Nacht 1 - De Aankomst

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Djamila »

Renate schreef:
09 dec 2020, 17:36
Leuk verhaal Ugo!
Maar verder zie ik het met angst en beven tegemoet. Het wordt nog veel ingewikkelder dan ik dacht. Is er überhaupt al eens Italiaans weerwolven online gespeeld? Het zal hoe dan ook een interessante ervaring worden.
Ik weet nog dat ik het wel eens voorbij zag komen op Hyves en dat allemaal nog veel te eng vond :lol:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Kayan »

Ja jawel! Volgens mij leidde Erik het dan.. En Virp maakte ook van die rare spellen :lol:.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Ida »

Hi allemaal.
Volgens het verhaal moesten we naar het noorden, maar om in de Alpen aan te komen ben ik maar naar Zuid-Oost gegaan...Het spel is nu al in de war :party: Een kerstmuts ben ik voorlopig vergeten, heb zelfs gezocht in mijn profiel, maar helaas in mijn koffer (PC) staat dat niet standaard, dus ik zal eerst naar de monoprix moeten...
Welkom Inge en alle anderen die ik lang niet heb gezien :D

De Virp spellen waren nog te snappen, maar deze Italianen .... ?.... Ik ga niet alle rollen 100 x bestuderen zoals Bas, want dat onthoud ik toch niet, ik zoek wel 'fur à mesure'

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Mark »

Hoi iedereen ki ben er ook eindelijk :)

@inge
ik kom gezellig naast je zitten.
met warme chocomelk

ik beetje pech onderweg gehad.
mijn scooter lekke band dus moest worden opgehaald.
Nu 2 dagen even zonder hoop dat wanneer de kerst over is dat ik rustig weer naar huis kan met mijn scooter.


daarnaast de kerstmuts komt er aan :party:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Bert »

Dag allemaal,

Na heel wat geklooi met een avatar (ik dacht: laat ik niet flauw zijn, maar het was echt een geklungel) en het heel uitgebreid lezen van alle beschrijvingen van de mogelijke rollen om het spel enigszins te kunnen begrijpen - hetgeen half gelukt is - laat ik ook maar even van me horen. Ik heb er zin in weer een spel te spelen, al lijkt het me allemaal wel complex!

Maar direct een inhoudelijke bijdrage (daar ben ik meer van):
- Als ik mijn gemaakte lijstje vergelijk met de mooie tabel van Kayan, kom ik toch op 1 rol meer (=28); volgens mij is het mogelijk dat er, naast de Andere Bewaker, een Bewaker in zit. Of zit ik fout?
- Julia is toch niet zozeer een 'vierde partij'? Er zijn dorpelingen, criminelen en wolven; Julia is zelf factieloos, zij heeft als enige doel om samen met de door haar uitgekozen Romeo te overleven. Ik zou dan interpreteren dat zij 'aansluit' bij de factie van Romeo (die een dorpeling, crimineel of wolf is). Julia en Romeo kunnen, als ik het goed lees/begrijp, niet van 2 verschillende facties zijn, zoals bij 'normaal' weerwolven met de geliefden wel kan.

Veel plezier allemaal!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Kayan »

Bert schreef:
09 dec 2020, 20:51
Dag allemaal,

Na heel wat geklooi met een avatar (ik dacht: laat ik niet flauw zijn, maar het was echt een geklungel) en het heel uitgebreid lezen van alle beschrijvingen van de mogelijke rollen om het spel enigszins te kunnen begrijpen - hetgeen half gelukt is - laat ik ook maar even van me horen. Ik heb er zin in weer een spel te spelen, al lijkt het me allemaal wel complex!

Maar direct een inhoudelijke bijdrage (daar ben ik meer van):
- Als ik mijn gemaakte lijstje vergelijk met de mooie tabel van Kayan, kom ik toch op 1 rol meer (=28); volgens mij is het mogelijk dat er, naast de Andere Bewaker, een Bewaker in zit. Of zit ik fout?
- Julia is toch niet zozeer een 'vierde partij'? Er zijn dorpelingen, criminelen en wolven; Julia is zelf factieloos, zij heeft als enige doel om samen met de door haar uitgekozen Romeo te overleven. Ik zou dan interpreteren dat zij 'aansluit' bij de factie van Romeo (die een dorpeling, crimineel of wolf is). Julia en Romeo kunnen, als ik het goed lees/begrijp, niet van 2 verschillende facties zijn, zoals bij 'normaal' weerwolven met de geliefden wel kan.

