Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Sander »

OFFtopic: vanwege de aankomende persconferentie en alle maatregelen die afgekondigd zijn is het een enorm gekkenhuis bij mij op school.
Ik hoop dat ik wat actiever kan worden, maar ben er voor vandaag en morgen bang voor....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Edy »

Dat snap ik Sander! Zijn rare tijden momenteel.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Edy »

Thijs schreef: Edy ik ga het je alvast vertellen... maar mijn stem gaat volgende dag naar jou. Jij bent ongelofelijk slecht
Het valt gelukkig ook anderen op dat dit wel heel kort door de bocht is. Ben dan zelf ook reuze benieuwd hoe je tot deze conclusie gekomen bent.

@Bas
Beste Bas, ik moest nog zo beloven aan je dat ik je eens niet meteen verdacht zou vinden. Maar ja, je maakt het me al snel wel heel moeilijk hoor. Hoezo is het interessant wat Ida als nieuwe Renate vindt van mij? Is dit omdat Nick in dag 1 vroeg wat Renate van mij vond? Jij kent Nick misschien niet zo goed, maar zo een vraag stelt verder helemaal niks voor hoor.
Of denk je dat ik Julia ben misschien en een Romeo in Renate heb uitgezocht (of andersom). Ten eerste heb ik niets met relaties, en ten tweede kan Nick dat niet weten toch? Er zit toch geen cupido in het spel? Dus het is maar een losse flodder van Nick.

Ik heb een beetje moeite met dingen uit de post van Maaike:
Dan is er een groep die om een andere reden een klein minnetje scoort:
Matthijs - Matthijs komt ontzettend zenuwachtig en indekkerig op mij over, en daar krijg ik een slecht gevoel van.
Hier twee quotes van Matthijs waar ik de kriebels van krijg:
"ik ben blij dat de stemming anoniem is zodat mijn onbekwaamheid (deels) onopgemerkt blijft!"
"Maar Matthijs! Je praat nu Mark én Maaike na! Op zijn minst! Dit is echt zo raar! Het is dat we in de tweede stemfase zitten, want anders!
Ja hiervan ben ik mij bewust. Maar het is de waarheid, dat is het enige wat ik erover kwijt kan"
Ik ken Matthijs alleen van 1 x Frankrijk en verder online weerwolven. Veel minder dus dan Maaike, die met Matthijs in een jongerengroep zit en die elkaar regelmatig zien en andere spellen spelen.
Maar ik vind de post van Matthijs volledig des Matthijs'. Zo schrijft hij volgens mij en ik was helemaal niet verbaasd. Des te verbaasder ben ik daarom dat Maaike hier de kriebels van krijgt. Daar krijg ik weer kriebels van eigenlijk.
Het is maar een theorie, maar ik verwacht dat er zeker wolven zitten onder de Lola/Ida stemmers, en op mij komt dit over alsof Belle mogelijk in het hol ingefluisterd heeft gekregen dat ze op Lola moest stemmen, en dat ze daar dus snel een reden voor moest bedenken.
Ook dit vind ik vreemd. Waarom zouden de wolven influisteren om op Lola te stemmen? Ida was toch ook een burger?
En de zin dat er zeker wel wolven zitten onder de Lola/Ida stemmers is wel een hele open deur. Komt erg vals over die opmerking.
Wouter - ik vind Wouter erg op de achtergrond spelen en ook zijn 'Thijs stemt op mij dus ik stem op Thijs'-stem vond ik opvallend. Krijg er een beetje een slecht gevoel bij, maar aan de andere kant, speelt Wouter wel vaker zo, en zegt dat niet altijd iets over zijn rol, dus erg veel kan ik er ook niet uithalen nu.

