Dag 3 - Deck The Halls

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

@Bert, ik zou niet voor iemand op het schavot gaan (als crimineel), omdat ik iemand zou kiezen die en een beetje onder de radar vliegt (en dus niet de afgelopen dagen in het vizier stond) en iemand die een beetje lastig te peilen is en/of snel mij zou verdenken (a la Floris tactiek eigenlijk).

Ik had overigens voorbarig op Bert gestemd, maar ik ga m'n stem wijzigen, nu ik dit alles half heb gelezen. Ik moet onverwachts allerlei dingen doen, dus ik kom hier later op terug! Jullie maken ook zoveel lange posts met veel quotes. Het is even door de bomen het bos niet meer zien 🤣

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Matthijs »

Floris1987 schreef:
21 dec 2020, 16:35
Matthijs stelt eigenlijk dezelfde vragen als Maaike en Bert.
daar heb ik in vorige post duidelijk antwoord op gegeven. Het is duidelijk dat zij alle drie op de strategie zitten dat de wolven Edy expres eruit wilde hebben( lees op het schavot)
Ik ben het hier niet mee eens. Naar mijn mening kan er ook iets als dit zijn gebeurd:

Wat mensen gezegd hebben te stemmen [dank aan Djamila]:
Dag 2:
Bert (Kayan, Belle, Thijs)
Belle (Edy, Lola)
Nick (Matthijs)
MAtthijs (Inge, Bert)
Nynke (Floris)
Wouter (Ida2, Thijs, Nynke, Djamila)
Floris (Bas
Djamila (Maaike)

Wat er gebeurd kan zijn:
Bert (Kayan, Belle, Thijs)
Belle (Edy, Lola)
Inge (Edy, Lola) [want beschermengel]
Nick (Matthijs)
Matthijs (Inge, Bert)
Nynke (Floris)
Wouter (Ida2, Thijs, Nynke, Djamila)
Floris (Bas)
Djamila (Maaike)
Kayan (Mark)
Edy (Wouter [heeft nooit gezegd op wie hij gestemd heeft], Bas [heeft wellicht gelogen, want wil zijn natuurlijke aartsrivaal elimineren ;-)] )

Naar mijn mening zou er nog wel eens een leugenaar kunnen zitten tussen de Bertstemmers of Wouterstemmers. Dit is natuurlijk niet per se waar. Er is zelfs nog een mogelijkheid dat niemand liegt:
Bert krijgt dan 4 stemmen (2x ergens want burgemeester) maar /2 = 2 als Rosamunde.
-> Wouter 4 stemmen, Bert, Matthijs, Edy, Inge 2 stemmen.
Kortom: er is zóveel keuzeruimte dat ik een beetje de kluts kwijtraak. In elk geval wilde ik dus even zeggen dat ik niet per se ervanuit ga dat er een run is geweest van de wolven (of wie dan ook) op Edy.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Matthijs »

Djamila schreef:
21 dec 2020, 14:22
Bert (Matthijs, Mark, Kayan, Floris, Matthijs)
Insinueer je hier nou iets? :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Matthijs »

Maaike schreef:
21 dec 2020, 16:57
@ Matthijs,
Ik vind het heel raar dat jij deze theorieën over een criminelendriehoek nu pas uit. Maar het haalt gelukkig wel een stuk van de verwarring weg, nu je het zo toelicht.
Ook vind ik het wel raar dat je mogelijk gisteren op het schavot al iets hebt ontdekt over Bert, en dat nu deelt, terwijl je hem er gister nog probeerde uit te werken. Als je geloofde dat Bert goed was, dan had je toch zelf ook op Wouter of Inge kunnen stemmen?!

Waar baseer jij het op, dat Djamila burger is? Ik ben wel benieuwd, als ik er helemaal naast zit is dat wel fijn om te weten zeg maar :')

Ik ben het met je eens dat Belle waarschijnlijk geen wolf is. Die theorie begon ook al te borrelen in mijn achterhoofd :P

Al met al ben ik het wel met een aantal andere eens dat deze post veel zoekender en minder defensief overkomt...
Let's go, welkom terug in de reageertrein ;-) Ik wist dat je het niet kon laten hahaha :lol:

