen en komende tijd, dus echte theorieën blijven waarschijnlijk uit. :lol: Daarvoor heb ik namelijk wel echt mijn laptop nodig, waar ik het lezen voornamelijk op mijn telefoon doe.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Belle »

Rip Inge en Bas!

Ondertussen ben ik zelf de draad volledig kwijt. Italiaans weerwolven blijft verwarrend door het feit dat we vrij weinig met de stemmen kunnen, terwijl dit in eerdere spellen één van de factoren was die ik veel gebruikte.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik van Mark en Lola moet vinden, met betrekking tot alle theoriën en beschuldigingen die nu rondgaan. Lola als Bas' slachtoffer heeft voors en tegens en ik kan me in beiden vinden, dus lastig. Ja, het kan zo zijn dat Bas overtuigd was dat er twee burgers op het schavot stonden de eerste dag en dus Lola heeft gekozen. Maar het kan ook (bijna) elk ander willekeurig persoon zijn. Hoewel het een nuttige aanknoping lijkt te zijn, ben ik bang dat we er niet zo veel aan hebben, omdat hij vrij weinig hints heeft achtergelaten.
Mark speelt inderdaad wat onder de radar en blijft wat vaag, maar ik krijg hier nou ook niet echt slechte vibes van.

Verder zie ik niet echt andere mensen die zich heel verdacht aan het gedragen zijn. Ja, Floris roept wat interessante dingen, maar ik geloof dat hij wel vaker zo speelt?

Ik hou me ook even afzijdig van het beschermengel-dubio, want ik mag noch ontkennen, noch bevestigen. Is helaas iets voor jullie zelf iets om uit te zoeken.

Dan hou ik Matthijs en Bert als lichtelijk verdacht over. Ik wacht nog even af over wat zij te zeggen hebben en of er nog rare dingen gebeuren deze dag, maar ik ga waarschijnlijk op één van hen stemmen. Beetje tunnelvisie misschien, ik weet het, maar ik ben een beetje de draad kwijt, dus dan maar bij het bekende blijven :shrug:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Belle »

Wouter schreef:
20 dec 2020, 22:02
<offtopic>
En, omdat het in moeilijke tijden altijd helpt om muziek te maken (en de titel van het topic daar ook aanleiding voor geeft) deze muzikale omlijsting, samen met mijn collega Ralph.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1LAAZj ... e=youtu.be

[Opgenomen voor de online kerstborrel van ons werk.
</offtopic>
Ooh, is dat een viola da gamba? Leuk gedaan!

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Belle »

Natuurlijk, net voor mijn post zijn er zowel reacties van Matthijs als Bert en ik vind ze beiden eigenlijk daarin wel oprecht overkomen. Aaaah, ik snap het niet meer.
Matthijs schreef:
21 dec 2020, 11:56
In zijn hand had hij ook een kerstversiering; een krans, met daaraan een briefje. "Zijn we sterker? Nee, sneller, makkelijker, verleidelijker."
Dit doet mij denken dat hij eerder een wolf heeft aangewezen dan bewaker (vandaar ook de ironische statement van eerder).
Als ik het goed heb begrepen heeft iedere rol zijn eigen quote en Hugo heeft daarnaar verwezen in zijn tekstje. Dus ik denk niet dat we daar informatie uit kunnen halen, gezien de quote al vaststond.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Matthijs »

Belle schreef:
21 dec 2020, 12:26
Natuurlijk, net voor mijn post zijn er zowel reacties van Matthijs als Bert en ik vind ze beiden eigenlijk daarin wel oprecht overkomen. Aaaah, ik snap het niet meer.
Matthijs schreef:
21 dec 2020, 11:56
In zijn hand had hij ook een kerstversiering; een krans, met daaraan een briefje. "Zijn we sterker? Nee, sneller, makkelijker, verleidelijker."
Dit doet mij denken dat hij eerder een wolf heeft aangewezen dan bewaker (vandaar ook de ironische statement van eerder).
Als ik het goed heb begrepen heeft iedere rol zijn eigen quote en Hugo heeft daarnaar verwezen in zijn tekstje. Dus ik denk niet dat we daar informatie uit kunnen halen, gezien de quote al vaststond.
Ahhh dat is wel logischer ja! Ik had hem even gelezen als een briefje van degene die hem had omgelegd :lol: Dat ie vandaar onder de krassen zat zeg maar. Thanks!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door NynkeB »

First of all; RIP Inge en Bas!
Daarnaast geeft ik nu vast aan vandaag vermoedelijk al voor half vijf te stemmen, daarna ben ik bang niet meer online te kunnen komen.