Nick - wat minder actief dan de rest van de spelers in deze categorie, maar komt wel 'des Nicks' op mij over
Maaike vindt Wouter erg op de achtergrond spelen (terwijl Wouter al meer in dit spel gezegd heeft dan de afgelopen 2 spellen bij elkaar :lol: :lol: . Maar goed, dat kan Maaike niet echt weten). Maar Nick, die net twee zinnen heeft gezegd, komt des Nicks over? Ik ben het gewoon niet zo eens met deze constatering. Ik zie het eerder andersom. Wouter doet weer gewoon een beetje mee en Nick is wel heel stil.

Maaike probeert net iets te hard in dag 2 al wat te vinden. Dit kan misschien gezien worden als goed meedoen, maar hmmm.
Niet genoeg om op haar te stemmen hoor, want ze doet lekker mee. Maar wel een aandachtspuntje.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Edy »

oh, en aan Djamila
Ik vind het eerder gek dat jij denkt dat Ida niet in staat is om zo'n bluf te pullen?
Huh? Natuurlijk is Ida in staat om een bluf te pullen. Maar zoals ik eerder heb gezegd denk ik dat de bad guys in deze eerste ronde meer de overhand hebben gehad in het plaatsen van Ida en Lola op het schavot en dat ze daarom wellicht een goede rol hebben. Ze stonden er in ieder geval niet omdat iedereen zo'n overtuigende reden had om op ze te stemmen. En nee, natuurlijk was het niet zeker dat Ida goed was (of Lola trouwens), maar ik vond de kans groter. Dus om nou zo verbaasd te zijn dat ze niet slecht was is gewoon een beetje vreemd in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

@ Maaike
Fair enough.

@ Matthijs
Waarom niet? Ik had het gevoel niet veel over hun beweegredenen gehoord te hebben, dus ik was benieuwd. Wat bedoel jij trouwens met aansluitend op Nick?

Valt me op dat de uitdrukking ‘schitteren in afwezigheid’ bijster vaak gebruikt wordt dit spel, ronduit verdacht… :lol:

@ Bas
Ik denk dat we eerder naar de Lola-stemmers moeten kijken als ik eerlijk ben. Ik bedacht me ineens dat er hoogstwaarschijnlijk meer donkere aura’s aanwezig zijn onder de Lola-stemmers. Dat is ook heel logisch, nu blijkt dat Ida kluizenaar was en de wolven er dus liever een andere rol uit wilden hebben.

Waarom vraag jij nu ook aan Ida, die Renate’s rol heeft overgenomen, wat ze van Edy vindt? NEt als Nick? Mis ik iets?

Edy, die zich niet echt op de voorgrond of achtergrond lijkt te spelen, wordt dus toch blijkbaar interessant gevonden door meerderen? Ik zelf niet hoor Edy (in slechte zin dan!), nóg niet iig ;-)

En okee @ Edy, maar ik heb ook aangegeven liever niet op een van de twee te willen stemmen, omdat ik ook het gevoel had dat er twee gg’s op het schavot stonden (zoals al eerder vermeld op de schavot-dag). Ik vond het gewoon onwaarschijnlijk dat ze voor de tweede keer achter elkaar zo’n soort rol zou hebben.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

Sander schreef:
14 dec 2020, 15:53
OFFtopic: vanwege de aankomende persconferentie en alle maatregelen die afgekondigd zijn is het een enorm gekkenhuis bij mij op school.
Ik hoop dat ik wat actiever kan worden, maar ben er voor vandaag en morgen bang voor....
Succes! Ik loop nu stage sinds september, dus ben heel benieuwd hoe het zal gaan online :shocked:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Matthijs »

Djamila schreef:
14 dec 2020, 16:59
@ Matthijs
Waarom niet? Ik had het gevoel niet veel over hun beweegredenen gehoord te hebben, dus ik was benieuwd. Wat bedoel jij trouwens met aansluitend op Nick?
Ik bedoelde met "Aansluitend" eigenlijk een heel zwak linkje omdat ik het over Nicks stem had en jij ook dus dat ik eigenlijk verder ging over deze stem. Zwak linkje tussen de zinnen die ik nog had laten staan :lol: Het viel mij in elk geval dus op dat jij die twee eruitpakte ipv andere mensen die minder verteld hadden over hun redenen. Het is dan ook niet dat ik je verdacht vindt, maar meer dat het opviel :angel:

Hoewel ik mij ook wel vinden kan in Sanders bericht, ga ik er vanuit dat deze nieuwe maatregels niet het einde van de wereld zullen rekenen (of ja, dat hoop ik :ninja:) Voor nu is het denk ik afwachten tot 19.00 (vandaag) maar ook tot 19.00 (morgen) voor de dag. Dat óndanks dat er stiekem best nog wel wat gebeurt :chinrub:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

Lola schreef:
14 dec 2020, 13:11

Ik was trouwens bijna vergeten Nick in het overzichtje te zetten, omdat hij zo weinig gezegd heeft. Dat Maaike hem dan ook niet op haar lijstje van inactieve spelers zet, vind ik opvallend, ook al noemt ze wel dat hij 'niet erg actief' is
Jah, dat ik Nick voorlopig op neutraal heb staan heeft inderdaad niet zo veel te maken met zijn overweldigende hoeveelheid posts tot nu toe :-p maar meer dat ik wel het idee had, dat het weinige wat hij had gezegd wel heel erg 'des Nicks' was (bijvoorbeeld Renate uitlokken iets over Edy te zeggen)
Maar ik zou inderdaad wel iets meer input zien van Nick vandaag :huh:
Mhmm ik zie dat je dit verdacht vind. Maar zou je voor mij en de rest toch even willen uitleggen wáárom je dit specifiek verdacht/kriebelig vindt? Mijn tweede quote was meer de bedoeling als een grap. Dat je dit "zenuwachtig" en "indekkerig" vindt, mag hoor, daar niet van, maar ik dacht toch wel dat je me langer dan vandaag kende :| Ik heb dit spel wat meer de mentaliteit genomen om wat afwachtender en op de achtergrond te zijn, zeker ook gezien de grote groep. Daarnaast sloeg de eerste quote (dacht ik duidelijk) er meer op dat de eerste dag altijd (en nu al helemaal) een grote teerput is want niemand heeft publieke informatie om op af te gaan (of ik in elk geval niet). Dus ja "indekkend" in de zin dat ik me niet ga verantwoorden voor mijn stem op Ida, omdat ik simpelweg geen idee hebt wie het anders moet zijn :shrug:
Het is maar een klein minnetje he Matthijs, niet alsof je meteen mijn absolute hoofdverdachte bent :-p Zoals ik zelf al aangaf heb ik bij niemand nog echt top argumenten, en wilde ik ook een beetje discussie opwekken, dus dat is in ieder geval gelukt.
Maar ik zal proberen het iets beter uit te leggen. Ik ken je inderdaad langer dan vandaag en weet ook dat je niet altijd de meest zekere speler bent. Maar je komt als burger wel altijd heel erg zoekend op mij over - zelfs als je het niet zeker weet, ben je nog van alles aan het analyseren. Dat is ook wat ik van een burger verwacht, eigenlijk. Wat ik van een bad guy verwacht, is dat die misschien iets meer bezig is met leuk gevonden worden door de burgers dan met dat analyseren, om maar geen stemmen te krijgen. Ik kreeg van de posts die ik gequote heb het gevoel dat je dit spel meer dan anders bezig was met wat anderen van jou zouden denken.
Ik zie jou wel degelijk als een zeer ervaren speler, dus het woord onbekwaamheid in de eerste post kwam op mij een beetje ongepast over (alsof een bad guy zich alvast zou verontschuldigen dat hij daarna op een burger gaat stemmen zeg maar)
De tweede quote, kwam op mij over als een 'oh shit ik heb perongeluk mee gestemd want Mark en Maaike hadden dezelfde redenatie, dat gaan ze vast allemaal niet leuk vinden dus nu moet ik daar sorry voor zeggen en dan hopen dat ik er mee weg kom aaaaaah'
Het feit dat je op Ida stemde en je redenatie daarover, daar heb ik dus eigenlijk geen probleem mee, maar het feit dat jij hier jezelf aan het verdedigen bent zonder dat je uberhaupt aangevallen was, dat is het stukje dat bij mij de vraagtekens naar boven haalt.
Vandaar mijn kleine minnetje - dus vooral op gevoel gebaseerd en misschien zit mijn gevoel wel helemaal fout. Als je burger bent, zie dit dan vooral als een aanmoediging om die onzekerheid in je posts een beetje los te laten, want ik ken je inderdaad langer dan vandaag en zie je als een ervaren speler en denk daarom dat dat beetje onzekerheid misschien helemaal niet nodig is :mayor: We maken allemaal fouten in dit spel, zeg maar

