Nacht 6: De grond in getrapt

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Ida »

Eerst Mark er maar uit, maar ik twijfel ook of er een heks in zit .
Mathijs is geen halszaak hoor😉

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Edy »

Oh, dat is wel jammer als er geen heks in zit, want dan is er ook geen dodendrankje. Genezer kan wel nog, dat hij/zij de 2e nacht goed beschermd heeft. Ik zou de oerwolf nog steeds wel veel krachten voor de wolven vinden t.o.v. zo weinig beschermende rollen.

Maar ja, toch verder me5 die hypothetische discussie over de oerwolf. En dan verbaas ik mij toch over Djamila, die het maar niet lijkt te begrijpen. Ja, het zou Lola kunnen zijn, maar het kan ook Ida zijn. Snap niet dat je dit zo wilt negeren.

Het is even de vraag of de gebetene al dood kan zijn. Is het niet zo dat hij na de beet bij de wolven hoort? Hoewel hij zijn krachten wel behoud. Maar betekent dit dat als hij sterft alleen zijn oorspronkelijke rol bekend wordt en niet dat hij wolf geworden is? Dus dan zou bv Renate gebeten kunnen zijn en zien we haar dood als de ziener, maar in werkelijkheid heeft ze de wolven geholpen? Ik denk niet dat dat het geval is, maar alleen de vraag of het zou kunnen.

Mark, Mathijs? Hoe werkt dit?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Matthijs »

Edy schreef:
23 nov 2020, 17:52
Het is even de vraag of de gebetene al dood kan zijn. Is het niet zo dat hij na de beet bij de wolven hoort? Hoewel hij zijn krachten wel behoud. Maar betekent dit dat als hij sterft alleen zijn oorspronkelijke rol bekend wordt en niet dat hij wolf geworden is? Dus dan zou bv Renate gebeten kunnen zijn en zien we haar dood als de ziener, maar in werkelijkheid heeft ze de wolven geholpen? Ik denk niet dat dat het geval is, maar alleen de vraag of het zou kunnen.

Mark, Matthijs? Hoe werkt dit?
"De Oerwolf hoort bij de Weerwolven, en wordt elke nacht samen met hen wakker. Eén keer in het spel mag de Oerwolf, nadat de Weerwolven hun slachtoffer hebben gekozen, zijn gave gebruiken. Daarmee geeft hij aan dat het gekozen slachtoffer niet opgegeten wordt, maar besmet wordt met lycantropie, en zelf een Weerwolf wordt. De spelleider meldt dit aan degene die besmet is, en deze hoort vanaf dat moment bij de Weerwolven, en doet 's nachts met hen mee. De besmette speler behoudt zijn originele speciale gave, mocht hij deze bezitten."

De hoofdletter W geeft hier aan dat in alle opzichten de persoon in de rol weerwolf verandert. Als iemand ww-ziener is bijvoorbeeld, dan wordt de rol van Weerwolf laten zien. Dat is hoe ik de regel heb geïmplementeerd ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Edy »

En als de besmette doodgaat, zeg je dat dan ook dat er een wolf dood is?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Edy »

Overigens, voor alle duidelijkheid, was Renate alleen maar een voorbeeld, dit voordat iedereen over me heen valt! De wolven zouden wel gek zijn als ze hun ziener maatje zouden opeten toch?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Mark »

Goed dat wouter dood is.

ik vind beetje jammer hoe nu gaat. door hoe jullie doen. is er geen mogelijkheid voor mij om iets te zeggen want jullie luisteren toch niet.
dus stem aankomende dag maar op mij. maar dan wint het burger team niet.

ik ga ook geen moeite meer doen want jullie willen niet dingen vanaf andere punten bekijken.
ik hoop dat iemand van jullie eens goed gaat nadenken en kijken hoe iedereen speelt. voor dat het telaat is.
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Ida »

Het kunnen ook 4 gewone wolven zijn of 3 wolven en een witte wolf . Daarom zou het best kunnen dat Lola ėn Mark nog samen in het hol zijn .

Mark ik heb je post met aandacht gelezen , maar ik geloof het niet , dát is het probleem een beetje .

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Lola »

Wat Matthijs nu zegt is wel interessant. Want dan zou het dus kunnen dat een van de wolven die er al uit is oorspronkelijk een andere rol had. Ik denk het niet – Belle kreeg op dag 1 al stemmen en Wouter was niet heel actief en vliegt er heel vaak overdag uit, dus die zou ik zelf niet hebben uitgekozen. Maar het is mogelijk.
(En de oerwolf moet erin zitten, wat ik eigenlijk ook niet zo heel waarschijnlijk meer vind.)

Ik ging er overigens ook van uit dat Renate ons op volgorde van gezien heeft genoemd, maar we weten het natuurlijk niet zeker.

Mark schreef:
23 nov 2020, 19:32
Goed dat wouter dood is.

ik vind beetje jammer hoe nu gaat. door hoe jullie doen. is er geen mogelijkheid voor mij om iets te zeggen want jullie luisteren toch niet.
dus stem aankomende dag maar op mij. maar dan wint het burger team niet.

ik ga ook geen moeite meer doen want jullie willen niet dingen vanaf andere punten bekijken.
ik hoop dat iemand van jullie eens goed gaat nadenken en kijken hoe iedereen speelt. voor dat het telaat is.
Ik vind dit een beetje overtrokken, Mark. We gaan best serieus in op wat jij zegt, maar we begrijpen het gewoon oprecht niet. Op dit punt zou ik zeggen dat je gewoon ronduit moet uitspreken wat je bedoelt. Want als jij blijft herhalen dat iedereen blijkbaar beter moet lezen komen we ook nergens. Ik ben volledig bereid om naar je te luisteren.

Ik denk dat er nog twee wolven zijn. Floris vind ik verdacht en met afstrepen kom ik dan toch uit op Mark, ook al snap ik de ophef rond hem niet zo (van voordat hij gekke kennis ging claimen iig). Ik vind ook niet echt dat hij Wouter beschermde, hij wil vooral Floris er heel graag uit hebben, en daar kan ik niks anders op zeggen dan 'same'.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Edy »

Ida, dat kan gewoon niet. Lola kan niet een gewone wolf zijn, want anders had Renate haar niet als goed gezien. Dus gebeten, okee, zou kunnen, maar ik begrijp niet zo goed waarom je perse Lola al als mogelijke slechterik naar voren wilt brengen.

Mark, ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik vind je een aardige jongen, echt, maar .....ik geloof je gewoon iet :disco: :lol: :disco:

Ben het eens met Lola dat Belle en Wouter niet een voor de hand liggende eerste keuze zouden zijn. Maar ja, je weet maar nooit.

Maar, first things first. Eerst maar een bijna zekere wolf eruit.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Lola »

Het zou inderdaad nog wel kunnen dat Mark de oerwolf is en hij (of eigenlijk Emma) mij heeft gebeten, maar dat is precies de optie die Ida niet noemt. :lol:

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”