Nacht 6: De grond in getrapt

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Matthijs »

De hele dag werd besteed in het proberen te ontcijferen van het boekje van Renate. “Dit is het eerste concrete bewijs wat we hebben gevonden dat er hier echt rare dingen zijn gebeurd sinds we hier aan zijn gekomen! We moeten dit van top tot teen uitzoeken!” zegt Ida. “Ik stel voor dat Lola en Edy samen gaan zitten om dit boekje te ontcijferen terwijl de rest na gaat denken over wat we de gang van zaken wordt zodra zij meer info hebben.”

Na een goede halve dag aan vertalen en proberen door de bloedvlekken heen te lezen, begint Lola de moed te verliezen: “Ik snap het niet! Normaal schrijft ze altijd zo duidelijk maar wat hier staat is echt zo onleesbaar!” “Nou nou, ze mag er dan niet meer zijn, maar dan hoef je dat nog niet zo te brengen!” reageert Edy. “Misschien als we… OH NATUURLIJK hoe konden we zo dom zijn!”

Richting het einde van de dag begon kwamen de groepen weer bij elkaar. “Dus, hebben jullie wat kunnen uitvinden?” vraagt Djamila. “Mhmm! We hebben het denk ik voor elkaar! Wij hebben tussen alle kriebels en tekeningen volgens mij de naam van Wouter gevonden!” uit Edy. “Nou, dan sorry hè Wouter, maar dan moeten we je eigen plan nog tegen je gaan gebruiken ook!” merkt Mark op. “Ehm jongens en meiden dat lijkt me wel wat extreem-” probeert Floris te zeggen, maar Wouter wordt al meegesleept door de rest van de groep. “Wat gaan ze met hem doen?” vragen Lola en Edy nog, maar het is al te laat… “Ik wist wel dat er iets raars met hem aan de hand was!” wordt er tenslotte nog gezegd, voordat zijn lichaam de aarde mars in werd gelegd.

---------------------------------------------
Vandaag is Wouter overleden. Wouter was weerwolf!
Afbeelding

Het kan nog gebeuren! Deze nacht gaat een shift opleveren door de vervroegde dag.. Dus de deadline voor genezer en wolven is morgen 13:00, en voor de rest op morgen 23:00, dus houd die inbox open, you-know-who ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Lola »

Mooi! Op naar de volgende 8-)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Ida »

Kijk no 2 !!!Dag Wouter 🖐

Maar die shift bevalt me niet, er stond na de afwijkende start dat het verder een normaal spel zou worden, zonder bellen en toeters.
Doet mij vermoeden, dat de wolven een handje moeten worden geholpen. Maar spelleiders mogen nooit de één of andere partij tijdens het spel bevoordelen. 🙁🙁🙁

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Matthijs »

Ida schreef:
23 nov 2020, 12:20
Kijk no 2 !!!Dag Wouter 🖐

Maar die shift bevalt me niet, er stond na de afwijkende start dat het verder een normaal spel zou worden, zonder bellen en toeters.
Doet mij vermoeden, dat de wolven een handje moeten worden geholpen. Maar spelleiders mogen nooit de één of andere partij tijdens het spel bevoordelen. 🙁🙁🙁
Ik zou nooit bevoordelen. Net als op vorige dagen geldt de regeling dat wanneer je een deadline niet denkt te kunnen redden (namelijk de vorige keer dat het ook zo kort op elkaar zat), je dat aan kan geven en dan zal ik daar coulant in zijn.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Edy »

Joehoe!!!! Dat wolfje Wouter😄😄😂
Ida, ik lees het meer als dat Mathijs voor de zekerheid aangeeft aan de nachtwezens dat de tijdstippen nu anders worden? Dat is de shift. Meer niet denk ik.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Djamila »

Haha Rip Wouter!!

Ben wel vereerd dat ik je stem mocht hebben :D

Goed,

Ik zal ergens vandaag of morgen nog kijken naar de mogelijkheden van de oerwolf, al vind ik het wel opvallend dat Edy (haha) er vanuit ging dat de volgorde waarin Renate onze namen had opgeschreven, ook de volgorde was waarin Renate ons heeft bekeken. En dus de mogelijkheid überhaupt opperde. Vind t ook wel opvallend dat Ida Edy dan helemaal niet volgde erin en haar weer verdacht noemde.

En de Floris/Mark situatie mag nog wel onder de loep genomen worden, al denk ik dat Mark toch echt een medewolf van Wouter is.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Ida »

Ik zag als mogelijk samenspel: Lola die samen met Mark,: Floris op haar verdachtenlijstje heeft staan.

