Dag 3 - Deck The Halls

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Thijs »

Ik heb het gevoel dat Floris gewoon door iedereen richting de rand van de berg geduwd wordt. Ik ga niet mee met dit gegeven. Ik ga gewoon op Bella stemmen. Ik heb geen duidelijke aanwijsbare reden maar ik denk dat ze zomaar eens wolf kan zijn, lekker makkelijk over langsglippend.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

Goed, zoals beloofd.

Ik heb dus (net zoals anderen hier denk ik), de berichten van Bas doorgepluisd. Heel grappig, maar daardoor kwam ik eigenlijk een beetje tot de conclusie dat Bert veel minder kans heeft om crimineel te zijn. Misschien dus inderdaad gewoon een schoonheidsfoutje van hem dat hij de rollen van Italiaans weerwolven niet zo goed op z'n netvlies heeft. Ik had Bert denk ik te hoog ingeschat, lol.

Wel valt me op dat Bas in z'n verhalen ook wat nuances probeerde te brengen aan Matthijs z'n verhaal (zonder al te veel te verdenken, maar ook om de menigte op hem een beetje te sussen), dus dat maakt me dan wel weer suspicious rondom Matthijs. En dat is zonde, want oorspronkelijk volgde ik Matthijs zijn gedachtengang best goed.

Ik denk trouwens ook dat Mark géén crimineel is, op basis van Bas zijn reacties en manier van verdenken. Kan hem nog steeds ww maken, tho. Ik vind het zelf ook nog steeds mega sus dat hij steeds zo laat (of achteraf of helemaal niet) zijn stem bekend maakt.

Het valt me nu pas op hoe weinig Bas trouwens had gezegd, lol. Maargoed, dat is denk ik wel voor meer mensen te zeggen.

-----------------------

Goed, nu even bijlezen wat jullie hebben gezegd, en dan ga ik daar weer op reageren :D

@Maaike, ik heb ook geen idee waarom Ida met Matthijs met mij koppelt, laat staan waarom ze ons voorzichtig zou kunnen vertrouwen. Daar zit ook geen verband in voor mij. Voor mij geldt trouwens ook hetzelfde op basis van wat Bas heeft gezegd en gedaan. Ik vertrouw Matthijs nu toch een stuk minder, maar het heeft geen zin om op hem te stemmen, gezien we vandaag echt een wolf moeten pakken.

Wat betreft je opmerking over dat ik overtuigd leek dat Bert crimineel is. Dat was ik ook wel, omdat ik dacht dat hij opzettelijk z'n stemgedrag wilde verdoezelen, maar dan opzichtig zou vragen naar de stemmen. Ik vond het maar een frappante uitspraak en frappante manier van werken. Ik moet die mening echter bijstellen, want ik denk dat Bas anders echt wel iets had gezegd over mijn ongefundeerde opmerkingen (hoewel ik ze zelf best legitiem vond, lol). Overigens, kan hij nog steeds crimineel of wolf voor me zijn. Maar voor nu heb ik niet het idee dat ik er veel mee opschiet door me helemaal vast te pinnen op hem.

@Floris, ik snap niet zo goed waarom het voor de wolven interessant is om te weten wie de protegé is, en waarom we dat in gedachten moeten houden. Ik snap uberhaupt niet waarom dat voor ons op dit moment van toepassing is, tenzij Belle slecht is en we haar eruit moeten werken. En ik snap al helemaal niet waarom het Edy een minnetje geeft. Voor mij is het eigenlijk wel duidelijk dat Edy gisteren op het schavot stond door stiekeme complotjes van andere teams en dat ze daarom zo zitten te liegen. Iemand zit sws te liegen.

Dat Bas slecht is in gokken, dat beaam ik dan weer wel, lol.Maar waarom denk je dat het Mark is? En vermoed je dan dat Mark een wolf is of een bewaker?

En dat van Lola, Lola kan op zich ook gewoon normale burger zijn. Bas is ook niet dom, hij gaat niet al te veel kruimels achterlaten als ie weet dat ie in de derde nacht een leven- of doodskeuze moet maken. Ik heb die jongen wel hoger zitten dan dat. Neemt overigens niet weg dat Lola nog steeds slecht kan zijn.

