Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Hugo »

Een leuke, maar vermoeiende dag volgde. De skiërs bereikten zonder verdere noemenswaardigheden de gondellift, die hen spoedig bovenaan de berg bracht. Het skiën zelf ging wat roestig, aangezien de meesten al geen jaren meer hier in de Alpen waren geweest, maar toch wisten de meesten heelhuids beneden te komen. Maar toch, het zou deze familie niet zijn zonder gemompel achter de rug om. In de skiliften en bij het wachten op elkaar sprak men steeds openlijker over Ida - zij zou de groep te veel ophouden, was het verhaal. En trouwens, als we het toch over haar hebben, is ze niet überhaupt een wat vreemde verschijning? Waren ze echt familie van haar? Opgetogen, maar gonzend van de geruchten over elkaar, togen de skiërs tegen het eind van de middag terug naar huis.

In het huisje waren inmiddels de handen uit de mouwen gestoken, en wisten de familieleden die achtergebleven waren met vereende krachten de kerstkransen, -slingers, -kaarsen en andere versiering een plekje te geven, terwijl er ondertussen vanuit de keuken heerlijke koekjesgeuren door het huis begonnen te walmen. Maar ook hier ontstond enige onrust, en wel over diegene die het minste leek mee te helpen: Lola. Claimend dat ze vermoeid was door het lange reizen, bleef zij rustig op de bank liggen, terwijl om haar heen anderen zich in het zweet werkten - of tenminste, zo ging het verhaal. Weer anderen beweerden dat ze zelfs gezien zouden hebben dat Lola de kerstversiering weg probeerde te halen, maar niemand had enig bewijs voor deze aantijgingen. Het beloofde een spannende avond te worden...

---
Cari Famiglia,

Jullie stemmen zijn geteld, en er staan twee mensen op het schavot: Ida en Lola. Tussen die twee zal nu een herstemming volgen, met discussie. Tijdens deze herstemming is het niet toegestaan om te discussiëren over zaken die niet gerelateerd zijn aan Ida of Lola, of de stemming die zojuist geweest is (je mag dus wel proberen uit te vinden wie op wie stemde). Spelers die deze regel vergeten, lopen het risico hun stemrecht kwijt te raken (op dag 1 zijn we hier nog wat aardiger mee dan later in het spel).

Jullie deadline voor de tweede stemming is maandag, 14 december, 10:00 (sorry, weer een ochtenddeadline, maar 's zondags heb ik 's avonds een afspraak). Tijdens de tweede stemming mag de Koopman zijn gave gebruiken. De Spion krijgt de uitslag van de tweede stemming niet te zien.
Graag jullie stemmen in een nieuw berichtje, beginnend met het woord 'stem' - geen 'stemming', geen reply op een ander berichtje. Als jullie dat braaf doen, komen de stemmen automatisch in een apart foldertje, scheelt mij weer tijd bij het tellen :-)

Van Sander heb ik geen privébericht ontvangen met een stem. Hij krijgt een waarschuwing: foei!

:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Sander »

Huh, er is dan fout gegaan.... ik weet zeker dat ik hem verstuurd heb
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Ida »

Huh, wat is dit nu? ik dacht dat er 3 mensen op het schavot zouden komen?

Anyway de wolven hebben mij dus hoogstwaarschijnlijk de afgelopen nacht willen opeten (dàt vermoeden had ik al, ik zat er het vorige spel lang in) en dat is dan mooi niet gelukt. Ze maken nu gebruik van de geheime stemming om mij er overdag uit te knikkeren. Uiteraard vermoeden zij dat ik voor de burgers van onschatbare waarde ben.

Lola en ik hebben dan overigens op z'n minst 3 stemmen, want ik heb ook op Renate gestemd, met dezelfde argumentatie als Bas, die dus vlak na mij heeft gestemd en wat ik nu net pas heb gelezen. toch een nadeeltje van niets erover zeggen.

Het verhaaltje hierboven van Hugo kan mijn onschuld alleen maar onderstrepen, met de kennis die ik heb.... Ja Hugo ik weet ook wel dat het verhaal niet waarheidsgetrouw is, maar ik voel me er deze keer goed in thuis :snorkle:


edit: spelfout

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Ida »

Sander: je moet 2x op verzenden drukken, ik heb gister wel 3x een stempoging gedaan en er is uiteindelijk 1 bij Hugo aangekomen, zag ik net.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
12 dec 2020, 10:46
Sander: je moet 2x op verzenden drukken, ik heb gister wel 3x een stempoging gedaan en er is uiteindelijk 1 bij Hugo aangekomen, zag ik net.
Nou wil ik niet zeggen dat dit klopt (ik heb zelf nooit problemen met het verzenden van berichtjes), maar de makkelijkste manier om te controleren of een berichtje is aangekomen is dat het in je outbox staat - daar staan berichten die nog niet gelezen zijn door de ontvanger, maar wel verzonden zijn. Check altijd voor het verzenden of je wel een geadresseerde hebt genoemd (en toegevoegd), dat vergeet ik nog wel eens :-p

En dan meteen ook even hierover:
Ida schreef:
12 dec 2020, 10:37
ik dacht dat er 3 mensen op het schavot zouden komen?
Nope. Uit de regels:
Hugo schreef:
06 dec 2020, 13:32
Aan het eind van deze stemronde telt de spelleider de stemmen en maakt deze bekend welke spelers er 'op het schavot' staan. Dat zijn in principe de twee spelers met de meeste stemmen, maar bij een gelijkspel worden alle betrokken spelers op het schavot geplaatst. Mocht slechts één iemand alle stemmen hebben gekregen, dan wordt die speler gelijk geëlimineerd, zonder tweede stemming.
Dus drie spelers kán, maar alleen als daar reden toe is. En dat is er op dit moment niet.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Edy »

