Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Djamila »

Lieve mensen, er zijn bepaalde bevindingen die ik graag met jullie wil delen, maar waarvan ik niet weet of het slim is om deze te delen. Ik weet niet of het handig is om over de criminelen te hebben, waarvan ik vermoed dat er minstens 1 op het schavot staat. Ze kunnen immers nog helpen om de weerwolven er eerst uit te krijgen. Of zie ik dat nu verkeerd?

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Verder:
Matthijs’ enorme post, die inderdaad enorm verdedigend overkomt.

Ik wil in ieder geval kenbaar maken dat ik me niet kan vinden in zijn of Kayans redenatie over Bert.
Ook snap ik niet dat Inge op het schavot staat, bij haar heb ik ook geen slecht gevoel.

Wouter houdt zich wéér erg op de achtergrond, dus dat doet me niet veel goeds.
Edy en Matthijs, geen idee nog.

@ Bert
Ik weet niet wat het waard is, maar ik had wel al de nacht daarvoor al op Wouter gestemd, alleen niet kenbaar gemaakt. Dus deze cijfers maken het wat dat betreft wel iets misleidender.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

@djamilla

Als er nu een crimineel op schavot staat en geen wolf.

moeten we gewoon de crimineel er uit halen.
De criminelen willen op dit moment de wolven er niet uit halen doordat hun alleen kunnen winnen als de Bewakers dood zijn.
Hulp vragen aan criminelen is het zelfde vragen van Wolven dood ons niet.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Inge »

Ben ik trouwens de enige die het idee had dat Matthijs nu crimineel aan het claimen was?

Daar komt bij dat het wel interessant is dat Matthijs nu zegt op Bert te gaan (maar dat hoeft natuurlijk niet daadwerkelijk zo te zijn), en Kayan overtuigd lijkt dat Bert crimineel is.

Het stemlijstje dat Bert maakte begrijp ik ook niet helemaal..

@Djamila
De criminelen verliezen als de weerwolven eruit zijn er nog bewakers leven. Op dit moment hebben de criminelen dus de prioriteit liggen op de bewakers. Als er al te veel wolven uit zijn wordt het namelijk erg lastig voor ze. Zodra de bewakers dood zijn, dán willen de criminelen de wolven eruit, maar de burgers juist eerst de criminelen.

Ik kan verder niet oordelen over of je wel of niet dingen over de criminelen zou moeten delen. Zolang je niet gaat vertellen wie de bewakers zijn ofzo ;)

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

de 5 mensen op schavot.

Bert,
jij bent de enige die ik van deze 5 het meeste niet vertrouw.
maakt dat je slecht nee. maar vind ik de andere op dit moment meer burger ja.

edy,
Waarom sta jij op het schavot.


inge,
Waarom sta jij op het schavot ben het er niet mee eens.
heb nog niets tegen jouw

Matthijs,
ik heb idee dat matthijs er nu beetje in wordt geluisd door zijn speelstijl/ hoe hij doet.
ik denk zelf dat hij wel goed kan zijn. ik stem niet op hem.

Wouter,
Hoe groot is de kans dat wouter weer slecht is? voor ons misschien 90 %
maar ik wil heb de kans gunnen nog.

@hugo
voor jouw op ABC volgorde gezet :angel:

@all
deze stemming stem ik op bert.
ik heb het gezegd wees er blij mee :P
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Maaike »

Djamila schreef:
18 dec 2020, 12:16
Lieve mensen, er zijn bepaalde bevindingen die ik graag met jullie wil delen, maar waarvan ik niet weet of het slim is om deze te delen. Ik weet niet of het handig is om over de criminelen te hebben, waarvan ik vermoed dat er minstens 1 op het schavot staat. Ze kunnen immers nog helpen om de weerwolven er eerst uit te krijgen. Of zie ik dat nu verkeerd?

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Een wolf eruit is beter dan een crimineel eruit nu ja. Maar een crimineel eruit, is nog altijd een stuk beter dan een burger eruit. De criminelen zijn nu waarschijnlijk meer bezig met de bewakers (die bij de burgers horen), dan met de wolven. Dus op een vrij zekere crimineel stemmen is in mijn ogen beter dan gokken op de wolven, zeg maar. Overigens vind ik het zelf enorm lastig om op dit moment onderscheid te maken - ik vind mensen verdacht en minder verdacht maar over mogelijke teams durf ik vrij weinig uitspraken te doen. Dus ik ben wel benieuwd wat jouw bevindingen dan zijn.

