Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Hugo »

Toen de skiërs weer terug bij het huisje aankwamen, was het daar warm en vredig. Of tenminste, zo vredig als het kan zijn als je 19 Italianen in een vrij kleine ruimte bij elkaar zet. Het geroddel van die ochtend ging door, zeker toen de thuisgeblevenen en de skiërs elkaar hadden ingelicht over hun bezigheden van die ochtend. Ida probeerde nog enige orde in de chaos te scheppen door de groep toe te spreken, maar de helft van de familieleden leken haar niet te geloven. Lola liep ondertussen tussen de groepjes familieleden door, om hier en daar een goed woordje voor zichzelf te doen, en te ontkrachten dat zij de kerst zou willen saboteren.

Het diner werd geserveerd, en iedereen zat gespannen op zijn of haar stoel. De pasta die gekookt was door de kookploeg staat uit te dampen op tafel, en meerdere kandelaars versieren het tafereel. Alleen Ida schitterde in afwezigheid. "Waar is ze heen?" vroeg Matthijs. "Het eten is klaar!" "Ze zei iets over haar rust pakken," antwoordde Edy. "Pfff, nu?" Een ontstemd geroezemoes ontstond. "Het wordt koud zo!" riep Maaike. "Typisch voor Ida dit, altijd wat te klagen. Wie heeft haar eigenlijk uitgenodigd?" "Ja, waarom sturen we haar niet gewoon naar huis als ze ons toch niet belangrijk vind." De sfeer werd grimmig, tot Renate plots in tranen uitbarstte. "Kunnen we niet gewoon als familie één keer gezellig bijeen zijn zonder ruzie? Als het zo moet ga ik zelf wel hoor!" En voordat iemand haar kon tegenhouden, stormde Renate naar de deur. De rijdende auto had ook Ida's aandacht getrokken, en ze kwam de eetkamer binnen. "Sorry hoor, ik moest nog even mediteren. Als je eenmaal in een staat van extase bent word je gebrek aan comfort het hoogtepunt van comfort. Is Renate nou weg?" "Ja, ze is gewoon weggereden! Blijkbaar was het weekend toch anders dan wat ze er zich van had voorgesteld.." "Maar wie gaat er dan haar taken uitvoeren hier?" Iedereen keek even rond. "Wat nou als jij niet meer gaat mediteren, maar in plaats daarvan haar taken er nog bijneemt? Dan beloven wij je nog niet achter haar aan te sturen," opperde Mark. Ida keek rond, en knikte. Tevredengesteld begon de familie aan haar diner; één familielid armer.

---
Cari famiglia,

Tijdens de tweede stemronde heeft Ida de meeste stemmen gekregen. Haar rol is uit het spel.
Zij was:
Afbeelding
De Kluizenaar
If a hermit lives in a state of ecstasy, his lack of comfort becomes the height of comfort. He must relinquish it.

Renate heeft aangegeven niet meer verder te willen spelen. Ida neemt vanaf nu de rol van Renate over.

Dat betekent dat we de nacht weer ingaan. De volgende deadlines gelden:
Deadline 1: Dievegge, Heks, Huurmoordenaar, Wolven morgen, 15 december, 09:00
Deadline 2: Heler, Tovenaar, Ziener morgen, 15 december, 19:00
Het zal rond die tijd weer dag worden.

Vanaf nu gelden er geen beperkingen meer op de discussie.

Fijne nacht,
:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

Wow, Ida had dus niet gebluft.

Rip en welkom terug iig!

Ga wel even goed bekijken wie het er nog extra bovenop heeft gelegd Ida te vertrouwen (om een wit voetje te halen, bijvoorbeeld). Al denk ik dat velen ook liever niet op Ida of Lola hadden gestemd.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

@ Mark

Hugo heeft expliciet genoemd welke rollen er onder andere in kúnnen zitten. Daar zaten geen vampiers tussen, vandaar.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Edy »

Wow, Ida had dus niet gebluft.
Beetje vreemd vind ik het wel dat Djamila hier zo verbaasd over is. Het is nu niet alsof Ida met heel veel reden op het schavot stond. Dus ik vind dit net een beetje vals klinken eigenlijk.

Ik snap waar Ida heen wilde met haar opmerking dat de wolven het waarschijnlijk op haar gemunt hadden. Nadeel is dat als de wolven dit ook begrepen, ze niet meer in de nacht op haar gestemd hadden en was haar voordeel toch ook verloren gegaan. In dat licht is het minder erg misschien dat haar rol nu weg is. Wat Lola is weet ik natuurlijk niet.
Wel fijn voor Ida dat ze de rol van Renate kan overnemen.

edit: typefoutje

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Kayan »

Djamila schreef:
14 dec 2020, 10:40
@ Mark

Hugo heeft expliciet genoemd welke rollen er onder andere in kúnnen zitten. Daar zaten geen vampiers tussen, vandaar.
Ja, ik vind het wel raar dat er nu opeens vampiers erbij worden betrokken. Waarom? Alsof ik m'n overzicht voor niks heb gemaakt.

@Ida, RIP... Sorry. Ik dacht echt dat anderen je weer probeerden te redden omdat ze anders hun wolven/criminelenmaatje kwijt zouden raken. Je verdediging deed me ook te veel denken aan dat wanhopige van een paar spellen terug, maar ik denk dat dat gewoon jouw manier van verdedigen is als je op het hakblok staat :S . En welkom terug Ida ;).

@Renate, thanks voor je (actieve) bijdrage van de afgelopen dagen! Jammer dat je niet doorgaat, maar uiteraard wel goed dat je het aangeeft :tooth:

Wat ik wel vreemd vind, is dat het leek alsof Lola het zou verliezen. Ik heb niet supergoed bijgehouden wie wat stemde, maar de laatste paar mensen zeiden dat ze op Lola zouden stemmen... (Dus ik duik daar zo in en kom daar later op terug!)

@Sander, zelf zou ik het wel fijn vinden als je trouwens wat actiever zegt. Volgens mij heb je bij de stemming letterlijk alleen gezegd dat je dacht dat je op de juiste manier had gestemd, en vervolgens hebben we je compleet moeten missen. Dus ik hoop dat je okay bent, maar ik hoop nog meer dat je het vanavond goed gaat maken en ons op z'n minst wil vertellen wat jouw bevindingen zijn geweest de afgelopen dag.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

@ Kayan

Ik vind het eerder gek dat jij denkt dat Ida niet in staat is om zo'n bluf te pullen?

En ben het eens mee dat de gave iig goed gebruikt is.

En omdat Mark het aan me vroeg? Ik maakte de opmerking over vampiers, omdat ik nog steeds de rollen aan het leren ben en het anders wel heel veel zou zijn. Dat heeft niks met jouw lijstje of overzicht te maken????

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

* @ Edy sorry.

Raak een beetje in de war van kerstmutsen avatars merk ik. Maar tweede opmerking was uiteraard wel voor Kayan.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Kayan »

@Djamila, dat zei ik niet. Je haalt Edy en mij door elkaar.

@Sander, mijn excuses, ik had je berichtje nog niet gezien in het vorige topic! Fijn dat je er zelf ook bewust van bent.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Djamila »

Dat zei ik net al ja :p

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Nacht 2 - Driving Home For Christmas

Bericht door Thijs »

Edy ik ga het je alvast vertellen... maar mijn stem gaat volgende dag naar jou. Jij bent ongelofelijk slecht.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”