@Bert, maar dat van die leugens, ik zie de spion dat niet zo snel in de wereld slingeren. Bracht me trouwens wel op een idee.

Verder ben ik het wel eens met je observaties, en vind ik ook dat we er niks aan hebben dat Belle wel/niet protegé is, ze kan immers nog steeds gewoon slecht zijn.

Dan je stelling over Mark, ik denk echt niet dat Bas Mark heeft aangewezen en door Marks toedoen dood is. Dan zou je toch niet overdag al een beetje lopen porren dat die persoon een beetje verdacht is? Lijkt mij een uiterst bijzondere tactiek. Maargoed, Bas heeft ook wel vaker bijzondere tactieken gebruikt, dus misschien moet ik ook niet zo snel oordelen. Desalniettemin, vind ik Mark niet per sé raar spelen voor zijn doen, maar wel erg afwezig.

Ik ben het verder met je eens dat ik het me ook niet kan voorstellen dat er géén slechteriken op het schavot stonden. Maar idd, het is maar de vraag of er ook daadwerkelijk wolven op het schavot stonden...
-------------
Jongens.. Ik raak echt gefrustreerd van dit spel. Ik snap er geen hol van. Maar ik vind het ook veel te makkelijk gaan op Mark en Floris.
Ook wil ik zeggen dat ik Ida ook maar warrig vind spelen, maar gezien haar eerste rol, ben ik ook een beetje huiverig om daarin m'n tunnel weer op te zetten. Maar het zint me niks dat ze mij EN Matthijs semi vertrouwde. En het zint me ook niet dat ze dan niet op Bert wilde stemmen (ook een dingetje waarom ik eigenlijk wel eager ben om te weten wat Bert is, lol).

@Djamila, goed gevonden, lol. Leuke theorieën. Idk of we daar idd iets mee kunnen. Voor nu wellicht niet ivm criminaliteit versus wolvenjacht.

De hele Maaike-Djamila b-fight.. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken... Van Djamila weet ik iig wel dat ze vaker haar nek uitsteekt en dan vervolgens helemaal de rammeland ingetrapt wordt en dan blijkt ze gewoon goed te zijn.. Maaike vind ik lastiger in te schatten.Het voelt overigens een beetje aan alsof ik een Hugo'tje doe en alles kapot nuanceer :lol:

Wellicht sta ik daarom ook 'neutraal' bij de meesten :chinrub:

@Matthijs, hoezo vertrouw jij zoveel mensen?! :chinrub: :chinrub: :chinrub:

Lol @Wouter voor z'n postnotes.

@Matthijs Ik heb niet het idee dat mijn stem nog wat gaat uitmaken als ik zo de stemming zie. Die gaan vooral naar Floris en Mark. En misschien hebben jullie daar gelijk mee, maar tegelijkertijd denk ik bij hen ook 'ja, maar die spelen altijd zo fking warrig, dus dat kan echt either way gaan'. Wellicht heeft Bert wel gelijk en zouden we meer kunnen leren als we Lola ook op het schavot hebben. Dus dat.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Mark »

okee ik loop achter met lezen, en bedankt zoveel pagina's

mensen vonden dus niet leuk wat ik deed. dus ik doe het zo maar.
wat mensen denk ik ook weten heb ik deze keer op Bert gestemd.

grote kans denk ik dat ik ook op schavot sta maar we gaan het zien.

ik ga bijlezen en vanavond of morgen ochted/middag voor 3 reageren.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Lola »

Djamila schreef:
21 dec 2020, 15:40
Edy schreef:
17 dec 2020, 20:27
Ik vind idd zowel Inge als ik op het schavot wel vreemd. Ik snap dat de bg’s op goedjes willen stemmen, maar op 2 tegel8jk is dan wel veel.

En ik lieg niet als ik zeg dat ik op Belle heb gestemd.
Die 8, die net boven de i zit, om te laten lijken dat het niet opvalt. Toen heb ik voor de grap even gekeken naar de spelerslijst, de naam die daarop staat is Matthijs. Ja? Oke? Bereid je maar voor.

