Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

okee ik ga even kijken hoe alles nu zit en daarna stemmen om daarna weer mijn huis schoon te maken :)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Laten we maar allemaal alert blijven!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

Dag 4 stemming

we zijn nog met 9 mensen
Edy
Ida
Djamilla
Renate
Floris
Nynke
Wouter
Mark2.0
Lola

Stemlijstje
Wouter (2) - (Edy (1), Ida (2))
Nynke (2) - ( Djamilla (3), Renate (6))
Mark (1) - (Floris (4))
Edy (1) - ( Nynke (5))

mensen die nog moeten stemmen:
Wouter
mark 2.0
lola


wat maak ik hier van.
Ida
Door de afgelopen stemmingen te bekijken, ga ik er van uit dat ze goed is.
anders heeft ze erg knap gespeeld. dit komt door het gebeuren van dag 2. toen ging kayan er uit. maar daardoor heeft zij dingen gezegd waardoor ik denk dat zij goed is.

de reden dat ze op Kayan stemde vind ik daar in tegen niet een plusje geven maar ja.... XD
en ze stemde als 2de op belle.

Floris
ik vind je raar spelen. ook de tekst voor dat je stemt vind ik raar. jij verdenkt mij en Edy.
jij zit zelf in een tunnel op Edy, maar omdat niemand met je mee zou gaan stem je maar op mij.
dat vind ik echt de stomste reden om op iemand te gaan stemmen en niet van uit je gevoel. door dat jij dit zo zegt heb ik een idee. dat het je toch niet uit maakt wie er uit gaat.

Wouter
Vind ik nog erg stil het laatste wat hij heeft gezegd is dit.
Wouter schreef:
18 nov 2020, 16:25
Het stelt me gerust dat Bas in goed gezelschap is in de hemel. Mooie manier om te sterven. En inderdaad fijn dat de helpende rollen er nog zijn. Ik hoop daarbij wel dat ze ook echt kunnen helpen op dit moment, want ik voel me nogal blind steeds. (OK, het is waarschijnlijk zo dat in de tweede nacht een helpende rol een sterven heeft voorkomen).
Kan ik hier wat mee nee. door dat hij niets in het spel gooit. kan ik hem niet pijlen hij had gezegd dat hij een wekkertje had. maar merk er nog niet veel van.

Lola
Lola is ook stil maar ze reageert meestal wel een keer op een dag. dat zij op Floris wilt stemmen snap ik wel haar reden weet ik dan natuurlijk niet maar ik zit er ook erg over na te denken.

Nynke
Zit mij ook niet erg lekker, zij was net als Mark 1 aan het bedenken wat de keuze kon zijn door de theorie er in te gooien van de meeste ongeluksgetallen van 1 tot 15

Dag 1 Kayan
Dag 2 Renate
Dag 3 Belle
Dag 4 Edy

door hoe ze stemt vind ik het raar dat zij op dag 2 is veranderd naar renate.
en op dag 3 stemde ze als 8ste persoon op Belle wat de een laatste stem was op belle. knap dat je er een wolf uit haalt maar vond jouw stem te makkelijk.

@all
Als ik zo kijk denk ik dat de wolven Nynke, Floris en dan mis ik er een dag kan of Wouter zijn omdat ik geen pijl bij hem kan knopen of iemand anders.

ik stem of op Floris of op Nynke.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Lola, je vergeet toch niet te stemmen he?
Want anders hebben we een gelijkspel en vliegt de zondebok eruit, als 'ie erin zit.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

Renate schreef:
19 nov 2020, 21:54
Lola, je vergeet toch niet te stemmen he?
Want anders hebben we een gelijkspel en vliegt de zondebok eruit, als 'ie erin zit.
@renate
het enige wanneer het gelijk spel kan zijn is als ik op Wouter nu stem, en wouter op nynke en dan lola niet stemt.
Maar ik weet niets over hem dus stem ik dan liever op nynke waardoor het alleen gelijkspel wordt als lola op wouter stemt. maar dan stemt Wouter op Nynke.

Ik kan ook op Floris stemmen maar dan heeft het geen nu want niemand anders stemt op hem zoals Floris dat ook zegt XD.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

ik stem dan nu op nynke en dan wil ik volgende dag Floris er uit krijgen.
want hij zit mij niet lekker.

ik stem op Nynke doordat zij ook bij mij verdacht is wat ik al had vertelt en dat ik wouter nog niet weet.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

Nynke wordt uit de kolonie getrapt.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Hmmm... Dit bevalt me voor geen meter

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Waarom niet Djamilla? Omdat jij Mark verdenkt?
Het gaat wel dingen duidelijk maken: als Nynke geen wolf is, is Mark degene die de doorslag op haar heeft gegeven. Dan is Mark wolf. Met Wouter, van wie hij de druk nu afgehaald heeft.
Als Nynke wolf is, dan krijgt Mark een plusje, omdat hij de doorslaggevende stem op Nynke heeft uitgebracht. Anderzijds weet hij dat Lola ook op Nynke gaat stemmen (heeft ze gezegd) en dat ze meestal last minute nog stemt.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Lola »

Mensen. Om te beginnen. Waarom vertrouwt (nagenoeg) iedereen Floris ineens? Goed, deze vraag is retorisch, want mensen leggen het duidelijk uit en ik begrijp ook waar het vandaan komt, maar ik ben het er geheel mee oneens. Floris is zogenaamd betrouwbaar omdat hij op dag 3 als eerste op Belle stemde. Er hadden voordat hij stemde echter al drie mensen (Edy, Bas, ik) aangegeven dat Belle hoog op hun verdachtenlijstje stond en daardoor een waarschijnlijke kandidaat was voor hun stem. Dan vind ik het echt niet voor Floris spreken dat hij als eerste op Belle stemt; het valt al enigszins te voorspellen dat zij eruit zou gaan. Ik vind het in dit geval juist heel erg verdacht, omdat ook iedereen hem precies daardoor nu vertrouwt. Dat was duidelijk de insteek, en ik trap er niet in.

