Dag 2 - Shaking up Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Hugo »

Na het gespannen eerste gezamenlijke diner in het huis volgde een al even beladen avond. In kleine groepjes trokken de familieleden zich terug, om de gebeurtenissen van die dag nog eens goed na te kunnen bespreken. Thijs had wilde theorieën over Edy en Floris, Kayan en Djamila leken alles tegelijkertijd te doen en een groep mensen zat wat stilletjes terug getrokken, intens naar het haardvuur te staren.

Uiteindelijk ging iedereen richting de bovenverdiepingen om hun bed op te zoeken. Inge en Bas bleven het langst beneden hangen en wisselden theorieën uit, maar trokken uiteindelijk ook naar boven. Die nacht verliep over het algemeen rustig, tot er, tegen het ochtendgloren aan, een luid kabaal klonk. Plotseling knalden de deuren op de bovenverdieping één voor één open. Iedereen keek geschrokken om zich heen; wat kon de oorzaak zijn van dit geluid? Het kwam duidelijk van onderaan de trap. Als kinderen op eerste kerstdag renden de familieleden de trap af. Daar zagen zij een gruwelijk tafereel. Het lichaam van Sander, de aangetrouwde oom van een overleden tante, lag daar in een plas met bloed. Hij was morsdood. "Waarom was hij op de gang?" klonk het uit de massa. "Was hij op zoek naar nieuwe ideeën?"

---
Cari famiglia,

Vannacht is Sander overleden.
Sander was:
Afbeelding
De Ziener
The mind that opens to a new idea never returns to the previous dimension

Er zijn geen bijzondere geruchten te horen geweest.

De deadline voor jullie eerste stemronde is donderdag, 17 december 12:00. Graag voor die tijd een berichtje met daarin je stem (en eventuele complimenten voor de spelleider) in een berichtje met als eerste woord in de onderwerpregel "Stem" naar ondergetekende sturen.

Veel succes,
:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Jeetje... Sander 8-| Was dat toeval of zijn de wolven veel slimmer dan ik?

(Daarbij al 18 views zonder commentaar, hm)

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Matthijs »

Ten eerste excusez mes mots, maar: wat een kutzooi. Ik vind dit wel enorm jammer, zeker omdat Sander volgens mij actiever wilde gaan worden nadat de huidige situatie gekalmeerd was. Qua redenen: voor zover ik zag, was hij wel de enige/eerste die het had over de zienerberichten (qua waardbericht en aura), maar of dat dan ook de reden was hem te kiezen? Verder had hij dacht ik niet echt geuit wie of wat hij gezien heeft.. :confused:

Daarnaast wil ik even tegen @Inge zeggen (en sorry als het wat hard klinkt):
Ik snap dat je het lastig vindt dat ik geen quotes erbij heb gezet, maar het is extreem ruk om lege quotes te maken en dan telkens weer neer te schrijven van wie ze komen, omdat we nou eenmaal als gewone forumleden niet kunnen quoten uit een ander topic. Die bronvermelding was er voornamelijk neergezet zodat mensen konden onderzoeken of ik bs aan het praten was, als ze dat echt zouden willen.
Ik zou namelijk alles wel in een quote kunnen zetten, maar wie zegt dat dat echt gezegd is?
Ik snap ook dat het vervelend voor jou is om te lezen en terug te moeten zoeken, maar het was uit mijn optiek niet nodig om elk origineel bericht te quoten, zeker wanneer het uit mijn perspectief de flow van het bericht weghaalt.

Het is nu eenmaal een rottijd, on- en off-topic, dat merk je aan iedereen. Dus laten we op zijn minst de Kerstsfeer van vorige en komende jaren gaan proberen te gebruiken! Op wie ik vandaag mijn oog zet: Nick. Ik hoop dat hij actiever wil worden in dit spel, ondanks dat hij blijkbaar niet volledig vrijwillig was ingeschreven. ;-) Verder ga ik denk ik wel even mijn mond houden; om andere mensen het woord te gunnen, en om hopelijk eindelijk weer iets aan mijn thesis te kunnen doen :shrug:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Maaike »

Oei... RIP Sander 8-|

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Edy »

RIP Sander😱
Dat moet haast wel een enorm lucky shot zijn van de wolven. Ik geloof niet dat Sander nog erg veel heeft kunnen zeggen, laat staan dat hij zichzelf verraden heeft. Misschien dachten de wolven hem een plezier te doen door hem te elimineren? En nu in hun klauwtjes knijpen van geluk. Balen iig.

Heiwel het hatuurlijk overduidelijk was dat Thijs niet de ziener was, wordt dat nu in ieder geval bevestigd. Voor wat het waard is.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Djamila »

Neeeee hoe kan dit echt 8-| :S
Manman...
RIP Sander.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Thijs »

Okey dit had ik niet verwacht. Ik had gehoopt dat ik het slachtoffer zou zijn door mijn potentiële ziener geacteer.
Ik heb niet zo'n briljante rol en als ik dan het slachtoffer ben dan is het minder erg.

Wat betrekking tot diegene die een slachtoffer veroorzaakt hebben. Voor mij is de vraag is dit een wolven slachtoffer of is er iemand beschermd en vervolgens een gifdrankje gebruikt. Ik vond Sander niet actief. Als ik wolf zou zijn zou ik voor een actieve speler gaan om of bedreiging te minimaliseren of te kunnen profiteren van theorieën.

Enfin wat ik zou doen is natuurlijk niet per se dat de wolven zouden doen. Daarnaast denk ik dat dat geld voor bijna alles dat ik doe in het spel.

Edy en Floris het spijt me dat ik jullie heb gebruikt voor mijn tactiek.

@all verder als je op mij gaat stemmen laat dat dan weten. Als ik er uit ga geeft dat nuttige info. Ik verwacht namelijk dat de wolven stilletjes mij er mee uit stemmen omdat de kans groot is dat er toch wel stemmen op mij gaan komen.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Wouter »

Oef, meteen de ziener er uit. RIP Sander. En ook nog Ida, maar dan toch weer niet. En even denken over de gebeurtenissen is wel nodig nu. Thijs gaat er weer lekker hard in maar zo langzamerhand begrijp ik dat dat zijn stijl is. Niet altijd even prettig maar ok. En ik vraag me af waar de onderbouwing is, ook al zegt hij dat die er is. Ik geloof dat ik helemaal niets van hem vind.

Ik zal eerlijk zijn. Ik vind nog bijna niks. Ik ga in de echte wereld er een nacht over slapen en in het skidorp nadenken in de lift op weg naar mijn eerste zwarte piste.

En ik ben nog net op tijd om Floris te feliciteren! :banana: :banana: :banana: :groupdance:
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Bert »

Oei, dat is jammer! Ik kan me voorstellen dat de wolven Sander met name opgegeten hebben vanwege zijn inactiviteit en omdat hij aangaf het druk te hebben. Ze willen het spel dus actief/leuk houden, dat is an sich fijn en ‘sociaal’. Dat Sander de Ziener was lijkt me dus vooral domme pech. Ook jammer dat hij 2x iemand met een licht aura gezien heeft en dat hij geen vertrouwen heeft uitgesproken. Hij heeft helaas dus niets kunnen bijdragen als Ziener, maar het is niet anders...

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Ida »

Bert
Bert schreef:
15 dec 2020, 23:19
Dat Sander de Ziener was lijkt me dus vooral domme pech. Ook jammer dat hij 2x iemand met een licht aura gezien heeft en dat hij geen vertrouwen heeft uitgesproken.
Bert hoe weet je dat?

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”