Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Thijs »

Ooh en Floris , gefeliciteerd it's your birthday :banana:
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Edy »

Ik zie dat anders nl uit het perspectief van de wolven, die mischien vermoeden dat ik er in geen enkele nacht door hun kon worden uitgewerkt èn het idee dat een grote groep dacht dat er grote kans was, dat Lola en Ida beide geen wolf waren, dus er overdag ook moeilijk uit te werken zouden zijn. Daarom zou het na deze kans behoorlijk lastig kunnen worden. Dus de wolven wilden mij er super graag uit hebben.
Ida, maar dan willen ze Lola er toch ook uit? En van Lola hebben ze geen vermoeden wat zij is, dus dat is veel spannender. Ik ben dus eigenlijk verbaasd dat de oude Ida meer stemmen heeft gekregen dan Lola vanuit wolven perspectief. Vanuit burger perspectief (en vooral diegenen die jouw rol doorhadden) is het zinniger om Lola erin te laten. Want jouw rol kan dan niet zoveel meer betekenen voor de burgers als de wolven je doorhebben.

@ziener
Ik krijg de indruk dat Thijs een poging doet de ziener uit zijn/haar tent te lokken door mij aan te vallen met de hint dat hij 'gefundeerde' reden heeft op mij te stemmen. Dat heeft hij niet, maar hij hoopt wellicht dat de echte ziener hierop zal reageren. Niet doen!!! Mijn rol is nu niet zo heel belangrijk. Het is altijd jammer als er onnodig een burger uitgaat, maar echt dramatisch is het niet. Maar beter gewoon een BG eruit halen natuurlijk ;-) ;-)

Edit: Floris, happy birthday!! :banana: :disco: :banana: :party: :disco:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Thijs »

Edy hou op met me hoor... Ik heb helemaal niet de intentie om als iemand al de ziener rol zou hebben dat ik wil dat deze persoon zich exposed. Dat doe ik zelf wel.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Matthijs »

Ik kan het niet laten om hier wat over te zeggen, want @Thijs: je weet dat als iemand "slecht" is deze niet slecht hoeft te zijn? Neem een Rosamunde, die gewone burger is, maar dan met een slecht aura (en wat leuke gaves) of een Zondaar. Aan de andere kant is een licht aura ook niet meteen goed, maar wel grotere kans. :lol: Kortom ga ik deze statements (zeker nu je twee mensen genoemd hebt in nacht 2) persoonlijk een beetje negeren, maar fijn dat je mensen uit de tent lokt ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

@Matthijs, ja precies, de ziener weet niet of hij een wolf, crimineel, of ander donker aura heeft gezien. Toch zegt Thijs te vermoeden dat Edy specifiek wolf is (hij had het over voorliefde voor het harige of zo iets). Dat doet mij dan vermoeden dat Thijs dan dus niet de ziener is. Maar mogelijk heeft hij wel een andere rol met iets van informatie, al kan ik eigenlijk zelf nog niet bedenken hoe Thijs dan zo zeker van zijn zaak kan zijn :shrug: Ik vind het persoonlijk flauw om dit soort uitspraken volledig weg te wuiven als 'haha dat is gewoon Thijs weer en het betekent niks', maar hoeveel waarde ik dan aan Thijs uitspraken kan hangen, en wat voor rol Thijs misschien zou kunnen hebben, en hoe het dan te verklaren is dat Thijs zo zeker van zijn zaak is, of dat het tóch voor een groot deel bluf is, daar moet ik echt nog even goed over nadenken :confused: :confused:
Edy was mij namelijk nog niet echt negatief opgevallen.

Het lijkt mij ook best een rare actie als BG - want als Edy er dan uit gaat en toch geen wolf was, dan is Thijs z'n doodsvonnis eigenlijk ook al getekend :|

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Maaike »

Oh en gefeliciteerd Floris :party: :banana:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Matthijs »