Goed, nu over naar wie er genomineerd staan voor mijn stem. Samenvattend zijn dat met name Floris en Mark.
-Nieuw op mijn lijstje vandaag is Floris. Hij valt deels onder het onderbuikgevoel, maar steeds meer en meer laat hij dingen zien die ik totaal niet kan volgen. Zoals ook al door Bert en Matthijs (dacht ik) aangegeven trekt hij af en toe conclusies waar naar mijn idee geen touw aan vast te knopen is. Well, aan de andere kant speelt Floris naar mijn idee wel vaker zo (?), maar ik vind het toch wel zeer snelle, gek onderbouwde en harde conclusies.
-Mark is nu voor mij een groot raadsel. Er is natuurlijk al veel gepraat over de niet/latere bekendmaking van zijn stem, maar het blijft gek. Zeker gezien het feit dat Mark later (19 dec 2020, 22:19) wel aangeeft op wie hij gestemd heeft (Kayan) onder het mom van:
“doordat ik niet wist wat ik moest stemmen door deze actie wil ik 2 personen meer vertrouwen dan de rest en dat zijn Edy en Lola.” (Een directe quote valt helaas niet meer te maken)
Iets wat niet helemaal duidelijk is voor mij. Daarnaast heb je haar precies geen enkele keer eerder genoemd in je posts, wat maakt dat ik me nog meer ga afvragen of jij wel echt (iets wat nu of course zo goed als nooit met zekerheid te zeggen is) op haar gestemd hebt. Maar dat terzijde.
Mark post wel veel, maar waar hij nu staat of wat hij vindt: geen idee. Daarbij moet ik toegeven de suggestie vanuit Matthijs waarin hij aangeeft dat Mark wellicht de spion zou kunnen zijn, zeker niet gek vind.
-Over Matthijs blijf ik huiverig. Hoewel ik me vrij goed in zijn afgelopen posts kan vinden, blijft het me niet helemaal lekker zitten (in dat opzicht begrijp ik je helemaal Belle :lol: ). Anyhoe, mijn stem zal vandaag niet naar hem gaan. Daarvoor vind ik hem niet verdacht genoeg (vooral gezien het feit dat ik me dus wel kan vinden in zijn posts). Maar, Matthijs, ik verlies je zeker niet uit het oog! ;-)

Daarnaast blijf ik benieuwd naar waar Wouter (in zijn nieuwe positie) nu staat. Zeker gezien ik van Nick geen hoogte kon krijgen, hoop ik dat nu via Wouter wel te krijgen!

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Bert »

@ Matthijs: Je post komt zo waar oprecht op me over, en ik vind je niet defensief. Ik speelde in mijn hoofd ook al met de mogelijkheid dat er 5 onschuldigen op het schavot stonden op dag 2-2. Maar goed, ik ga er nu ook niet te snel vanuit dat het zo is. Ik laat onze eerdere discussie even voor wat het is nu, en focus me meer op Mark en Lola voor nu, omdat ik sterkere vermoedens dat daar mogelijk iets mis is. De suggestie van Mark als Spion is ook niet gek inderdaad! Ook wat je zegt over Belle als wolf (wat niet logisch is gezien de beschermengel) is goed bedacht. Wat je quote van Floris betreft: ik snapte dat eerst ook niet, maar inmiddels ben ik zelf tot dezelfde conclusie gekomen als Floris en snap ik dus wel wat hij bedoelt te zeggen (denk ik): Bas viel Mark 'openlijk' aan alvorens hem te selecteren als Meesterbreinmove in nacht 3, voor het geval dat, als Bas zou komen te overlijden, de aandacht/focus op Mark zou komen te liggen, m.a.w., zodat de medecriminelen weten op wie Bas zijn meesterbrein heeft losgelaten en diegene dus kunnen attacken. In Floris' ogen zou dit Mark zijn, ik zie die mogelijkheid dus ook. Dan zou Mark geen Spion zijn, maar een wolf of een bewaker.

