Dag 2 - Shaking up Christmas

Buon Natale!
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Kayan schreef:
16 dec 2020, 17:46

Overigens was ik echt overtuigd van crimineel gedrag, maar dat had ik al in de nacht gezegd. Waar ik wèl tegenaanliep, en ik had dat al een beetje gezegd, is dat mensen ervan overtuigd waren dat Ida de waarheid sprak, maar toch op haar gingen stemmen omdat haar rol geen toegevoegde waarde meer hadden? (sorry hoor, zelfs als de wolven het vermoeden hadden dat ze kluizenaar was, het is alsnog één persoon die je niet zomaar in de nacht kwijt kan raken) Ik weet verder niet wat iedereen van Lola denken te hebben gelezen, dat was ook zó vaag dat ik niet zo goed weet of het wel/niet waar is.
Kayan: leuk dat je het gek vind dzat sommige spelers met een foute reden op mij hebben gestemd, maar ook jij stemde op mij, dus de pot verwijt de ketel? of ben jij een harig monster, die zichzelf nu in een goed daglmicht wil zetten?

Overigens ben ik het wel redelijk met je eens dat Lola zich niet heel sterk heeft verdedigd en ik vind het ook opmerkelijk, dat sommigen een matige verdediging dorpser vinden dan een felle verdediging.
Hoezo moet je als burger opgeven en zouden alleen wolven zich sterk verdedigen?
Ik ga toch nog maar eens nalezen, want ik heb het gevoel, dat er een paar spelers aan het draaikonten zijn en een paar spelers low profile blijven.

Ik ben wel erg benieuwd, wat Bert te zeggen heeft op de beschuldiging van Thijs?

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Bas »

RIP Sander

@Thijs
Er zijn geen goede rollen die ’s nachts kunnen vermoorden.

@Ida
Bas schreef:Maar na nog een keer goed gelezen te hebben, zie ik dat Lola inderdaad ook haarzelf aan het verdedigen is. Alleen wat subtieler. En die ene zin zorgt er voor dat ik op Ida ga stemmen, omdat ik heel voorzichtig een rol bij Lola plaats.
Dit heb ik op dag 1 gezegd tijdens de schavot stemming. Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik op Ida1 gestemd heb.

Het is trouwens voornamelijk door Ida1, dat we er veel mensen er vanuit gaan dat Ida1 het slachtoffer was. Ida1 was degene die hoog en laag beweerde dat zij dacht dat zij het slachtoffer was. Ik ben het op zich met je eens dat een kluizenaar, zelfs als deze wat bekender is, geen nutteloze rol is. Maar we weten niet wat Lola haar rol is en of deze belangrijker is of niet.
Verder heb ik het teruglezen een beetje opgegeven, omdat er teveel mensen nog inzitten en we verder weinig echt nieuwe informatie hebben. Normaal focus ik op mensen van wie ik het stemgedrag raar vond. Maar het is vrij lastig om daar nu dingen op te baseren.

Ik ben het met Ida en Kayan eens dat het verstandig kan zijn om overdag te zeggen op wie we stemmen. Ik zal vanaf vandaag dan ook dikgedrukt aangeven op wie ik stem.
Ik hoop dat ik morgen in de loop van de dag een paar mensen opvallend ga vinden. Want anders zal ik toch moeten proberen alle oudere berichten te gaan skimmen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Ik heb op basis van het stem overzicht en mijn gevoel van draaikonten/ foute argumenten het volgende bedacht:
Van de 3 stemmers op Lola weet ik inmiddels de rol van Renate, blijven Bert en Belle over. Belle komt op mij niet heel anders over dan de eerdere spellen die ik met haar speelde. Bert stemde eerst op Lola, 2e stem op Ida, vrij laat, dus opvallend. Ik denk dat hij als wolf gewoon bij Lola was gebleven, want als hij wolf was: het was op dat moment al duidelijk dat Ida eruit zou vliegen. Dan de openheid van zaken van Bert over het Sander/ziener/waard verhaal: als Bert er eerder over was begonnen, was het nog meer opgevallen, dus het pleit mischien wel voor Bert, dat hij er pas na de dood van Sander over begint. Daarbij zou hij er als wolf ws juist helemaal niet over zijn begonnen, lijkt mij.
Dus ik denk dat er 2 wolven onder de Ida stemmers zitten, mn in ronde 1 Djamila, Maaike, Mark en Matthijs. en dan vermoed ik nog een wolf die in ronde 2 op mij stemde: Bas, Edy, Kayan en Wouter.
Omdat Bas het met me eens is, dat het voor het dorp niet nadelig is om de stemming vooraf duidelijk te maken, streep ik hem door. (excuus dat ik je stempost niet had gelezen, het is inderdaad een heel gezoek) IIk ga ook in vet mijn stem noteren.

