Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Hugo »

De volgende ochtend staat de familie op met de lucht van vers gebakken croissantjes en ijsbloemen op de ramen. De koppen chocolademelk worden onder vrolijk kerstgezang afgewassen, en de resten van het haardvuur van de avond ervoor opgeruimd. De laatkomers van de avond ervoor komen wat langzamer uit bed, maar uiteindelijk zit iedereen aan de zeer lange tafel, met erop het tafelkleed dat hier al die jaren geleden ook al lag. Al snel komt de vraag wat de activiteiten van die dag zullen zijn. Een vrij grote groep blijkt te willen gaan skiën op de vers gevallen sneeuw van die nacht. Enkelen blijven liever beneden om het huisje in zijn geheel op orde te brengen. Gemoedelijk wordt een tijd afgesproken om zich weer te verzamelen, en de eerste groep trekt, warm aangekleed en met de ski's op de rug, richting de liften. Buiten valt hen iets geks op: de grond net naast de parkeerplaats lijkt te zijn omgespit - een enorme berg sneeuw is op de auto's gelegd. "Wat vreemd," merkt Thijs op. "Heeft iemand iets gehoord vannacht buiten?" De hoofden om hem heen schudden nee. "Ach, wat zou het," zegt Wouter. "We kunnen onze dag niet laten vergallen door zoiets kleins." Een instemmend gemompel stijgt op uit de groep, die, ietwat moeilijk lopend op hun skischoenen, hun route vervolgt richting de skiliften. De achterblijvers zwaaien van achter de ramen van het huis, waar de eerste versieringen in de kerstbomen gehesen worden. Wat een heerlijk begin van de vakantie!

---
Cari famiglia,

Een nieuwe morgen, en er zijn geen slachtoffers te betreuren vannacht. Er zijn ook geen bijzondere geruchten te horen. Eigenlijk een rustig dagje, dus. Wat? Wat hadden jullie dan gedacht? Moordpartijen? Barbaars.

Jullie eerste stemronde zal echter onvermijdelijk volgen. Ik wil graag vóór zaterdag, 12 december, 09:00 jullie stemmen in een persoonlijk berichtje naar mij, getiteld "Stem Dag 1".
De Advocaat en Koopman mogen hun gave gebruiken tijdens deze stemming, graag alles in één berichtje zetten om het overzichtelijk te houden. Er mag maximaal één keer van stem gewisseld worden; dit doe je in een nieuw berichtje naar mij.

Veel succes vandaag,
:santa:
Hugo
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Bert »

Jeej! Iedereen is er nog, al geeft ons dat weinig aanknopingspunten.
Ik ga morgen eens broeden op (alle?) mogelijkheden voor deze fijne slachtofferloze nacht en nu met een gerust hart slapen.
Dank Hugo, voor de gezwinde uitslag!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Kayan »

Brrr... Skiën.. ik blijf binnen :ninja:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Lola »

Fijn, maar ook lastig! Ik heb de rollen nog niet goed genoeg op een rijtje om te weten wat allemaal de oorzaken zouden kunnen zijn van een slachtofferloze nacht, daar ga ik morgen maar eens nader naar kijken. We hebben in ieder geval gezellig een dag met zijn allen ;-)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Ida »

Mooi begin 🍾
Maar nu ?
Even dacht ik vandaag: misschien overleef ik deze nacht niet, want in spel 13 is het de wolven niet gelukt om mij snel om te brengen. Maar gelukkig ik ben er nog en kan mee ⛷
Mischien eens filosoferen waarom je wel of niet eerlijk zou zijn over op wie je stemt? 😇
Toch genoeg stof om over te praten.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door NynkeB »

Ahh wat fijn dit!! Deze eerste dag zal (zoals door meerderen al gezegd :roll: ) vrij ingewikkeld worden, maar daar zal ik me morgen in de loop van de dag op richten! Voor nu werp ik mezelf wel even op onze kerstboom (is er iemand die toevallig wel bij de piek kan? :angel: ), een longontsteking door het skiën lijkt mij toch niet echt ideaal... ;-)

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Mark »

Top.
Maar genoeg mogelijkheden ik ga vanmiddag even kijken. Ik blijf ook binnen lekker warm. Opruimen en spelletje doen.

@nynke
ik kom bij de piek.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Inge »

In Italiaans weerwolven is er nooit een slachtoffer in nacht 1, dus we hoeven voor een verklaring niet naar speciale rollen te kijken..

Of dat is in ieder geval het geval als we irl spelen. Kan het zo gauw niet terugvinden in de online regels.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Matthijs »

Geweldig! Nu kan iedereen genieten van de kerstkoekjes die ik gebakken heb! Ik weet niet precies hoeveel dagen voor Kerst we zitten, maar ik heb genoeg eten bij voor iedereen! Dus gelukkig dat iedereen nog mag genieten van mijn kookkunsten en bakkunsten :mrgreen:

Verder hebben we natuurlijk meerdere opties voor geen slachtoffer:
- De boer (welp/vervloekte) is aangewezen en is nu al deel van het wolvenhol;
- De heks (genezer) heeft correct beschermd;
- De heler (heks) heeft nu al zijn helende gave ingezet (onwaarschijnlijk);
- De wolven hebben de kluizenaar aangewezen (die sterft dan niet);
- De wolven hebben hun eerste deadline gemist.

@Inge die tijdens het typen postte:
Ik denk wel dat er een slachtoffer had kunnen vallen want de wolven hadden een deadline. En dit is niet zo'n gevalletje van "oh ja hihi die staat er voor de grap tussen" lijkt me :lol:

Dit zijn dacht ik elke optie (voor nu) dat er geen slachtoffers zijn. De criminelen zijn nog even sshhht want die activeren pas vanaf nacht 2 en 3 met hun rare praktijken (lees moord- en conversiepraktijken). Dus het is zoals ik het als spelleider het graagst zou hebben: weinig info en iedereen leeft! Als speler is het minder fijn, die weinige info, maar wel fijn dat iedereen leeft. We hebben nog 1 dag voor de eerste stemming... wie wil er nog een koekje? :mrgreen:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - Walking In A Winter Wonderland

Bericht door Bert »

@Inge: Huh? Wat is dan de functie van nacht 1? En bovenal: waarom mogen de weerwolven dan wel stemmen in nacht 1 (aangezien ze een deadline hadden in de beschrijving van Hugo)?

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”