Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Thijs »

omdat ik niet weet of ik voor morgenochtend online kan komen :

Wouter

hij heeft de unieke gave dat er bij mij kriebels ontstaan. Kriebels van angst in plaats van genot. Alsof hij met een onzichtbaar lichaam mij betast op plekken waar ik de rillingen van krijg. 3
verder is het natuurlijk volledig arbitrair wat ik doe. Enige vorm van provocatie is mij niet vreemd.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Bas »

Oke, goed dat er geen slachtoffer is. Na het bekijken van alle rollen denk ik dat Matthijs alles inderdaad heeft opgenoemd, met betrekking tot waarom.

Wat me dan verder opvalt is dat Edy zonder enige reden wil weten wat Renate van haar vindt. Dus Edy waarom?

Dan de vraag moeten we zeggen op wie we gaan stemmen? Ik ben er een beetje 50/50 over. Want zonder informatie wordt het een vrij willekeurige stemming en zonder een idee te hebben hoe er gestemd wordt, blijft er weinig informatie in zitten. Daar komt bij dat de wolven wel kunnen overleggen en dan met 3 of 4 mensen wel gezamenlijk kunnen stemmen op een persoon en dan dus vrij makkelijk iemand op de schandpaal te zetten. Dus ik weet niet of het uiteindelijk helpend of tegenwerkend is.

Verder heb ik nog geen idee en heb ik nog wat tijd dus ik hoop toch dat iedereen iets van zich laat horen en zal ik dan een beslissing maken op wie ik stem en of ik deze publiekelijk maak of niet.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Wouter »

Eeh, stemmen is nu geheim en gaat via PB aan Hugo.

Ik heb wel meer unieke gaven, maar deze is wel specifiek voor jou, denk ik.
Thijs schreef:
11 dec 2020, 15:26
omdat ik niet weet of ik voor morgenochtend online kan komen :

Wouter

hij heeft de unieke gave dat er bij mij kriebels ontstaan. Kriebels van angst in plaats van genot. Alsof hij met een onzichtbaar lichaam mij betast op plekken waar ik de rillingen van krijg. 3
verder is het natuurlijk volledig arbitrair wat ik doe. Enige vorm van provocatie is mij niet vreemd.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Maaike »

Lola schreef:
11 dec 2020, 13:56
Maar natuurlijk nog wel meepraten over wie mogelijk wel verdacht kan zijn, en misschien is het ook wel handig om aan te geven áls je dus een stem uitbrengt maar niet zegt op wie. Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat iedereen nu denkt 'ik stem random en hou m'n muil' en de discussie dan stilvalt. (Ook al is er nog niet veel om over te discussiëren.) En toelichten waarom je niet wil zeggen op je stemt lijkt me dus een goede, zodat mensen er niet te makkelijk mee wegkomen en zo.
Helemaal mee eens Lola!!
@Thijs,
Uhm, we spelen Italiaans - stemmen gaat dus anoniem. Via een berichtje aan Hugo ;-) ;-)
@Hugo, ik ga er dus vanuit dat deze stem niet mee telt?

@Bas - de spion (als die erin ziet) krijgt de volledige eerste stemming te zien (dus echt daadwerkelijk wie op wie stemt). Het zou voor hem dus meteen kunnen opvallen als de wolven echt volledig gezamenlijk stemmen, en dat is dus eigenlijk niet zo'n goed idee. Ik verwacht zelf ook dat Hugo er, juist om deze reden, zeer zeker een spion in heeft gestopt.
Wat voor de wolven dus een veel sluwere tactiek is, is een beetje semi-anoniem meestemmen met burgers die per ongeluk fout zitten - daarom vind ik het dus juist redelijk gevaarlijk om als burgers in deze fase van het spel té open te zijn over je stemgedrag in de eerste stemming. Want soms zijn 3 stemmen al genoeg om iemand op het schavot te krijgen - als er hier 2 burgers hebben aangegeven om op 1 specifiek persoon te stemmen, is het als wolf dus heel makkelijk om daar in mee te gaan, en zo die persoon het schavot op te werken.
Nu zeg ik niet dat we onze stemmen niet aan elkaar moeten vertellen - maar ik denk dat het soms beter kan zijn om te wachten tot ná de deadline, zodat de wolven dit geintje er in ieder geval niet door kunnen duwen. Zo kunnen we alsnog informatie delen, alleen wel ietsje later :shrug: maar die info kunnen we dan natuurlijk wel weer meenemen in deel 2 van de stemming!!