Laat me je meenemen in mijn gedachtegang van de vorige dag. Ik sta op een schavot wegens (voor mij) onbenullige redenen. Bert zijn toenmalige argumenten vond ik niet erg sterk bij eerste doorlezen dus dat wekte wat argwaan. Op een begeven moment kwam de tijd voor mijn essay. Toen heb ik elk bericht doorgespit dat mensen geschreven hadden, in de hoop mijn eigen blik te kunnen geven. Mijn hoofdhypothese was nog steeds dat er iets crimineels kon zitten tussen Djamila-Bert-Nick. Dit wilde ik zo snel mogelijk testen, met zo min mogelijk "slachtoffers" -> Nick in eerste instantie, daarna Bert toen hij op het schavot kwam. Ik ga dan natuurlijk niet zeggen "Oh ja trouwens Bert vind ik wel een toffe peer" want dan kon ik mijn theorie niet meer testen. Ik had na alles gelezen te hebben twee opties in mijn hoofd, waaronder 1 crimineel. En zoals Bert zo mooi verwoorde op het schavot: als ik ook maar het lichtste vermoeden heb dat hij slecht kon zijn, dan was dat genoeg om vanuit te gaan. Want voor de rest van het schavot had ik geen verdenkingen. Maar nu dat het criminelenidee voor mij van tafel is, ben ik van mening dat Bert de andere optie heeft (en dat is goed), Djamila dus oprecht aan die twee iets vroeg (en goed is, op z'n ergst tóch crimineel maar zoals al eerder gezegd denk ik nu dat niet meer), en van Nick heb ik nog steeds geen idee. Dus wil @Wouter nog toelichten of hij mij nu verdacht vindt? :lol:

Oh en dat je nog steeds crimi-vibes bij mij hebt, blijkt een gedeelde mening te zijn. Voor nu wil ik jullie daar best in geloven hoor, dat ik crimineel ben, maar dan wel crimineel goed (beetje ego-boosting mag wel van tijd tot tijd) :peace:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Matthijs »

Kayan schreef:
21 dec 2020, 17:27
@Bert, ik zou niet voor iemand op het schavot gaan (als crimineel), omdat ik iemand zou kiezen die en een beetje onder de radar vliegt (en dus niet de afgelopen dagen in het vizier stond) en iemand die een beetje lastig te peilen is en/of snel mij zou verdenken (a la Floris tactiek eigenlijk).

Ik had overigens voorbarig op Bert gestemd, maar ik ga m'n stem wijzigen, nu ik dit alles half heb gelezen. Ik moet onverwachts allerlei dingen doen, dus ik kom hier later op terug! Jullie maken ook zoveel lange posts met veel quotes. Het is even door de bomen het bos niet meer zien 🤣
Betekent dat nu dat je switcht naar Floris? Of weet je nog niet naar wie je switcht?
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Maaike »

Matthijs, begrijp ik dan goed dat je Djamila vooral vertrouwd op gevoel, nu je je eerdere theorie aan de kant hebt geschoven? Of heb ik gewoon echt ergens een hint gemist? :confused:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

Ik word gek met iedereen die op een andere partij jaagt :confused:

Maar er viel me wel op dat Bert de enige is die op dag 1 eerste stemming op Lola stemde en de volgende dag na lang twijfelen op Ida stemde. Ik denk daarom dat hij geen wolf is. Want vaak word juist van stem/idee veranderen door de burgers afgestraft en als wolf wil je dat risico niet nemen.

Dan had ik een theorie, waarom ik niet denk dat Belle wolf is, maar ik heb hem niet opgeschreven en ben hem nu kwijt. Sorry, maar geen tijd voor de deadline om dat nog op te zoeken.

Floris: ik vind dat Flo niet wolfs speelt en zijn theorieen over de criminelen doen ook niet vermoeden dat hij er zelf bij hoort. Het is zelden dat Floris zulke lange posten maakt en al helemaal niet als BG. Dus ik heb hem op mijn plus lijstje gezet. Bas stemde op Floris en ik denk dus niet dat Bas dat zou doen als Floris bij zijn team hoorde.

Djamila: ik zie nooit iets in cijfer/letters gehint en ik volg je ook niet helemaal. Ik begrijp en volg jou gedachten richting dat Matthijs en Edy crimineel zouden kunnen zijn. Ik sluit dat ook niet uit, maar dan juist om het gevoel wat hun posten oproept. Ergens voelt dat wat raar, maar ik kan er de vinger niet op leggen. Matthijs kan wat mij betrefd alles zijn en Edy is denk ik geen wolf, maar crimineel sluit ik niet uit.

