Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Matthijs »

Edy schreef:
28 nov 2020, 00:03
Ik heb nog wel een vraagje aan Matthijs. Als de ziener in nacht 1 iemand bekijkt, en die iemand heeft een rol waarbij die persoon nog moet kiezen (b.v. de dief of de wolfshond), krijgt de ziener dan de rol te zien voordat hij/zij een keuze heeft gemaakt, of daarna?
De dief gaat als eerste qua keuze, dus die wordt gezien als de rol die die heeft. De wolfshond verandert (naar burger of ww) nog voor de beurt van de wolven (anders kan deze sterven voordat die getransformeerd is) dus dat is ook nog voor de ziener. Alleen bij de wolfshond zie je overdag niet of dit een wolf of burger was. Kortgezegd gaat de ziener bij mij voor de wolven maar ná de eerste nacht speciale rollen. (Ivm oerwolf is dat relevant)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Edy »

Dank je wel Matthijs, helder!

En daarmee verdwijnt ook het allerlaatste restje twijfel dat er in mijn ogen eventueel nog had kunnen zijn. Aannemende nog steeds dat Renate Ida als eerste heeft bekeken had Renate Ida misschien nog gezien als burgern en dat ze dan daarna een slechte rol had aangenomen. Zoals b.v. bij de dief of bij de wolfshond (de wolfshond kiest toch of ze burger of wolf wil zijn?). Maar, nu Matthijs bevestigt dat de rollen van de dief en de wolfshond eerst verdeeld/gekozen worden en dat Renate daarna pas de rol van Ida te zien kreeg, kan ik nu in mijn ogen echt de slechtheid van Ida uitsluiten.

En dus blijft Floris over.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Edy »

Floris wordt uit de kolonie getrapt

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Ida »

Edy: speciaal voor jou heb ik de rol van wolfshond ook nog opgezocht en samen met de beschrijving van Matthijs lombok tot het volgende! Zo ik begrijp kiest die rol net als Cupido en dief voor alle andere acties.
de Ziener ziet dus altijd de juiste geaardheid.

Ik vraag me wel af: waarom is deze info voor jou nu zo belangrijk? Het kan zijn dat je twijfelt aan wel/ goed van Floris of mij. Of om jezelf op de kaart te zetten als dief of Wolfshond. Nou in het laatste geval, is dat niet nodig: ik denk dat jij een burger bent en stel je had zo’n keuze rol, dan heb je zeker vast voor burger gekozen . Bovendien ben jij pas in nacht 3 of 4 bekeken.
Floris pakt hee balletje biet op om over deze rollen wat extra verwarring te zaaien, dus hij heeft deze rol niet denk ik. En voor mezelf geld: ja als je wilt kun je zeggen dat ik ‘zigenaamd’ die wolfshondrol niet paraat had, maar dan zou ik weten dat mijn reactie kant noch wal raakte.

Maar mischien twijfel jij nog aan mijn rol en of Renate mij wel heeft gezien. Ik heb haar teksten nagelezen en ze heeft ws Lola in nacht 1 gezien en mij in nacht 2. Mischien was ik in nacht 2 ook het wolvenslachtoffer, ik vertrouwde Bas en Thijs en wellicht dachten zij dat ik ziener was. Dat ik nog leef, zou goed kunnen en daarom speelde ik ook een beetje gewaagd.

Floris ik snap je vertwijfeling, het is ook een vrij hopeloze situatie voor je maar de ‘zussen’ gaan je niet redden .

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Ida »

Ah kruisposten😄 al die moeite voor niks 🙁

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Ida »

Floris word uit de kolonie getrapt

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Edy »

Ik twijfelde niet echt Ida, want ook ik denk niet dat jij een wolf rol gekozen zou hebben boven die van burger. Maar misschien dat je als dief geen keus had (hoewel dat wel een kleine kans is). Maar, ik moest toch even zeker weten dat ik die kansen kon uitsluiten.
Je blijft toch een beetje raar doen af en toe door nu toch te beweren dat Renate eerst Lola en dan jou gezien heeft, terwijl ze het andersom opschrijft. Het kan, maar er is geen aanleiding toe. Dus dat lijkt dan weer zo.......vrijpleiterig zeg maar. Terwijl Matthijs al aangegeven heeft dat dat niet nodig was.

Maar goed, raar of niet, toch vind ik je reuze lief hoor! Zeker IRL. En ook onschuldig in dit spelletje. En als het toch anders zit, dan is dat echt te moeilijk voor mij.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Edy »

en toch en toch en toch...... ik moet eens een ander stopwoordje gaan zoeken. Slecht Nederlands wordt het gewoon. Toch.....

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Floris1987 »

Ik zit jullie post te lezen en ik kan er weinig op in brengen want het lijkt gewoon te kloppen
Het enige waar ik me over verbaas dat er geen zussen in zitten daar heeft Renate dan een raar iets ingebracht.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 7.. Of is het dag 8 inmiddels?

Bericht door Floris1987 »

Ida word uit de kolonie getrapt

Plaats reactie

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”