Dag 5: Van witte naar rode wijn

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Matthijs »

De moed is weer gedaald bij het slapengaan, nu dat er weer een collega is gestorven. “Wat nou als het allemaal in ons hoofd zit?! Dat ze gewoon op eigen initiatief het kamp hebben verlaten??” spookt het door het hoofd van Renate. “Weet je wat.. Ik ga vannacht gewoon niet slapen. Ik ga patrouilleren en dan zullen we zien wat er gebeurt!” bedenkt ze, wanneer de nacht aanbreekt.

Het is onderhand ochtend aan het worden. Maar veel slaap heeft men niet gekregen. Veel mensen hadden nachtmerries, of.. maakten ze. Het eten begon langzaam op te raken in de voorraad, dus er moest ofwel snel een versterkingsteam komen, ofwel de kolonie moest eindelijk gaan werken zoals die zou moeten. Mark loopt naar de voorraadkamer en pakt een taart uit de koeling. “Tja, het mag hier dan best dodelijk zijn, maar dan kan ik gewoon nog wel mijn verjaardag vieren!”

Tijdens de patrouille, kwam ze langs wat… verdachte tenten. Er was duidelijk licht te zien in de tent van …! Wacht.. Ging het licht nou net spontaan uit? Zouden ze het gehoord hebben? Nee, ze was nog zo stil en had camouflage kleren aangedaan… En dan opeens wordt alles fel wit.
“Hé Mark! Het mag dan pas vroeg in de ochtend zijn, maar deze situatie geeft ons wel reden voor een feestje!” roept iemand, terwijl die naar de wijnvoorraad loopt. “Ik heb hier nog een fantastische Sauvignon blanc!” Maar zodra de fles geopend wordt, is er een zeer verschrikte blik te zien.. Ondertussen komt Ida aanlopen met een boekje in haar hand. Het is Renates handschrift, maar het is vol met rode vlekken…

-------------------------------------------------------
Vannacht is Renate overleden! Renate was ziener!
Afbeelding
Het wordt een steeds knussere groep, maar de deadline blijft nog gewoon op maandag 23:00 hoor!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Neeee Renate :-(
Rip

Je hebt het wel goed gespeeld tot nu toe.
Fijn om te zien dat ze Ida, Lola en Edy (en mij natuurlijk) vertrouwt en wss dus heeft gezien.
Ik kan uit haar posts niet een duidelijke aanwijzing vinden dat ze ook daadwerkelijk een slechtje heeft gezien - ze heeft immers ook op Nynke gestemd.

Laten we gewoon Wouter of Mark II eruit stemmen dan.

Was een overduidelijke reddingsactie de vorige dag.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Floris1987 »

R.I.P Renate.

Ben het met je eens Djamila, Renate was heel duidelijk al lijkt me het wel heel bijzonder dat ze 4 van de nog levende heeft gezien maar ze was wel heel duidelijk.
Mathijs belangrijke vraag zag de ziener een rol of zag de ziener goed slecht.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Ida »

Ohh, jammer Renate...de wolven zagen meer dan ik, ik had deze rol niet aan Renate geplakt. Dus met de kennis van nu ga ik voor de zekerheid nog eens alles van Renate terug lezen.
Ennuh overhaast stemmen is niet handig, want de burgers moeten nu toch zeker wel eensgezind stemmen, lijkt me.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Ida »

Renate schrijft wel heel opzichtig die 4 namen van vertrouwen op vlak voor het dag word, lijkt inderdaad dat ze hiermee nog iets duidelijk wil maken na de nacht.
Ik zou het liefste weer op Wouter stemmen, maar sta open voor andere ideeen. Mark doet tenminste nog zijn best om Floris verdacht te maken, dus dat doet me dan vermoeden dat Floris wel goed is. Van Lola ben ik nog niet overtuigd, maar omdat Renate haar zo in het rijtje zet, is het hooguit het onderzoeken (oerwolf?) in een later stadium waard.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

RIP Renate!
Nee, ziener had ik ook niet bij haar bedacht. Goed hoor! Maar toch, ik weet niet of de wolven dit nu vermoedden of dat ze toevallig raakgeprikt hebben. Hoe dan ook, lijkt een afstreepsommetje te worden.

Ik zou ook voor Wouter gaan, en dan de heks in de nacht op Mark bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Mark »

R.I.P
renate dit was goed gespeeld van je.
maar ik denk dat je weer eens verkeerd heb gelezen als ziener doordat ik weet dat je deze rol lastig vind online.

