Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Lola »

Shit, ik moet echt verziekt veel bijlezen... 😂

Wat me met skimmen iig al is opgevallen is dat Wouter volgens mij nog helemaal niks gezegd heeft?

Goed, hier gaan we dan... tot over een paar uur 🙃
(Ik weet niet of het gaat lukken om een fatsoenlijke post te maken voor de deadline, maar ik zal op zijn minst nog melden op wie ik ga stemmen.)

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door NynkeB »

Hierbij geef ik vast aan mijn stem uit te brengen op Wouter (zoals al verwacht en toegelicht). Ik ben de hele avond weg en verwacht niet meer voor de deadline online te kunnen komen om nog ergens op te reageren o.i.d., vandaar dat ik nu stem!
Matthijs schreef:
18 dec 2020, 14:56
@Nynke: welkom in de reactietrein! Heb je je al ingecheckt? Vergeet ook niet uit te checken!
NynkeB schreef:
18 dec 2020, 11:22
-Wat ik nou precies van Matthijs vind, geen idee. Hoewel ik met de grootste verwondering en verbazing je afgelopen enorme posts heb gelezen, kreeg ik voor mijzelf niet meer duidelijkheid. Iets wat echt compleet aan mezelf ligt, haha! Deels kan ik me vinden in zijn gedachtegangen en conclusies, maar ergens zit het me helemaal niet lekker. Waar dat aan ligt kan ik echt (nog?) niet plaatsen. Goed, meer een onderbuikgevoel dus, maar daarmee zeker niet onbelangrijk.
Dank je dat ik verwondering bij je heb opgebracht. Volgens mij had jij nog niet het "genoegen" een van mijn megaposts te mogen lezen, dus bij deze! Zou je voor mij (en de rest) iets meer kunnen toelichten wat je onderbuik dan zegt? Ik ben het met je eens dat ik Inge oprecht vind overkomen, maar ik ben het oneens over Bert. Mijn totale mening over hem kan je terug lezen in mijn essay ;-) Onder andere het "kluizenaars"-incident heeft mijn wantrouwen voor hem gevoed.
Dank voor het plaatsje in je trein! Hopelijk zitten we allemaal in de eerste klas, want de rit van je post is vrij lang (alleen maar liefde ;-) :heart: ). Ik bedoel, de Efteling verwondert nog net iets meer, maar je immens lange posts komen toch dicht in de buurt :lol: !
Tuurlijk wil ik mijn ‘onderbuikgevoel’ wel toelichten, al is dat natuurlijk niet helemaal waterdicht omdat het een gevoel is en daarmee geen harde en op waarheid gebaseerde overtuiging.
Als voorbeeld: wat nu ook weer in jouw reactie op mij terugkomt, is dat je aangeeft het niet met mij eens te zijn over mijn visie met betrekking tot Bert. Iets waar je natuurlijk de volledige vrijheid en recht toe hebt, maar wel kenmerkend is voor die twijfel die ik bij je heb. Het is de ondertoon en de verwijzingen naar een ander als reactie op wat zij over jou gezegd hebben die bij mij argwaan wekt. Je probeert jezelf te beschermen door naar een ander te wijzen, wat natuurlijk een goede tactiek kan zijn! Ik probeer mezelf ervoor te behoeden, terwijl ik dus zo’n lang bericht van je lees (waarvoor mijn complimenten trouwens! :D ), niet klakkeloos mee te gaan in de sfeer die jij neerzet. Het is logisch jezelf te beschermen als je op het schavot staat, maar het wel heel expressief wijzen naar een ander zit me nu nog niet helemaal lekker.
Conclusie van het verhaal: het is vooral de ondertoon die in je posts weet te zetten die mij huiverig maken. Iets waar ik jou zeker verder niet direct op veroordeel, maar wel voor mijzelf meeneem. Vandaar dat ik het schakelde onder een ‘onderbuikgevoel’. Hopelijk is i zo duidelijk(er)!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Kayan »

Mhm. Ja. Ik hou vast aan m'n stem Bert, ik heb zo een laatste vergadering, dus denk niet dat ik nog kan wisselen..

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Inge »

Oké, ik vind het echt super lastig. Ik heb er even over nagedacht, en ik denk dat ik toch op Wouter ga stemmen.
Ik zat al meer tussen Wouter en Matthijs te twijfelen. Al ben ik ook niet helemaal zeker van Bert, maar denk eerder crimineel dan wolf dan.
En eerlijk is eerlijk: als er geen reactie komt van Wouter, dan vind ik eigenlijk dat Matthijs het meer verdiend heeft om te blijven leven. Want als je meer zegt, dan kan je ook meer zeggen waar mensen over vallen.

Maar ik ben ook nog steeds wel heel erg verward over dat ik het idee had dat Matthijs naar crimineel hintte? Maar hij ontkent dat zelf, en ik heb niet het idee dat andere mensen hetzelfde beeld hadden. En de interactie met Bert snap ik dan ook weer niet.

