Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Kayan »

Maar Bert, waarom zouden we nu alle kaarten op tafel moeten leggen om onze ziel bij de Spion neer te leggen? Die is ook gewoon 'slecht' (is toch gewoon crimineel)? Dus het is niet alsof die nu gaat zeggen 'Hoi, ik ben de spion en jantje en pietje hebben gelogen'. Ik vind die redenering dus best krom. Je zou gewoon eerlijk moeten wezen op wie je hebt gestemd, om meer inzichten te kunnen krijgen als burgers. Criminelen weten immers wie de criminelen zijn en de wolven weten wie de wolven zijn, dus die hebben elkaars 'rug'. De enige die dat niet (met z'n allen) hebben, zijn de burgers, en daarom pleitte ik daarvoor al voor wat meer openheid.

Ik heb overdag in ieder geval niet gelogen over mijn stem op Floris, maar als ik heel eerlijk ben, er zitten nog veel meer factoren in voor waarom we nu Ida en Lola op het schavot hebben. Dit zijn sowieso spelers die het in het vorige spel heel lang hebben volgehouden. Tel erbij op dat we waarschijnlijk ook te maken hebben met iemand met een dubbele stem. Waarschijnlijk hebben we ook een Advocaat in ons midden, die zijn kracht heeft ingezet (dus het aantal stemmen op Ida/Lola hoeven ook niet per se denderend veel te zijn, Renate kan gewoon beschermd zijn waardoor een speler met max. 2 stemmen op hem/haar naar voren wordt geschoven. Tenminste als mensen de waarheid spreken over dat ze op Renate hadden gestemd). Eén van de twee kan een beschermengel zijn, waardoor ze op het schavot geplaatst worden (wederom kies ik even Renate als voorbeeld: Als de beschermengel Renate als protegé had aangewezen, dan moet ze nú al op de blaren zitten). Koopman kan meerdere stemmen hebben ingestuurd, gewoon om te klooien). En als Rosamunda erin zit, dan zijn de stemmen op hem/haar gehalveerd. Kan dus ook gebeurd zijn.

Heeeel veel mogelijkheden dus. EN natuurlijk.. Omdat we zó blind hebben gestemd (want niemand anders heeft echt weergegeven op wie ze gingen stemmen, behalve Thijs, Bas en geloof ik) kan het ook gewoon pure pech zijn.

Edit: Bas had aan het einde ook aangegeven op wie hij had gestemd
Laatst gewijzigd door Kayan op 12 dec 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Kayan »

Of puur geluk als we te maken hebben met donkere aura's :lol:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Ida »

Edy schreef:
12 dec 2020, 11:23
Ida en Lola.....
Ik ben het met Ida eens dat dit wel een werkje van de wolven is, aangezien zowel Ida als Lola er meestal best lang in zitten en Ida het laatste spel helemaal. Kan best dus, maar goed, dat kan dus iedereen zijn op dit moment ongeveer. Daar hoef je geen wolf voor te zijn geweest in het vorige spel.
Waarom de wolven nu zouden denken dat Ida daarmee van onschatbare waarde is, wordt mij niet helemaal duidelijk.
Wel ga ik er op dit moment een beetje van uit dat we met twee mensen met lichte aura's te maken hebben (mag ik ze aub gewoon burgers noemen voor het gemak??). En moet ik dus gaan kiezen op hun waarde (voor mij dan) in het spel. Niet qua rol, want daar weet ik niets van, maar hoe kunnen ze van waarde zijn voor mij als persoon, en dan heb ik liever Lola in het spel dan Ida. Lola weet volgens mij veel meer van Italiaans weerwolven dan Ida en (heel belangrijk) veel meer dan ik. Dus ik hoop er op dit moment dan op dat haar mogelijke lichte aura en kennis van het spel mij een beetje gaat wijzen hoe het spel zit.
Flinterdun, maar ik ga dus op Ida stemmen.
Edy; de wolven weten meer dan jij en ik. Maar ik weet wat ik weet en dat weet jij dan ws niet. Jammer dat je alweer niet precies leest wat ik zeg.
Dit laatste geld overigens ook voor Kayan.
Ik denk dat Lola het wel snapt. Maar lola als jij denkt dat jou rol belangrijker is voor de burgers dan de mijne, dan ik wil best wel niet op jou stemmen, bv door ongeldig te stemmen, maar ik denk echt dat ik gelijk heb, dat de wolven het op mij voorzien hadden.

