Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

Djamila schreef:
14 dec 2020, 16:59

@ Bas
Ik denk dat we eerder naar de Lola-stemmers moeten kijken als ik eerlijk ben. Ik bedacht me ineens dat er hoogstwaarschijnlijk meer donkere aura’s aanwezig zijn onder de Lola-stemmers. Dat is ook heel logisch, nu blijkt dat Ida kluizenaar was en de wolven er dus liever een andere rol uit wilden hebben.
Uhm, hier ben ik het niet mee eens. Stel dat de wolven inderdaad Ida hadden aangevallen in nacht 1, dan wisten de wolven dat Ida óf kluizenaar, óf heks was (edit: mis ik hier nog iets, of waren kluizenaar en heks echt de enige optie???). De kluizenaar is er door de wolven 's nachts niet uit te werken (als ik de rol goed begrepen heb), dus die moet er overdag toch een keer uit. En de heler is een hele sterke rol, die de wolven er ook graag uit hebben. Dus eigenlijk, als ik er nu zo over na denk, moeten we misschien juist naar de Ida stemmers kijken (al kan een wolf die op Ida stemde natuurlijk ook keihard hebben gelogen over zijn stem, en moeten we ons daar dus niet op blind staren...)
Laatst gewijzigd door Maaike op 14 dec 2020, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

@Djamila,
zou je misschien trouwens kunnen quoten waar je op reageert in je posts? Dat maakt het misschien iets duidelijker waar je het over hebt :)
Als je alleen een persoon aanspreekt, moet ik vaak behoorlijk zoeken voor ik door heb waar je op reageert :$

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Bert »

Bas schreef:
14 dec 2020, 15:21
Kijkend naar de stemmen van dag 1 (voor zover die kloppen) vraag ik me toch af in hoeverre er wolven zitten tussen de Ida stemmers.
Maaike, Matthijs, Mark en Djamila hebben gezegd op Ida gestemd te hebben. Djamila was daarbij degene die er als laatst wat over gezegd had en had vrij makkelijk kunnen liegen. Iets waardoor ik Djamila's stem wel vertrouw en een klein plusje aan Djamila wil geven.
Van de andere drie kan ik niet zo snel vinden wanneer ze hun stem bekend hebben gemaakt. Als de wolven een gecoördineerde aanval op Ida hebben ingezet op dag 1, vraag ik me af of ze openlijk hadden toegegeven dat ze op Ida hebben gestemd. Waardoor ik niet zo goed weet wat ik met de Ida stemmers aan moet.

Zie nu Bert's post. En dat vind ik een heel vreemde redenatie? "Ik zie iemand hinten op een goede rol en vertrouw dat, dus ik stem op jou!"
Kun je niet beter proberen iemand te vinden met een slechte rol? Zeker in de eerste stem ronde?
@ Bas: Ten eerste, ik vind het JUIST wel een teken van een (mogelijk) gecoördineerde wolvenaanval op Ida dat zij op het schavot belandde. Het is, zeker nu we Ida's rol weten, een mogelijkheid geweest dat zij haar in nacht 1 gebeten hebben. Zij weten dan na nacht 1 niet waarom Ida NIET stierf. Ze hebben toen ook opties afgewogen en gedacht: Ida is een machtige rol of wordt beschermd of wat dan ook. In dat geval willen ze haar er overdag uitwerken misschien. Ik wil de optie dat er wolven zitten tussen degenen die Ida op het schavot plaatsten dus zeker wagenwijd open houden! Niet toevallig vallen met name Maaike, Matthijs en Djamila me op in een negatieve zin.
Wat je tweede punt betreft Bas, over mij: ten eerste is dat niet wat er in mijn post staat, dus lees beter. Ten tweede heb ik ook al op andere plaatsen aangegeven dat ik om een andere reden niet op Lola stem. Daarvoor moet je Lola's posts wellicht ook wat preciezer/beter lezen.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Thijs »

Goed als ik de nacht niet overleef dan het volgende: Naast Edy is ook Floris slecht.
In plaats van opheldering te vragen over mijn toch behoorlijk adequate maar heftige beschuldiging van Edy haar voorliefde tot het overharige besluit Floris te verklaren waarom ik het doe: Om aan de boom te schudden ? Welke boom? Er staat helemaal geen boom. Er zijn alleen kampen en het is de bedoeling dat de goede het gaan winnen van de slechten.