P.S. Ik heb mijn stem nu alvast dikgedrukt gezet hier, maar het is nog onder voorbehoud. Ik heb nog hoop dat Wouter nog reageert binnenkort.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Inge »

Oh, en ik wilde nog even de optie van advocaat noemen om (een deel van) het mysterie rond de stemming te verklaren. Ik geloof dat die nog niet ter sprake was gekomen. Maar heb het niet nagezocht.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Ida »

Nou ik heb de tijd genomen om de lange geschriften van Matthijs te lezen. Het was goed leesbaar en het klonkt zelfs allemaal logisch. Knap om dan ook nog de juiste weergave te geven van wat anderen allemaal gezelgd hebben of bedoelt te zeggen.
Ik moet zeggen dat er me wel opviel dat je heel regelmatig een bepaald zinnetje herhaald en ik heb besloten om in dit stadium vh spel niet op jou te stemmen. Zeg maar het voordeel van de twijfel.
Als ik dat dan doe, dan schaar ik me ook meteen achter een soort van vertrouwen in Kayan. Hoewel ik dat een paar spellen geleden heb afgezworen, moet ik daar nu mischien toch maar even voorzichtig mee zijn.

Kortom blijven Inge, Edy en Wouter over. Er bestaat natuurlijk de kans dat Edy toch wolf is, stel zij liegt over haar stem op Belle en heeft op Inge gestemd, tel daar een extra stem van koopman of een stem van een andere wolf bij, dan zijn dat er al 2. Ik denk niet dat Edy dan had gezegd, dat zij inderdaad op Belle heeft gestemd, maar het kàn natuurlijk wel. Ik blijf het ook heel raar vinden, dat Edy de rol van kluizenaar na 1 nacht al uitgespeeld vind, terwijl het een reuze voordeel is dat er 1 burger is die overdag vertrouwd word en er s'nachts niet uit kan. maar de kans dat het anders ligt, is mischien groter....

Inge heb ik helemaal niks tegen, speelt gewoon zoekend en overleggend.
Bert vind ik wel zoekend bezig, maar dat doen alle bad guys natuurlijk ook.

Dus als er een wolf is in dit groepje, dan is het Wouter. Ik stem op Wouter
Hoewel het nu ineens wel snel gaat en ik sommige Wouter stemmers ook niet helemaal vertrouw.

Inge ik heb niet het idee dat Matthijs naar crimineel hint.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Floris1987 »

Goede avond,

Na een avondje vroeg slapen en een dag hard werken kom ik thuis en wil ik gaan bijlezen. Het duizelt voor mijn ogen en ik vind het al zo lastig.
Ik ga wel mijn mening geven over diegene die op het schavot staan

Mathijs: wow wat een tekst en wat een theorieën. Ik heb het geprobeerd zo goed mogelijk te lezen en de inhoud is een beetje in mijn hoofd verdwenen maar de oprechtheid straalt eruit. Ik ken Mathijs niet super goed maar dit straalt uit van ik ben burger en zal het ook laten zien ook aan jullie. Mijn mening is dat hij geen wolf is ( crimineel zou in de verte nog kunnen) maar ik verwacht burger die oprecht probeert aan te geven dat hij eerlijk is.

Inge en Edy: samen want ze zijn beide verbazend op het schavot gekomen. Ik ga op beide niet stemmen omdat mijn vermoede is dat 1 van de 2 de beschermengel is.

Wouter: wat is hierover te zeggen, hij zegt niets dus:

Bert: Ik ga zover ik het nu zie op Bert zitten hij gaat op bepaalde momenten ( ziener heeft niets slecht gezien) van feiten uit die er niet zijn ( en voordeel van de wolven) Hij probeert bepaalde mensen veilig te plaatsen( door bijv. te zeggen dat er tussen de ida stemmers zomaar geen wolven kunnen zitten) en hij focus zich op 1 persoon ( Mathijs) en zelf als hij met een duidelijk verhaal komt ( vind ik) blijft hij hierop zitten en probeert hij met aparte gedachtes duidelijk te maken dat Mathijs toch echt fout is.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Inge »

Ida schreef:
18 dec 2020, 18:48
Inge ik heb niet het idee dat Matthijs naar crimineel hint.
Hmmm. Ik kan eigenlijk maar een ander ding bedenken, maar dan ben ik het weer niet eens met de strategie die Matthijs dan speelt. Dus eigenlijk snap ik er niets van dan :confused: Ik zal wel ergens iets missen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Ida »

Inge: ik kan ook iets verkeerd interpreteren of missen. Het is lastig; zonder hinten is dit spel eigenlijk niet te doen. Want het is allemaal vaag en IRL heb je er nog wat mimiek bij, maar nu niks.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Thijs »

Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”