Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Matthijs »

De groep had deze keer het laat gemaakt, nadat was ontdekt dat er een wolf zich in de groep had begeven. Iedereen wist zeker dat Belle voor de reis geen rare, lycantropische verschijnselen vertoonde… Ergens moet er iets gebeurd zijn waardoor ze deze neigingen heeft ontwikkeld. Zou de “rode” planeet zijn naam hebben gekregen om meer dan alleen zijn kleur? Voor nu werd er links en rechts feestgevierd. Het leek erop alsof de ruil van Mark geluk bracht, dus ging de avond lang door, en sliep men pas laat, zonder zorgen.

Toen de ochtend eenmaal aangebroken was, was er nog niemand te bekennen. Alles was verlaten… De eerste die tevoorschijn kwam was Bas. Hij keek rond in de keuken, en eetkamer, maar niemand was te vinden. Zelfs in de recreatiekamer was niemand te bekennen, ondanks dat er altijd wel iemand bij de pooltafel was. Langzaam maar zeker begon het hem te dagen dat er iets goed mis was. Hij rende terug naar zijn tent om zijn opties te overwegen hoe hij deze situatie aan moest pakken…
Ondertussen was de rest van de groep rustig aan het ontwaken. Nog wat aan het nagenieten van de vorige dag, begonnen ze aan het ontbijt, wat onderhand meer een brunch kon worden genoemd. De eerste stappen richting kolonisatie konden worden gezet vandaag, nu de moed hoog lag. Niks kon meer fout gaan…
Op dat moment rent Bas terug naar de ontbijtzaal en ziet daar wat mensen zitten. Maar degene die hij aantreft, zijn niet wie hij verwacht. Hij ziet namelijk Hugo, Kayan, Thijs, Emma en Belle. “Kom op Bas! Het duurde even maar daar ben je dan eindelijk!” klinkt het. Stomverbaasd loopt hij naar de groep toe en vraagt hij wat er aan de hand is…

Op hetzelfde moment daagt er in de nieuwe kolonie ook dat er iets mis is, omdat Bas al sinds gisteravond niet meer gespot is. En helaas, waar het gisteren er nog zo mooi uitzag, heeft deze nacht er geen doekjes om gewikkeld…

--------------------------------------------------------
Vannacht is Bas overleden! Bas was een Burger!
Afbeelding
De deadline voor deze dag staat op donderdag 23:00 (Ah! Wat een verrassing! I know!) Op nog een succesvolle dag!
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

RIP Bas. De Bas waarover ik al die tijd heel onzeker was, was dus ook goed.
Nou ja, één voordeel heeft het: het groepje van
mijn verdachten wordt wel steeds kleiner.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

RIP Bas :cry: enig lichtpuntje in dit geheel is dat je maar een 'gewone' burger was. Alle bijzondere goede burgerrollen zitten er nog in. Tenminste, ik neem aan dat ze erin zitten? 8-| 8-|
Morgen tijd voor een langere analyse. Daar eerst een nachtje over slapen (IRL dan he, voor alle zekerheid).

Renate, nu is een goede tijd om weer even te posten!! :frog: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

hahahaha, nu was Renate mij net voor. Tssss.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Aie Bas , jammer dat ze het op jou gemunt hadden vannacht. Ik ga je missen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

@ida

Even op iets wat je in nacht nog schreef.

Dat ik de mensen wantrouw die op belle hebben gestemd. Dat was wat ik van dag 2 vond allemaal. Dat had ik toch gezegd ???
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

R.I.P
Bas

Weer een burger. de wolven doen het niet zo goed.
van de 4 dagen
1 fluitspelen
2. niemand
3. Burger
4. Burger

1. Mark - Burger
2. Wouter
3. Ida
4. Renate
5. Belle - Weerwolf
6. Emma/mark 2.0
7. Bas - Burger
8. Nynke
9. Kayan- Burger
10. Edy
11. Lola
12. Thijs - Burger
13. Hugo - Fluitspeler
14. Djamila
15. Floris

@all
4 burgers. dan ga ik er van uit dat er nog maximaal 1 burger in zit. door de aantal spelers.
waarom bas ik ga even rond lezen.

@renate
bedankt dat je mijn lijstjes leuk vind :banana:

vanavond ben ik er weer hele dag werken.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Mijn mogelijke verdachten zijn:
Wouter
Emma/Mark 2.0
Nynke
Floris
Ik zal hier later nog wel nader op ingaan, ben nu aan het werk.

Heeft iemand enig idee hoeveel wolven er normaliter bij een spel van deze grootte in zitten? Nog maar 2 denk ik? Met wel een zeer grote kans dat de slachtofferloze nacht betekent dat er een extra wolf is, natuurlijk.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Renate met 15 spelers vind ik hem lastig. Dit heb ik wel eens me 3 maar ook met 4 slechteriken gezien.
Het ligt dan echt aan hoeveel andere rollen (beschermer/heks/ziener enz ) er zijn en of er tussen de 4 wolven nog een lone wolf zit.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Daar was ik weer.

Rip Bas! :-(
Zitten er wel speciale rollen in?? Njaa echt chill dat de ww’s niks krijgen mwhaha

Jeetje wat nu.