Nynke speelt zoals altijd, denk ik en ik ken haar alleen als burger. Ik vind niks opvallends aan haar.

Van Thijs valt me op dat hij op de bekende manier start, maar nu lees ik al heel lang niets meer van hem en zijn aftrap was magertjes te noemen. Dus ik weet het nog niet bij hem. Hij valt in dezelfde categorie als Nick/Wouter2 . Wouter heeft beterschap beloofd, maar??? Thijs leunt achterover zolang niemand hem het vuur aan de schenen legt en steld het vorige spel, dat hij weinig meedoen: spel bederf vind, dus wat vind je van dit spel?

dan houd ik Maaike, Kayan en Mark over. Van de laatste heb ik al gezegd, dat ik het niet vertrouw, Kayan deelt wat prikkers uit, ook eentje gericht aan mij, terwijl ik haar ervoor aan zie, dat ze alles goed heeft gelezen en dan lijkt het erop dat ze alleen een stemming makertje wil lanceren. Daarbij haar hetze naar Bert omdat ze uit zijn rol iets zou kunnen afleiden. Hm, beetje dubieus.

Bij Maaike gaan mijn plus en minnetjes heen en weer, dus ik ben benieuwd, waar dat gaat stoppen, maar ik stem dus niet op haar.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Matthijs »

Oh tenslotte nog even mijn eigen bericht:

Het lijkt erop alsof straks Floris, Lola en/of Mark op het schavot kunnen belanden. De meeste mensen die mij verdacht zeggen te vinden, zeggen niet op mij te gaan stemmen (thanks) maar dat kan natuurlijk zomaar anders lopen. Althans, dat is wat ik zo half-half heb meegekregen. Wat mij betreft, zou dat betekenen dat dag 3-2 een vervolg van dag 3-1 wordt, waarbij we de discussie alleen maar voortzetten over die drie. Nu heeft gister het schavot zeker veel opgeleverd, maar voor vandaag ben ik huiverig.

Voor nu maak ik even een lijstje met mijn meningen per persoon. Dit is voornamelijk gebaseerd op welke rol ik plaats bij mensen (afhankelijk van mijn gevoel ook)

- Belle: Ik vermoed dat zij goed is, of in elk geval geen weerwolf. Dit vanwege de protegé - engel - nachtslachtoffer - theorie.
- Bert: Ik neig richting goed. Concreet vraagje aan jou Bert: zou jij ook een lijstje willen maken wie je vertrouwt of wantrouwt?
- Kayan: Ging mee op Bert op dag 2-2, verdedigde mij, algemeen lief. Maar qua rol geen idee.
- Djamila: Vanwege mijn complottheorie die gefaald is, streep ik ook haar af als verdachte. Ik denk niet dat zij crimineel is, laat staan weerwolf.
- Mark: Zelfde als Kayan, maar dan met een tintje meer criminaliteit erachter. Ik heb al eerder gezegd dat hij wel eens de spion kan zijn, maar dit is pure speculatie. Zijn connectie aan Bas is door andere mensen al aangestipt.
- Wouter: Werkelijk nog steeds geen idee. Zijn originele rol was gelinkt via de driehoek, maar nu die uiteengevallen is, kan ik daar niks meer mee.
- Edy: Zij is ook erg lief geweest met mij en mijn berichten verdedigen. Daarmee valt zij samen met Kayan en Mark. [Hé, dat zijn 3 mensen in totaal?] Ik stel het nog steeds erg op prijs, maar door het verleden blijf ik nog wel sceptisch. Maar doordat ze gister op het schavot kwam uit het niets, durf ik aan te nemen dat ze niet weerwolf is (want een run op een maat is wel raar).
- Lola: Je komt enorm oprecht over, zoals ik je ken. Ik heb niet het idee dat je weerwolf bent, maar aan de andere kant heb ik jouw posts (nog) niet goed genoeg daarop doorgelezen. :$
- Matthijs: Goh wat leuk! Opeens ben ik daar! En zo groen dat ik ben! Dat betekent vast dat ik GOED ben! [Dit keer was er wel een bewuste G-O-E-D, Djamila! Even om het te illustreren.]
- Ida: De dag 1-1 stemming spookt spontaan door mijn hoofd. Er zouden meerdere stemmen op Renate komen (volgens het lijstje dat ik terugvond), maar zij is niet op het schavot beland. Nu kan zij niet beschermd zijn, dus ik denk aan een Rosamunde. Advocaat kan ook zijn gebeurd, maar dan is zij het zelf niet (gave mag niet op zichzelf worden ingezet).
- Floris: Ja, je 'logica' vind ik dus wat wankel, maar het heeft ook te maken met mijn natuurlijke verdachtenmeter.
- Nynke: In mijn ogen val je wat tussen de rest door [geen aanval] waardoor ik nog geen sterke mening over jou heb ontwikkeld.
- Maaike: Het zou mij niks verbazen als zij slecht blijkt te zijn. Dat zij zich vasthoudt/-hield aan oude standpunten, nu er genoeg nieuwe info is gecreëerd, vind ik wat opvallend. Nu heeft ze wel een drukke tijd met verhuizen enzo, maar dan nog. [Het is nog niets concreets, maar slechts een lichte hunch] Ook de run op Djamila vind ik wat jammer.
- Thijs: Ondanks zijn interessante berichten van nacht 2, heeft zijn (ogenschijnlijke) stemwissel mij een mogelijke rol voor hem aangegeven. Dit komt niet uit met het totaal plaatje, dus daarom weet ik het niet zeker. Voor nu geef ik hem nog het voordeel van de twijfel.

