Dag 2 - Shaking up Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Mark »

@ida

ik was op mijn werk en ik las dat je vraag had voor me alleen kan ik hem nu nergens vinden (lees er over heen)
wat was de vraag ?
(of als iemand anders hem nog weet)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Djamila »

Toch wel een beetje een treurige dag zo. Ik ga straks op iemand stemmen die weinig inhoudelijks heeft bijgedragen iig. Ga nog wel een keertje teruglezen, maar vrees dat ik er niet veel uit ga halen.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Bert »

Djamila schreef:
16 dec 2020, 22:44
Toch wel een beetje een treurige dag zo. Ik ga straks op iemand stemmen die weinig inhoudelijks heeft bijgedragen iig. Ga nog wel een keertje teruglezen, maar vrees dat ik er niet veel uit ga halen.
Eh... Pardon my French Djamila, maar wie ben jij om dat te zeggen? Wat voor spetterende theorieën heb jij vandaag bijgedragen, behalve het zeggen dat je het eens bent met anderen en vitten op (andere) inactieve spelers?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Kayan »

Lekker selectief weer. Ik spreek mezelf niet tegen. Redenaties zijn gewoon niet koosjer en no way dat de spion dus zichzelf plots gaat bekendmaken. Bij gebrek aan beter. Ik stem op Bert.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Mark ik kan me niet herinneren dat ik je een specifieke vraag heb gesteld?!?
Bert Djamila heeft morgen een tentamens, als ik me goed herinner ( of het was iemand anders, twijfel nu ..)
Kayan uiteraard vergeet ik niet dar er 3 groepen zijn.
Maar dir word een rare stemming, ik ben er niet echt uit , helemaal niet uit...

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Djamila »

Bert schreef:
16 dec 2020, 23:03
Djamila schreef:
16 dec 2020, 22:44
Toch wel een beetje een treurige dag zo. Ik ga straks op iemand stemmen die weinig inhoudelijks heeft bijgedragen iig. Ga nog wel een keertje teruglezen, maar vrees dat ik er niet veel uit ga halen.
Eh... Pardon my French Djamila, maar wie ben jij om dat te zeggen? Wat voor spetterende theorieën heb jij vandaag bijgedragen, behalve het zeggen dat je het eens bent met anderen en vitten op (andere) inactieve spelers?
Hoho rustagh... Ik heb wel íets bijgedragen. Maar nee, er viel in mijn ogen ook niet zoveel te discussiëren vandaag. Dat kan ook liggen aan het feit dat we Italiaans spelen. The early game is not so strong...
Dat + dat ik vooral heb geleerd vandaag :dead:

Sommigen zijn ook compleet afwezig geweest en dan neem ik ook de nacht en iets daarvoor in ogenschouw. Maar goed, ik vind het dus jammer dat ik op niet veel substantieels mijn stem moet gaan baseren

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Edy »

Ook ik moet bekennen dat ik niet veel heb om op te gaan. Als gevolg daarvan ga ik stemmen op een van de mensen die niet heel veel bijdraagt tot nu toe. Maar of die daarom een slechterik is? Geen idee. Ik ga stemmen op Belle.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Inge »

R.I.P. Sander. Het is inderdaad ofwel een lucky shot vanuit de wolven, of de huurmoordenaar die zijn ding heeft gedaan (maar dan is er ook nog een reden nodig waarom de wolven geen slachtoffer zouden hebben gemaakt).

Sander heeft echt superweinig gezegd, en we weten niet eens op wie hij gestemd had (wat voor mij duidt op dat hij waarschijnlijk een licht aura gezien heeft) ((Ik ga er niet per se vanuit dat de waard in het spel zit totdat het tegendeel is bewezen))

Over of het slim was voor de huurmoordenaar om nu al de ziener te kiezen kan bediscussieerd worden. Want persoonlijk zou ik dat nog niet gedaan hebben. Maar misschien is het ook wel niet gedaan. Maar als een huurmoordenaar bijvoorbeeld al heel erg bang is dat ie zelf doodgaat, dan zou het wel weer slim zijn om je gave alvast te gebruiken. Maar goed, allemaal hypothetisch natuurlijk.
Bert schreef:
16 dec 2020, 20:54

@ Kayan: Interessant dat ik jou opval in negatieve zin. Volgens mij ben jij vooral degene die jezelf meermaals tegenspreekt. Zo vind je het raar dat ik wil dat we onze stemmen bekend maken en dat ik daarbij verwijs naar de Spion. Maar volgens mij heeft de Spion/hebben de criminelen ook tot doel om de wolven uit het spel te werken om te kunnen winnen, dat is één.
Verder wil ik even zeggen, Bert, dat dat criminelen op dit moment níét als doel hebben om de wolven eruit te halen. Als alle wolven eruit zijn dan hebben ze namelijk verloren. Criminelen moeten de bewakers eruit halen. Als dat gelukt is, dan willen de criminelen de wolven eruit, en de burgers de criminelen. Dus om als crimineel nu op de wolven te gaan is vrij dom.

