Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Djamila »

Hoi allen, ik meld even dat het me vandaag niet meer gaat lukken om een goede substantiële post te maken (wat betreft Ida en Lola natuurlijk).

Verwacht deze morgen van mij. Salute!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Ida »

Het klopt dat ik niet houd van opzichtig hinten. maar ik werd in een vorig spel door de spelleider gewezen op het feit, dat het op dit forum is toegestaan, dus ja, waarom Roomser zijn dan de paus? Ik heb in de vorige spellen al vele spelers (oa Renate :-) ) heel erg zien hinten, dus beetje gek, dat juist Renate mij daarop nu af wil rekenen, maar dat kan natuurlijk als jij vanuit een ander perspectief speelt.

Meestal zorgt de spelleider dat het spel enig hinten wel kan hebben maar vooral op het laatst als er alleen een paar speciale karakters overblijven is hinten niet echt leuk. Het is daarom dat de rollen zonder specifieke kenmerken juist de smeerolie vh spel zijn.

Ik zag iets over Edy voobij komen, ik zou er graag op reageren, maar op dit moment mogen we het niet over Edy hebben!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
12 dec 2020, 18:52
Het klopt dat ik niet houd van opzichtig hinten. maar ik werd in een vorig spel door de spelleider gewezen op het feit, dat het op dit forum is toegestaan, dus ja, waarom Roomser zijn dan de paus? Ik heb in de vorige spellen al vele spelers (oa Renate :-) ) heel erg zien hinten, dus beetje gek, dat juist Renate mij daarop nu af wil rekenen, maar dat kan natuurlijk als jij vanuit een ander perspectief speelt.

Meestal zorgt de spelleider dat het spel enig hinten wel kan hebben maar vooral op het laatst als er alleen een paar speciale karakters overblijven is hinten niet echt leuk. Het is daarom dat de rollen zonder specifieke kenmerken juist de smeerolie vh spel zijn.
Ik zou de regels van Italiaans Weerwolven nogmaals goed doorlezen:
Hugo schreef:
06 dec 2020, 13:32
Door de grote hoeveelheid unieke rollen is het in Italiaans Weerwolven expliciet niet de bedoeling om een rol te claimen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Edy »

Ik heb niet op Lola of Ida gestemd. en ik denk nog even na of ik ga vertellen op wie ik wel gestemd heb.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Renate »

Ida schreef:
12 dec 2020, 18:52
Ik heb in de vorige spellen al vele spelers (oa Renate :-) ) heel erg zien hinten, dus beetje gek, dat juist Renate mij daarop nu af wil rekenen, maar dat kan natuurlijk als jij vanuit een ander perspectief speelt.
Ik weet niet of ik hier op mag reageren omdat het over mij gaat? Ik doe het lekker toch. Ik heb in de laatste twee spellen in elk geval niet gehint. Ik ben tot inkeer gekomen ;-) En ik geloof er niks van dat jij nu ineens anders over hinten denkt.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Thijs »

Kayan schreef:
12 dec 2020, 18:08
Mhm. En de criminelen ook, Thijs.
Die had ik over het hoofd gezien
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Matthijs »

Ik heb op Ida gestemd deze eerste dag. Ook ik kreeg vlak voor de deadline nog een berichtje met "je moet nog stemmen" wat ik inderdaad helemaal vergeten was. Ergens in mijn hoofd was ik denk ik nog ingesteld ofwel op niet hoeven te stemmen (als spelleider) ofwel op nachtdeadlines, maar goed, het zij zo. Mijn enige gedachte bij deze stem was ook "volgens mij heeft Ida het vorige spel tot het einde gehaald, en zit ze er vaak lang in, dus is het semi-sociaal om te doen." Verder bedacht ik me ook dat in ons vorige spel (spel 9 ofzo) wij volgens mij niet snel dezelfde gedachtegang volgen, dus ik haar ook moeilijker kon peilen (en dus maar op deze manier achter kon komen want dat is voor mij de enige manier :lol: )

Maar Matthijs! Je praat nu Mark én Maaike na! Op zijn minst! Dit is echt zo raar! Het is dat we in de tweede stemfase zitten, want anders!
Ja hiervan ben ik mij bewust. Maar het is de waarheid, dat is het enige wat ik erover kwijt kan :shrug: Zoals Thijs ook al benoemde: dit was een gevoel en bij mij stem ik in eerste instantie vaak nog wel op gevoel en pas later op redenaties [die dan compleet ontsporen maar dat daargelaten]. Voor de tweede stem ga ik denk ik bij Ida blijven. Ondanks de Monty-Hall-strategie, heb ik hier vaak genoeg gezien dat switchen enorm fout kan lopen, dus ik ga bij mijn eerste keus blijven. Ik had om eerlijk te zijn niet verwacht dat Ida op het schavot zou komen.. Maar aan de andere kant: laten we niet nog een keer een jongerenmoord beginnen :peace: :angel:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Lola »