Bas’ opmerking jegens Edy. Hmm ik zie t wel voor me dat Edy vanacht dan zoiets had van doeiiii Bas. On to something? Of zou dat te overduidelijk zijn?
(neem dit niet té serieus)

Wouter heeft verklaard dat hij druk was. Hmmzmmz
Noemt nog steeds Edy en Renate als duo.

@ Renate
Fijn, de eerste wolf eruit. Zoals ik gisteren al aangaf, realiseerde ik me dat ik - wat ik ook ging stemmen - het altijd fout zou doen: nog een stem op Belle zou - als ze inderdaad wolf zou zijn - gezien worden als lekker makkelijk meestemmen, en als ze goed zou zijn, zou ik de derde dode burger op mijn conto moeten zetten. Maar ik ben er toch in geslaagd het nóg erger te maken: ik stemde op dezelfde persoon als waar Belle op stemde. Ik zeg het zelf maar. Jullie zijn nog zo vriendelijk geweest daar niet over te beginnen.

Wouter, mij valt het ook op, dat "samenspel' met Edy. Het is zelfs zo, dat ik dit nu heel snel zit te typen, maar je kunt er donder op zeggen dat als ik zometeen op "submit" druk, ik weer zo'n bericht krijg dat er intussen al door iemand anders is gepost. En dat is meestal Edy.
Maar we zijn nou niet bepaald twee handen op één buik. Want waar ik een aantal spelers inmiddels behoorlijk vertrouw, weet ik het nog zo net niet met Edy. Ik moet hierbij ook denken aan de waarschuwing van Thijs over de connectie tussen Edy en Belle.
Anderzijds vind ik Edy wel heel prettig spelen, de vorige potjes moest ze mij altijd hebben. Toen was ik trouwens 2 x achter elkaar lone wolf, dus op zich had ze een punt.

Nou gauw op submit klikken, kijken of het weer gebeurt.


Njaa, ik denk niet dat je fout zit met Nynke, maar ik snap je gedachtegang heel goed, maar het kon gewoon niet anders dan dat ze (Belle) wolf was.
Ben het helemaal eens met jouw lijstje trouwens.
Alleen een vraag: waarom vind jij Floris zo verdacht?

Vond Nynke’s reactie:
Whoop whoop!!! :banana:
Wat fijn dit zeg, even weer een beetje hoop in het spel!

Ook niet erg oprecht overkomen. Ben nog steeds van mening dat ze zich op de achtergrond heeft gehouden in alle stemmingen tot nu toe. Ze was afgelopen dag ook zeker een kandidaat voor mijn stem.

Wat valt me nog meer op?
Dat zowel Mark als Floris mij op hun lijstje hebben gezet. Mjaa weet niet of ik daar iets van moet vinden

Wouters stem valt me nog op.
Hij zei op Dag 3:
Dus ja, wie te stemmen. Ik vind Belle ook verdacht en neig ernaar mee te stemmen. Edy en Renate noemde ik net licht verdacht. En Floris.
En dan toch een stem op Floris. Hmmz. Ik weet niet of ik dit nou wel of niet als wolf zou doen. Nog een mee-stem zou daarentegen ook weer erg opvallen.

Okee,
Nog een keer naar Belle’s posts kijken.
Ik moet een beetje lachen als ik nog een keer haar post lees waarbij ze iedereen langsgaat. Ik dacht nog: als ze wolf is dan wordt uit dit lijstje misschien wel duidelijk wie haar mede bg’s zijn
Ik ga niet de hele post citeren, hij staat op p. 4 van Dag 3.
Hierin noemt ze:
Ida, Bas, Renate en Nynke (lichtelijk) verdacht.
Noemt Lola en Floris als neutraal met negatief randje
Emma en Wouter neutraal
Edy als licht vertrouwen

Wat moeten we hiermee?
Well, bij Bas, Ida en Renate heb ik een goed gevoel. Het is denk ik als wolf zijnde slim om een andere wolf in dat rijtje te noemen (Nynke dus, in dit geval)
Dat ze licht vertrouwen had in Edy bevalt me ook niet helemaal.
En dan de neutralen: dat is erg makkelijk als wolf zijnde. Ik vertrouw Emma/Mark II ook niet echt, de late stem was aan de makkelijke kant, al wéét ik dat Mark veel bij moest lezen toen nog. Hij noemde wel dat Renate en Bas hem opvielen.
Stemde vervolgens op Nynke. Hmmmm

Floris heeft Edy expliciet slecht genoemd, evenals Belle.
Hmmhmmz

Moet zeggen dat ik Edy’s eerste stem (op Emma dus) nog steeds aan de zwakke kant vind. En met wat ik tot nu toe allemaal heb getypt komt ze toch weer iets slechter uit de verf bij mij.

Verder merk ik dat ik Lola bijna tot niet noem in mijn posts. Misschien komt dat door dat ene spel :-P Zo stemt ze elke keer redelijk laat, waarvan 1x op Kayan, 2x op Belle. Dusja, ondanks dat, schaar ik haar niet aan de verdachte kant.

Pffpff.
Sorry als dit een beetje warrig is allemaal, ik wilde het wel al delen.
Ik ga hier nog even over nadenken, en misschien een patroon proberen te zoeken later tussen de stemmingen, met Belle’s stemmen/posts in acht gehouden.

Edit: even bij ze (Belle) gezet, zodat duidelijk ging dat het om haar gaat in dit zin

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”