Kayan natuurlijk wijs ik naar de wolven, zonder nog te weten wie dat zijn. Ik schat nl de kans heel groot dat ik het slachtoffer was en dus eruit ga vliegen. er zijn nl een paar opties, waarom ik dat denk als je de rollen goed bekijkt :$

Bert denk goed na, ik moet iets doen om de burgers te laten kiezen tussen de minst schadelijke burger die eruit gaat vliegen... Ik denk ook dat Lola goed is, maar kan natuurlijk niet inschatten wat zij voor waarde voor de burgers heeft. En ja hiermee wil ik zeggen, dat de wolven mij er graag uit willen hebben. En dat is het enige dat ik probeer te voorkomen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Kayan »

Duh, Ida. Ik snap best wat je impliceert. Maar je bent ook slim genoeg om te dubbelbluffen, dus dat is wat ik hier impliceer.
Zeker als je dus ziet wat voor een lijst ik net heb geplaatst, vind ik het wel lekker makkelijk om te zeggen dat de wolven dit hebben gedaan, 'want kijk mij nu goed zijn en jullie hebben me nog nodig'. Dat geeft me gewoon echt geen lekker gevoel in zo'n ingewikkeld spel als Italiaans weerwolven.

Wat ik daarbij dus zeg, is dat ik je niet gelijk ga vertrouwen op je mooie woorden :shrug:, want ik geloof er totaal niet in dat je enkel lineair aan het denken bent en zegt 'er was vannacht geen slachtoffer' ergo dan moeten de wolven me wel op het schavot hebben gezet'. De kans dat dat op die manier is gebeurd, is gewoon best wel klein, zeker als je dus al die factoren die ik hiervoor had opgesomd, daarin meeneemt.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Floris1987 »

Goede morgen:

oke, het is al door Kayan gezegd maar er zijn heel veel mogelijkheden waarom Ida en Lola op het schavot staan.
Dat er mensen zijn geweest met als gedachte ze hebben de laatste 2 spellen lang gespeeld( allebei hebben ze 1 van de laatste 2 potjes als overlevende winnaar verlaten) wil ik zeker geloven maar ook de speciale rollen zullen deze gedachte kunnen hebben gehad.

Ik heb gewoon gestemd op wie ik zei te stemmen, Kayan geeft aan dat er maar weinig waren die aangeven op wie ze stemde maar ze mist er wel een paar ( onder andere mij).
de vraag op wie nu te stemmen, en ik weet het nog niet. ik moet hier van het weekend nog hard over nadenken.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Kayan »

Sorry Floris, je hebt gelijk. Het is echt niet te doen om bij te houden wie op wie gestemd heeft als je niet zo overzichtelijk dikdrukt oid.

Goed dan is dit het overzicht tot dusver (zonder volgorde en waarde van de stem, dat is voor ons sws niet te achterhalen):

Floris 1 (Kayan)
Renate 3 (Bas, Ida, Lola)
Nick 1 (Floris)
Wouter 1 (Thijs)
Matthijs 1 (Nick)
Lola 2 (Belle, Bert)

Niet gestemd: Sander

Onbekend: Djamila, Mark, Edy, Matthijs, Renate, Nynke, Maaike, Wouter, Inge

Klopt dit?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Lola »

Belle schreef:
12 dec 2020, 11:52
Ik ga eerlijk zeggen dat ik op Lola heb gestemd. Dit omdat ik nog wat minder van haar had gehoord
H....huh?? Ik ben voor mijn gevoel best wel aanwezig geweest in het spel, en omdat ik enigszins bekendsta als (met tijden) inactieve speler, ben ik erg verrast om dit te horen 😂 maar toch bedankt voor je uitleg!

@ Bert
Ik zie het vooral niet zo zitten om mensen te vragen op Ida te stemmen als ik haar zelf niet verdenk. Maar natuurlijk wil ik graag in het spel blijven en hoop ik stiekem uiteindelijk toch wel minder stemmen te krijgen dan Ida.

Ik zou niet zeggen dat ik nou een heel belangrijke rol heb, maar als ik Ida's hints goed begrijp denk ik wel dat ik voor de rest van het spel nog waardevoller kan zijn dan zij.