Maaike schreef:
12 dec 2020, 13:54
Dan zijn er nog meerdere andere rollen waar Ida naar aan het hinten zou kunnen zijn, maar dat zijn dus meerdere rollen en niet één specifieke rol, en daardoor is zo'n hint moeilijk tegen te spreken, en zou daarmee ook gewoon een leuk wolventrucje kunnen zijn, nu ze geen slachtoffer hebben kunnen maken vannacht. Al vind ik zo'n tactiek ook ergens weer niet helemaal 'des Ida's', dus misschien dat Ida dan toch de waarheid spreekt????
Dat is wel waarom ik Ida nu geloof. Ik denk niet dat zij zo zou hinten als ze wolf was. Zelfs al had ze het 'ingefluisterd' kunnen krijgen; dat lijkt me sowieso al onwaarschijnlijk omdat Ida vrijwel direct na de opening van de dag al haar opmerking plaatste, dus er zou maar heel weinig tijd geweest zijn voor de wolven om hierover te overleggen. Daarnaast ben ik met Ida vampier geweest, en hoewel ze zeker goed samenwerkt, is ze ook wel echt iemand die (zeker op het gebied van hinten/claimen, denk ik) haar eigen plan trekt.
En claimen is (voor de verandering!) expliciet verboden deze keer, vanwege de unieke rollen van Italiaans. Dus specifieker dan dit gaat Ida niet kunnen zijn.

Bas schreef:
12 dec 2020, 14:30
Kijkend naar de rollen zitten er niet heel veel rollen in die ik echt nutteloos zou noemen, waardoor ik het raar vind dat Lola zich zo makkelijk laat lynchen?
Lola schreef:
12 dec 2020, 13:41
Ik zie het vooral niet zo zitten om mensen te vragen op Ida te stemmen als ik haar zelf niet verdenk. Maar natuurlijk wil ik graag in het spel blijven en hoop ik stiekem uiteindelijk toch wel minder stemmen te krijgen dan Ida.

Ik zou niet zeggen dat ik nou een heel belangrijke rol heb, maar als ik Ida's hints goed begrijp denk ik wel dat ik voor de rest van het spel nog waardevoller kan zijn dan zij.
Uhm? Hoe is dit me makkelijk laten lynchen? En 'niet heel belangrijk' is absoluut niet hetzelfde als 'nutteloos', en ik zeg er zelfs nog bij dat ik wel denk dat ik waardevoller zou kunnen zijn dan Ida.

Ida schreef:
12 dec 2020, 15:26
Geen idee of Lola een waardervollere burger is dan ik. Ik wilde zelf in ronde 1 ook bijna op haar stemmen, omdat ik haar activiteit matig vond, maar zij was daarin niet de enige en ze scoorde een mini plusje bij mij, vanwege haar reactie op de stem bekendmakingsfilosofieen.
?!?!?!?! Alweer?! Wat moet ik doen om door jullie als actief gezien te worden? :(

Thijs schreef:
12 dec 2020, 15:02
Ik hoop dat Ida en of Lola mij hun belang voor het spel duidelijk kunnen maken.
Zoals ik al aanstipte is claimen niet toegestaan, dus dat wordt heel lastig. 😜

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Edy »

@lola.
Ik ben het helemaal met je eens dat je prima actief bent de afgelopen spellen en een belangrijke bijdrage hebt geleverd en ook nu doet. Het lijkt alsof het argument “is niet zo actief” maar te pas en te onpas naar voren komt, zonder dat er gekeken wordt of het werkelijk zo is. En er wordt al helemaal niet gekeken of het relevant is op dat moment.
Dus mensen die dit argument nu tegen Lola (of Ida natuurlijk) gebruiken hebben wat mij betreft een minnetje gekregen.

