Dag 3 - Deck The Halls

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Hugo »

De volgende ochtend stond hij vroeg op. Een frisse afdaling van de piste vlak naast het huisje, dat zou hem goed doen. Krijgt de gedachten ook allemaal weer op een rijtje. En dus at Floris een kaiserbroodje terwijl hij zijn skischoenen aandeed, en pakte hij zijn ski's om richting de lift te lopen. De zon was net boven de bergen uit gekomen, en werd door de witte deken weerkaatst. De lucht was ijskoud, en de deuren van de auto's op de parkeerplaats leken vastgevroren. Gelukkig hoefde hij niet te krabben, de sleeplift was immers dichtbij. In de verte kon hij hem al zien, nu nog stilstaand, met de haken waarmee je naar boven gesleept kon worden. De sneeuw maakte een fijn, knarsend geluid onder zijn schoenen, en de stilte in de vallei was heerlijk rustgevend. Eenmaal aangekomen bij de lift scande Floris zijn pasje, en de lift ging draaien. Floris legde de zijn ski's op de grond, en had even moeite ze aan te doen, maar ging al snel klaarstaan om volgende haak op te vangen. Toen hij achteruit keek, en zag wat er op hem afkwam, schrok hij echter. Het lichaam van Inge, bungelend aan de skilift, kwam met een noodvaart op hem af. Snel dook Floris naar de grond, en zag hoe Inge passeerde. Ze was duidelijk morsdood; een traan was vastgevroren aan haar gezicht, alsof ze op het laatste moment nog haar leven had overzien en dacht aan al die herinneringen die ze niet heeft kunnen maken. Voor alles dat had kunnen zijn.

Terwijl Floris bijkwam van de schrik, klonk er een gil vanuit de woonkamer. Kayan was net naar beneden gekomen, en wilde nog snel een zelfgemaakte versiering bijhangen in de kerstboom, toen ze onder diezelfde kerstboom een voet had gezien! Wouter kwam naar beneden gesneld, en trok aan de voet; het lichaam van Bas, behangen in naalden van de boom en bekrast door iets scherps, kwam onder de boom vandaan. In zijn hand had hij ook een kerstversiering; een krans, met daaraan een briefje. "Zijn we sterker? Nee, sneller, makkelijker, verleidelijker." 'Wat een vreemde kerstboodschap,' merkte Mark, die ook binnen was gekomen, op.

---
Cari famiglia,

Vannacht zijn twee mensen overleden. Inge en Bas zijn beide om het leven gekomen op tragikomische wijze. Inge was:
Afbeelding
De Beschermengel
The best memories of moments never lived. For everything that could be.

Bas was:
Afbeelding
Het Meesterbrein
Is our side stronger? No. Quicker, easier, more seductive.

We zullen hun kerstspirit missen. Er zijn verder geen bijzondere geruchten (gôh, wat een verrassing). Voor de rest geldt de volgende deadline, die zal voor jullie eerste stemming vallen op morgen, 21 december, 23:00. Voor die tijd graag een berichtje naar mij, met in de onderwerpregel als eerste woord 'stem' (goed bezig iedereen) met een stem en een kerstboodschap voor de wereld.

Veel succes,
:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Mark »

R.I.P
Inge

okee dan was duidelijk waarom zij gister op schavot stond.

R.I.P
Bas

YEEEH
een van de criminelen is dood.
verkeerde keuze heeft hij dan denk ik gemaakt ?
even lezen hoe hij werkte
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

Jammer Inge, Ik vertrouwde je en kon fijn met je overleggen, jouw eigen agenda belette het dorp niet om ook te winnen.
Bas:... slechterik.... foei

Ook jammer dat we de koopman missen, want die had natuurlijk goed kunnen zorgen, dat er wat meer beoogde wolven op het schavot konden komen. Wouter zal wel moeten zwijgen (?) of hij meer stemmen in de nacht heeft uitgebracht. Maar gezien dat hij slecht was ingelezen, schat ik niet in dat hij veel met de koopmans krachten heeft gedaan.

Mark: prima geprobeerd om je mening te geven, maar het lijkt me wat oppervlakkig, is het lastig vanuit jou perspectief om de wolven te zoeken?

Edy: fijn dat je meedeelde géén beschermengel te zijn, het bewijs is je gevolgd ;-)

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

Wow okay, wow.. Nja, ik had al wel zo'n vermoeden dat of Inge of Edy een engel moest zijn.

Van Bas had ik niet verwacht dat hij het meesterbrein zou zijn :o.

Iig beide rip!

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Djamila »

Poeh hee, RIP Inge en Bas
Had ik niet verwacht Bas, maar vind het ergens lichtelijk komisch dat hij hoogstwaarschijnlijk de verkeerde uitgekozen heeft.

Excuses dat ik iets minder aanwezig ben, drukke week voor mij. Morgen kom ik met een substantiele post, hoe ik over iedereen denk en heel misschien ook met waar ik eerder al op doelde. Ik moet even goed nadenken welk belang dat het meeste dient. Zo was Bas volgens mij ook heel gretig op hetgeen wat ik zou willen delen, dus dat zet me aan het denken.

De tijd begint wel te tikken en het wordt tijd dat er vandaag een wolfje uitgaat.

Na alle stemmen die zich opstapelden op Wouter, dacht ik ook al shit, dit gaat de verkeerde kant op. Lijkt me dat we in elk geval iets uit de stemming kunnen halen. En ben er ook van bewust dat ik ook niet goed uit de verf kom.

