Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Kayan »

@Djamila, nee ik snapte waarom jij hier tegen Mark zei dat de vampiers er niet inzitten. Ik vind het gewoon niks voor Mark dat hij hardop afvroeg waarom je wist dat er geen vampiers in het spel waren. Maar misschien heb ik dit verkeerd geinterpreteerd, dus ik ga NU helemaal weer teruglezen en niet te snel weer dingen roepen XD

En jeetje.. We crossposten steeds >.<

@Thijs, wow.. Waarom?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

@ Kayan
Hij vroeg het overdag als een reactie op mijn post waarin ik dus verzuchtte dat er geen vampiers inzitten. Maar wilde niet gelijk antwoorden, omdat het niet Schavotdag-gerelateerd was.

Maar ik ben het eens dat het nogal voor de hand lag en dus een beetje een vreemde vraag van Mark was.

En idd :lol:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

Sorry voor mijn plotselinge verdwijning dit weekend :ninja: Ik zal nu maar meteen een poging doen iets inhoudelijks bij te dragen.
Ik heb gisteren (met lichte tegenzin) op Lola gestemd. Ik kwam er net met teruglezen achter dat ik dat niet meer had laten weten, oeps. Ik had het gevoel dat de kans dat Ida of Lola wolf was vrij klein was, maar dat er nog wel een kans is dat Lola crimineel is.

RIP Ida, en welkom terug. Ik ben stiekem wel opgelucht dat je hint op de kluizenaar sloeg, en niet op de heks, want het was wel zonde geweest die kwijt te zijn :roll: En sorry dat ook ik je hint in eerste instantie een beetje in twijfel trok.

Nog een reactie op Djamila:
Het valt me op dat Maaike zegt dat Ida niet actief was itt andere spelers. Daar ben ik het niet mee eens. Zo waren andere spelers (mag ik hierbij nou namen noemen of niet…) waaronder ik, een stuk minder actief…
Ja, nadat ik mijn stem uitbracht is Ida inderdaad een stuk meer gaan posten en was zij zeker wel een actieve speler, maar op het moment dat ik moest stemmen had zij pas 1 hele korte post geplaatst in de dag en hoorde daarmee wel degelijk bij de categorie minder actieve spelers ;)


Ik heb net de afgelopen dag nog even doorgewerkt, en zal proberen een korte samenvatting te geven van mijn bevindingen. Er is eigenlijk nog te weinig gebeurt om een uitgebreid lijstje te maken waar iets nuttigs staat over alle 18 spelers, en het is deels ook een gevoelskwestie...
Ten eerste is er een groep die nog niet zo veel heeft bijgedragen, en die daardoor een klein minnetje scoort bij mij. Dit zijn:
Mark
Sander
Djamila
Floris

Dan is er een groep die om een andere reden een klein minnetje scoort:
Matthijs - Matthijs komt ontzettend zenuwachtig en indekkerig op mij over, en daar krijg ik een slecht gevoel van.
Hier twee quotes van Matthijs waar ik de kriebels van krijg:
"ik ben blij dat de stemming anoniem is zodat mijn onbekwaamheid (deels) onopgemerkt blijft!"
"Maar Matthijs! Je praat nu Mark én Maaike na! Op zijn minst! Dit is echt zo raar! Het is dat we in de tweede stemfase zitten, want anders!
Ja hiervan ben ik mij bewust. Maar het is de waarheid, dat is het enige wat ik erover kwijt kan"

Belle - Belle zei gisteren eerst random te gaan stemmen, daarna stelde ze dat bij naar 'oh nee toch niet helemaal random', toen is haar stem naar Lola gegaan o.a. omdat Lola inactief was wat ze in mijn ogen helemaal niet was. Het is maar een theorie, maar ik verwacht dat er zeker wolven zitten onder de Lola/Ida stemmers, en op mij komt dit over alsof Belle mogelijk in het hol ingefluisterd heeft gekregen dat ze op Lola moest stemmen, en dat ze daar dus snel een reden voor moest bedenken. Het komt in ieder geval niet op mij over alsof Belle haar stem goed heeft doordacht, en daarom scoort zij nu een minnetje.