@Maaike: Ik vertrouw Djamila deels op gevoel. Ik heb bij haar ook weer Inge-vibes [Hai Inge!], waarbij ik vermoed dat ze oprecht in de war is over dat ik slecht/crimineel zou zijn.

@Ida: Is jouw theorie over Belle soms dezelfde als degene die ik uitte? Met de beschermengel enzo?
Matthijs schreef:
21 dec 2020, 11:56
Dan de situatie beschermengel, Inge, en Belle.
Er waren meerdere stemmen op Belle (aangegeven) waardoor het aannemelijk is dat zij de Protegé is geweest van Inge. Stel nou even dat Belle een wolf is (zou heel zonde zijn van de bescherming). In het wolvenhol hebben ze het waarschijnlijk ook gehad over de beschermengel. Zoals door anderen gezegd kan het zijn dat zij zelf op Edy gegaan waren en dus wisten dat Inge engel was. Of doordat Edy zelf aangaf het niet te zijn. Anyways: ze hadden genoeg reden om aan te nemen dat Inge beschermengel was, met als mogelijke Protegé Belle. Dan zou het wel enorm zonde zijn om Inge eruit te halen! Want als Belle dus wolf was, had ze een get-out-of-stemming-freecard zolang als Inge leefde! Want alle stemmen op Belle gingen dan naar Inge. Dus doordat Inge nu dood is, denk ik niet dat Belle wolf is.
Of dat Belle crimineel of burger is, ben ik nog onzeker over. Maar momenteel zijn wolven wel belangrijker geworden.
Deze dus?

Je zinnen over Floris zijn overigens wel opvallend (in positieve zin). Ik had eerder al gezegd dat wij vaak niet op dezelfde golflengte zitten, net als dat ik dat met Floris heb. Dat jullie twee dat wel zitten (en dat ik wel neig jou te vertrouwen) zet mij wel aan het denken.

Dat maakt mijn hoofdverdachte voor vandaag.... Floris!
Ik wil tenslotte even zeggen dat mij de groep Kayan-Mark-Edy opvalt dat ze mij verdedigden. Enorm lief natuurlijk, maar nu ik het zo op een rijtje zie.. Zou dit een wolvenpartijtje zijn? Ik hoop van niet; ik houd niet zo van die beesten om mij heen, hoe lief ze ook kunnen zijn.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

Matthijs: klopt, Belle stond niet op het schavot vanwege de beschermde stem van Inge. Als zijzelf in het hol had gezeten, was Inge natuurlijk nooit slachtoffer van de wolven geweest.
Daarbij denk ik nu weer heel anders over Kayan, maar dat is het heen en weer gevoel, dat ik steeds heb

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Thijs »

Ida, ja ik ben enigszins afwezig. En heb gemerkt dat mensen het lastig vinden als ik er met een gestrekt been in ga. Een van mij. Andere spelmechanismes is het analyseren van stemmen echter dit vind ik in dit spel niet toereikend iets met het een zeggen het ander doen.
Je kunt wel posten op wie je stemt maar een pb aan de spelleider kan iets anders inhouden.

Kortom ik heb het moeilijk mijn weg te vinden
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”