@ Mark, goed te zien dat je wat actiever bent nu :) En beterschap!
Zou je willen toelichten waarom je Bert verdacht vindt? Of is het echt gewoon afstrepen voor jou?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Bert »

O oeps, mijn lijstje klopte inderdaad niet qua optelsommetjes, sorry, ik maakte het heel vlug vanochtend omdat ik dacht dat het bij zou kunnen dragen aan mogelijke theorieën, maar iets te vlug dus. Hierbij het juiste overzicht (denk ik):

Bert 2x Kayan (1), Belle (8), (Thijs?)
Belle 2x Edy (2), Lola (9)
Nick 1x Matthijs (3)
Matthijs 2x Inge, (4), Bert (5)
Nynke 1x Floris (6)
Wouter 4x Ida (7), Thijs (10), Nynke (11), Djamila (12)
Floris 1x Bas (13)
Djamila 1x Maaike (14)

Niet gestemd: Nick
Wel gestemd, maar onbekend op wie: Mark, Wouter


Wat valt er op, op dit lijstje en naar aanleiding ervan:
- Mark wil nog steeds niet zeggen op wie hij gestemd heeft. Hij beweert dat het iemand is die niet op het schavot staat en ook niet iemand die in dit overzicht al een of meerdere stemmen heeft gekregen. Dat is makkelijk gezegd. Het feit dat Mark deze info niet deelt, met een bullshitreden dat hij de info voor zichzelf wil houden zodat HIJ het overzicht heeft en HIJ mensen kan betrappen, is natuurlijk slap. Want wat hebben WIJ daaraan? En wie zegt dat wij jou kunnen vertrouwen? Sterker nog, het feit dat jij consequent informatie achterhoudt en steeds naderhand pas iets zegt over op wie je (zogenaamd?) gestemd hebt, doet mij jou wantrouwen. Wat ook niet meehelpt: je hebt het nog nooit in negatieve zin over mij gehad, en ineens ben ik nu de enige op het schavot die jij uiterst verdacht vindt? Nee Markje, zo werkt dat niet. Jij staat er de volgende keer op hoop ik.
- Kayan stemde als eerste op mij en gaat er nu volledig vanuit dat ik een crimineel ben. Interessant, maar zoals ik al zei: zou ik zo dom zijn om steeds over de Spion te beginnen en nadruk op die rol te leggen als ik een crimineel zou zijn? Dat lijkt me toch niet. Misschien is de theorie wel omgedraaid en ben jij er zo op gespitst om mij eruit te werken omdat ik te veel aandacht vestig op de crimineel, omdat je zelf een crimineel bent? Je staat nu niet op het schavot, en Mark ook niet, dus over jullie zal ik stoppen.
- Djamila wil nog even 'bevestigd' hebben dat zij al eerder op Wouter gestemd had dan dat ze dat op het forum meldde. Ten eerste: hoezo meld jij niet direct op wie je stemt, maar pas een dag later? En waarom wil je dat dan later nog even 'gerectificeerd' hebben? Het stelt je voor mij niet per se in een gunstig daglicht Djamila! Ik ben erg benieuwd naar je theorie over de criminelen. Ik zeg: deel maar: al mijn observaties wilde ik ook nog even bewaren tot Mark en Wouter hun stem gedeeld zouden hebben, maar inmiddels laat ik die hoop ook maar varen. Laten we informatie gaan delen nu, voordat de deadline bereikt is!
- Datzelfde geldt eigenlijk voor Thijs, die in eerste instantie kennelijk op mij gestemd heeft (maar dat tot dan toe niet aangegeven heeft), totdat hij besluit te wisselen naar Thijs. Ik ben wel benieuwd Thijs, of je nu blij bent dat je geswitcht bent, waardoor we dus de keuze hebben uit 5 kandidaten i.p.v. uit 2.
- Nog steeds heeft niemand een stem op Inge of op Edy geclaimd, en dat is heel vreemd. Zij moeten elk minstens 2 stemmen gekregen hebben, laten we uitgaan van 2. Dat betekent dat er mensen uit het bovenstaande overzicht gelogen hebben. De grootste kans op leugens zijn de mensen die NIET op iemand van het schavot gestemd hebben. Immers, stel dat Kayan of Belle gelogen zou hebben over haar stem, dan zou ik er niet opgestaan hebben. Ik vermoed dus dat er in ieder geval leugenaars zitten tussen Matthijs, Floris, Bas en Maaike. Van die personen staat alleen Matthijs momenteel op het schavot. Ik neig er dus naar om hem te stemmen.
- Inge en Edy krijgen van mij een plusje; zij staan op het schavot, maar niemand 'claimt' op hen gestemd te hebben. Dat geeft mij het gevoel dat slechteriken op hen gestemd hebben, want waarom zouden burgers liegen over hun stem? Sowieso vond ik Inge al betrouwbaar overkomen, en ik kan me goed indenken dat de slechteriken ook zien dat Inge veelal vertrouwd wordt door de burgers. Dan is het natuurlijk lekker om haar eruit te werken.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