Maaike schreef:
15 dec 2020, 11:21
Het lijkt mij ook best een rare actie als BG - want als Edy er dan uit gaat en toch geen wolf was, dan is Thijs z'n doodsvonnis eigenlijk ook al getekend :|
Deze zin deed mij even aan een specifieke rol denken, maar die zit er niet eens in :lol: Er is wel een optie waarom hij een (mede)wolf zou willen elimineren, maar om dat nu al te doen lijkt mij wat extreem. Ik wuif verder ook niet het compleet weg, ik neem het momenteel met een extreem korreltje zout. Het doet mij enorm denken aan spel 1 (geloof ik?) waarbij sommige mensen (volgens mij Nick en Bert) lekker bezig waren met knuppels in hoenderhokken enzo :lol: De hoofdreden waarom ik eigenlijk dit wil negeren is eigenlijk zo: als hij wel gelijk heeft, dan vind ik het wat meta-gamey :| Ik bedacht me ook pas nadat ik op submit had gedrukt dat ik misschien me iets anders and kunnen verwoorden, maar kon het toen niet meer terugdraaien :clown:

En ook vanuit mij gefeliciteerd Floris! :mrgreen:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

Maaike schreef:
14 dec 2020, 17:42
@Djamila,
zou je misschien trouwens kunnen quoten waar je op reageert in je posts? Dat maakt het misschien iets duidelijker waar je het over hebt :)
Als je alleen een persoon aanspreekt, moet ik vaak behoorlijk zoeken voor ik door heb waar je op reageert :$
Oja ik vergeet dat soms te doen, als ik lange posts schrijf doe ik dat wel, als het pas is gezegd heb ik de neiging minder.
Maaike schreef:
14 dec 2020, 17:40
Djamila schreef:
14 dec 2020, 16:59

@ Bas
Ik denk dat we eerder naar de Lola-stemmers moeten kijken als ik eerlijk ben. Ik bedacht me ineens dat er hoogstwaarschijnlijk meer donkere aura’s aanwezig zijn onder de Lola-stemmers. Dat is ook heel logisch, nu blijkt dat Ida kluizenaar was en de wolven er dus liever een andere rol uit wilden hebben.
Uhm, hier ben ik het niet mee eens. Stel dat de wolven inderdaad Ida hadden aangevallen in nacht 1, dan wisten de wolven dat Ida óf kluizenaar, óf heks was (edit: mis ik hier nog iets, of waren kluizenaar en heks echt de enige optie???). De kluizenaar is er door de wolven 's nachts niet uit te werken (als ik de rol goed begrepen heb), dus die moet er overdag toch een keer uit. En de heler is een hele sterke rol, die de wolven er ook graag uit hebben. Dus eigenlijk, als ik er nu zo over na denk, moeten we misschien juist naar de Ida stemmers kijken (al kan een wolf die op Ida stemde natuurlijk ook keihard hebben gelogen over zijn stem, en moeten we ons daar dus niet op blind staren...)
Waar is de optie van de boer eigenlijk gebleven? Ik snap niet helemaal precies hoe die in zijn werk gaat, maar het had ook nog gekund dat een geheime gave was geactiveerd toch?
ANYWAYS ik zat in mijn hoofd met deze twee opties, waarvan heks onwaarschijnlijk leek, maar dit is nu onterecht. Matthijs zei namelijk dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat de heks de gave op de eerste nacht op zichzelf gebruikt, maar dit is niet per se waar in mijn ogen (en het zat in mijn achterhoofd).

Wat ik wél onwaarschijnlijk vond, is dat Ida wéér zo'n rol had. Maar goed.

Het heeft voor nu, bij nader inzien, weinig zin om de hele stemming uit te spitten wegens de anonimiteit en het feit dat het de eerste dag was.

@ Thijs
Ik noem dat niet gefundeerd...
Thijs schreef:
15 dec 2020, 09:00
Edy hou op met me hoor... Ik heb helemaal niet de intentie om als iemand al de ziener rol zou hebben dat ik wil dat deze persoon zich exposed. Dat doe ik zelf wel.
En hoezo wil je de ziener exposen..?

Floris, van harte!! :partypeople:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Thijs »

Djamila ik wil juist niet dat de ziener zich exposed.... Ik reageer op Edy die oproept dat de ziener zijn klep moet houden omdat ik de ziener uit z'n tent schijn te lokken... no way dat de ziener zich moet openbaren.

Verder kan ik wel even aangeven dat als ik bij de bad guy's zou horen ik me totaal niet zo bloot zou stellen... risico om er uit te gaan is veel te groot. En hiermee breng ik ze in een mindere positie.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Kayan »

Jaaa! Gefeliciteerd Floris!! :banana: (rest heb ik nog niet gelezen, ik kom later terug!)

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”