Ida en Lola.....
Ik ben het met Ida eens dat dit wel een werkje van de wolven is, aangezien zowel Ida als Lola er meestal best lang in zitten en Ida het laatste spel helemaal. Kan best dus, maar goed, dat kan dus iedereen zijn op dit moment ongeveer. Daar hoef je geen wolf voor te zijn geweest in het vorige spel.
Waarom de wolven nu zouden denken dat Ida daarmee van onschatbare waarde is, wordt mij niet helemaal duidelijk.
Wel ga ik er op dit moment een beetje van uit dat we met twee mensen met lichte aura's te maken hebben (mag ik ze aub gewoon burgers noemen voor het gemak??). En moet ik dus gaan kiezen op hun waarde (voor mij dan) in het spel. Niet qua rol, want daar weet ik niets van, maar hoe kunnen ze van waarde zijn voor mij als persoon, en dan heb ik liever Lola in het spel dan Ida. Lola weet volgens mij veel meer van Italiaans weerwolven dan Ida en (heel belangrijk) veel meer dan ik. Dus ik hoop er op dit moment dan op dat haar mogelijke lichte aura en kennis van het spel mij een beetje gaat wijzen hoe het spel zit.
Flinterdun, maar ik ga dus op Ida stemmen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Lola »

Ida schreef:
12 dec 2020, 10:37
Lola en ik hebben dan overigens op z'n minst 3 stemmen, want ik heb ook op Renate gestemd, met dezelfde argumentatie als Bas, die dus vlak na mij heeft gestemd en wat ik nu net pas heb gelezen. toch een nadeeltje van niets erover zeggen.
....ik heb ook op Renate gestemd. Niet omdat ik haar verdacht vind, maar omdat zij had gezegd Italiaans niet geweldig te vinden, en ze tot nu toe ook nog niet heel actief is geweest. Maar dat wil dus zeggen, als Bas, Ida en ik allemaal de waarheid spreken, dat Ida en ik ieder minstens 4 stemmen hebben. Best wel bizar 😂 ik hoor graag waarom er op ons gestemd is.

En het zal niemand verbazen dat ik alvast op Ida ga stemmen, ook al verdenk ik haar niet ;-) sorry Ida ♥️

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Belle »

Ik ga eerlijk zeggen dat ik op Lola heb gestemd. Dit omdat ik nog wat minder van haar had gehoord en ze er vorig spel vrij lang in heeft gezeten. Er waren meerdere mensen die aan beide criteria voldeden, dus daaruit heb ik random een persoon gekozen. Blijkbaar waren er anderen met hetzelfde idee, helaas.

Nu ga ik waarschijnlijk ook weer op Lola stemmen. Dit omdat ik wel een goed gevoel heb bij Ida en Lola is voor mij neutraal. Dan stem ik liever de neutrale persoon eruit, al is de kans inderdaad aanwezig dat ze beiden goed zijn.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Kayan »

Fascinerende ontwikkelingen. Ik vind het wel weer typisch dat je gelijk je vinger wijst naar de wolven, Ida. En flauw om het berichtje (leuk geschreven btw) van de spelleider erbij te gebruiken 😂. Dat geeft me niet per se het gevoel dat ik je zou moeten vertrouwen... 🙈

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Bert »

Gisteren heb ik minder tijd gehad om te posten dan ik vooraf voorzien had. Ik heb dus minder toegevoegd dan beoogd. Nu moeten we ons beperken tot de kandidaten op het schavot en de vorige stemming. Het lijkt me belangrijk dat iedereen aangeeft op wie hij/zij gestemd heeft, zodat de Spion eens kan kijken wat er van klopt.
Ik ben zelf een van degenen die op Lola gestemd hebben. Niet per se omdat ze nu zo verdacht zou zijn, maar wie is dat wel op dag 1? Je moet op iemand stemmen, in mijn geval werd dat Lola, omdat ze er in mijn beleving vaak lang in zit, vaak door veel mensen vertrouwd wordt (ze is om die reden ook vaak tot BM gekozen), en ik zit graag vraagtekens bij alle 'vooringenomen uitgangspunten'.
Ik ben er nog niet over uit op wie ik in de tweede ronde ga stemmen. Ida 'valt direct aan' door ervan uitgegaan dat zij het slachtoffer van de wolven was in nacht 1. Hiermee lijk je het een en ander te suggereren en wellicht te 'claimen', al is het nog indirect (genoeg). Lola aan de andere kant doet tot nu toe weinig om ons ervan te overtuigen om niet op haar te stemmen. Aan de ene kant is dat krachtig, weinig smekend, aan de andere kant: waarom heb je niet het gevoel dat op ons moet inpraten? Waarom zouden we jou in het spel moeten houden?
Overigens ga ook ik er vanuit dat er een hele grote kans is dat zowel Ida als Lola goed zijn. De kans is groot dat de wolven in het hol overlegd hebben over hun stemmen en dat zij hun pijlen op 1 van tweeën, wellicht allebei, gericht hebben. Of denken jullie dat de wolven dat niet zouden doen/durven, vanwege de Spion? Lijkt me niet toch?
Ik wacht nog even af hoe de dag verder verloopt voordat ik mijn stem voor ronde 2 uitbreng.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”