Voor de mensen die verklaringen willen: het lijkt allemaal kort door de bocht maar het is wel gefundeerd.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Thijs »

Wouter ik begrijp dat je op mij stemt ik hoop dat je ervan genoten hebt...

Daarnaast Als er mensen zijn die echt willen weten op wie ik gestemd heb... 1e dag wouter 2e keer Lola. Al vraag ik mij echt af hoe eerlijk mensen zijn etc. Dus ik hecht daar nu nog niet echt waarde aan.
I
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Belle »

Rip Ida, maar welkom terug als Renate!

Bleeegh, vandaag was echt geen fijne dag, dus heb echt geen fut meer voor een fatsoenlijke post. Daarnaast heb ik morgen tentamen en vlieg ik overmorgen naar huis, dus hierbij alvast een verklaring voor mijn waarschijnlijke afwezigheid.

@Maaike over jouw "beschuldiging" op mij: Het was inderdaad een overhaaste stem, maar dat kwam doordat ik vergeten was dat ik nog moest stemmen en naar bed wilde en voor de deadline niet wakker zou zijn. Eerder dus verstrooidheid dan wolfsheid :'P
En ik vond het persoonlijk wel nodig om mijn stemkeuze toe te lichten.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Inge »

Vanuit mij een beetje hetzelfde als sommige anderen: ik kom er eigenlijk even echt niet aan toe om me te focussen op het spel, zeker omdat er ook meteen best veel gepost is. Wel fijn hoor, die activiteit. Maar nu voor mij even ook lastig.
Maar ik wilde wel even kort van me laten horen dat ik er wel nog ben. Morgen komt wel mijn al beloofde post, met mijn overdenkingen die tijdens de dag nog niet mochten en hopelijk ook nieuwe observaties.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Edy »

Ik kan jullie beloven dat de heftige beschuldiging van Thijs aan mijn adres volledig een verzinsel is. Enige hint van hem dat dit gebaseerd zou zijn op enig fundament is volstrekt uit zijn duim gezogen.
Ik heb geen idee wat hij hiermee wil bereiken, want als ik eruit vlieg dan staat hij mooi te kak met zijn fundament.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Ida »

Ik moet nog even bekomen van het schavot! Kennelijk vond men overwegend, dat er ws 2 burgers stonden en dan nog vlogen de argumenten voor de mogelijke slechtheid over het schavot heen. Uiteraard ga ik nog eens nalezen wie er nu wat precies als argument gebruikte. Ok vind ik interessant om te kijken wie de kluizenaarsrol niet meer zo waardevol vind :confused:

Ik zie dat anders nl uit het perspectief van de wolven, die mischien vermoeden dat ik er in geen enkele nacht door hun kon worden uitgewerkt èn het idee dat een grote groep dacht dat er grote kans was, dat Lola en Ida beide geen wolf waren, dus er overdag ook moeilijk uit te werken zouden zijn. Daarom zou het na deze kans behoorlijk lastig kunnen worden. Dus de wolven wilden mij er super graag uit hebben.

Maar ik ben blij dat ik Renate kan vervangen. Natuurlijk was ik ook reuze benieuwd naar de relatie Nick, Edy en Renate. Ik kan zeggen : vanuit mijn nieuwe rol er is niets van mij uit gezien.
Maar ik vind Nick wel met stip onderaan het lijstje van activiteit staan. Ik vind wel dat met 19 spelers je niet overmatig moet postennennook niet ellenlang .
Ik heb dat wel op het schavot gedaan om mezelf te redden, paar verwacht niet dat ik zo druk blijf, want 5 reacties pppd is al bijna 100 in totaal.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Thijs »

Edy schreef:
14 dec 2020, 21:46
Ik kan jullie beloven dat de heftige beschuldiging van Thijs aan mijn adres volledig een verzinsel is. Enige hint van hem dat dit gebaseerd zou zijn op enig fundament is volstrekt uit zijn duim gezogen.
Ik heb geen idee wat hij hiermee wil bereiken, want als ik eruit vlieg dan staat hij mooi te kak met zijn fundament.
Edy, mooi dat je bluft
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”