Dag 3 - Deck The Halls

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

Zo las ik hem ook, Edy. Ik heb het voor de zekerheid aan het meesterbrein van onze vakantie gevraagd ;). Maar ik vind dan wel weer een allerverdachtse opmerking van Ida...

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

ik heb het 3x gelezen, maar kwam uiteindelijk hier op uit. Ik las als het meester brein een dorpeling kiest, dan gebeurd er helemaal niks.. als hij een ww of bewaker kiest dan gaat hij dood en er komt een crimineel voor in de plek. Maar het kan ook zo zijn, zo jullie het lezen. Dus dan missen de criminelen nu hun meesterbrein èn ze missen de kans op nog een crimineel, dus 2 vliegen in 1 klap, is dat het? dan zou het heel goed zijn :-)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

Kayan
Ik heb het voor de zekerheid aan het meesterbrein van onze vakantie gevraagd ;).
Huh? in het hol soms? want als je het aan Hugo gevraagd hebt, dan mag je het hier niet zeggen, dan geeft Hugo dat door...

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

Ida schreef:
20 dec 2020, 20:11
Kayan
Ik heb het voor de zekerheid aan het meesterbrein van onze vakantie gevraagd ;).
Huh? in het hol soms? want als je het aan Hugo gevraagd hebt, dan mag je het hier niet zeggen, dan geeft Hugo dat door...
Waarom zou ik het hier niet mogen zeggen dat ik het aan Hugo heb gevraagd?

Overigens, hij reageerde gewoon in PB dat het inderdaad een if, else situatie is. Dus Edy heeft gelijk.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

Volgens mij moeten we dit spel de vragen geheim stellen en geeft Hugo antwoord in het topic.
Dus Kayan dit is voor mij verwarrend...
Maar ik geloof graag ,dat de rol zit zoals Edy en jij stellen, want ik vond het een rare omschrijving.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

van Bas:
Oké, ten eerste vind ik het wel opvallend dat iedereen er vanuit gaat dat er twee burgers op het schavot staan. De kans op een wolf is natuurlijk enorm klein, maar een eventuele criminele rol, is volgens mij wel een mogelijkheid.

Kijkend naar de rollen zitten er niet heel veel rollen in die ik echt nutteloos zou noemen, waardoor ik het raar vind dat Lola zich zo makkelijk laat lynchen?

Al met al weet ik niet zo goed wat ik nu met Lola en Ida aan moet. Ik vind beide niet zo zeer verdacht en vind dat beide een aparte strategie gekozen hebben nu ze op het schavot staan
Dit schreef Bas tijdens de 2e stemming dag 1. Ik denk dus niet dat Bas Lola aangewezen zou hebben, want dan zou hij haar niet als mogelijke crimineel neergezet hebben. toch?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Hugo »

Oh, sorry ik had even gemist dat Kayans vraag ook bij anderen speelde. Inderdaad, het is een if, else if, else situatie, dus:
- Als het een Bewaker/Wolf is sterft hij
- Als het een niet-Dorp is gebeurt er niets
- Anders wordt die persoon een Crimineel
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

Dank Hugo.

@Ida, daar kunnen we het over eens zijn. Als ik Bas was, had ik ook absoluut niet voor een Lola of Edy gekozen, en eerder gegaan voor iemand die nog niet op het schavot heeft gestaan, èn makkelijk erdoorheen kan vliegen. Maargoed, aan de andere kant, als meesterbrein weet je wie je mede-criminelen zijn, dus misschien had ie ook weer niet zoveel keuze. Idk... Goed, ik heb nog steeds niet teruggezocht in z'n berichten, dus dat ga ik nog wel doen, maar dan morgen :X.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Wouter »

Ida schreef:
20 dec 2020, 16:02

Ook jammer dat we de koopman missen, want die had natuurlijk goed kunnen zorgen, dat er wat meer beoogde wolven op het schavot konden komen. Wouter zal wel moeten zwijgen (?) of hij meer stemmen in de nacht heeft uitgebracht. Maar gezien dat hij slecht was ingelezen, schat ik niet in dat hij veel met de koopmans krachten heeft gedaan.
Inderdaad, de uitwisseling met Nick heeft mijn geheugen op magische wijze gereset.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Wouter »

Ach Inge toch verstrikt in je eigen beschermingsdrang. De kabel van een lift is niet de plek om verstrikt te raken helaas. Maar we zullen je missen. En wel fijn dat er een crimineel uit is. Moest zijn rol weer even nalezen maar duidelijk geval van verkeerde keuze lijkt me. Jammer dat we die keuze niet kennen. Wel even teruglezen of Bas expliciet mensen vertrouwde, die worden dan meteen verdacht.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”