Nacht 1 - De Aankomst

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Hugo »

Cari famiglia,

Zo begon het. De uitnodiging die ze allemaal ontvingen. Een mysterieuze afzender, maar een bekend verzoek: of ze allemaal alsnog kerst wilden komen vieren in het familiehuis in de Alpen in het noorden van Italië. Allemaal hadden ze herinneringen aan de kerstmissen van weleer, toen velen van hen nog kinderen waren. Elk jaar werd de familie die bij elkaar kwam groter, met aanhang, stiefouders, verre neven en nichten en oudooms die ineens toch nog niet dood bleken te zijn. En elk jaar groeiden de frustraties, de fricties en ergernissen. Tot de bom barstte, nu zo'n tien jaar geleden. Een grote ruzie tijdens het kerstdiner werd de pater familias, Ugo, fataal. Niemand is ooit nog terug geweest. Het huis stond er verlaten bij. Iedereen ging door met zijn eigen leven.

Tot nu. Als zalmen op weg naar hun geboortegrond trekken ze van alle uithoeken van het land richting het noorden. Sommigen arriveren per trein, enkelen rijden met de auto over de kronkelende bergweggetjes. Eentje komt op de langlaufski's. Sommigen herkennen elkaar meteen, maar van anderen vragen ze zich af of dit wel familie is, en hoe de relaties ook alweer precies zaten. Alsof er niets veranderd is, zitten ze die avond, negentien in totaal, aan het haardvuur met warme chocolademelk. Maar er was wel wat veranderd. En wat, daar zouden ze spoedig achterkomen...

---
Welkom, iedereen, in spel 14, een Italiaanse kerst!

Ik hoop dat iedereen zijn wintersportkleding heeft meegenomen, want het gaat vast een heel gezellig weekje worden in de Alpen!

Oké, genoeg gelachen, het wordt natuurlijk vreselijk kut en bloederig, maar ja, dan moet je je ook maar niet inschrijven voor een weerwolvenspel.

De volgende rollen kunnen in dit spel zitten:
Advocaat, Alfawolf, Beschermengel, (Andere) Bewaker, Boer, Burgemeester, Dievegge, Heks, Heler, Huurmoordenaar, Jonge Wolf, Julia, Kluizenaar, Koopman, Meesterbrein, Monnik, Omgekochte Bewaker, Pariawolf, Priester, Rosamunde, Spion, Tovenaar, Verrader, Waard, Weerwolf, Ziener en Zondaar.

Van alle rollen wordt de niet-alternatieve beschrijving gebruikt, behalve de Boer. Voor de Boer zijn de alternatieven De Boer, De Held en De Welp beschikbaar als geheime rollen.

En we gaan gelijk van start met nacht 1. De volgende deadlines gelden:
Deadline 1: Julia, Beschermengel vandaag, 9 december, 23:59
Deadline 2: Heks, Weerwolven morgen, 10 december, 14:00
Deadline 3: Heler, Tovenaar, Ziener morgen, 10 december, 23:00

Het zal rond die laatste tijd weer dag worden.

Belangrijk: Eventuele vragen over het spel, de rollen, of wat dan ook, mogen naar mij in een privébericht gestuurd worden. Als het een vraag voor 'algemeen belang' is, dan herhaal ik het antwoord in het forum.
Ook belangrijk: Er is een wijziging van de regels opgetreden. Mensen die op zondag de regels hebben doorgepluisd kunnen hebben gelezen dat de Wolven níet mogen praten in het hol. Dat is gewijzigd. De Wolven mogen, zoals gewoonlijk, praten in het hol, maar alléén de sterkste Wolf mag stemmen voor het slachtoffer.

Veel succes allemaal!
:santa:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Hugo »

Oh, en bonuspunten als iedereens avatar een kerstmuts op doet :-p
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
09 dec 2020, 13:54
Als zalmen op weg naar hun geboortegrond
😂😂 wauw. Ik voel me helemaal zalm.

Ik heb er zin in jongens! Laten we er een gezellige kersttijd van maken. :xmas:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Belle »

Jaaaaa, bonuspunten voor mij! Ik heb eindelijk een pf, haha.

Ben zeer benieuwd naar dit spel, naar wat ik heb gehoord, wordt dit pure chaos.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Bas »

Yayy, het spel is weer begonnen. Ik ga nog even 100x de spelregels doorlezen en hopelijk hoef ik het dan de rest van het spel niet nog 100x te lezen :tooth:

Ik heb de persoon gevraagd die mijn profiel foto gemaakt heeft over de kerstmuts, duss de kerstmuts komt eraan :santa: :xmas:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Kayan »

Wow! Dit is nieuw. Een berichticoon???

Anyhoe, yay we zijn begonnen! Ik ga maar gelijk een overzichtje maken, want het wordt me wel weer een ingewikkelde kerst.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Lola »

Is er nu al ergens een overzichtje van te maken? :madness2:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
09 dec 2020, 14:29
Wow! Dit is nieuw. Een berichticoon???
Dit was er al langer, maar geen idee wat je ermee zou moeten :-p
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Kayan »

Hugo schreef:
09 dec 2020, 14:36
Kayan schreef:
09 dec 2020, 14:29
Wow! Dit is nieuw. Een berichticoon???
Dit was er al langer, maar geen idee wat je ermee zou moeten :-p
Oh.. maar nu springt het echt in m'n beeld... xD

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
09 dec 2020, 14:38
Hugo schreef:
09 dec 2020, 14:36
Kayan schreef:
09 dec 2020, 14:29
Wow! Dit is nieuw. Een berichticoon???
Dit was er al langer, maar geen idee wat je ermee zou moeten :-p
Oh.. maar nu springt het echt in m'n beeld... xD
Dit, I guess? Ik denk dat we ook kunnen toevoegen. Dusseh... Als mensen behoefte hebben aan meer iconen, laat maar weten :-p
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”