Wouter - ik vind Wouter erg op de achtergrond spelen en ook zijn 'Thijs stemt op mij dus ik stem op Thijs'-stem vond ik opvallend. Krijg er een beetje een slecht gevoel bij, maar aan de andere kant, speelt Wouter wel vaker zo, en zegt dat niet altijd iets over zijn rol, dus erg veel kan ik er ook niet uithalen nu.

Goed, allemaal nog geen top argumenten, maar meer heb ik niet, en misschien komt er nu wat discussie op gang. Mijn stem morgen zal zeer waarschijnlijk naar een van deze 7 spelers gaan (Mark, Sander, Djamila, Floris, Matthijs, Wouter of Belle).

Een groep die wel goed mee doet en die ik nog niet echt verdenk noch vertrouw:
Bert
Thijs
Kayan
Edy
Nynke - Nynke ken ik ook nog niet zo goed en is daarvoor wat moeilijker te peilen voor mij
(hoi Nynke, aangenaam Nynke, ik weet niet zeker of we al eerder samen hebben gespeeld, maar ik ben dus Maaike :tooth: )
Lola - de kans dat zij wolf is is in mijn ogen vrij klein, maar crimineel zou nog wel een optie zijn
Nick - wat minder actief dan de rest van de spelers in deze categorie, maar komt wel 'des Nicks' op mij over
En ook neutraal is voor mij Renate/Ida. Renate was niet heel actief de afgelopen dag, maar dat hoeft niks met haar rol te maken te hebben denk ik zo, zeker als ze zich nu laat vervangen. Dus Ida begint voor mij weer met een schone lei.

En Inge en Bas hebben een heel klein plusje. Bas komt oprecht zoekend over en speelt zoals ik van hem gewend ben. Inge komt ook oprecht over, en dacht dat er geen nachtslachtoffer mogelijk zou zijn, en ik verwacht eigenlijk dat dat geen bluf is. (Al zou Inge dan nog steeds crimineel kunnen zijn, ugh, lastig spel is het ook)

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

Thijs schreef:
14 dec 2020, 11:19
Edy ik ga het je alvast vertellen... maar mijn stem gaat volgende dag naar jou. Jij bent ongelofelijk slecht.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd waar dit opeens vandaan komt

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Floris1987 »

All: Dit lijkt van Thijs weer het schudden aan de boom, wat hij vorig spel ook deed.

Ik zelf heb uiteindelijk op Lola gestemd. Dus het lijkt erop dat veel mensen die zeiden op Lola te stemmen op Ida hebben gestemd.
Ik vond het zelf heel lastig en ga niet beweren dat ik de rol van Ida doorhad, maar ze had wel gelijk dat de kans dat zij de eerste nacht gebeten is erg groot is ( ze zat er lang in vorig spel, en haar rol) wel grappig dat ze eigenlijk 2 spellen achter elkaar ongeveer dezelfde rol heeft met dezelfde uitwerking ( vorig spel was ze dorpsoudste)

Ik vind het heel lastig iets constructiefs uit de afgelopen dagen te halen. zonder keiharde stemmen kan iedereen zeggen wat je wilt je weet eigenlijk niets.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Lola »

RIP Ida, welkom terug Ida!
Dan had ik bij haar de juiste rol in gedachten. Dan zijn we op dat gebied niks heel belangrijks verloren, en Ida zijn we helemaal niet verloren! Win-win?

Ik begrijp Kayan en Floris dat ze dachten dat ik het niet zou redden; omdat er aan het einde van de dag plotseling best wat stemmen op mij bij kwamen vreesde ik ook wel echt even dat ik het niet zou overleven. Maar ik heb even een stembeweringsoverzichtje gemaakt (dat doe ik dus echt nooit, Italiaans doet rare dingen met mij):

Ida (9) - Lola, Edy, Renate, Matthijs, Djamila, Bert, Wouter(?), Bas, Kayan
Lola (7) - Ida, Belle, Inge, Nynke, Thijs(?), Maaike, Floris
Onbekend - Sander, Mark, Nick

Bij Wouter en Thijs heb ik twijfel omdat ze (voor zover ik zo gauw kon vinden, dit is inderdaad best een klus zonder dikgedrukte stemmen in een apart bericht :lol: ) hun stem niet expliciet bevestigd hebben, maar aan de hand van wat ze wel gezegd hebben durf ik ze iig te plaatsen tot ze zelf wat anders zeggen. Sander, Mark en Nick hebben voor zover ik zag helemaal geen indicatie gegeven van naar wie ze neigden of zo.
Conclusie is in ieder geval dat het volgens mij erg meevalt met het liegen. Ik bedoel, het kan natuurlijk nog steeds, maar de uitslag geeft nog geen reden om dat te denken.