Lees wolf als bad guy, voorlopig schaar ik ze onder 1 kam.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Kayan »

Ida schreef:
16 dec 2020, 18:06
Kayan schreef:
16 dec 2020, 17:46

Overigens was ik echt overtuigd van crimineel gedrag, maar dat had ik al in de nacht gezegd. Waar ik wèl tegenaanliep, en ik had dat al een beetje gezegd, is dat mensen ervan overtuigd waren dat Ida de waarheid sprak, maar toch op haar gingen stemmen omdat haar rol geen toegevoegde waarde meer hadden? (sorry hoor, zelfs als de wolven het vermoeden hadden dat ze kluizenaar was, het is alsnog één persoon die je niet zomaar in de nacht kwijt kan raken) Ik weet verder niet wat iedereen van Lola denken te hebben gelezen, dat was ook zó vaag dat ik niet zo goed weet of het wel/niet waar is.
Kayan: leuk dat je het gek vind dzat sommige spelers met een foute reden op mij hebben gestemd, maar ook jij stemde op mij, dus de pot verwijt de ketel? of ben jij een harig monster, die zichzelf nu in een goed daglmicht wil zetten?

Overigens ben ik het wel redelijk met je eens dat Lola zich niet heel sterk heeft verdedigd en ik vind het ook opmerkelijk, dat sommigen een matige verdediging dorpser vinden dan een felle verdediging.
Hoezo moet je als burger opgeven en zouden alleen wolven zich sterk verdedigen?
Ik ga toch nog maar eens nalezen, want ik heb het gevoel, dat er een paar spelers aan het draaikonten zijn en een paar spelers low profile blijven.

Ik ben wel erg benieuwd, wat Bert te zeggen heeft op de beschuldiging van Thijs?
Dat is niet wat ik zeg Ida. Ik stemde op je, omdat ik je verdacht vond. Deze mensen stemden op je, omdat ze vonden dat je de rol kluizenaar al had verbruikt.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Kayan »

Ida schreef:
16 dec 2020, 18:40
Ik heb op basis van het stem overzicht en mijn gevoel van draaikonten/ foute argumenten het volgende bedacht:
Van de 3 stemmers op Lola weet ik inmiddels de rol van Renate, blijven Bert en Belle over. Belle komt op mij niet heel anders over dan de eerdere spellen die ik met haar speelde. Bert stemde eerst op Lola, 2e stem op Ida, vrij laat, dus opvallend. Ik denk dat hij als wolf gewoon bij Lola was gebleven, want als hij wolf was: het was op dat moment al duidelijk dat Ida eruit zou vliegen. Dan de openheid van zaken van Bert over het Sander/ziener/waard verhaal: als Bert er eerder over was begonnen, was het nog meer opgevallen, dus het pleit mischien wel voor Bert, dat hij er pas na de dood van Sander over begint. Daarbij zou hij er als wolf ws juist helemaal niet over zijn begonnen, lijkt mij.
Dus ik denk dat er 2 wolven onder de Ida stemmers zitten, mn in ronde 1 Djamila, Maaike, Mark en Matthijs. en dan vermoed ik nog een wolf die in ronde 2 op mij stemde: Bas, Edy, Kayan en Wouter.
Omdat Bas het met me eens is, dat het voor het dorp niet nadelig is om de stemming vooraf duidelijk te maken, streep ik hem door. (excuus dat ik je stempost niet had gelezen, het is inderdaad een heel gezoek) IIk ga ook in vet mijn stem noteren.

Lees wolf als bad guy, voorlopig schaar ik ze onder 1 kam.
Nu is juist nog het moment om wèl rekening te houden met twee kampen badguys, dus als het even kan dan is het verstandig om je focus op de wolven. Te leggen (zie post Inge in de nacht)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Hoe leg je in dit stadium de focus op de wolven? De wolven kunnen dat wel, maar de dorpelingen? lastig hoor.
Ha Ha Kayan: jij vond mij verdacht omdat ik zou dubbel bluffen :lol: <de meest vergezochte reden ever!

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door NynkeB »

Excuses voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen! Door mijn tentamenweek (..most wonderful time of the year :-( ), lagen mijn prioriteiten heel even wat meer daar. Maaaaar, vanaf morgenmiddag ben ik klaar met al mijn tentamens (whooooo!!!), dus heb ik vanaf dan alle tijd voor jullie (pinky promise)!
Hierbij laat ik even van me horen voordat ik weer de boeken induik.

First of all, R.I.P. Sander…
Daarnaast, nog gefeliciteerd Floris!

Ik heb de afgelopen dagen zo veel als mogelijk wel meegelezen, maar echte verdenkingen/opvallendheden (die niet eerder zijn genoemd) heb ik nog niet. Ik hoop morgen nog net in het laatste uurtje voor de deadline (dan is mijn tentamen afgelopen) een gefundeerde post te kunnen maken (met een beetje geluk staat mijn hoofd er dan wat meer naar), maar ik schat die kans niet groot in… Ik laat in ieder geval nog wel weten wat ik zal doen qua stem!