Ik waardeer het van Belle en Bert dat ze ervoor uitkomen op mij gestemd te hebben en toelichten waarom :-) ben benieuwd of de mensen die op Ida gestemd hebben dit ook nog zullen doen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Mark »

Sorry iedereen was nog niet in het spel.
ik kreeg opeens een stemmetje in mijn hoofd waarom ik nog niet had gestemd dus heb snel een naam geroepen......

ik ga zo naar werk en dan vanavond alles lezen.
mijn stem was gegaan naar Ida, (sorry).
had ik gedaan met als redenatie omdat je laatste keer er zo lang in zat. in mijn gedachten. dus ja.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Maaike »

Ik heb op Ida gestemd in de eerste ronde. Zoals de meeste stemmen, niet echt met een goede onderbouwing - andere spelers waren actiever in het spel, bij een aantal andere spelers had ik ook een beter gevoel, en ik had ook begrepen dat Ida er de afgelopen spellen redelijk lang in heeft gezeten. Maar blijkbaar is dat laatste argument door meerdere spelers gebruikt om of op Ida, of op Lola te stemmen, en dan zou het natuurlijk heel goed kunnen dat er nu 2 burgers op het schavot staan...

Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje in de war nu, door Ida's claim dat ze vannacht zou zijn aangevallen (en daarmee impliceert ze dus burger te zijn). Ik zou het graag geloven, dat zou het spel weer een stukje makkelijker maken, maar ik durf er toch ook niet blind vanuit te gaan dat Ida de waarheid spreekt. Ten eerste krijg ik altijd de kriebels van openlijk hinten zoals dit, maar dat is mogelijk gewoon een irritatie, want ik vind claimen en hinten ook gewoon niet zo tof in een groep met ervaren spelers zoals hier. Maar in dit geval, kan ik ook nog eens geen enkele rol bedenken die zéker zou weten vannacht te zijn aangevallen. Volgens mij is de Heler de enige rol (naast de wolven) die weet wie er 's nachts wordt aangevallen, maar de heler mag zichzelf niet redden volgens mij, en Ida zegt specifiek dat zijzelf zou zijn aangevallen, dus de heler valt af. Dan zijn er nog meerdere andere rollen waar Ida naar aan het hinten zou kunnen zijn, maar dat zijn dus meerdere rollen en niet één specifieke rol, en daardoor is zo'n hint moeilijk tegen te spreken, en zou daarmee ook gewoon een leuk wolventrucje kunnen zijn, nu ze geen slachtoffer hebben kunnen maken vannacht. Al vind ik zo'n tactiek ook ergens weer niet helemaal 'des Ida's', dus misschien dat Ida dan toch de waarheid spreekt???? (maar goed, wolven kunnen overleggen dus zo iets zou ze dan dus niet in haar eentje hebben hoeven bedenken).

Over Lola - die stond nog redelijk op neutraal bij mij, en ik vond Lola tot nu toe eigenlijk wel horen bij de groep van redelijk actieve spelers. Dat zegt natuurlijk niks over Lola's rol, maar is wel leuk voor het spel. Ik vind het ook heel opvallend dat Belle zegt dat Lola niet actief was want ik vond Lola dus wel redelijk actief en er waren zeker veel spelers die minder actief waren dan Lola, en dat geeft me ergens het gevoel dat er daar potentieel heel misschien iets is opgezet vanuit het hol, want met dit argument had Belle beter op iemand anders kunnen stemmen ...

Ik ben er nog niet 100% uit wie nu mijn stem krijgt. Moet nog even goed nadenken over alles wat ik net heb gelezen (met name van Ida's kant) :shrug:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Bas »

Oké, ten eerste vind ik het wel opvallend dat iedereen er vanuit gaat dat er twee burgers op het schavot staan. De kans op een wolf is natuurlijk enorm klein, maar een eventuele criminele rol, is volgens mij wel een mogelijkheid.

Ik vind het daarbij wel raar dat Ida zo enorm zeker is dat zij er door de wolven uitgewerkt wordt en nu zeker lijkt te zijn dat ze het nachtslachtoffer was. Iets waar ze overdag niet zeker van was.
Ik weet daardoor ook niet zo goed of ze nu aan het bluffen is of de waarheid spreekt. Het feit dat Lola er zo makkelijk mee omgaat vind ik dan ook weer opvallend.
Kijkend naar de rollen zitten er niet heel veel rollen in die ik echt nutteloos zou noemen, waardoor ik het raar vind dat Lola zich zo makkelijk laat lynchen?

Al met al weet ik niet zo goed wat ik nu met Lola en Ida aan moet. Ik vind beide niet zo zeer verdacht en vind dat beide een aparte strategie gekozen hebben nu ze op het schavot staan.

Verder ben ik wel benieuwd op wie Sander dacht gestemd te hebben en op wie de andere gestemd hebben.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”