Dan had ik een aantal dagen geleden nog een gek hersenspinsel dat Bas eventueel nog wolf kon zijn als Belle de oerwolf was. Dan zou hij op haar gestemd hebben voor hij wist dat zij oerwolf was, en daarom toen ze in wat serieuzer gevaar kwam zijn stem hebben gewisseld. Toen Belle niet de oerwolf bleek vond ik hem dus eigenlijk al niet meer verdacht, en nu bleek aan het begin van deze dag ook nog dat hij burger was, dus is er van deze theorie al helemaal niks meer over. Ik wilde hem toch nog even delen, om te laten zien dat ik echt wel nadenk over het spel of zo hahaha. :tooth:
Ook betekent het feit dat Bas burger is dat Ida niet een medewolf aan het redden was op dag 2, en omdat ik Ida zich sowieso al niet verdacht vond gedragen op die ene gekke move na, durf ik nu wel te zeggen dat ik haar vertrouw.

Djamila, je lange en uitgebreide posts komen goed op mij over. Toch weet ik het met jou niet zo.
Djamila schreef:
18 nov 2020, 19:57
Edy, het lijkt me duidelijk dat ik niet meer op die stemming op Kayan ben teruggekomen, omdat er voornamelijk burgers bezig waren en op het verkeerde pad zaten.
Dit vind ik een vreemde opmerking. Hoe is dat precies duidelijk? Wanneer werd het duidelijk? Je zei direct na de stemming juist dat het zo duidelijk was wie de bg's waren. Wanneer en waarom is dat bij jou veranderd in onhandige burgers? Ik vond je reactie op dat moment namelijk oprecht overkomen, maar dat je er totaal niet meer op bent teruggekomen vind ik net als Edy gek.
Aan de ene kant spreekt het ook voor je dat je vandaag als eerste op Nynke stemt (ik bedoel, als zij ook echt slecht blijkt, natuurlijk, maar voor nu ga ik daar voor het gemak van uit), maar de manier waarop Nynke in haar post over jou praat doet me juist wel weer denken dat jullie samen in het hol zouden kunnen zitten. Ook het feit dat mijn twee hoofdverdachten op Edy zitten en jij ook zint me niet helemaal. Ik weet het op dit moment echt niet.

Edy verdenk ik zelf dus echt helemaal niet. Het feit dat ze aan het begin van de vorige dag een solide argumentatie tegen Belle had, en vervolgens niet op haar stemde, is inderdaad heel vreemd, maar spreekt wel voor haar. Het was op een gegeven moment namelijk wel redelijk duidelijk dat Belle eruit zou vliegen, en als je al een argumentatie tegen haar had, waarom zou je dan niet de gratis wolf-eruit-stem-punten cashen? Ze was zelf blijkbaar vergeten dat ze die argumentatie had, maar haar medewolven zouden haar hier denk ik nog wel op gewezen hebben. Het lijkt me ook niet dat je het zo snel vergeet als je een medewolf verdacht zit te maken. Dus Edy vertrouw ik wel.

Wouter speelt zoals hij in mijn beleving altijd doet. Maakt volgens mij niet uit of hij wolf is of burger, voor zover ik me herinner speelt hij altijd ongeveer hetzelfde. Het helpt ook niet dat hij meestal niet lang in het spel blijft. Dus daar kan ik gewoon echt niks over zeggen.

Ik vind dat mensen al vrij snel conclusies durven te trekken over EmMark. Het is altijd lastig om iemand te vervangen; voor hem, omdat hij niet weet wat er door Emma's hoofd ging, maar ook voor ons, omdat wij ineens een geheel andere speler voor ons hebben. Ik denk wel dat we Mark toch wat langer een kans mogen gunnen.
Nadat ik dit opschreef, kwam Mark ook nog met een post, en omdat hij op de twee zelfde hoofdverdachten uitkomt als ik, neig ik nu zelfs een klein beetje naar vertrouwen. Wel voorzichtig, maar ik vind zijn post positief.

Dan Nynke. Het is al sinds eigenlijk dag 1 een gevoel waar ik steeds niet goed bij kon, maar dat toch bij iedere post van haar weer bij me opkwam. Vandaag komt ze met een uitgebreide post, maar inhoudelijk zegt ze er eigenlijk nog steeds vrij weinig in. Haar conclusie dat Renate en Edy het meest verdacht zijn kan ik me ook totaal niet in vinden. Ik heb net een beetje terug zitten scrollen door haar posts, want ik dacht dat ik mijn verdenking toch wel wat concreter zou kunnen aanwijzen, maar het zit hem denk ik grotendeels in de toon of zo. Toch denk ik wel te kunnen zeggen dat Nynke een wolf is. Sorry Nynke, ik weet hoe vervelend het is als mensen niet met een concrete argumentatie komen. Ik zou willen dat ik je meer kon geven. Maar om dit gevoel kan ik niet heen.

Conclusie:
Wolven: Floris, Nynke
Ik ga er wel vanuit dat er nog een vierde wolf is, en daarvoor denk ik dan aan Djamila of Wouter, maar dat durf ik nu echt nog niet te zeggen. Zij zijn beiden eigenlijk nog wel vraagtekens bij mij.
Ida en Edy vertrouw ik, en Renate denk ik ook wel. Mark voorlopig ook.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”