Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Inge »

Bert schreef:
18 dec 2020, 10:03
@ Inge: Take it easy, maak het niet te zwaar.
Nu ik mijn post teruglees realiseer ik me dat ik misschien harder/emotioneler overkwam dan de bedoeling was. Dus excuses daarvoor.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door NynkeB »

Meine Gütte! Wat veel mensen op het schavot opeens, phoe.
Deze vijf vergelijkend staat Inge voor mij in een redelijke plus, gevolgd door Bert en Edy, met Matthijs en Wouter onderaan bungelend.
Kleine toelichting:
-Ik kan me goed vinden in de posts van Inge en ben daarnaast ook van mening dat ze veel dingen toevoegt. Naar mijn mening is ze oprecht en zie ik precies zero dingen om haar te wantrouwen (wat of course ook een valkuil kan zijn, maar daar ga ik nu niet van uit).
-Bert kom bij mij oprecht over. Wat natuurlijk ook een gevoelsdingetje kan zijn. In ieder geval stipt hij naar mijn mening dingen aan die op dat moment van belang zijn en voegt hij veel toe. Hij staat net een tikkeltje lager op het plus-lijstje dan Inge, maar het scheelt weinig ;-) .
-Edy is mij niet opgevallen in slechte zin, maar waar zij wel precies staat zou ik ook niet kunnen zeggen. In ieder geval valt zij mij niet genoeg op om mijn stem op haar uit te brengen.
-Wat ik nou precies van Matthijs vind, geen idee. Hoewel ik met de grootste verwondering en verbazing je afgelopen enorme posts heb gelezen, kreeg ik voor mijzelf niet meer duidelijkheid. Iets wat echt compleet aan mezelf ligt, haha! Deels kan ik me vinden in zijn gedachtegangen en conclusies, maar ergens zit het me helemaal niet lekker. Waar dat aan ligt kan ik echt (nog?) niet plaatsen. Goed, meer een onderbuikgevoel dus, maar daarmee zeker niet onbelangrijk.
-Wouter blijft een groot vraagteken. Zoals gisteren al aangegeven heb ik mijn stem op hem uitgebracht. Het gegeven dat we weinig van hem hebben gehoord pleit hem voor mij zeker niet vrij, zeker omdat dit de speelstijl is die ik van hem ken; ook wanneer hij een bad guy is. So again, ik ben erg benieuwd naar zijn verhaal. Nu hoop ik heel erg nog wat van Wouter te horen (toch spannend dat hij wel gestemd heeft, immers gaf Hugo aan dat enkel Nick niet gestemd had, maar we niets van hem gehoord hebben de afgelopen dagen…)

Goed, ik ben zeer benieuwd wat er komt. Voor nu denk ik weer op Wouter te zullen stemmen.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Maaike »

Oke, ik heb wel even de moeite genomen om Matthijs posts te lezen, hier mijn conclusies:

Jouw verdediging veranderd niet echt iets aan dat ik je lichtelijk verdacht vindt Matthijs... Een andere tactiek aannemen, en dan stomverbaasd en verontwaardigd doen als het men opvalt dat je anders speelt, en mij in eerste instantie dan ook nog proberen te guilttrippen met 'je kent me toch al langer dan vandaag', terwijl je nu zelf toegeeft dat je wel degelijk anders speelt dan normaal... ehh... Voelt niet goed...

Daarnaast benoem je in de vaagste woorden ooit dat je een plan hebt ????????
Als je een plan hebt en het inderdaad beter is omdat plan geheim te houden voor nu, waarom benoem je het dan uberhaupt :confused: :confusion:

Hoewel je samenvatting iets meer in de lijn van de speelstijl is die ik van je kan, kan ik er niet erg veel mee. Je stuk over Bert, wat een vrij uitgebreide analyse is, vind ik wat eenzijdig. Ik zie alleen dingen die je (negatief) vindt opvallen en geen plusjes. Nu ben ik zelf ook wel van het benoemen als me iets opvalt, zelfs als het klein is, maar de manier waarop je hier alles maar zo verdraait dat het verdacht zou zijn, daar overtuig je mij niet mee dat ik me aan moet sluiten bij dat plan van jou om Bert eruit te stemmen.
Dan komt jou stuk over Edy en Wouter weer een stuk neutraler over, terwijl het stuk over Inge weer lichtelijk negatief gekleurd 'voelt' (kan zijn dat je het niet zo bedoelt hebt natuurlijk, maar als ik dit lees krijg ik het gevoel dat er vrij veel 'Bert en Inge stemmen op mij dus ik vind hun verdacht' vibe aan vast hangt - maar dat is het lastige aan online, ik kan niet peilen of die vibe er echt is of dat ik het alleen zo ervaar).
Wat ik probeer te zeggen: Het lijkt geen onafhankelijke analyse, maar een analyse waar je bewust (of misschien wel onbewust) een ondertoon in hebt verwerkt. Ook omdat je geen quotes gebruikt, is het makkelijk alles wat je typt een bepaalde toon mee te geven.