Matthijs' enorme post, waar ik voor het gemak maar even een relevant stukje uit zal halen. Ik zal voor het gemak even dikdrukken en een kleur geven waar ik steil vanachter over viel gisterenavond (ik weet niet meer welke dag gisterenavond was, excuus).

[...]

Hidden dus. Sorry hoor, maar ben ik de enige die dit opgevallen is?
Wat is er dan hidden?
Als ik dit specifieke stukje doorlees, kom ik op niet zoveel uit.
Ik vind dit allemaal erg vergezocht. Vooral van 8 kan ik me niet indenken dat dat een hint is, zeker als dat een voor de hand liggende typfout is.
Matthijs is dan volgens mij nog wel iemand die soms aanwijzingen in zijn posts verstopt, maar iets dat bedoeld is voor de criminelen? Het is ook niet alsof ze hier afspraken over hebben kunnen maken of zo. Het kan ook naar een andere rol verwijzen, of gewoon toeval zijn. Ik kan er wel wat dingen bij bedenken.
Als hij naar de criminelen probeert te hinten, zou hij de omgekochte bewaker kunnen zijn: verstopt onder de andere bewakers.
Ook spion kan dan; het schoolvoorbeeld van hidden (in plain sight) natuurlijk.
Maar boer zou ook nog kunnen, met een geheime kracht die nog tevoorschijn kan komen.
(Kluizenaar zou er ook bij kunnen passen, maar die ligt er al uit.)
Ik zou spion hiervan het meest logisch vinden, maar het kan ook nog steeds gewoon toeval zijn.
Op zich vind ik het idee van zoeken naar geheime boodschappen niet zo heel gek met een vijandige factie die niet met elkaar kan overleggen, maar aan de andere kant weten zij ook dat het door iedereen gezien zou kunnen worden. Ik vind het wel gevaarlijk dat je hier zóveel aan hangt. En ik vind het ook wel typisch dat je soort van doet alsof iedereen dit had moeten zien 😂 ik let zelf echt totaal niet op dat soort dingen. :shrug:
Al met al denk ik niet dat Matthijs en Edy met elkaar proberen te communiceren, maar mogelijk hint Matthijs wel. Dat hoeft echter niet om een criminele rol te gaan, al vind ik dat uit de mogelijkheden wel het meest waarschijnlijk. Matthijs zegt zelf echter dat hij niet hint, dus ja.

Djamila schreef:
21 dec 2020, 15:40
Lola: Weet ik ook niet. Meerderen viel op dat Bas haar in bescherming nam. Zou het rijtje van de crimi's dus mooi compleet kunnen maken. Ik moet ook lachen, want ik zie nu in haar laatste post dat ze het roerend eens is met Matthijs.
Wacht, er wordt gezegd dat Bas mij in bescherming nam? Dat heb ik even gemist.
En ik had die theorie echt geschreven voordat ik zijn post zag, aaaaah 😂

Floris1987 schreef:
21 dec 2020, 16:35
Lola schreef:
21 dec 2020, 14:57
Floris1987 schreef:
21 dec 2020, 04:19
Nog een interessante post van Bas. Helaas weten we niet wie op wie heeft gestemd. je kunt hier heel veel mogelijk denkwijzes uithalen maar mogelijk is dit gebeurd.
1: Ik ga er vanuit dat Lola slecht is en echt op belle heeft gestemd, dan heeft bas dat hier waarschijnlijk ook gedaan en dan was Belle de protege en geen crimineel
2: ik ga er vanuit dat Lola slecht is en niet op belle heeft gestemd, dan heeft bas dat hier waarschijnlijk ook niet gedaan en dan zou belle zomaar Crimineel kunnen zijn.

