Dag 6: Met oprechte deelneming

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Matthijs »

In de hemel wordt het steeds drukker, nu ook Wouter het kamp verlaten heeft. Met nog een handje vol mensen worden de tenten steeds leger en heeft iedereen besloten een aparte slaapplek te zoeken. Iedereen, behalve Edy. Edy heeft besloten om deze nacht in de gemeenschappelijke ruimte te gaan slapen. “Ze zullen me niet krijgen” zegt ze tegen zichzelf voordat ze haar slaapzak inkruipt en zich onder wat spullen verstopt.

Wanneer de eerste zonnestralen het gezicht van Lola door de tent heen raken, hoort ze van buiten wat gerommel. “Wat is dat? Ah gadverd…” denkt ze, als ze wordt onderbroken door een knal. “Holy shit dat klinkt niet goed” en ze schiet overeind. Na zich klaar te hebben gemaakt sprint ze de tent uit en ziet ze wat mensen bij de hoofddeur staan. “Wat is er aan de hand?!”

Het is pikkedonker wanneer Edy wakker wordt gemaakt door een zoemend geluid. Het is ongebruikelijk voor dit tijdstip, en ook een onbekend geluid. Tegen beter weten in, besluit ze op onderzoek uit te gaan. “Ik neem deze koekenpan mee voor het geval dat” beslist ze, langs de keuken lopend. “Als er zo’n wolf mij wil pakken, zal ie ervoor moeten vechten ook!”

Zodra Lola zich bij de groep voegt, ziet ze een uitgeputte Edy bij de deur staan. “Ik.. ik.. heb zo raar gedroomd! Ik hoorde gezoem en..” waarna ze wordt opgevangen door Floris, die naast haar staat. “Het is al goed Edy, volgens mij heb je iets te veel op gisteren, dus ga jij maar even lekker slapen weer..” zegt Floris. Edy schrikt op en antwoordt: “Nou ja zeg, zo erg is het nou ook weer niet! Wat ik wilde zeggen was… het is weer zover.”

De deuren gaan open, en in de voorraadkast brandt er een lichtje. “Daar achter hoorde ik iets! Het klonk alsof er iets was gesprongen!” roept Edy. Er komt geen antwoord. Even wachten.. Nog eventjes afwachten.. Niks. Na een volle vijf minuten besluiten ze toch op onderzoek uit te gaan, waar ze een schrikbarende ontdekking doen. Het lijk van Djamila was van de planken gevallen en had meerdere flessen op de grond doen vallen.

-----------------------------------------------------
Djamila is vannacht overleden. Djamila was een burger!
Afbeelding
Het wordt tijd om langzaam maar zeker de knopen door te hakken! De deadline voor de volgende lynch staat op donderdag 23:00. De laatste loodjes beginnen in zicht te komen…
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Lola »

RIP Djamila :(
Niet verbazingwekkend, wel jammer. Nog redelijk positief is in ieder geval dat het burgers blijft regenen en we op de ziener na nog geen belangrijke rollen verloren hebben (als die er nog in zitten lolll).

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Edy »

RIP Djamila,

Wat ik nu niet begrijp is waarom het heet dat we een volle maan spel spelen terwijl ik nog geen volle maan rol gezien heb! Zou dit de twist zijn die Mathijs bedoelde? Ik noem het een Volle Maan, maar ik stop er lekker alleen een paar basis rollen in? Een soort mindfuck dat wij ingewikkelde plots gaan bedenken, maar dat er niets ingewikkelds te bedenken is eigenlijk? Het zou me niets verbazen.

Wie zitten er nu nog in?
Ida
Floris
Mark
Lola
Edy

Tja, dan kunnen Floris en Mark elkaar weer gaan beschuldigen, maar ik denk dat we gewoon Mark eruit moeten halen. Daar hoef ik geen twee hele dagen over na te denken hoor!!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Ida »

Hè gedver alweer een maatje kwijt.
Ik vrees dat er geen heks in ons midden is, want dan was dit het moment toch wel geweest, grrr
Ik ga meteen stemmen ter nagedachtenis aan Djamila

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Ida »

Mark word uit de kolonie getrapt

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Ida »

Niet alleen ter nagedachtenis, maar uiteraard omdat ik Mark verdenk en we het er de hele dag (gister) en de nacht al over hebben gehad.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Lola »

Edy schreef:
24 nov 2020, 23:16
Wat ik nu niet begrijp is waarom het heet dat we een volle maan spel spelen terwijl ik nog geen volle maan rol gezien heb! Zou dit de twist zijn die Matthijs bedoelde? Ik noem het een Volle Maan, maar ik stop er lekker alleen een paar basis rollen in? Een soort mindfuck dat wij ingewikkelde plots gaan bedenken, maar dat er niets ingewikkelds te bedenken is eigenlijk? Het zou me niets verbazen.
Je zou het inderdaad bijna vergeten, maar de fluitspeler is er helemaal aan het begin uit gegaan. Maar ik denk inderdaad dat het spel vrij basic is, en dat er nog twee normale wolven in zitten. Floris en Mark. Ik wil ze nog wel de kans geven iets te zeggen voordat ik een stem uitbreng, maar waarschijnlijk zal het uiteindelijk niet echt iets veranderen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Ida »

Ik ben het met Edy eens , het hoeft voor mij ook niet 2 etmalen te duren.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Edy »

Oh ja, de fluitspeler. Die was ik idd even kwijt.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 6: Met oprechte deelneming

Bericht door Floris1987 »

Rip Djamila. Nou het is voor mij nog steeds heel duidelijk. Waarom moeilijk doen.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”