Dag 2 - Shaking up Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Kayan »

Ida schreef:
16 dec 2020, 00:31
Bert
Bert schreef:
15 dec 2020, 23:19
Dat Sander de Ziener was lijkt me dus vooral domme pech. Ook jammer dat hij 2x iemand met een licht aura gezien heeft en dat hij geen vertrouwen heeft uitgesproken.
Bert hoe weet je dat?
Ik neem aan omdat Bert ervan uit gaat dat de waard in het spel is.

----
Rip Sander. Jammer dat je door de drukte niet je belofte hebt kunnen waarmaken. Het had wat inzicht kunnen bieden.
----

Er is veel gezegd in de nacht ik had beloofd er iets nuttigs over te zeggen, maar ik heb ook vandaag iets te veel op m'n bord. Sorry jongens!!! Vanavond wil ik er echt voor gaan zitten, dan luidt ook officieel m'n vakantie in. Maar vandaag overdag schitter ik even in afwezigheid.

Wat ik al wel bijzonder vond was dat mensen beweerden dat Ida's rol nutteloos was. Ik vind de kluizenaar juist wel een interessante rol, en het had zeker nog wel wat kunnen brengen. Er zijn immers echt wel andere opties voor waarom nacht 1 geen slachtoffer bracht, dus ik zou niet willen/kunnen beweren dat Ida in nacht 1 slachtoffer was. Mensen die dat wel beweren en daarmee zeggen dat Ida's rol al uitgespeeld was... Ik zet daar serieuze vraagtekens bij.

----
Ook Sanders dood hoeft niet alleen te wijten te zijn aan de wolven. Dat is iets wat we ook niet moeten vergeten. Misschien geen drankje, maar de criminelen konden er ook een handje in hebben gehad, want we zijn inmiddels aangekomen bij de nacht waar speciale krachten zijn ontwaakt. Nu geen tijd om het op te sommen, misschien iemand anders wel, maar anders komt er vanavond daar dus een overzicht van.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Edy »

Wat ik al wel bijzonder vond was dat mensen beweerden dat Ida's rol nutteloos was. Ik vind de kluizenaar juist wel een interessante rol, en het had zeker nog wel wat kunnen brengen. Er zijn immers echt wel andere opties voor waarom nacht 1 geen slachtoffer bracht, dus ik zou niet willen/kunnen beweren dat Ida in nacht 1 slachtoffer was. Mensen die dat wel beweren en daarmee zeggen dat Ida's rol al uitgespeeld was... Ik zet daar serieuze vraagtekens bij.
Kayan, het was Ida zelf die beweerde dat zij vast aangevallen was door de wolven. En daarna nog diverse hints gaf waarmee duidelijk zou kunnen worden dat zij de kluizenaar was. Op dat moment is dan de rol die ze had een beetje teniet gedaan.

We zijn met 18 nu (toch?) maar ik mis toch wel de nodige spelers. Ik begrijp dat we niet alle 18 tegelijk hele lappen tekst moeten produceren (waar Ida zo bang voor was), maar dit is weer wat overdreven de andere kant op. Ik hoor graag wat van Floris, Nynke, Belle, Lola bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Floris1987 »

Goede moge,
Rip Ida 1 Rip Sander,

Mijn mening is dat Ida heel goed aangevallen kan zijn nacht 1 ( zat lang in vorige spel) en zeker met haar rol maakt het logisch.
Op het moment dat zij opzichtig begon aan te geven dat zij wel eens aangevallen kon zijn was haar rol grotendeels bekend ( zeker als de wolven haar echt aangevallen hadden) ik begrijp niet echt waarom ida 1 dit zo opzichtig deed maar oke,

Sander lijkt mij een toevalstreffer. geen echte info gegeven over wie hij had kunnen zien.

Thijs is even opzichtig bezig als in vorige spel, en dat baart mij een beetje zorgen. Hij zegt wel dat hij niet zo zou spelen als wolf maar hij doet dit nu 2 spellen op rij. Als hij nu echt burger is en bijv. dit volgende spel op dag 2 nog niet gedaan heeft gaat mijn stem naar hem, Je snappen wel wat ik bedoel. hij zou uit zijn rol vallen als hij dit niet doet als wolf. Dat zegt niet dat hij 1 is maar het waard hem ook niet vrij van het zijn.

later meer

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Floris1987 »

wat spelfoutjes weggehaald uit vorige post

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Floris1987 »

Ik heb helaas nog niet een idee wie onder de slechteriken vallen. Mijn mening is zoals ik al zei dat Ida nacht 1 aangevallen is en zodoende overdag de wolven probeerde haar eruit te krijgen ( zeker stemming 2) maar tja die gaan daar echt niet open over zijn daar kunnen we niets mee.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Djamila »

Eens met Kayan, dit zou makkelijk ook het werk kunnen zijn geweest van de Huurmoordenaar, die in de tweede nacht een rol kiest met Mystieke Gaven. Het is superlogisch om de ziener te kiezen, en die sterft dan ook die nacht. Ik acht deze kans vrij groot.

Dat zou tevens betekenen dat de aanval van de wolven mislukt is, door allerlei redenen.