Goed, nogmaals mijn excuses voor de echt zero inbreng van mijn kant. Vanaf morgen ben ik helemaal terug; actiever dan ooit ;-)

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Kayan »

Ida schreef:
16 dec 2020, 19:18
Hoe leg je in dit stadium de focus op de wolven? De wolven kunnen dat wel, maar de dorpelingen? lastig hoor.
Ha Ha Kayan: jij vond mij verdacht omdat ik zou dubbel bluffen :lol: <de meest vergezochte reden ever!
Ik weet niet of je dit nu expres aan het doen bent, maar dit was niet de enige reden en dat weet je best. Ik ga dat niet nog een keer herhalen.

En nee, wat ik zeg over je focus op de wolven, is dat het je goed zou doen als je wel blijft nadenken in drie kampen ipv. burgers versus bad guys. Het geeft veel meer mogelijkheden. En wat Inge zei, is ook belangrijk. Zolang de bewakers in het spel zitten, zijn de criminelen een iets mindere dreiging dan de wolven.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Maaike »

Ida schreef:
16 dec 2020, 17:54
Maaike: je zei in die enige post, dat je nog ging nadenken over je 2e stem. Dus ik heb je stem veranderd in een ? dat je nu zegt dat je op Lola hebt gestemd, tja dat kan maar dit overzicht ging over tijdens de stemming. Achteraf kan iedereen alles beweren.
Tijdens kan iedereen ook alles beweren Ida :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Bert »

Thijs schreef:
16 dec 2020, 15:57
Bert schreef:
16 dec 2020, 13:31
Ida schreef:
16 dec 2020, 00:31
Bert
Bert hoe weet je dat?
Kayan schreef:
16 dec 2020, 06:32


Ik neem aan omdat Bert ervan uit gaat dat de waard in het spel is.

----
Ik ga daar inderdaad vanuit. Het is geen zekerheid natuurlijk, maar een goede mogelijkheid. Daarnaast vind ik het typisch iets voor Sander om te beginnen over de Ziener en de Waard (terwijl hij zelf de Ziener blijkt te zijn); daarmee wilde hij mogelijk alvast een 'spoor' uitzetten voor ons voor later, als hij dood zou zijn gegaan als Ziener. Hij had zelf vast ook niet verwacht/gehoopt zó snel al uit het spel te liggen, maar hiermee heeft hij onze aandacht op die teksten van Hugo gevestigd (in retroperspectief) over geruchten in het dorp etc.

Ik ga er dus vanuit dat Sander geen donkere aura's heeft gezien. Ik ga er zelfs vanuit dat mogelijk om die reden niet heeft willen zeggen wie hij verdacht of op wie hij had willen stemmen, omdat hij niemand kon beschuldigen.

Bert merk jij dit soort dingen bij Sander op omdat jij in het wolvenhol zit. kijken jullie scherper naar dit soort opmerkingen... Er is verder namelijk niemand die dit benoemd heeft.
@Thijs: Nee, ik benoem dit soort dingen omdat het mijzelf opvalt. Ik zie niet in waarom iemand in het wolvenhol hier 'meer kennis' van zou hebben, maar misschien kun jij me daar meer over vertellen? Ik zit er namelijk niet. Zoals Kayan en Edy ook al opmerken: ik snap de context van je opmerking geenszins, het snijdt geen hout, maar voor jou (en iedereens) informatie: ik had niet door dat Sander de Ziener was toen hij nog leefde. Ik ben zijn posts en gedrag gaan bekijken na zijn dood, om zijn 'Ziener-trackrecord' na te gaan. Op basis daarvan kwam ik met deze theorie.

@ Kayan: Interessant dat ik jou opval in negatieve zin. Volgens mij ben jij vooral degene die jezelf meermaals tegenspreekt. Zo vind je het raar dat ik wil dat we onze stemmen bekend maken en dat ik daarbij verwijs naar de Spion. Maar volgens mij heeft de Spion/hebben de criminelen ook tot doel om de wolven uit het spel te werken om te kunnen winnen, dat is één. De conclusie dat ik dan een crimineel zou (kunnen) zijn is wel erg kort door de bocht; je denkt toch niet dat ik werkelijk zou kort door de bocht en stompzinnig zou zijn om dat dan zo direct te opperen. Please. In mijn ogen zijn het vooral de wolven die zullen liegen over hun stemmen. Welk belang hebben burgers daar immers bij? De Spion kan leugenaars ontmaskeren, en leugenaars hebben in mijn ogen iets te verbergen. Daarom dus.

@ Ida/All: In retroperspectief ben ik misschien een beetje te snel/makkelijk over de kracht van de Kluizenaar heen gestapt. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, ik vond/dacht dat je naar die rol HINTTE, maar dat je ergens naar hint wil niet zeggen dat dat ook de waarheid is. Ik heb uiteindelijk toch gekozen om Lola nog even te sparen, en zoals je zelf al zei, als ik wolf was had ik jou er makkelijk uit kunnen werken en had ik dat zeker niet nagelaten.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”