Dag 2 - Shaking up Christmas

Buon Natale!
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Stemoverzicht:
Bas: Renate/ ?
Belle: Lola/Lola
Bert : Lola/Ida laat!
Djamila: Ida/Ida
Edy: Kayan/Ida
Floris: Nick/ ?
Inge: Sander/Lola
Kayan: Floris/ Ida laat
Lola: Renate/Ida
Maaike: Ida/?
Mark : Ida/Ida
Matthijs: Ida/ida
Nick: Matthijs/ ?
Nynke: Wouter/Lola
Renate/Ida:Lola/Ida
Thijs: Wouter/lola
Wouter: Thijs/Ida

mijn voorlopige opmerkingen:
Bas, Floris en Nick hebben niet gezegd op wie ze gingen stemmen.
Kayan en Bert verdenken Ida behoorlijk maar zeggen te twijfelen en willen het verloop afwachten en stemmen dan laat. Ida staat dan al ruim voor met aantal stemmen, dus het is gemakkelijk meestemmen.
Djamila merkt op dat de 3 M's alle drie niet fan zijn van stem bekend maken en alle drie op Ida stemmen (1e ronde) Zelf stemt ze dan ook op Ida
ik heb 0 tekst gelezen van Nick en hij heeft dus wel gestemd, want anders zou Hugo dat hebben genoemd.
Edy en Matthijs verdenken mij altijd en vrijwel altijd met onmogelijke redenen.

edit: opmaak van Excel naar hier verduidelijkt!
edit 2 Maaike: ? (ipv Ida) Ik weet niet hoe ik in dit topic moet doorstrepen :confused:
Laatst gewijzigd door Ida op 16 dec 2020, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Djamila »

(Studieontwijkend gedrag heujjj)

@ Ida
Ida schreef:
16 dec 2020, 14:39

mijn voorlopige opmerkingen:
Bas, Floris en Nick hebben niet gezegd op wie ze gingen stemmen.
Kayan en Bert verdenken Ida behoorlijk maar zeggen te twijfelen en willen het verloop afwachten en stemmen dan laat. Ida staat dan al ruim voor met aantal stemmen, dus het is gemakkelijk meestemmen.
Djamila merkt op dat de 3 M's alle drie niet fan zijn van stem bekend maken en alle drie op Ida stemmen (1e ronde) Zelf stemt ze dan ook op Ida
ik heb 0 tekst gelezen van Nick en hij heeft dus wel gestemd, want anders zou Hugo dat hebben genoemd.
Edy en Matthijs verdenken mij altijd en vrijwel altijd met onmogelijke redenen.

edit: opmaak van Excel naar hier verduidelijkt!
Uhm, dat over de 3 M's zei Mark. Ik heb alleen een keer gezegd dat de Ida-stemmers zich niet vlot kenbaar maakten.

Bedankt voor je lijstje.

Ik ben erg benieuwd wat degenen te zeggen hebben die zich erg op de achtergrond houden houden, kijkend naar Nynke, Belle en Nick (maar die heeft het druk en wordt helaas vervangen, succes Nick!).

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Maaike »

Ida schreef:
16 dec 2020, 14:39
Stemoverzicht:
Bas: Renate/ ?
Belle: Lola/Lola
Bert : Lola/Ida laat!
Djamila: Ida/Ida
Edy: Kayan/Ida
Floris: Nick/ ?
Inge: Sander/Lola
Kayan: Floris/ Ida laat
Lola: Renate/Ida
Maaike: Ida/Ida
Mark : Ida/Ida
Matthijs: Ida/ida
Nick: Matthijs/ ?
Nynke: Wouter/Lola
Renate/Ida:Lola/Ida
Thijs: Wouter/lola
Wouter: Thijs/Ida

mijn voorlopige opmerkingen:
Bas, Floris en Nick hebben niet gezegd op wie ze gingen stemmen.
Kayan en Bert verdenken Ida behoorlijk maar zeggen te twijfelen en willen het verloop afwachten en stemmen dan laat. Ida staat dan al ruim voor met aantal stemmen, dus het is gemakkelijk meestemmen.
Djamila merkt op dat de 3 M's alle drie niet fan zijn van stem bekend maken en alle drie op Ida stemmen (1e ronde) Zelf stemt ze dan ook op Ida
ik heb 0 tekst gelezen van Nick en hij heeft dus wel gestemd, want anders zou Hugo dat hebben genoemd.
Edy en Matthijs verdenken mij altijd en vrijwel altijd met onmogelijke redenen.

edit: opmaak van Excel naar hier verduidelijkt!