Maaike schreef:
18 dec 2020, 13:00

@ Mark, goed te zien dat je wat actiever bent nu :) En beterschap!
Zou je willen toelichten waarom je Bert verdacht vindt? Of is het echt gewoon afstrepen voor jou?

tussen deze mensen is het afstrepen.
ik zeg niet dat Bert verdacht is en slecht is maar vind het slechter dan de andere 4.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Matthijs »

Ik ben weer terug van mijn tot-rust-kom fase. Na gisteravond en vandaag weer de reacties op mijn essay te hebben gezien, wil ik even voorop stellen dat ik expres terughoudender was in het begin om te reageren en mijn meningen te delen. Zoals ik al vaker heb gezegd, kan ik makkelijk (onafhankelijk van mijn rol) lange teksten schrijven met mijn gedachtenspinsels, zonder dat deze duidelijk hoeven te zijn. Dit is nou eenmaal mijn schrijfstijl. Net als dat mijn schrijfstijl hyperbolen (overdrijvingen) bevat en dat ik vooral focus op negatieve aspecten in verhalen. Voorop wil ik stellen dat als ik iets schrijf, dit is hoe ikzelf dit heb opgevat op het moment dat ik het lees. Ik ben ook wel een onzorgvuldige lezer die soms context (vaker per ongeluk dan expres) erbuiten laat om de verhalen korter te maken, waarbij ik soms nodige info achterwege laat. Mijn teksten schrijf ik schijnbaar met een verdenkende, defensieve lading ondanks dat dit totaal niet overeen hoeft te komen met hoe ik mij voel. Ik dank de mensen (zoals Mark) die het voor mij op willen nemen, en ook de mensen (zoals Inge) die mij feedback geven. Het is niet voor niets dat ik op dag 1 het woord "onbekwaamheid" genoemd had, omdat ik gewoon nog veel te leren heb, niet alleen op weerwolf-vlak maar vooral op leesbaarschrijven-vlak.

Als laatste persoonlijke item wil ik nog even delen dat ik zeker niet van plan was altijd mega verhalen te schrijven zoals ik vandaag/gister heb gedaan. Het kost mij ook teveel tijd en inspanning, maar dit was voor mij op dit moment de beste manier om in elk geval voor mijzelf op een rijtje te krijgen wie wat gedaan had om welke reden. Zie het daarom niet als "de oprechte waarheid" maar meer als een kijkje in mijn gedachtegang. Deze is nou eenmaal chaotisch, daar kan ik niets aan doen. Daarom probeer ik met behulp van kopjes, en conclusies eigenlijk op te schrijven wat ik nou uiteindelijk vind. Straks ga ik nog specifieker in op de mensen die mij bij naam hebben genoemd, maar ik wilde dit alvast gepost hebben. Spoiler voor @Maaike: ik vind het spel inderdaad wel minder leuk dan ik had gehoopt. Ik ben om eerlijk te zijn nogal in dubio over wat ik aan moet met alle "feedback", omdat dit voor mij een fijne manier is om te spelen/schrijven.

Maar goed, mijn poging om het bondig te houden is weer gefaald dus ik ga nu maar even inhoudelijke dingen bedenken en schrijven. :peace:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

@bert
lees even wat ik zeg
jij valt me nu zo hard aan terwijl ik zeg dat ik jouw alleen het miste van de 5 vertrouw, ik vind je niet slecht. ik heb idee dat misschien een van de 5 slecht is maar dat ik gewoon niet weet wie. alleen mijn gevoel en hoe jij speelt met fouten doet mij denken dat jij een dubbelrol speelt. (of dat informatie is die goed is of slecht kan ik natuurlijk niet zeggen. maar daarom stem ik op jouw heb ik ook eerlijk gezegd.

daarnaast heb ik ook duidelijk gezegd dat je mij ook niet hoeft te vertrouwen tuurlijk ik kan zeggen wat ik wil.
maar dat kan iedereen als ik nu zou zeggen dat ik op Hugo heb gestemd (voorbeeld) dan kan dat een waarheid zijn of een leugen.
Als ik niets zeg. kan ik niet liegen en niet de waarheid zeggen.
nu dat ik deels info geef is het grote kans dat het de waarheid is dan een leugen doordat ik alles moet bijhouden. als het een leugen is.
dat jij daardoor zo nu op mij zit en wilt dat ik op schavot sta doe je best maar ik ben met alles eerlijk.

en als je me de juiste vragen vraagt krijg je ook de juiste antwoorden :)
en als jij mij niet vertrouwd dan kan jij net zo goed het toch ook niet misschien krijg jij dan ook meer info ?
dat geld voor iedereen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

@matthijs.

kan je misschien voor mij en de rest iedereen van de mensen op schavot
in 1 zin zeggen wie je verdacht vind en wie niet ?
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”