Ik was trouwens bijna vergeten Nick in het overzichtje te zetten, omdat hij zo weinig gezegd heeft. Dat Maaike hem dan ook niet op haar lijstje van inactieve spelers zet, vind ik opvallend, ook al noemt ze wel dat hij 'niet erg actief' is. Is hij soms actiever in het wolvenhol? 😜 (Disclaimer: GRAPJE)

Ik zou ook graag van Thijs horen waar die opmerking nou ineens vandaan komt. Ik ben het wel enigszins met Floris eens dat die (deels) bedoeld zal zijn om te provoceren, maar dat betekent niet dat Thijs niet kan uitleggen waarom hij dit zo plotseling zegt.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Matthijs »

Maaike schreef:
14 dec 2020, 11:49
Dan is er een groep die om een andere reden een klein minnetje scoort:
Matthijs - Matthijs komt ontzettend zenuwachtig en indekkerig op mij over, en daar krijg ik een slecht gevoel van.
Hier twee quotes van Matthijs waar ik de kriebels van krijg:
"ik ben blij dat de stemming anoniem is zodat mijn onbekwaamheid (deels) onopgemerkt blijft!"
"Maar Matthijs! Je praat nu Mark én Maaike na! Op zijn minst! Dit is echt zo raar! Het is dat we in de tweede stemfase zitten, want anders!
Ja hiervan ben ik mij bewust. Maar het is de waarheid, dat is het enige wat ik erover kwijt kan"
Mhmm ik zie dat je dit verdacht vind. Maar zou je voor mij en de rest toch even willen uitleggen wáárom je dit specifiek verdacht/kriebelig vindt? Mijn tweede quote was meer de bedoeling als een grap. Dat je dit "zenuwachtig" en "indekkerig" vindt, mag hoor, daar niet van, maar ik dacht toch wel dat je me langer dan vandaag kende :| Ik heb dit spel wat meer de mentaliteit genomen om wat afwachtender en op de achtergrond te zijn, zeker ook gezien de grote groep. Daarnaast sloeg de eerste quote (dacht ik duidelijk) er meer op dat de eerste dag altijd (en nu al helemaal) een grote teerput is want niemand heeft publieke informatie om op af te gaan (of ik in elk geval niet). Dus ja "indekkend" in de zin dat ik me niet ga verantwoorden voor mijn stem op Ida, omdat ik simpelweg geen idee hebt wie het anders moet zijn :shrug:

Ik ben best benieuwd of Nick morgen ook weer [ervanuitgaande dat hij het eerst ook deed] van plan is om op mij te gaan, vanwege zijn fantastische redenering van gister :-p Aansluitend op Nick, vraag ik mij af waarom Djamila zo graag wilde weten van specifiek Bert & Nick [13 Dec 2020, 18:56, pagina 6, 3e bericht] op wie zij op dag 1-2 wilden gaan stemmen. Ja, zij waren nog niet actief geweest in dat topic mbt hun stem. Maar Bert had (ogenschijnlijk) op Lola gestemd in dag 1-1 (waarbij ik Marks/Kayans lijstje aanhaal) [13 Dec 2020, 13:05/12 Dec 2020, 13:15] dus het zou op zich best logisch zijn om te denken dat hij zijn stem voortzet. De reden waarom ik dit aanhaal, is omdat ze andere mensen (als Sander of Mark) erbuiten laat, die ook nog niet hadden gezegd op wie ze gingen stemmen [14 Dec 2020, 13:11, Lola's overzicht van daarnet].