Overigens, was ik het juist eens met Inge, dat een bekende kluizenaar totaal geen nutteloze rol was. Ook ging Wouters opmerking over Thijs, denk ik, en zeker niet over mij. Je hebt ook alleen de posts van de mensen op het schavot gelezen, lijkt het zo, waardoor ze wat van hun context verliezen helaas...

Ook ben je helemaal niet praktisch opgedragen om dit te doen. Er is je gevraagd iets meer inhoudelijk bij te dragen dan "Tja een vervanger vinden voor Nick is zo onhandig dus ik ga nu maar op hem stemmen". Dat is niet hetzelfde als het hele spel van de mensen op het schavot analyseren, hun posts uit context trekken in een ellenlange summary en daar dan een ranking op baseren. Een "ohja sorry deze 4 mensen zijn mijn verdachten maar ik zal dat in de nacht verder toelichten want ik mag nu niet over hen praten, daarvan staat Huppeldepup wel op het schavot, dit zijn de 3 redenen dat ik hem verdacht vind, maar het is wel lastig" was ook goed geweest, zeg maar. Dit soort opmerkingen komen vrij onterecht passief agressief op mij over.

En Matthijs, gaat alles goed??? Vind je het spel nog wel leuk? Ik denk niet dat iemand hier dingen bedoelt als persoonlijke aanval. Ik vind je in ieder geval sowieso nog een leuk persoon hoor :angel: :love: wilde ik heel graag ook even zeggen! En ik waardeer je commitment aan het spel!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Ida »

Kayan schreef:
17 dec 2020, 23:27

@Ida, dat puzzelen was al de hele tijd toch? :P

Eigenlijk wil ik ook gewoon weer op Bert stemmen, maar in alle eerlijkheid, geloof ik Inge ook wel dat er waarschijnlijk wel een wolf tussen deze 5 zitten, dus ik moet hier overduidelijk nog een nacht over slapen...
Kayan; er valt voor mij duidelijk méér te puzzelen, nu er 5 mensen op het schavot staan, waarvan 2 uit de lucht komen vallen.
Waarom moet je nog een nachtje slapen om de opmerking van Inge te verwerken?

Mathijs doet in ieder geval erg zijn best om niet uit het spel geknikkerd te worden. Normaal vind ik een fanatieke verdediging meer burgerlijk, dan een soort van gemakkelijk opgeven. Maar ik acht Matthijs ook in staat om dit als wolf op te dissen. Ik denk dat Wouter en Matthijs beide wel eens wolf zouden kunnen zijn. dan beloon ik liever fanatiek mee doen, dan stilzwijgend afwachten.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Kayan »

Nja, ik denk zelf dat de opties allang benoemd zijn/op tafel liggen. Dat er mensen zijn die überhaupt niet hun stemmen bekend willen maken, brengt mij op ideeën.

Dat ik moest slapen over of ik wel/niet op Bert wil blijven stemmen heeft te maken met 'stem ik op iemand die ik echt verdacht vind en waarvan ik gewoon zeker weet dat het een crimi is, of stem ik op iemand die nog kans heeft op wolven gelaat'? Met name kans, want van de vier overige, ik zou nog steeds niet met overtuiging kunnen zeggen 'die is mega verdacht en zal wel wolf zijn'

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

@all

Okee de vraag die meerdere mensen aan mij vragen.
( Op wie heb je gestemd Mark)

Ik heb gezegd dat ik op geen van de 5 mensne op schavot heb gestemd. Daarnaast zeg ik nu ook dat ik ook op niemand heb gestemd in Bert zijn lijstje.

Waarom zeg je het niet gewoon Mark?
De reden dat ik het niet zeg omdat er dan een kans is op liegen omdat nu iemand zijn stem uit de mix haalde en de rest geeft info kan ik lezen of iets iets verkeerds gaat met de stemming.

Laten we een voorbeeld doen.
Wat als ik heb gelogen over dat ik niet op een van de 5 heb gestemd.
Dan klopt stemming niet of iemand zorgd er voor dat het wel mogelijk is.