Verder heb ik echt vrij weinig dingen die me zijn opgevallen. Ik ga nu wel stemmen, want het is bijna deadline, maar het wordt vrij willekeurig. Of ja, in die zin dat ik een aantal mensen heb op wie ik liever niet stem, wegens mild vertrouwen.. Dus dan kies ik iemand uit de mensen die overblijven. Pff. Ik neig een beetje naar Bas of Matthijs, omdat die zoals gezegd allebei een klein minnetje gekregen hadden in de tussentijd. Maar sinds dat moment is er weer van alles gezegd en gebeurd... Dus uhm, ik stem op voor nu op Matthijs.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Matthijs »

Ik had gister en heb vandaag volle dagen, dus heb helaas niet al te veel tijd om mijn redeneringen toe te lichten, maar ik heb gestemd op Nick. Voornamelijk omdat er dan geen vervanging meer nodig is.

Ik wilde nog even kort zeggen tegen @Ida:
Je schreef:
Ida schreef:
16 dec 2020, 14:39
Edy en Matthijs verdenken mij altijd en vrijwel altijd met onmogelijke redenen.
Ik vind het apart dat je zegt dat ik je "altijd" verdenk. Ook ben ik een beetje in de war of je dit nou in naam van je nieuwe rol of je oude rol schrijft. Ik dacht al eerder te hebben gezegd dat ik op dag 1-1 geen goede reden had, en onder tijdsnood nog een snelle stem moest uitbrengen. Op dag 1-2 hoorde ik eerlijk gezegd geen eerlijke reden om te switchen van jou af, plus ik weet dat switchen gevaarlijk kan zijn, waardoor ik bij jou gebleven was. (Daarnaast vind ik chantage natuurlijk een no-go ;-) )
Wat betreft de aard van die redenen, kan ik je helaas niet veel bij helpen, maar ik geloof me nu al wel beter te hebben toegelicht. Ik kan je wel verzekeren dat je nu in elk geval niet meer op mijn lijstje staat.

Ik zie ook dat Inge heeft gezegd op mij te stemmen. Interessante keuze, zeker waar! Ik ben alleen wel benieuwd naar waar je mij verdacht noemde? Ja je kon mij niet peilen op dag 1, maar voor zover ik zag is dat niet meteen gelijk aan een minpuntje :lol: Of is het echt kiezen tussen twee goeden? (Ipv kwaden :mayor: )

Ik wil trouwens even tegen iedereen gezegd hebben, dat ik als eerste op deze dag had aangekaart dat Sander mogelijk zou hebben gehint via zijn ziener/waardberichten op zijn rol. Maar ik achtte deze kans nogal klein, omdat Sander al een natuurlijke zienerlijke gave heeft! Wellicht is dat de echte reden geweest: dat ze zijn wolvenradar niet vertrouwden.
De huurmoordenaar had ik over het hoofd gezien, maar ik vind net als anderen dat nu al de ziener targeten onder de categorie "betwistbare ideeën" valt.

Waarschijnlijk heb ik tot 12 uur (zelfs tot 18 uur) geen tijd meer om inhoudelijk te reageren (heb dit ook maar even na t ontbijt in elkaar geflanst op mijn telefoon :lol: ).
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Bert »

@ Kayan: Prima dat je op me stemt, je zit er wel naast overigens. Daarbij moet ik (nogmaals) zeggen dat ik nog geen ervaring heb met Italiaans weerwolven, dus wellicht dat ik daardoor soms dingen voorstel/opper die niet het meest logisch zijn, zo begrijp ik nu ook door de (aanvullende) post van Inge.

@ Djamila: Sorry dat ik zo uithaalde gisteravond, ik las een bepaalde 'ondertoon' in jouw post die er misschien niet in zat. Het leek of je het direct een 'treurige dag' noemde omdat er zo weinig was bijgedragen door anderen. Dat bedoelde je misschien niet helemaal één op één zo, want in je tweede bericht geef je ook aan dat het moeilijk is iets inhoudelijks te vinden/zeggen. Ik reageerde dus vooral op het feit dat je anderen inactiviteit verwijt, terwijl je zelf ook druk bent geweest met je tentamens (en dat is logisch!).

@ Inge: Is het als crimineel echt dom om nu op de wolven te gaan? Ik bedoel, ik snap nu door je uitleg beter dat de criminelen alle bewakers uit de weg moeten ruimen voordat de laatste wolf gelyncht wordt, maar dat betekent toch niet dat er geen wolf uit mag? Zolang er maar één of twee wolven in blijven, is het toch ook goed? Ik stel dus voor dat de criminelen ons een beetje helpen. ;-)

Dan kom ik nu ook bij mijn stem. Ik ga stemmen op Matthijs. Dat is zeker niet omdat Inge dat zojuist ook voor mij deed, maar vooral door de reactie van Matthijs daarna. Het lijkt mij dat Matthijs vooral dingen post wanneer hij door iemand anders (in negatieve zin) genoemd wordt. Dat komt heel defensief op me over, dat is één. Daarnaast draagt hij daarmee weinig bij aan het hele gesprek, want hij is vooral zichzelf aan het verdedigen, niet andere observaties aan het delen. In de eerste regel van zijn post heeft hij het wel over 'weinig tijd om redeneringen toe te lichten', maar vervolgens heeft hij wel veel woorden om zichzelf 'vrij te pleiten' en weinig nieuws in te brengen. Sterker nog, hij gaat niet eens in op wie hij stemt/gaat stemmen? Vergeet je nu de deadline van 12:00 uur Matthijs (je noemt de tijd wel in je post), of vergeet je (onbewust?) te noemen op wie je stemt? Is dat laatste misschien omdat je het al in het wolvenhol genoemd hebt aan je harige vriendjes en je daar al lang en breed afgesproken hebt op wie jullie zullen stemmen, dat je het hier vergeet te melden?

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”