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Inge »

Matthijs schreef:
11 dec 2020, 09:30

Verder hebben we natuurlijk meerdere opties voor geen slachtoffer:
[...]
- De wolven hebben hun eerste deadline gemist.
Hier wil ik nog even zeggen dat ik de optie 'wolven halen deadline niet' in Italiaans onwaarschijnlijker vind dan normaal (en dan is ie al vrij onwaarschijnlijk), aangezien de Alfawolf in z'n uppie het slachtoffer kiest. Dus er hoeft maar 1 iemand in het hol te stemmen, ipv iedereen.

@ Bas
Wat me dan verder opvalt is dat Edy zonder enige reden wil weten wat Renate van haar vindt. Dus Edy waarom?
Neem aan dat ze dat vroeg doordat Nick rechtstreeks aan Renate vroeg wat ze van Edy vond. Dus lijkt me dan relevanter om dat aan Nick te vragen?

@ All
Qua stemmen wel en niet openbaar maken, dat is iets wat op zich aan ieder voor zichzelf is. Ik ben het wel eens met Maaike dat het belangrijk is om in dit stadium in ieder geval voorzichtig om te gaan met (onbewust) de stemming sturen, doordat mensen anoniem kunnen stemmen (behalve voor de spion, die weet alles).

En aan iedereen die zegt 'we weten niets, er is geen informatie': hou er rekening dat er natuurlijk allerlei mensen zijn die wél informatie hebben. Dus de stemming is nooit zo willekeurig als het lijkt. Zeker doordat mensen daadwerkelijk naar hun kennis kunnen stemmen, omdat het toch praktisch anoniem is.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Lola »

De stem van Thijs was ook al niet in een apart bericht, dus die zou sowieso niet geteld hebben :lol:

Ik denk ook zeker dat we ná een stemming wel allemaal kunnen, misschien wel moeten, vertellen op wie we gestemd hebben. Dan kun je daar uiteraard alsnog over liegen, maar dat kan altijd.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Hugo »

Vragen met betrekking tot de stemming:

Als iemand niet stemt, krijgen we het dan te horen?
Als iemand niet stemt, krijgt diegene zoals gebruikelijk een waarschuwing in het speltopic (en via een ander kanaal, zoals whatsapp of facebook).

Tellen stemmen die in het forum gepost worden?
Nee, alleen stemmen in een privébericht naar mij tellen mee.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Maaike »

Inge schreef:
11 dec 2020, 16:29
En aan iedereen die zegt 'we weten niets, er is geen informatie': hou er rekening dat er natuurlijk allerlei mensen zijn die wél informatie hebben. Dus de stemming is nooit zo willekeurig als het lijkt. Zeker doordat mensen daadwerkelijk naar hun kennis kunnen stemmen, omdat het toch praktisch anoniem is.
Ben ik het mee eens. Al gaat het hier natuurlijk maar om een deel van de rollen die in meer of mindere mate informatie hebben, en de wolven en criminelen hebben helaas de meeste informatie, terwijl een deel van de burgers echt gewoon nog even geen flauw idee wat we aan het doen zijn en misschien dus wel vrij willekeurig zal stemmen :disco:

Overigens nog als sidenote op wat ik net typte - de spion hoort natuurlijk bij de criminelen en dus niet bij de burgers en wil zelf natuurlijk ook niet meteen ontmaskerd worden, dus veel van zijn informatie zal hij misschien eigenlijk niet delen :chinrub:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Floris1987 »

Wow korte deadline en ik ben net klaar met werken en ben de hele avond onder de panne en morhen ochtend pas laat wakker (avond dienst) zal dus ook vanavond voor slapen al stemmen bij hugo

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Kayan »

@Bas, je gaat weer lekker met de namen.. :lol:

Maar Bas heeft wel een terecht punt, dus ik ben ook wel benieuwd naar waarom Nick specifiek aan Renate vraagt wat ze van Edy vindt. Wel weer een mooie comeback van Edy dat hij zelf maar moet opletten :lol:.

Verder kwam ik eigenlijk tot dezelfde conclusie als Matthijs, hoewel ik denk dat niemand die eerste deadline zou missen, en al helemaal niet als je weet dat je rol de sterkste wolf is. Maargoed, ik zag dat ie dat zelf ook al had gespot.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”