@Edy
De afgelopen twee spellen heb ik niet mee gedaan, ik had geen idee dat Wouter toen nog inactiever was :lol: Maar fijn om te weten dat daar nu dan iets van verbetering in zit!! :) In het laatste spel dat ik met Nick speelde, was hij Nick overigens bijna minder actief dan nu ;-)

Bij het stukje over Belle, heb ik het uiteraard over deel 1 van de stemming. Ik heb het idee dat er een grote kans is dat er in deel 1 van de stemming 2 burgers (of 1 burger en 1 crimineel) het schavot op zijn gewerkt, en dat de wolven daar een rol in hebben gespeeld. Ik denk dat er in het hol kan zijn afgesproken dat meerdere wolven op Ida of Lola zouden gaan stemmen. En ik vond Belle dus zo wispelturig en het klonk zo alsof zij echt niet over haar stem had nagedacht, dat ik dacht "misschien is zíj dan wel een van die wolven". Maar dat was dus maar een kleine theorie he, misschien zit ik er helemaal naast, en misschien denk ik er morgen ook weer anders over, als er wat meer discussie heeft plaats gevonden.

Ik probeer niet heel hard maar iets te vinden Edy, ik probeer een discussie op te herstarten die behoorlijk dood aan het bloeden was, met een aantal kleine puntjes die mij opvielen bij het teruglezen van dag 1... Ik heb zelf ook al meteen aangegeven dat het allemaal geen top argumenten zijn, maar ik ben in ieder geval blij dat er nu iets te bespreken is :shrug: Jammer dat jij dat als iets slechts ziet.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Kayan »

Matthijs schreef:
14 dec 2020, 17:15
Hoewel ik mij ook wel vinden kan in Sanders bericht, ga ik er vanuit dat deze nieuwe maatregels niet het einde van de wereld zullen rekenen (of ja, dat hoop ik :ninja:) Voor nu is het denk ik afwachten tot 19.00 (vandaag) maar ook tot 19.00 (morgen) voor de dag. Dat óndanks dat er stiekem best nog wel wat gebeurt :chinrub:
Off-topic reactie:
Nee, maar het heeft wel invloed op meerdere mensen hun banen (waaronder Sander en Floris, schat ik zo), ivm omschakelen van werk (onderwijs, zorg weet ik het wat). Dus @Hugo, misschien toch ook een beetje coulance rondom de deadlines gevraagd? Ik bedoel, ik zit zelf niet in een vitale sector ofzo, maar ik merk ook dat het bij ons op werk enorm veel invloed heeft op dat collega's weer om moeten schakelen en ons beleid weer aangepast moet worden :| . Echt tijd om tot 19.00 afwachten heeft voor ons dan ook geen zin, overleg gaat dan toch door.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

Sorry voor de af en toe slechte grammatica in mijn laatste post 8-| Ook ik ben eerlijk gezegd behoorlijk van slag van de nieuwe maatregelen...

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”