Ik heb de tweede keer op Lola gestemd Ida en dat ook toegelicht (jullie leken me beiden geen wolf, maar Lola had nog crimineel kunnen zijn, post daarvan is terug te vinden aan het begin van de nacht, ik was niet thuis in het weekend en toen is eerder een post typen erbij ingeschoten)
Later meer van mij, maar ik wilde dit misverstand even uit de lucht hebben

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Thijs »

Bert schreef:
16 dec 2020, 13:31
Ida schreef:
16 dec 2020, 00:31
Bert
Bert schreef:
15 dec 2020, 23:19
Dat Sander de Ziener was lijkt me dus vooral domme pech. Ook jammer dat hij 2x iemand met een licht aura gezien heeft en dat hij geen vertrouwen heeft uitgesproken.
Bert hoe weet je dat?
Kayan schreef:
16 dec 2020, 06:32
Ida schreef:
16 dec 2020, 00:31
Bert
Bert hoe weet je dat?
Ik neem aan omdat Bert ervan uit gaat dat de waard in het spel is.

----
Ik ga daar inderdaad vanuit. Het is geen zekerheid natuurlijk, maar een goede mogelijkheid. Daarnaast vind ik het typisch iets voor Sander om te beginnen over de Ziener en de Waard (terwijl hij zelf de Ziener blijkt te zijn); daarmee wilde hij mogelijk alvast een 'spoor' uitzetten voor ons voor later, als hij dood zou zijn gegaan als Ziener. Hij had zelf vast ook niet verwacht/gehoopt zó snel al uit het spel te liggen, maar hiermee heeft hij onze aandacht op die teksten van Hugo gevestigd (in retroperspectief) over geruchten in het dorp etc.

Ik ga er dus vanuit dat Sander geen donkere aura's heeft gezien. Ik ga er zelfs vanuit dat mogelijk om die reden niet heeft willen zeggen wie hij verdacht of op wie hij had willen stemmen, omdat hij niemand kon beschuldigen.

Bert merk jij dit soort dingen bij Sander op omdat jij in het wolvenhol zit. kijken jullie scherper naar dit soort opmerkingen... Er is verder namelijk niemand die dit benoemd heeft.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Thijs »

Of beter gezegd... Als je weet dat Sander zo speelt waarom zaai je dan geen twijfel... Dat zou ik doen als ik goed zou zijn namelijk. Nu heb je dus stilletjes in een hoekje liggen hopen dat niemand het op zou vallen.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Kayan »

Thijs schreef:
16 dec 2020, 16:00
Of beter gezegd... Als je weet dat Sander zo speelt waarom zaai je dan geen twijfel... Dat zou ik doen als ik goed zou zijn namelijk. Nu heb je dus stilletjes in een hoekje liggen hopen dat niemand het op zou vallen.
Ik snap dit niet helemaal, ga je hier nu van uit dat Bert had kunnen bedenken dat Sander zich zo had neergezet als Ziener zonder daadwerkelijk iets te doen? En dat ie dan Sander in bescherming had moeten nemen ofzoiets?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Edy »

Eens met Kayan dat ik Thijs niet helemaal begrijp. Over wie of wat moet Bert dan twijfel zaaien? Bert herkent iets bij Sander dat anderen, die Sander minder goed kennen, niet weten. Dan is het toch dom, juist als je goed bent, er de aandacht op te vestigen? Hij kan het nu zeggen, maar lijkt me niet de bedoeling om de wolven op ideeën te brengen die ze misschien helemaal niet hebben. Bert kent Sander veel beter dan wij en IRL spelen ze ook vaak spellen samen geloof ik. Dus ik snap het wel dat hij juist niets zegt.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Kayan »

Goed zoals beloofd, een overzicht van mijn bevindingen.
Zoals ik nu al elke dag aangeef, ik vind het echt hinderlijk dat we zo in het geheim stemmen. Ida gaf net ook dat ik vrij laat stemde op schavot dag 1, dat klopt. Het kost enorm veel moeite om goed te achterhalen wie nou op wie heeft gestemd en sommigen doen echt hide and seek voor wie ze hebben gestemd. Totaal geen overzicht (dit spel is niet goed voor een overzichtfreak zoals ik).

Overigens was ik echt overtuigd van crimineel gedrag, maar dat had ik al in de nacht gezegd. Waar ik wèl tegenaanliep, en ik had dat al een beetje gezegd, is dat mensen ervan overtuigd waren dat Ida de waarheid sprak, maar toch op haar gingen stemmen omdat haar rol geen toegevoegde waarde meer hadden? (sorry hoor, zelfs als de wolven het vermoeden hadden dat ze kluizenaar was, het is alsnog één persoon die je niet zomaar in de nacht kwijt kan raken) Ik weet verder niet wat iedereen van Lola denken te hebben gelezen, dat was ook zó vaag dat ik niet zo goed weet of het wel/niet waar is.

