Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Hugo »

Waar de vorige dag nog vreedzaam begon, werd het nu al snel een chaos in het huis. Sanders lichaam werd tijdelijk opgeborgen, en het ontbijt vond plaats onder hevige spanning. Alhoewel Wouter nog voorstelde om te gaan skiën, en Floris zijn verjaardag wilde vieren, werden deze voorstellen snel afgeschoten. "Er is een moord gepleegd! We moeten de schuldigen vinden!" riep Bert. "Goed punt, maar waar beginnen we?" wilde Kayan weten. "Het is niet alsof we genoeg informatie hebben." De discussie verzandde al snel op een twist over of men zijn verdenkingen openbaar moest uitspreken, of dat dat te gevaarlijk was. Ida's belofte haar meditatie op te geven gaf ook nog het nodige om over te discussiëren; en waarom bleef Bert er zo op hameren dat ze dat niet meer mocht doen? Enkele familieleden wezen naar Wouter; zijn wil om te skiën (toen iedereen even niet oplette had hij zijn skischoenen al aangetrokken) maakte hem toch zeker wel verdacht. Anderen wezen juist naar hen die minder bijdroegen aan de heksenjacht - waarom waren zij niet benieuwd naar wie er Sander vermoord had?

Tegen lunchtijd waren de meeste familieleden wel uitgeput van de vele discussies, en besloten ze toch naar buiten te gaan. Een frisse winterwandeling zal zeker de gemoederen wat tot bedaren brengen. Of tenminste, dat hoopten ze.

---
Cari famiglia,

Jullie stemmen zijn geteld, en het is ietsjes drukker op het schavot dan gisteren. Op het schavot staan Bert, Edy, Inge, Matthijs en Wouter. Het is aan jullie om een keus tussen hen te maken.
Nick heeft niet gestemd.

De discussie mag vanaf nu alleen gaan over degenen op het schavot of de afgelopen stemronde. Vorige keer ging dit erg goed. Je mag natuurlijk wel noemen dat je iets specifieks dat nu gebeurt verdacht vindt van een ander, maar ga geen hele Djamila-is-Wolf-theorieën ophangen (of wie dan ook, ik heb geen voorkeur voor Djamila ;-) ), dat mag weer in de nacht.

Jullie deadline voor deze tweede stemming is morgen, 18 december 22:00. Voor die tijd verwacht ik van eenieder een berichtje in mijn inbox. Dank voor jullie aller medewerking met de onderwerpregel :-)

Qua vervanging van Nick ben ik nog op zoek, mochten jullie nog ideeën hebben/mensen kennen, word acquisitie op prijs gesteld :-)

:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Lola »

Dat is een hele club! Wouter, Bert en Matthijs waren op zich wel te verwachten, maar Edy en Inge komen voor mij nogal uit het niets. Met zoveel spelers op het schavot is het al best aannemelijk dat er een bg tussen zit. Voor nu ben ik vooral benieuwd wie er op Edy en Inge gestemd hebben, en waarom.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

:shocked:

5 mensen ......
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

Okee, ik zeg eerlijk heb op geen van deze 5 mensen gestemd.....
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Djamila »

Zozo, groot schavot.

@ Hugo
Nou bedankt dat ik als voorbeeld mocht dienen, voel me vereerd :lol:

Wel frappant dat Wouter, met toch meerdere stemmen, ook naast de anderen is beland :chinrub:

Óf mensen zijn de boel aan het belazeren, of misschien Rosamunde?

Of misschien kan de rest even aangeven op wie ze hebben gestemd?

@ Maaike
Op die opmerking ben ik later teruggekomen, mocht je dat gemist hebben. Je redenatie is dus gebaseerd op iets wat niet klopt. Ik heb al aangegeven dat die stemming uitpluizen niet zoveel gaat brengen. Dus, opmerkelijke stem naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Lola »

Djamila schreef:
17 dec 2020, 12:41
Wel frappant dat Wouter, met toch meerdere stemmen, ook naast de anderen is beland :chinrub:
Ik denk wel dat Wouter de meeste stemmen had (op zijn minst 4 als iedereen daar eerlijk over is geweest), en de rest dan allemaal 2 of 3. 3 lijkt veel, maar is best haalbaar met de koopman in het spel.

Mark, waarom vertel je niet op wie je wel hebt gestemd?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Djamila »

Lola schreef:
17 dec 2020, 12:48
Djamila schreef:
17 dec 2020, 12:41
Wel frappant dat Wouter, met toch meerdere stemmen, ook naast de anderen is beland :chinrub:
Ik denk wel dat Wouter de meeste stemmen had (op zijn minst 4 als iedereen daar eerlijk over is geweest), en de rest dan allemaal 2 of 3. 3 lijkt veel, maar is best haalbaar met de koopman in het spel.

Mark, waarom vertel je niet op wie je wel hebt gestemd?
Oja dat is waar ook.

Ik ben ook heel benieuwd waarom Mark expliciet aangeeft op geen van deze mensen te hebben gestemd, maar niet op wie dan wel?? @ Mark

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Thijs »

Dit is interessant, ik heb gewijzigd naar wouter en daarmee dus blijkbaar Bert in leven gehouden vooralsnog.

Voorlopig laat ik mijn wouter stem nog even staan.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Bert »

Fascinerend inderdaad! Inge en Edy zijn niet zozeer genoemd, dus wie hebben er op hen gestemd en waarom?
Ik ga er nog even niets over zeggen, totdat er wat meer bekend is gemaakt.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Floris1987 »

Thijs verklaar je nader, er gaat toch nu nog niemand dood en Bert staat ook op het schavot ?

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”