TL;DR: Djamila, waarom vraag jij specifiek aan Bert en Nick op wie zij gaan stemmen op dag 1-2 terwijl er ook nog (genoeg) andere mensen waren op dat moment die ook hun stem niet geuit hadden, of waar ze naar neigden.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Bert »

Een van mijn overwegingen om op Ida te stemmen in ronde 1-2 was inderdaad dat ik vermoedde dat ze hintte naar de Kluizenaar. Uiteraard hoefde dit niet te kloppen, de hint niet als ook de waarheid van de hint als ik 'm goed begrepen had niet, maar het leek me inderdaad een rol die we eventueel konden missen. Wellicht was haar 'rol' immers al uitgespeeld als de wolven nu ook begrepen hadden dat Ida de Kluizenaar was, al konden ze haar even goed niet opeten dan. Ze zouden sowieso geen hapje meer aan haar wagen.
Ik ga me eens bezinnen op wat ideeën over 'hoe nu verder?' en 'wie vallen er om bepaalde redenen op?' nu we weer over iedereen mogen praten.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Kayan »

Zucht. Werk is vandaag echt een bitch en de stress rondom gesloten winkels e.d. helpt ook niet echt (ik word continu gestoord), dus ik probeer vanavond een duidelijker overzicht te geven.

@Floris, waarom heb je dat niet overdag gezegd? Naderhand iets posten/beweren vind ik echt reteverdacht en superonhandig voor de burgers om het overzicht te bewaken. Zoals ik ook al zei.. Overzicht (hoe onmogelijk het ook lijkt en klinkt) is echt belangrijk om dit spel te kunnen winnen. Alles maar stiekem en op eigen houtje doen, idk.. Ik krijg daar echt direct kriebels (en irritaties) van.

Deze opmerking geldt trouwens ook voor de mensen die uberhaupt niet hebben gezegd op wie ze hebben gestemd, en/of schitteren in afwezigheid.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Bas »

RIP Ida en welkom terug Ida
Ik had bij Ida drie mogelijkheden, heks, kluizenaar of toch (een zeer onwaarschijnlijke) crimineel. En ik vind kluizenaar niet de slechtste uitkomst. Zeker aangezien ik niet denk dat de wolven Ida nog aan zouden vallen na vandaag en haar kracht dus toch wat zwakker was.
Kijkend naar de stemmen van dag 1 (voor zover die kloppen) vraag ik me toch af in hoeverre er wolven zitten tussen de Ida stemmers.
Maaike, Matthijs, Mark en Djamila hebben gezegd op Ida gestemd te hebben. Djamila was daarbij degene die er als laatst wat over gezegd had en had vrij makkelijk kunnen liegen. Iets waardoor ik Djamila's stem wel vertrouw en een klein plusje aan Djamila wil geven.
Van de andere drie kan ik niet zo snel vinden wanneer ze hun stem bekend hebben gemaakt. Als de wolven een gecoördineerde aanval op Ida hebben ingezet op dag 1, vraag ik me af of ze openlijk hadden toegegeven dat ze op Ida hebben gestemd. Waardoor ik niet zo goed weet wat ik met de Ida stemmers aan moet.

De schavot stemming is iets waar ik, op dit moment, eigenlijk niks mee kan. Het is te makkelijk om te liegen en ook als burger kun je makkelijk een fout maken bij twee personen. Als er meer burgers uit zijn is het misschien makkelijker om chocola van te maken, als we ervan uit gaan dat de burgers altijd de waarheid spreken ten minste.

Dan had ik iets opgeschreven om later op te reageren, maar mijn word heeft het niet opgeslagen en ik kan niet zo snel vinden wat het was. Dus ik ben van plan om rustig terug te lezen en dan waarschijnlijk morgenmiddag/avond een klein beeld te krijgen van iedereen.

En als laatste een vraag aan de nieuwe Ida. Wat vind jij, in je nieuwe rol, van Edy?

Zie nu Bert's post. En dat vind ik een heel vreemde redenatie? "Ik zie iemand hinten op een goede rol en vertrouw dat, dus ik stem op jou!"
Kun je niet beter proberen iemand te vinden met een slechte rol? Zeker in de eerste stem ronde?

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”