Bert is voor mij wel echt iemand die opvalt in negatieve zin. De conclusie over de waard, dat kan ik wel volgen, maar ik vond het echt heel vreemd dat hij wilde dat we onze stemmen bekend zouden maken zodat de Spion dan wist of we wel/niet aan het liegen zijn. Dat doet me vermoeden dat hij in ieder geval crimineel is. Uiteindelijk is het vandaag wel handiger om een wolf eruit te halen (datgene wat Inge dus ook benadrukte), maar ik wil dit in ieder geval wel alvast duidelijk hebben dat ik Bert dus niet vertrouw.

@Thijs, waarom was Floris volgens jou slecht? Ik ben het met je eens hoor, maar ik heb eigenlijk nog niet zoveel spannends bij hem gespot. Laat het duidelijk zijn dat ik op dag 1 op hem had gestemd omdat ik ook wel wist dat mijn vroege stem en opmerking ervoor zou zorgen dat hij niet per sé op het schavot zou komen.

En ik vraag me af, heb je zelf wel de rollen ook een beetje op het netvlies? Want doen alsof je ziener was, terwijl er mogelijk een Waard in het spel is, en zoals Matthijs ook al zei 'er zijn ook burgers met slechte aura's', ik vraag me dan toch af wat je aan het doen bent (nu ik dit dus aan het teruglezen ben).

Eigenlijk ben ik het dus vooral met Inge eens wat ze in de nacht dus zei.

Nick, jammer dat je niet doorgaat!

@Wouter ik vraag me af, heb je nog wel andere feelings/gedachten opmerkingen? Op dag 1 hebben er toch weer ook wat mensen op je gestemd en je lijkt dat best weg te wuiven.

@Edy,
Kayan, het was Ida zelf die beweerde dat zij vast aangevallen was door de wolven. En daarna nog diverse hints gaf waarmee duidelijk zou kunnen worden dat zij de kluizenaar was. Op dat moment is dan de rol die ze had een beetje teniet gedaan.
Ja dat snap ik, maar ik ben het er dus niet mee eens dat ze haar rol teniet deed (en we zijn met 17 over)

@Mark, Sander heeft (uit m'n hoofd, ik ben iets te moe om te zoeken) denk ik 3 dingen gezegd. 1. de opties rondom de waard. 2. dat hij echt heel erg afwezig was en gauw zou terugkomen met uitgebreide onderzoek en 3. dat hij voor werk opeens moest bijspringen door de nieuwe maatregelen. Ik denk niet dat we echt iets eruit hadden kunnen halen. Op dag 1 had hij trouwens niet gestemd, schavot dag 1 is onbekend.

Anyhoe... Spelerslijst:
1. Kayan
2. Djamila
3. Mark
5. Nick
6. Edy
7. Lola
8. Matthijs
9. Belle
10. Bert
11. Renate Ida
13. Floris
14. Nynke
15. Bas
16. Maaike
17. Thijs
18. Wouter
19. Inge

Als ik nu zou moeten stemmen met de gedachten om op een BG te stemmen, dan zou mijn stem naar Bert gaan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik echt moeizaam uberhaupt verdachten te kunnen aanwijzen op basis van speelwijze. Maargoed, als ik opeens een flinke ingeving krijg voor iemand die ik als wolf acht, dan zou ik daar liever op willen stemmen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Ik heb nogmaals de rollen doorgenomen en zoals ik eerder concludeerde zijn er vele, vele redenen waarom er op nacht 1 geen slachtoffer was. Ik begrijp niet waarom nu sommige spelers alleen zeggen dat de kluizenaar en heks de enige is en ook niet waarom mensen niet begrijpen waarom het zeer sterk is dat de wolven de kluizenaar er alleen overdag uit kunnen krijgen. Maar nog verdachter vind ik diegenen die er niets over zeggen, lekker undercover. (ook door heler, dievegge, boer kan er mogelijk geen slachtoffer zijn als ik het goed heb begrepen)

Ook heb ik nu de conclusie getrokken, dat het heel goed is voor het dorp, dat we onze stem nu voor/tijdens het stemmen al wél bekend maken. Want het is niet erg dat de spion ontdekt wie er liegt over zijn stem, want dat kan ons inzicht geven, wie die criminelen dan zijn. Uiteindelijk kan het dorp alleen winnen als de wolven èn de crimenelen (op 1 na) dood zijn.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Maaike: je zei in die enige post, dat je nog ging nadenken over je 2e stem. Dus ik heb je stem veranderd in een ? dat je nu zegt dat je op Lola hebt gestemd, tja dat kan maar dit overzicht ging over tijdens de stemming. Achteraf kan iedereen alles beweren.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”