Veel plezier allemaal!
Oh.. Ja, ik had begrepen dat de 'andere' bewaker gewoon de andere bewaker is. Dus als er een bewaker in het spel zit, dan zitten er minimaal 2 in (vandaar dus ook 'andere' bewaker').

Voor Julia, daar heb je in principe gelijk in.. Maar het is alsnog een andere partij dan een normale burger. Immers, als Romeo bij een andere partij zit dan burgers, dan is het een gemengd stel en kunnen ze alleen nog maar met elkaar winnen. Dus er kunnen maximaal 4 partijen zijn :).

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Bas »

@Bert
Ten eerste, je avatar is geweldig!
Ten tweede, bedoelde Kayan volgensmij dat Julia een eigen partij is als zij haarzelf aan een wolf/crimineel koppelt. Dan wordt het hun doel om met z'n tweeën over te blijven.
Kayan mist inderdaad de andere bewaker en ook de mogelijkheid op 3 boeren. Er zitten volgenens Hugo zijn uitleg (de grote post niet dit spel) 3 boeren kaarten in, dus zouden er drie boeren in kunnen zitten.
Dus dan 30 mogelijke rollen. Op 19 mensen zijn er dus een hoop extra rollen om ons lekker in de war te brengen. Thanks, Hugo! :bas

Zie nu dat Kayan dit ook zelf zegt, hoewel ze nog steeds de boeren mist.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Kayan »

Huh, Bas? Begin niet nu al met gekkigheid hoor..
Ik heb de boeren helemaal niet gemist, en waar zei Hugo dat er drie boeren waren? Hij gaf aan dat er drie varianten zijn. Dat staat in gewoon netjes bij de opmerking van de rol boer ;). (Bij mijn excel dan)
Hugo schreef:Van alle rollen wordt de niet-alternatieve beschrijving gebruikt, behalve de Boer. Voor de Boer zijn de alternatieven De Boer, De Held en De Welp beschikbaar als geheime rollen.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Bert »

@ Kayan + Bas: Dank voor jullie snelle reacties, maar ik lees/denk (dat) het toch anders (zit) dan jullie. Zoals het bij de rolbeschrijvingen ingedeeld staat is Julia geen onderdeel van de dorpelingen (burgers) en zie ik dus geen reden waarom er sprake zou zijn van een 'gemengd stel' als haar Romeo een wolf of crimineel blijkt te zijn. Volgens mij hoeven ze dus ook niet per se enkel met z'n tweeën over te blijven om te winnen als ze ' gemengd' zijn.
Maar misschien is het het beste als Hugo hier even laat weten hoe HIJ het ziet, want hij is in dit geval de spelleider dus bepalend.

@ Bas: Goede observatie m.b.t. de Boer; Ik had eerst gedacht/begrepen dat er 1 Boer zou zijn, die na zijn dood een Held of Welp of 'niets' wordt. Na/Door jouw post ga ik er vanuit dat er mogelijk 3 boeren zijn (maximaal uiteraard), die elk een andere 'bestemming' hebben na hun dood. Elke rol komt immers maar 1x voor, dus ook geen Boeren met dubbele bestemmingen. Overigens kan ik me ook goed voorstellen dat er maar 1 boer is, of misschien inderdaad 2, waarvan 1 Held en 1 Welp... O, en dank voor je aardige woorden over mijn avatar! :-) :banana:

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Nacht 1 - De Aankomst

Bericht door Nick »

Ik heb (even kort) de weg naar het forum weer gevonden. Bedankt Hugo voor het doorgeven dat ik (door iemand anders :p) toch was ingeschreven voor het spel. Ik heb een bloedhekel aan Italiaans weerwolven, maar dat mag de pret niet drukken 😉

Morgen meer inhoud, nu eerst mijn frustratie van de uitschakeling van Ajax botvieren op de eerste persoon die ik tegen kom.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”