Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Inge »

@Bert (en Matthijs)

Normaal krijgen de burgers dan meer kennis (de ziener en tovenaar kunnen wel checken e.d.). Want de blinde stemmingen zijn een nadeel voor de burgers, en een nacht 1 zonder slachtoffer compenseert dat een beetje ofzo. Ik weet ook niet wat er precies achter zit. En de wolven leren wel elkaar al kennen natuurlijk.

Maar ik wil het eigenlijk wel van de almachtige spelleider horen of dat dat nu online ook zo is. Want zoals ik al zei, ik zag het even niet in de online regels staan, maar het is wel hoe we het IRL altijd spelen :shrug:
Dus voor mij is het eigenlijk heel verwarrend als er wel opeens een slachtoffer zou zijn in nacht 1. Ik weet het niet. Ben nu de draad al kwijt dan. Ik maar denken dat ik snap hoe Italiaans weerwolven werkt, zucht..

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Nick »

Geen slachtoffer is natuurlijk mooi nieuws, maar aan de andere kant weten we nu nog steeds niks.

Hugo houdt blijkbaar van korte dagen, want de deadline is al over iets meer dan 24 uur!

@ Renate

Wat denk jij van Edy?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Hugo »

Vraag:

Wacht even, in Italiaans is er in de eerste nacht toch nooit een slachtoffer?
Dat klopt; IRL speel ik vaak zo. Zoals de regels geschreven zijn, zouden we dit ook bij UW moeten doen, trouwens. Online heb ik hier echter niet voor gekozen, omdat dag 1 anders wel heel weinig discussievoer heeft. IRL kan je het nog over geluiden, gezichtsuitdrukkingen en andere clues hebben; online is het veel meer een gok. Dus er is vannacht geen slachtoffer gevallen, terwijl dat wel gekund had.

Vraag 2:
Wowowow, wat een korte deadline!?
Officieel geen vraag, maar toch wat commentaar van mij: vergeet niet dat er hierna sowieso een herstemming volgt, met (zeer waarschijnlijk) meer voer voor discussie. Dus vandaar.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Inge »

Okeeeee, dan neem ik mijn opmerkingen terug :ninja:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Hugo »

Inge schreef:
11 dec 2020, 11:32
Okeeeee, dan neem ik mijn opmerkingen terug :ninja:
Sorry voor de verwarring :love:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Belle »

Fijn dat er geen slachtoffer is en we dus nog niemand verloren zijn! Wel onhandig dat we nu verder zonder info moeten spelen.

Dan ga ik in ieder geval eerst maar lekker mee skiën!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Edy »

Ja Nick, je zal gewoon een beetje moeten opletten. En ik ben benieuwd wat Renate van mij vindt. Ze vindt me heel lief hoop ik dan maar. En nee, niet een hint naar een rol. Gewoon, lief omdat ik IRL lief ben. Soms....

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Wouter »

Heerlijk, Skien, De eerste dag rustig beginnen om er in te komen, vooral blauwe en rode pistes, nog geen zwarte. En fijn dat we er allemaal zijn. Laten we proberen dat zo te houden. Stemmen wordt inderdaad ingewikkeld, van van niemand hebben we nog een reden om iets slechts te vermoeden. Laten we dus vooral genieten van een zonnige ski-dag. En voor de thuisblijvers: een goed glas wijn bij de open haard klinkt goed voor als we thuiskomen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Maaike »

Lekker skiën :party: Inderdaad goed nieuws dat er nog niemand uit is (wat dus toch wel had gekund, bedankt voor het antwoord Hugo, ik was zelf ook een beetje in de war na het lezen van Inges post, want Inge had wel een zeer goed punt :P)

Verder zit ik nu wel een beetje met een dilemma :cry: Ik ben niet thuis dit weekend, misschien kan ik wel een gaatje vinden morgenochtend om nog even bij te lezen voor de deadline, maar in principe, om zeker te zijn dat ik niet per ongeluk de deadline mis, moet ik eigenlijk vanmiddag mijn stem uitbrengen. Maar er is vrij weinig om op af te gaan :shrug:
Ik zal er nog even over nadenken, maar misschien wordt mijn stem voor ronde 1 vrij random (in dat geval zal ik mogelijk mijn stem geheim houden tot aan de deadline, omdat ik het de wolven niet te makkelijk wil maken mee te stemmen indien ik daarmee per ongeluk op een burger stem), en kan ik hopelijk in ronde 2 een wat beter onderbouwde keuze maken.

Ik denk dat dat ook wel een beetje mijn hele opvatting is voor stemronde 1:
Heb je goede argumenten, laat dan vooral wél weten op wie je stemt. Weet je het eigenlijk niet zo goed, maak het dan de wolven niet te makkelijk om mee te stemmen en houd je mond over op wie je exact gestemd hebt.
Ik denk dat ik persoonlijk in ronde 2 wel altijd zou vertellen op wie ik heb gestemd.

Maar wat vinden jullie? Eens, of sla ik met deze gedachtegang de plank helemaal mis?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Lola »

Maaike schreef:
11 dec 2020, 13:04
Ik denk dat dat ook wel een beetje mijn hele opvatting is voor stemronde 1:
Heb je goede argumenten, laat dan vooral wél weten op wie je stemt. Weet je het eigenlijk niet zo goed, maak het dan de wolven niet te makkelijk om mee te stemmen en houd je mond over op wie je exact gestemd hebt.
Ik denk dat ik persoonlijk in ronde 2 wel altijd zou vertellen op wie ik heb gestemd.

Maar wat vinden jullie? Eens, of sla ik met deze gedachtegang de plank helemaal mis?
Ik vind dit wel goed bedacht. Maar natuurlijk nog wel meepraten over wie mogelijk wel verdacht kan zijn, en misschien is het ook wel handig om aan te geven áls je dus een stem uitbrengt maar niet zegt op wie. Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat iedereen nu denkt 'ik stem random en hou m'n muil' en de discussie dan stilvalt. (Ook al is er nog niet veel om over te discussiëren.) En toelichten waarom je niet wil zeggen op je stemt lijkt me dus een goede, zodat mensen er niet te makkelijk mee wegkomen en zo.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”