Mathijs : ik bedoelde het niet als kritisch naar jou, maar meer spel inhoudelijk , kijken wie er evt op reageert en om mogelijke twist scenario’s uit te sluiten . Maar dank voor je uitleg, hoewel ik er nu niet meer zoveel
mee kan 😀

Djamila ik ben het met je eens: Mark is het derde wolfje.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Matthijs »

Ida schreef:
23 nov 2020, 13:50
Matthijs : ik bedoelde het niet als kritisch naar jou, maar meer spel inhoudelijk , kijken wie er evt op reageert en om mogelijke twist scenario’s uit te sluiten . Maar dank voor je uitleg, hoewel ik er nu niet meer zoveel
mee kan 😀
In dat geval excuus ;-)
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Edy »

Ik zal ergens vandaag of morgen nog kijken naar de mogelijkheden van de oerwolf, al vind ik het wel opvallend dat Edy (haha) er vanuit ging dat de volgorde waarin Renate onze namen had opgeschreven, ook de volgorde was waarin Renate ons heeft bekeken. En dus de mogelijkheid überhaupt opperde. Vind t ook wel opvallend dat Ida Edy dan helemaal niet volgde erin en haar weer verdacht noemde.
Djamila, ook al moet je toegeven dat ik een burger ben in dit spel heb je er toch wel ontzettende moeite mee blijkbaar. Het feit dat ik de oerwolf noem vindt jij meteen weer vreemd en opvallend, dat je wederom niet goed leest. Ida begon over de oerwolf en de mogelijkheid dat Lola gebeten zou kunnen zijn nadat Renate haar als goed had gezien. Ik opperde alleen dat dit ook voor Ida zelf gold. Alleen voor jou en voor mij zou dat niet gelden. En ja, ik ga er dan wel van uit dat Renate die volgorde heeft aangehouden. Waarom zou ze dat nu expres verkeerd om zetten? Renate is echt wel slim genoeg om er rekening mee te houden dat we daarnaar kijken.

Maar goed, ik weet dat jij aan de goede kant staat, en in mijn denkwijze kan je ook niet slecht zijn (tenzij je nog ergens in een verkeerd stelletje zit, maar ook dat vind ik niet aannemelijk). En ik denk maar zo, blijkbaar hoeven we niet hard meer te discussieren over wie nu wolf is, dus dat maakt dan ruimte voor dit soort discussies, waar we eigenlijk (voorlopig) niets mee opschieten.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 6: De grond in getrapt

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
23 nov 2020, 16:00
Ik zal ergens vandaag of morgen nog kijken naar de mogelijkheden van de oerwolf, al vind ik het wel opvallend dat Edy (haha) er vanuit ging dat de volgorde waarin Renate onze namen had opgeschreven, ook de volgorde was waarin Renate ons heeft bekeken. En dus de mogelijkheid überhaupt opperde. Vind t ook wel opvallend dat Ida Edy dan helemaal niet volgde erin en haar weer verdacht noemde.
Djamila, ook al moet je toegeven dat ik een burger ben in dit spel heb je er toch wel ontzettende moeite mee blijkbaar. Het feit dat ik de oerwolf noem vindt jij meteen weer vreemd en opvallend, dat je wederom niet goed leest. Ida begon over de oerwolf en de mogelijkheid dat Lola gebeten zou kunnen zijn nadat Renate haar als goed had gezien. Ik opperde alleen dat dit ook voor Ida zelf gold. Alleen voor jou en voor mij zou dat niet gelden. En ja, ik ga er dan wel van uit dat Renate die volgorde heeft aangehouden. Waarom zou ze dat nu expres verkeerd om zetten? Renate is echt wel slim genoeg om er rekening mee te houden dat we daarnaar kijken.

Maar goed, ik weet dat jij aan de goede kant staat, en in mijn denkwijze kan je ook niet slecht zijn (tenzij je nog ergens in een verkeerd stelletje zit, maar ook dat vind ik niet aannemelijk). En ik denk maar zo, blijkbaar hoeven we niet hard meer te discussieren over wie nu wolf is, dus dat maakt dan ruimte voor dit soort discussies, waar we eigenlijk (voorlopig) niets mee opschieten.
Ah okee, ik dacht dat jij erover begon de vorige dag.
Ik wil dan wel opperen dat Lola hierbij een plausibele mogelijkheid is, aangezien er in nacht 2 een slachtofferloze nacht was. Zou een verklaring kunnen zijn. Ik betwijfel of er een heks of genezer inzit at this point...
Tenzij de ziener het kaartje van de besmette persoon ziet, nadat diegene is gebeten? Dat weet ik eigenlijk niet

Kan ook zijn dat de besmette persoon al dood is.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”