Je hebt gezegd dat je deze vertrouwd
Ik vertrouw Ida, Lola, Djamila en Edy.

ik weet dat dit niet kan kloppen. ik heb je al gezegd dat ik vandaag op Floris ga stemmen, en dat ga ik ook zeker doen. als mensen mee willen natuurlijk. daarnaast moet minimaal 1 van de 4 die Renate heeft gezegd Wolf zijn. ik heb vaker met Renate gespeeld dat zij Ziener was. maar dat ze best vaak eens 1 persoon verkeerd leest. dit heeft ze meerdere keren bij mij verkeerd gedaan toen ik slecht was en goed was.
nu weet ik door mijn eigenrol/emma's rol dat dat nu ook weer het geval is.

wie zijn er wolf.
Floris 100%
Wouter weet ik zelf niet. maar wil best geloven.

daarna moet de laatste of Djamila of Edy zijn.
Lola wil ik vertrouwen doordat ze zelfde dacht als mij.
en Ida weet ik dat ze goed is.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Djamila »

Mark schreef:
21 nov 2020, 15:56
R.I.P
renate dit was goed gespeeld van je.
maar ik denk dat je weer eens verkeerd heb gelezen als ziener doordat ik weet dat je deze rol lastig vind online.

Je hebt gezegd dat je deze vertrouwd
Ik vertrouw Ida, Lola, Djamila en Edy.

ik weet dat dit niet kan kloppen. ik heb je al gezegd dat ik vandaag op Floris ga stemmen, en dat ga ik ook zeker doen. als mensen mee willen natuurlijk. daarnaast moet minimaal 1 van de 4 die Renate heeft gezegd Wolf zijn. ik heb vaker met Renate gespeeld dat zij Ziener was. maar dat ze best vaak eens 1 persoon verkeerd leest. dit heeft ze meerdere keren bij mij verkeerd gedaan toen ik slecht was en goed was.
nu weet ik door mijn eigenrol/emma's rol dat dat nu ook weer het geval is.

wie zijn er wolf.
Floris 100%
Wouter weet ik zelf niet. maar wil best geloven.

daarna moet de laatste of Djamila of Edy zijn.
Lola wil ik vertrouwen doordat ze zelfde dacht als mij.
en Ida weet ik dat ze goed is.
Lol Mark, nice try :lol: verkeerd leest??

Alright ik ben voor om op Wouter of Mark II te stemmen dus. Ben benieuwd of je er nog iets uithaalt @ Ida

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Matthijs »

Floris1987 schreef:
21 nov 2020, 14:20
Mathijs belangrijke vraag zag de ziener een rol of zag de ziener goed slecht.
De ziener bekijkt aan het begin van de nacht de rol van een speler.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 5: Van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

haha, ja leuke poging Mark. Renate, je mag hem slaan!! Jou betichten van slecht lezen!

Wouter of Mark, maakt mij niet uit, als we maar op dezelfde stemmen. Dat is denk ik wel belangrijk gezien het nog aanwezige aantal wolven.
Op zich wil ik nog ff niet over de oerwolf nadenken, en ik vraag het me ook serieus af of die erin zit. Ik blijf zeggen dat er wel heel veel burgers inzitten. Ik ken ook mijn eigen rol en die is gewoon heel braaf. Ida zei eerder dat dat bij haar ook het geval was en dan zouden er nog maar 1 of 2 aanwezig zijn voor een bijzondere rol als burger. Als er dus niet zoveel bijzondere rollen zijn, dan zal er toch ook niet een bijzondere rol als de oerwolf inzitten om die extra wolf te maken?

Maar als we het over de oerwolf moeten gaan hebben verderop in het spel, dan wil ik er wel op wijzen dat niet alleen Lola gebeten zou kunnen zijn door de oerwolf, maar ook Ida! Ik neem even aan dat Renate de volgorde heeft opgenoemd waarin ze gekeken heeft. Dit is wel van belang gezien de slachtofferloze nacht. Nacht 2 was de slachtofferloze nacht. Daarin heeft ze dan wellicht Lola bekeken. Maar Ida heeft ze bekeken in nacht 1 en die was toen goed, maar kan net zo goed in nacht 2 gebeten zijn door de oerwolf. Alleen Djamila en ikzelf niet.

Maar goed, eerst de wolven. Mijn voorstel zou zijn Wouter.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”