Dag 2 - Shaking up Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Djamila »

Ik heb gisteravond al op Wouter gestemd. Ik zie weer hetzelfde patroon als bij voorgaande spellen. Verder ook niet erg bijster aanwezig.

Toevallig om te zien dat anderen zo'n beetje hetzelfde idee hebben.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Bas »

Oké, voor de tweede keer had ik een verkeerde deadline in mijn hoofd. En dus, voor de tweede keer, moet ik op een wat snellere manier gaan stemmen.
Ik heb een lijstje gemaakt van de stemmen die tot nu toe bekend zijn en het staat nu:
4 voor Wouter
2 voor Belle, Bert en Matthijs
1 voor Nynke

Er zijn twee redenen waarom ik niet op een van de mensen met twee stemmen ga stemmen. 1. Ik vind het eigenlijk juist interessant om te zien we er op het schavot gaat staan juist las ik niet op een van hen stem. Omdat het wat zegt over de 5 stemmen die nog niet bekend zijn.
En twee, ik heb te weinig tijd om al hun posts door te lezen en echt te gaan kijken wie het verdachtst is.

Ik heb besloten om op FLORIS te stemmen.
Waarom? Omdat hij zich nu voor de tweede keer buiten de, bekende, stemming geeft. En dat is een makkelijke positie om over je stem te liegen. Daarbij is het een beetje een gevoelsstem, iets waar ik meteen kriebels van mezelf bij krijg, want die hebben het vaak fout. Maar ik moet momenteel iets en dit is het beste wat ik heb. (Lees: ik heb eigenlijk niks concreets.)

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Shaking up Christmas

Bericht door Maaike »

Hoi het lukte gisteren mentaal even allemaal niet (kut corona) en toen kwam ik erachter dat de deadline al bijna is, dus hier een snelle post van mij, later komt er iets uitgebreiders :)

Fijn dat Thijs opheldering geeft over zijn rare acties, al kan ik me niet echt vinden in deze tactiek, maar goed. Ik had zelf een soort vergezochte theorie in mijn hoofd dat Thijs misschien spion was en iets uit de stemming had gehaald al wist ik nog niet waarom hij dan die info met iedereen zou delen, maar dat lijkt me nu toch niet meer het geval.

Ik denk zelf eigenlijk niet dat we er zomaar vanuit kunnen gaan dat de waard erin zit, maar ach, zonder ziener maakt die wel/niet discussie eigenlijk ook niet echt meer uit :(

Bij het teruglezen, blijf ik er eigenlijk over vallen dat Djamila oproept naar de Lola-stemmers te kijken en niet naar de Ida stemmers, want áls de wolven inderdaad Ida hadden aangevallen, en Ida niet geconverteerd was naar wolf, dan wisten zij dat er een kans was dat zij kluizenaar of heks was, en met Ida's hints was dat plaatje helemaal rond.
Edy en Bert (en anderen, dit ga ik later terugzoeken) beweren ook dat de kluizenaar een nutteloze rol is, maar een bewezen burger die niet 's nachts dood kan, zal er toch ooit overdag uit moeten, dus dit vind ik ook opvallend.

Later meer, maar nu is de deadline, dus post ik dit nog snel even. Mijn stem vandaag gaat naar Djamila, omdat ik het idee heb dat zij de aandacht weg wil leiden bij de Ida-stemmers terwijl ik denk dat we bij zowel de Ida-stemmers als de Lola-stemmers wolven kunnen verwachten (+ mensen liegen, dus wat zegt die stemming nou helemaal), en ook omdat ik liever op een minder actieve speler stem dan op een actievere speler, en omdat ik het verder eigenlijk ook allemaal niet zo goed weet.
edit: iets te gehaast gesubmit, dus kleine toevoeging

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”