In mijn ogen lijkt het vooralsnog het beste om op Mark of op Lola te stemmen, omdat ons dat meer informatie/duidelijkheid gaat opleveren. Bovendien is de kans aanwezig dat ze slecht zijn, bij Mark is die kans wellicht nog wat groter dan bij Lola. Ik ben benieuwd wat zij zelf te zeggen hebben (en naar andere meningen ook).

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Djamila »

Alright, dan wil ik even beginnen met een paar overzichtjes, waaronder een overzichtje met wie er allemaal gevallen is en wie er nog over zijn. Er zullen ongetwijfeld een paar (hopelijk kleine) foutjes tussenstaan, excuses hiervoor.

Nachtoverzicht:
Nacht 1: Geen slachtoffer (had wel gekund) > Ida1 oude rol verklaart dit
Nacht 2: Sander (Ziener). Wss vermoord door de huurmoordenaar. Het toeval blijft voor mij te groot.
Nacht 3: Inge (Beschermengel) en Bas (Meesterbrein)

Dagoverzicht:
Dag 1: Ida1 = Kluizenaar
Dag 2: Wouter1 = Koopman

Spelerlijst:

1. Kayan
2. Djamila
3. Mark
4. Ida
5. Nick = Wouter2
6. Edy
7. Lola
8. Matthijs
9. Belle
10. Bert
11. Renate = Ida2
12. Sander
13. Floris
14. Nynke
15. Bas
16. Maaike
17. Thijs
18. Wouter
19. Inge

"Stemoverzichten"

Dag 1, overgenomen van Kayan en aangevuld:

Floris 1 (Kayan)
Renate 3 (Bas, Ida, Lola)
Nick 1 (Floris)
Wouter 1 (Thijs, Nynke)
Matthijs 1 (Nick)
Lola 2 (Belle, Bert)
Ida (Mark, Maaike, Matthijs, Djamila)
Lola (Renate)
Kayan (Edy)
Sander (Inge)
Thijs (Wouter)

Onbekend: Mark
Niet gestemd: Sander

Schavot Dag 1 (van Lola overgenomen):
Ida (9) - Lola, Edy, Renate, Matthijs, Djamila, Bert, Wouter(?), Bas, Kayan
Lola (7) - Ida, Belle, Inge, Nynke, Thijs(?), Maaike, Floris

Onbekend - Sander, Mark, Nick

Dag 2:
Bert (Kayan, Belle, Thijs)
Belle (Edy, Lola)
Nick (Matthijs)
MAtthijs (Inge, Bert)
Nynke (Floris)
Wouter (Ida2, Thijs, Nynke, Djamila)
Floris (Bas
Djamila (Maaike)

Onbekend: Wouter, Mark
Niet gestemd: Nick

Schavot Dag 2:
Op het schavot: Bert, Edy, Inge, Matthijs en Wouter

Wouter (Maaike, Djamila, Inge, Ida2, Lola, Bert, Edy, Nynke)
Bert (Matthijs, Mark, Kayan, Floris, Matthijs)
Matthijs (Belle)

Niet gestemd: Nick, Thijs (!)
Onbekend: Edy (sorry ik ben het echt even kwijt, correct me if I'm wrong @ Edy)

-----------------------

Dan ga ik hier nu even chocola van proberen te maken. Ik wil alvast wel duidelijk maken dat het belangrijk is dat er vandaag een wolf uitmoet.

Edit: Edy toegevoegd aan de Wouter-stemmers
Edit 2: Nynke toegevoegd aan de Wouter-stemmers
Laatst gewijzigd door Djamila op 21 dec 2020, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Maaike »

Djamila schreef:
21 dec 2020, 14:22


Nacht 1: Geen slachtoffer (had wel gekund) > Ida1 oude rol verklaart dit
Dat weten we natuurlijk niet zeker Djamila. Verspreking? ;-)

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Maaike »

Edy heeft op het schavot op Wouter gestemd (zegt ze), trouwens

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”