Morgen meer!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Mark »

Ida schreef:
20 dec 2020, 16:02
Mark: prima geprobeerd om je mening te geven, maar het lijkt me wat oppervlakkig, is het lastig vanuit jou perspectief om de wolven te zoeken?
@ida
Thank you
En wat je zegt klopt helemaal. er is niet iets speciaals waardoor ik de slechteriken er makkelijk uit kan vinden.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Edy »

RIP Inge!
Inge de beschermengel. Ik moet even hardop denken hier wat de opties zijn:
1) de wolven hebben Inge opgegeten;
2) de wolven hebben de protegé van Inge opgegeten en nu sterft Inge in zijn/haar plaats.


Bas is dood. Rip Bas (een beetje dan, je was tenslotte slecht). Wat zijn de opties:
1)Er zijn alternatieve bewakers die in deze 3e nacht Bas gekozen hebben. Aangezien hij crimineel is, sterft hij.
2)De wolven hebben Bas opgegeten
3) Bas heeft een BG gekozen in zijn 3e nacht en sterft daarom.

Re Inge:
Toen Inge en ikzelf op het schavot stonden werd er al gesproken over de beschermengel en dat 1 van ons twee dit zou (kunnen) zijn. Als de wolven mij geloofden, zouden ze voor Inge kunnen zijn gegaan. Is dat een logische zet? Zou kunnen. Immers, als ze Inge doden, lopen ze geen kans een slachtoffer met een nog onbekende (en misschien belangrijke) rol te missen. Het lijkt mij wel een mogelijke keuze van de wolven denk ik. Bovendien kan het zijn dat de wolven een schavot slachtoffer hadden bekokstoofd en dus verrast werden door Inge (of mij uiteraard). En dus ook duidelijker vermoedden dat Inge de beschermengel was. Doordat ik het zo duidelijk ontkende. En omdat de protegë misschien een logische keuze van Inge zou zijn? Of dat de wolven dat vonden althans?

De protegé van Inge wordt opgepeuzeld en Inge sterft in zijn/haar plaats. Dit kan ook, maar is misschien minder aannemelijk op dit moment? Juist om wat ik boven al noem. Inge stond vrij onverwachts op het schavot terwijl de wolven samengespannen hadden op iemand anders. Dan is het niet slim van de wolven om diezelfde persoon dan te willen opeten als het vermoeden bestaat dat Inge de engel is van die persoon.

Ik ga dus voor optie 1. Niet dat we er iets aan hebben, maar toch.

Re Bas:
Omdat ik het bovenstaande vindt m.b.t. Inge kan optie 2 (de wolven hebben Bas opgegeten) niet meer kloppen. Blijft dus optie 1 of 3 over. Mensen gaan er een beetje van uit dat Bas zelf wel iemand heeft gekozen. Ik zie niet zo waarom dit meer kans heeft dan optie 1, maar dan moeten er natuurlijk wel alternatieve bewakers in het spel zitten.
Optie 3 is wel makkelijker om een theorie bij te verzinnen. Want als Bas nu in de 3e nacht iemand mocht kiezen gaat hij natuurlijk voor iemand die hij denkt dat goed is, zodat die persoon dan een mede crimineel kan worden. Lastige keuze, omdat die 'goede' persoon ook nog bewaker kan zijn.
De vraag is wie Bas dan goed leek. Daar heb ik niet echt hele steekhoudende theorieën over. Mijn gevoel zegt dat hij Lola wel goed vond omdat zij samen met Ida op het eerste schavot stond. Maar hetzelfde zou ik ook voor mezelf kunnen zeggen, hoewel Bas mij van nature wantrouwt en er op ons schavot 5 mensen stonden. Een moeilijkere keuze.
De overige mensen weet je het gewoon niet, behalve de andere criminelen. Bas wist wel wie die waren.
Maar ja, Lola kan dus of weerwolf zijn, of de bewaker zijn. Die laatste is dan weer goed. Arrgghhh, niet meteen een makkelijke keuze.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

Ik denk dat we even terug moeten kijken naar wat Bas heeft gezegd en wie hij op z'n minst een beetje probeerde te beschermen/zat vrij te pleiten. Dat zegt meer iets over de criminelen.

Dat in het achterhoofd houden en wellicht de focus herpakken op de wolven. Ik vermoed namelijk dat dat ook een reden is voor waarom Inge eruit is gehaald. Ze was immers ook veel scherper bezig mbt het vinden van de BG's (focus op weerwolven is beter dan op criminelen).

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

Edy: mbt je laatste zin: dan zou Lola nu dus of weerwolf/crimineel of als ze bewaker was , dan is ze nu crimineel. tenminste zo lees ik de rol omschrijving. In beide gevallen geen burger meer.
Mischien verklaart dat ook dat ze zo halfslachtig zei dat ze soort van nog belangrijk zou kunnen zijn..

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Edy »

Huh Ida? Zo lees ik dat helemaal niet! Het meesterbrein heeft alleen succes als hij een burger kiest. Die wordt dan ook crimineel. Maar als hij een bewaker kiest of een weerwolf, dan sterft de meesterbrein. Maar er gebeurt verder niets. Dus als het Lola zou zijn die Bas gelozen heeft, dan is ze of weerwolf of bewaker en dat blijft ze dus gewoon.
Maar, het is geen zekerheid dat hij Lola heeft gekozen he?

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”