Zelfde met omgekeerd.
Doordat jullie niet mijn stem weten met daarnaast rollen die meerdere stemmen hebben.

Moeten andere mensen meer liegen of de waarheid zeggen. Dat er zo veel mensen mij aanvallen krijg ik daar info uit.

Zelfde is dat jullie daar info uit halen.
(Hugo dit heeft alles met de stemming te maken 😇)

Zelfde wat jullie doen met ik heb op die persoon gestemd. Niemand kan toch controleren of dat zo is.
Behalve de spion als die er in zit maar die zegt er toch niets over.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

@matthijs

Ik ben trots op je dat je gewoon je eigen manier van schrijven weer gebruikt misschien schikt het mensne af. Maar zo ben jij als jij het fijn vind gewoon mee door gaan.

@all
Als mensen dit gebruiken om op Matthijs te stemmen vind ik het jammer.

Iedereen heeft zijn eigen manier van spelen. We doen dat al jaren jullie hebben respect hoe ik dingen doe met lijstjes en met fouten in mijn teksten (dat het niet goed aansluit)

Dus kunnen we ook respect hebben voor Matthijs dat een wat minder types en als hij wat schrijft een a4tje is.

@ida
Ik heb een vraag aan je na deze dag. Help me herinneren.

@all
De reden dat ik niet had gereageerd was mensne uitlokken daarnaast ben ik ziek. En niet veel puf.
Ik ben na de dag er weer. En dan vertel ik meer.

P.S. alles op mobiel getyped
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Maaike »

Bert schreef:
18 dec 2020, 10:27
Ik heb zelf al even een overzicht gemaakt, volgens mij moet het er zo uitzien:

Bert 2x Kayan (1), Belle (8), (Thijs?)
Belle 1x Edy (2), Lola (9)
Nick 1x Matthijs (3)
Matthijs 1x Inge, (4), Bert (5)
Nynke 1x Floris (6)
Wouter 4x Ida (7), Thijs (10), Nynke (11), Djamila (12)
Floris 1x Bas (13)
Djamila 1x Maaike (14)

De stemmen van Nick, Wouter en Mark ontbreken dus. Ik ben benieuwd wat zij te zeggen hebben, wat enerzijds zijn er meerdere opties voor hen, anderzijds zijn de mogelijkheden ook beperkt. Zij kunnen bijvoorbeeld niet op Belle, Matthijs of Bert gestemd hebben, zonder dat iemand anders dan heeft gelogen.
Je optelsommetjes kloppen niet en Nick heeft niet gestemd :P

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

De aantal stemmen kloppen ook niet bij Bert.

Staat er 1 maar 2 namen achter :lol:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Belle »

Oké, kijkend naar de 5 op het schavot:

Inge: Ik snap nog steeds niet waarom ze op het schavot staat, maar ik vind haar helemaal niet verdacht en ik geloof velen met mij. No way dat ik op haar ga stemmen en dit leidt juist naar de persoon die haar aanvalt.

Mathijs: In eerste instantie vond ik je niet echt verdacht, maar nu? Hoewel Bert je hoofdverdachte is, val je Inge in mijn ogen best wel aan, terwijl er dus volgens mij helemaal geen reden toe is. Dit vind ik nogal raar en juist nogal verdacht.
(Ik had in mijn hoofd meer te vertellen, maar natuurlijk ben ik de helft ondertussen weer vergeten.)

Edy: Ook van haar snap ik niet helemaal waarom ze op het schavot staat. Ik vind haar neutraal: ik vertrouw haar niet, maar wantrouw haar ook niet.

Bert: Deed wat twijfelachtige dingen, maar aan de andere kant zie ik mensen die ik enigszins vertrouw of neutraal vind hem plusjes geven. Ondanks dat ik op hem gestemd heb in de eerste ronde, denk ik niet dat mijn stem nu naar hem zal gaan.

Wouter: Ik blijf hem moeilijk te peilen vinden, helpt ook niet dat hij nog niet erg actief is. Maar het feit dat Matthijs hem subtiel verdedigd (niets over te zeggen, want geen informatie), vind ik bijzonder en geeft me het gevoel dat ze nog wel eens beiden wolf zouden kunnen zijn.

Conclusie: ik ga waarschijnlijk op Matthijs of Wouter stemmen. Ik moet nog even nadenken over op wie precies, maar ik neig meer naar Matthijs momenteel.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”