Er zijn zoveel twijfel zaken dat je niet echt conclusies kan trekken helaas maar ik blijf bij het feit dat ik denk dat Lola crimineel is. Helaas wil ik nu liever wolven hebben
Hier heb ik één ding op te zeggen, namelijk: huh??????? Echt geen flauw idee waar deze 'logica' op gebaseerd is. Sowieso kunnen de criminelen niet overleggen, dus hoe je denkt dat Bas en ik onze stemmen hadden kunnen coördineren...?
We gaan hier van het feit uit dat Bas en crimineel is ( wat klopt) Hij wilt dus zijn mede criminelen niet op het schavot. daarnaast is mijn mening dat jij ook crimineel bent ( kan begrijpen dat jij het hier niet mee eens bent :lol: ) en dat Belle de protegé is en inge op het schavot liet komen

Als je van deze feiten uitgaat is de tekst meteen veel logischer . ik snap dat je het niet eens bent dat jij crimineel bent, maar daar werk ik nu wel mee.
Sorry, maar ook met die aanname slaat wat je zegt nergens op. Ik kijk natuurlijk ook door die bril als ik het overweeg, maar het blijft onzin. En nogmaals, hoe denk je dat ik en Bas onze stemmen hadden kunnen coördineren?

Ida schreef:
21 dec 2020, 19:26
Lola ik ben het niet met je eens dat we aan Inge niets hebben verloren. Haar protegée beschermen, staat het winnen van het dorp niet in de weg, sterker nog: het kan juist de burgers helpen: 1 stem erbij zeg maar. Zeker nu ook Belle hoogstwaarschijnlijk geen wolf is.
Ho, dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat we niemand uit het burgerteam hebben verloren, want Inge is haar eigen factie. Ja, ik acht het ook waarschijnlijk dat Belle wel bij het dorp hoort, en dan had Inge natuurlijk nog handig kunnen zijn, maar Belle kan ook nog crimineel zijn. Ik zeg niet dat Inge niet nog waardevol had kunnen zijn, alleen dat ze niet bij het burgerteam hoort. Dus op dát gebied zijn we inderdaad niemand verloren.

Wouter schreef:
21 dec 2020, 20:50
Meestal is er wel een soort overheersend gevoel en dingen waar de meesten het over eens zijn, maar nu? Ligt er ook aan natuurlijk dat de stemmen nu niet openbaar zijn en het makkelijk is te liegen.
Dit herken ik niet zo 😂 maar met drie teams spelen in plaats van twee scheelt denk ik wel een beetje in de eensgezindheid. Ook als iemand is 'vrijgepleit' van wolf zijn, kan diegene nog steeds crimineel zijn en andersom.

Kayan schreef:
21 dec 2020, 21:19
Wellicht heeft Bert wel gelijk en zouden we meer kunnen leren als we Lola ook op het schavot hebben. Dus dat.
Huh, Kayan, ik snap echt niet hoe je bij mij uitkomt. Je hebt geen argumenten om me verdacht te vinden. En waar heeft Bert beweerd dat we meer leren als ik op het schavot sta? Volgens mij komt punt ook überhaupt pas als ik er dan ook daadwerkelijk uit zou gaan. Dan nog heeft hij slechts gezegd dat hij mij in zijn achterhoofd houdt, niet dat ik nu dood moet voor info. :confused:

Dan zie ik nog ineens meerdere mensen die Maaike verdacht vinden, of in ieder geval noemen als iemand om in de gaten te houden. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg over Maaike als baddie had nagedacht, of in ieder geval niet zo dat het is blijven hangen, omdat ze wel heldere en vrij uitgebreide posts maakt, maar als ik het wat langer overweeg kan ik me er wel enigszins in vinden. Ze heeft zich inderdaad erg vastgebeten in Djamila, en die verdenk ik zelf eigenlijk niet. Dat Djamila ook op deze manier geheime berichten probeert bloot te leggen, doet me denken dat zij in ieder geval geen crimineel is, want dan zou ze er misschien baat bij kunnen hebben als niemand zich focust op die veronderstelde 'codetaal'. Als ze als crimineel echt denkt een geheim bericht te zien, gaat ze dat natuurlijk niet delen.

Ik besefte ook nog dat ik mijn stem niet had dikgedrukt, dus nog even voor de duidelijkheid: ik heb gestemd op Floris.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”