Wat mij betreft is deze eerste dag behoorlijk random. Met 19 mensen en een korte deadline is er nu werkelijk niets verdachts gebeurd wat waarom nu Lola of Ida verdacht zouden zijn. Het verbaast mij dan ook wel dat zij beiden zoveel stemmen hebben gekregen. En omdat er niet veel verdachts gebeurde (in mijn ogen dan) denk ik ook dat vooral de bad guys op hen gestemd hebben. En daar zijn er veel van in mijn ogen veel van.
En ja, ik weet dat er rollen inzitten die in de nacht meer weten dan anderen, maar dan is het wel heel toevallig dat die net iets weten van dezelfde personen. Dus daar ga ik niet zo van uit, en ik sta dan ook redelijk wantrouwend tegenover mensen die nu beweren een goede reden te hebben gehad om op Ida of Lola te stemmen.

Ik heb zelf op Kayan gestemd. Zonder enige goede reden en dus volledig random. Ik zeg het maar even.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot Dag 1 - Komt Allen Tezamen

Bericht door Inge »

Allereerst: sorry! Ik had het gisteren een stuk drukker dan verwacht en was dus niet in staat om op het forum te kijken. Ik zie wel dat er van alles gebeurd is, dus ik zal in ieder geval even mijn observaties/meningen/stem delen.
Een aantal dingen kan ik nu niet meer delen, omdat we alleen over de stemming en het schavot mogen praten, dus daar kom ik in de nacht op terug.

Zelf heb ik op Sander gestemd, omdat dat een van de mensen was die op het moment dat ik stemde (begin van de avond) nog helemaal niets van zich had laten horen op de dag. En als ik het niet weet, dan stem ik liever op iemand die niets bijdraagt aan de discussie, dan op iemand die zichzelf wel in de discussie mengt en daardoor sowieso meer opvalt.

Ida en Lola op het schavot, er zijn best een aantal mensen die aangeven op een van de 2 te hebben gestemd, dus het lijkt niet dat daar iets raars is gebeurd. Wat wel interessant is, is dat er óók best wat mensen zeggen op Renate gestemd te hebben. Geen idee wat we daaruit zouden moeten afleiden. (Ik moet toegeven dat ik nog niet echt een lijstje heb bijgehouden met de 'stemmen', dus het kan dat het aantal stemmen zo wel gewoon klopt, maar dit was hoe het gevoelsmatig op mij overkwam.)

Ida begon dag 1 al meteen met dat ze dacht dat ze misschien de nacht niet zou overleven, dus het is niet dat dat opeens uit de lucht komt vallen nu ze op het schavot staat:
Even dacht ik vandaag: misschien overleef ik deze nacht niet, want in spel 13 is het de wolven niet gelukt om mij snel om te brengen. Maar gelukkig ik ben er nog en kan mee
Dus ik vind het niet raar of verdacht dat ze dat herhaalde nu ze op het schavot staat.
Daarbij valt het wel op dat Bas dat van Ida uit de lucht vindt komen vallen nu:
Ik vind het daarbij wel raar dat Ida zo enorm zeker is dat zij er door de wolven uitgewerkt wordt en nu zeker lijkt te zijn dat ze het nachtslachtoffer was. Iets waar ze overdag niet zeker van was.
Kijkend naar de rollen zitten er niet heel veel rollen in die ik echt nutteloos zou noemen, waardoor ik het raar vind dat Lola zich zo makkelijk laat lynchen?
Hierin ben ik het ook niet met Bas eens, want Lola zegt –volgens mij – juist dat ze denkt dat ze voor de rest van het spel nuttiger is dan Ida (waarbij dan wel weer aannames gedaan worden over de rol van Ida).
Oh. Nu ik verder ben bijlezen zie ik dat Lola hetzelfde zegt. Precies. Maar ik vind dat Bas wel onnauwkeurig aan het lezen is, en dus misschien minder zoekend is/mensen onterecht verdacht probeert te maken, dus dat ga ik onthouden. Voor nu een streepje tegen in ieder geval. (Maar daar mag ik het niet verder over hebben, want Bas is niet Ida of Lola).

Ik ben er eigenlijk nog niet uit op wie ik ga stemmen. Ik vind dat Ida oprecht overkomt. Maar ik vind Lola ook niet verdacht. Dus ik wil eigenlijk nog even een beetje afwachten wat er nog meer gezegd wordt. Ook op wie Ida en Lola zelf denken dat we moeten stemmen? Al geloof ik dat Ida zei dat ze eventueel wel 'ongeldig' wilde stemmen om Lola te helpen als nodig. Dusehhm, ervan uitgaande dat ze allebei gewoon goed zijn, dan zou ik dan denk ik toch op Ida stemmen, vanwege wat er gezegd/gehint is. Maar als ze niet allebei burger zijn, dan vertrouw ik Lola dus net iets minder, omdat ik Ida echt oprecht vond. Dus nogmaals, ik wacht nog even af.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”