Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Wouter »

Hmmm,

Als ik het zo bekijk moet er een substantieel aantal stemmen op zowel Ida als Lola zijn uitgebracht, minstens drie, maar mogelijk vier op ieder. Ik zie b.v. al twee stemmen op mij en ik sta er niet op. Iets dergelijks geldt ook voor Renate. Dat is zelfs veel voor een gecombineerde actie vanuit het hol, maar het lijkt me wel logisch dat in het hol is afgestemd. Die redenering zou de twee ongelukkigen op het schavot dan eigenlijk al bijna uitsluiten van slechtheidwolfsheid, hoewel het een mogelijkheid is dat een aantal van ons toevallig op een wolf zijn uitgekomen. De doorhaling kwam na het lezen van dit:
Bas schreef:
12 dec 2020, 14:30
Oké, ten eerste vind ik het wel opvallend dat iedereen er vanuit gaat dat er twee burgers op het schavot staan. De kans op een wolf is natuurlijk enorm klein, maar een eventuele criminele rol, is volgens mij wel een mogelijkheid.
Wat een terecht punt is

Ida is altijd erg goed in het bedenken van een theorie die haar er goed (en een beetje als potentieel slachtoffer) uit laat komen. Ik begreep uit een bericht van de spelleider dat er helemaal geen aanval was. Ze was ook erg snel met die theorie. Ik vind dat licht verdacht omdat er werkelijk geen duidelijke reden voor was. Voor mij een reden om haar licht te wantrouwen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Bas »

Ik moet toch is gaan nadenken over een cursus begrijpend lezen, want dit is inderdaad wel beschamend.
De enige uitleg die ik heb is dat ik in mijn hoofd Lola vs Ida eerste posts had als een leidraad, waarbij Ida toch wat vuriger was dan Lola. En daardoor het idee had dat Lola het niet zoveel uitmaakte. Maar na nog een keer goed gelezen te hebben, zie ik dat Lola inderdaad ook haarzelf aan het verdedigen is. Alleen wat subtieler. En die ene zin zorgt er voor dat ik op Ida ga stemmen, omdat ik heel voorzichtig een rol bij Lola plaats.
Inge schreef: Dus ik vind het niet raar of verdacht dat ze dat herhaalde nu ze op het schavot staat.
Daarbij valt het wel op dat Bas dat van Ida uit de lucht vindt komen vallen nu:
@Inge
Ik zeg niet dat het uit de lucht komt vallen, ik zeg dat ik het opvallend vind dat Ida er nu zeker van lijkt te zijn. Iets waar ze overig op terug is gekomen.
Maar naar mijn mening is haar post nadat ze op het schavot is geplaatst is een stuk steviger dan haar post op dag één.

@Kayan
Iedereen was inderdaad een beetje een overdrijving. Daarbij zijn er ook goede rollen met een donker aura, dus ik vind de distinctie tussen donker aura en crimineel wel belangrijk.

@Wouter
Volgens mijn telling hebben Renate, Ida en Lola allemaal 3 stemmen, als niemand gelogen heeft. Ik heb daarbij nog geen stemmen van Djamila en jou. (En niet op wie Sander gestemd dacht te hebben.) Dus ik zou graag willen weten op wie jij gestemd hebt? Want er is weinig reden om dat niet te delen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Mark »

okee even denken.

met minimaal 19 stemmen ( mensen met meer stemmen maken het wat lastiger)
zijn er een paar mogelijkheden waarom alleen Ida en Lola op het schavot staan.

1. ze hebben alle 2 even veel stemmen en dus bijvoorbeeld (alle 2: 9 stemmen)
2. een van de 2 heeft meer stemmen en de andere iets minder maar op 2de plaats ( 6 om 4 stemmen en de rest 3 of minder)
3. de Advocaat heeft iemand beschermd waardoor die persoon misschien niet op de schavot staat.
4. Rosamunde was ook op schavot beland maar haar stemmen waren gehalveerd.

hierdoor kan Rosamunde niet echt Ida of Lola zijn tenzij een van hun rond de 6 of meer stemmen hebben gekregen want het word gehalveerd.

op dit moment hebben deze mensen gezegd op wie ze hebben gestemd.
Renate 3 (Bas, Ida, Lola)
Lola 3 (Belle, Bert, Renate)
Ida 3 (Mark, Maaike, Matthijs)
Wouter 2 (Thijs, Nynke)
Floris 1 (Kayan)
Nick 1 (Floris)
Matthijs 1 (Nick)
Kayan 1 (Edy)
Sander 1 (Inge)

Met dit stem lijstje waar we nog 3 stemmen op missen. kunnen we paar dingen weten.
1. als 3 van de stemmen die we nog missen op Lola en Ida zijn dan kan het lijstje kloppen (90%)
2. ze hebben alle 3 niet op Lola en Ida gestemd dat weten we iets over renate. (meer zeg ik er niet over want ze zit niet op het schavot)
3. heel veel mensen liegen over hun stem en we hebben hier niets aan.. (moeten we altijd in acht nemen)
4. alle M namen hebben wat tegen Ida (:lol: :lol: :lol: :lol:)

op wie ga ik stemmen....
ik vind beetje lastig deze keer omdat ik door thuis omstandig heden er niet nog goed in zit, morgen ben ik vrij en kan ik alles echt bijlezen.
nu moet ik een keuzen maken tussen deze 2 dames, en gaat mijn gevoel nog steeds naar Ida, niet door haar rol of zo maar meer nog van lang er in gezeten te hebben. iedereen moet een keuze maken en doordat we geen info hebben (of alleen info vanuit je eigen rol) moeten we allemaal een keuze maken. voor sommige is het natuurlijk makkelijker dan anderen. maar ja.