Vandaag ben ik hard aan het leren voor mijn tentamen morgen (zoals jullie zien), dus ik probeer zo weinig mogelijk op het forum te kijken (thuis studeren is echt... naar). Waarschijnlijk ga ik dat wel doen vanavond oid, maar alvast een headsup.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Hugo »

Aankondiging van de spelleider:
Nick heeft aangegeven het te druk te hebben om verder mee te kunnen spelen. Ik ga op zoek naar een vervanger voor hem.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Mark »

R.I.P Sander

een ziener er uit dat is gewoon kut. konden mensen het weten of was het gewoon een keuze.
dat is een van de grote vragen.

hoe kan hij dood zijn gegaan.
1. Wolven (dat is de makkelijkste keuzen)
2. Huurmoordenaar. ( maar dan hebben de wolven geen slachtoffer gemaakt)


@nick
jammer dat je het niet red.
hoop dat er voor je snel vervanging is.

daarnaast hebben we mensen in die spel die actief zijn en minder actief (ik ook op dit moment wat minder) (excuus)
kunnen wij daar wat uit halen. denk het niet. we zijn allemaal spelers die slim kunnen spelen met slachtoffers maken.
de reden dat dus nu Sander er uit is gegaan kunnen we niet zeggen. alleen kunnen we kijken of Sander bepaalde dingen heeft gezegd op de eerste dag.

@all
heeft Sander eigenlijk ooit nog gezegd op wie hij op dag 1 zou hebben gestemd ?
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Bert »

Ida schreef:
16 dec 2020, 00:31
Bert
Bert schreef:
15 dec 2020, 23:19
Dat Sander de Ziener was lijkt me dus vooral domme pech. Ook jammer dat hij 2x iemand met een licht aura gezien heeft en dat hij geen vertrouwen heeft uitgesproken.
Bert hoe weet je dat?
Kayan schreef:
16 dec 2020, 06:32
Ida schreef:
16 dec 2020, 00:31
Bert
Bert schreef:
15 dec 2020, 23:19
Dat Sander de Ziener was lijkt me dus vooral domme pech. Ook jammer dat hij 2x iemand met een licht aura gezien heeft en dat hij geen vertrouwen heeft uitgesproken.
Bert hoe weet je dat?
Ik neem aan omdat Bert ervan uit gaat dat de waard in het spel is.

----
Ik ga daar inderdaad vanuit. Het is geen zekerheid natuurlijk, maar een goede mogelijkheid. Daarnaast vind ik het typisch iets voor Sander om te beginnen over de Ziener en de Waard (terwijl hij zelf de Ziener blijkt te zijn); daarmee wilde hij mogelijk alvast een 'spoor' uitzetten voor ons voor later, als hij dood zou zijn gegaan als Ziener. Hij had zelf vast ook niet verwacht/gehoopt zó snel al uit het spel te liggen, maar hiermee heeft hij onze aandacht op die teksten van Hugo gevestigd (in retroperspectief) over geruchten in het dorp etc.

Ik ga er dus vanuit dat Sander geen donkere aura's heeft gezien. Ik ga er zelfs vanuit dat mogelijk om die reden niet heeft willen zeggen wie hij verdacht of op wie hij had willen stemmen, omdat hij niemand kon beschuldigen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Lola »

Wooooow 8-| RIP Sander!

Djamila schreef:
16 dec 2020, 12:00
Eens met Kayan, dit zou makkelijk ook het werk kunnen zijn geweest van de Huurmoordenaar, die in de tweede nacht een rol kiest met Mystieke Gaven. Het is superlogisch om de ziener te kiezen, en die sterft dan ook die nacht. Ik acht deze kans vrij groot.

Dat zou tevens betekenen dat de aanval van de wolven mislukt is, door allerlei redenen.
Hier had ik nog niet echt over nagedacht, maar dat zou inderdaad goed kunnen! Dan hebben de wolven het wel zwaar :lol: hoewel het voor hen natuurlijk ook zeer gunstig is als de ziener uit het spel ligt.
Toch vind ik Sander als wolvenslachtoffer ook niet heel onwaarschijnlijk, vanwege de inactiviteit.

Ik probeer deze post echt al sinds gisterenavond te schrijven maar ik raakte steeds afgeleid 😂 ik had dus nog wat willen zeggen over Nick en Mark, dat ik hoop dat het goed met ze gaat en dat het fijn zou zijn om meer van ze te horen. Maar Nick wordt dus vervangen en Mark heeft inmiddels ook gereageerd :tooth:

Mark schreef:
16 dec 2020, 13:23
@all
heeft Sander eigenlijk ooit nog gezegd op wie hij op dag 1 zou hebben gestemd ?
Volgens mij niet nee. Wil jij zelf nog delen op wie je in de tweede ronde hebt gestemd en waarom?

Ik vind Berts redenering over Sander en de waard wel sterk. Ik denk ook dat hij vorige Ida en mij iig niet in nacht 1 heeft bekeken, want dan zou hij denk ik wel duidelijk hebben gemaakt op wie hij ging stemmen.

Verder heb ik nu geloof ik niet echt iets toe te voegen.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”