wat mensen zeggen over Ida en de hints geen idee wat er mee wordt bedoelt. ik ga nog niet stemmen. ik werk vandaag tot 9 en rond 10 vanavond ben ik er nog even :D
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Wouter »

Ok, om het ingewikkelder te maken, ik heb op Thijs gestemd. Zoals iedereen zonder duidelijke argumentatie, dus eigenlijk een tit-for-tat stem. Mark's analyse volgend moeten de twee overgebleven stemmen dan 1 ieder voor Lola en RenateIda zijn, zodat ze allebei op 4 komen. Aannemend natuurlijk dat niemand liegt:
Bas schreef:
13 dec 2020, 12:43
@Wouter
Volgens mijn telling hebben Renate, Ida en Lola allemaal 3 stemmen, als niemand gelogen heeft. Ik heb daarbij nog geen stemmen van Djamila en jou. (En niet op wie Sander gestemd dacht te hebben.) Dus ik zou graag willen weten op wie jij gestemd hebt? Want er is weinig reden om dat niet te delen.
Ik denk dat slechte rollen wel degelijk redenen kunnen hebben om de stem niet te delen of erover te liegen. B.v. de stemmers op Ida en Lola komen in een slecht daglicht vanwege mogelijk samenspannen in het hol. Daarom zijn die inventarisaties niet heel erg zinvol denk ik. Daarom wis ik deze post meteen weer :lol:

Dus dank voor je lijstje Mark, ik denk alleen dat we de mogelijkheid moeten houden dat er niet veel van klopt.

Edit: typo
Edit 2: blunder zichtbaar gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door Wouter op 14 dec 2020, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Edy »

@wouter
Renate moet Ida zijn? Voordat je straks nu eventueel op Renate gaat stemmen :disco:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Ida »

Renate schreef:
12 dec 2020, 21:37
Ida schreef:
12 dec 2020, 18:52
Ik heb in de vorige spellen al vele spelers (oa Renate :-) ) heel erg zien hinten, dus beetje gek, dat juist Renate mij daarop nu af wil rekenen, maar dat kan natuurlijk als jij vanuit een ander perspectief speelt.
Ik weet niet of ik hier op mag reageren omdat het over mij gaat? Ik doe het lekker toch. Ik heb in de laatste twee spellen in elk geval niet gehint. Ik ben tot inkeer gekomen ;-) En ik geloof er niks van dat jij nu ineens anders over hinten denkt.
Klopt Renate: je hebt de laatste tijd minder opzichtig gehint en mijn mening over hinten is niet veranderd, maar om jezelf te verdedigen vind ik dat je wel op het randje mag balanceren, zolang het maar niet naar het claimen van een rol gaat. Om jezelf te verdedigen moet je uiteraard iets verder gaan dan zeggen: ik ben burger. Anders had deze dag wel zonder discussie gekund.

Lola en ik staan er zo ongeveer gelijk in. Kwa belangrijkheid in het spel is moeilijk te meten, het hangt er ook helemaal vanaf hoe het spel zich verder ontwikkeld. Soms maakt een minder belangrijke rol juist het verschil voor de winst en soms maakt een belangrijke rol de verkeerde inschatting.

Kwa wie van ons tweeen er de vorige spellen lang in hebben gezeten: dat zijn we beiden, dus dat kan in ieder geval géén argument voor je keuze zijn.

Kortom: het zal dan voornamelijk de gun factor zijn die je keus bepaalt
Ik zou zeggen: wil je graag een weerwolfgroeps-avondje op stap in Utrecht: stem op Ida :shrug:
Wil je graag deelnemen aan het weerwolf-hemelvaart-weekend 2021: stem op Lola :confused:

Tenzij je een Badguy bent :pirate: stem dan op tja: jullie hebben iets van kennis, maar dat beloofd niks over de toekomst :mayor:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Renate »

Ai nou gaat Ida chanteren! Als ik niet op Lola stem mag ik niet op het Hemelvaart weekend komen in 2021 :-( :-( :-( :-( :-(

Edy, op wie ga jij stemmen?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Kayan »

Wow, Ida.. Low blow... Dit moet ik verwerken.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
10 dec 2020, 14:36
Mark schreef:
10 dec 2020, 11:53
@ida

mogen wij dan wat voor je vinden :angel:
Hm, ik ben meer van het type: dat kan ik zelf wel :$ maar momenteel ontbreekt het geduld..
Nou vooruit, ik laat me verrassen...
Fixed that for you ^^
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Mark »

@ida

Wat een leuk plaatje heb je ^^
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”