Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Mark wordt uit de kolonie getrapt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Dit maakt de stemming mischien wel interessant :D

Edy: ik ben niet boos, hoor, heb vreselijk moeten lachen om je teksten, maar soms was je taal wel wat heftig. Ik ken je voldoende om erover heen te kijken, maar ik kan me voorstellen dat iemand die jou minder goed kent... maar dat geldt wel voor meer uitspraken van anderen ook en ik maak mezelf er ook schuldig aan. Ach, het blijft een leuk spelletje en gelukkig dat we het met bravour inkleuren (vanuit je rol, dàt ook nog)

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door NynkeB »

Voordat ik mijn stem uitbreng nog even een overzicht van mijn verdenkingen

Ida. Ida is voor mij niet verdacht (het hele spel al). Naar mijn idee speelt ze actief mee en brengt ze veel in + haar stemgedrag (de stem op Kayan lijkt in mijn ogen meer beïnvloed door anderen dan een vooropgezette actie) wekt bij mij geen argwaan.

Lola. Ik verdenk Lola niet, maar een volledig vertrouwen blijft ook uit. Veel hoogte weet ik niet van haar te krijgen, maar haar stemgedrag (Dag 1-Belle, Dag 2- Kayan, Dag 3- Belle) en haar posts geven haar deels groen licht. (Succes met je haaknaald trouwens!)

Floris. Ook Floris komt, nog meer dan gisteren, bij mij in een groen licht te staan. In zijn posts kan ik mij (zeer) goed vinden en ook zijn stemgedrag (Dag 1- Emma, Dag 2- Edy, Dag 3- Belle) wekt vertrouwen van mijn kant jegens hem.

Djamila. De post van Djamila (19 nov 2020, 15:36) komt bij mij oprecht over. Beetje jammer dat zij mij niet goed vindt overkomen ;-) . Voor nu komt zij bij mij op 'neutraal' te staan. Dit omdat ik het deels met haar eens ben, maar ik blijf een beetje huiverig. Laten we het erop houden dat ze in ieder geval niet compleet verdacht is voor mij nu.

Wouter. Wouter laat dusdanig weinig van zijn actuele verdachten horen, dat ik me afvraag of hij ook zo zou spelen al hij een BG zou zijn. Ik vind hem niet opvallender omdat hij zich op de achtergrond houdt, maar qua stemgedrag (Dag 1- niemand, Dag 2- Thijs, Dag 3- Floris) is hij (in mijn ogen) nog zeker niet vrij te pleiten. Goed, een twijfelgevalletje nijgend naar negatief dus.

Renate. Vooral haar stemgedrag (Dag 1- Mark, Dag 2- Kayan, Dag 3- voorheen Emma, vervolgens op Nynke) blijft in mijn hoofd hangen. Haar stem op mij lijkt voort te vloeien uit de opmerking die Belle maakte (waarna Belle op mij stemde). Om het nou gelijk te noemen dat Renate zo meeliftte met Belle is te voorbarig, maar zeker niet onwaarschijnlijk. Daarnaast zijn haar stemmen voorheen op enkel, blijkt nu, burgers geweest (nu is dat van mij natuurlijk nog niet bekend, maar goed, ik weet wel hoe het zit); niet zo'n beste uitgangspositie dus.

Mark II. Mark participeert erg lekker in het spel, maar vanuit welk opzicht? Ik vind het lastig een conclusie over hem te trekken omdat Emma eerder speelde in combinatie met de ideeën/opvattingen die Mark II nu heeft. Het is lichtelijk onterecht om de acties van Emma en Mark II nu aan elkaar te koppelen (immers heeft Mark II of course zijn eigen manier van spelen) De stemkeuzes die Emma heeft gemaakt, hoeven niet direct voor de visie van Mark II nu te spreken. Dit maakt dat ik van hem een minder sterk plaatje kan schetsen. Hij blijft voor mij hiermee steken op een twijfelgevalletje.

Edy. Ook haar stemgedrag (Dag 1- Mark, Dag 2- Bas, Dag 3- voorheen Emma, vervolgens op Floris) zet haar niet in een goed licht. Immers bleken Mark en Bas beiden burgers te zijn, en is Floris in mijn optiek niet verdacht. Ik blijf het opvallend vinden dat zij mij (eigenlijk het hele spel al) ‘vals’ acht te spelen, zonder een vinger op de zere plek te kunnen wijzen. Naar mijn idee komt het een beetje over alsof ze mij gebruikt om altijd nog wat achter de hand te hebben om op te kunnen stemmen, want echt handen en voeten heeft haar benadering niet. Het lijkt me overbodig om het Belle-argument van Djamila hier nog eens te herhalen, maar het speelt wel erg mee in mijn gedachten omtrent Edy.
Wat wellicht een kneuterig puntje is, maar daarmee zeker niet onbelangrijk; Floris zijn blik t.o.v. Edy. Floris (wie ik vertrouw) zit al een tijdje op Edy. Waar hij, ondanks tegenspraak van Edy (wie, zoals we allemaal weten, vrij overtuigend kan zijn :lol: ;-) ) niet van afwijkt.
Daarnaast vind ik haar argumenten om op mensen te stemmen zwakjes, zowel aan het begin van het spel als heden ten dage.

Het lijstje ziet er hiermee als volgt uit:
Vertrouwen: Ida, Floris
Neutraal/positief: Lola
Neutraal: Djamila
Neutraal/twijfel/lichtjes negatief: Wouter, Mark II
Negatief: Renate, Edy

Mijn stem vandaag zal naar Edy gaan.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door NynkeB »

Edy wordt uit de kolonie getrapt.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Nynke, Wouter of Mark. Met nog een stem van mij op Nynke of Mark krijgen we een gelijkspel, zo te zien.
Aangezien Wouter ook echt een verdachte van me is, neig ik naar een stem op Wouter.
Maar ik wacht nog heel even.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Lola »

Ik zou eigenlijk op Floris willen stemmen, maar aangezien dat niet echt effect zal hebben neig ik nu naar Nynke. Dan weet je dat, Renate (en anderen). 🙂

Toelichting volgt!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Ja, ik denk dat ik bij Nynke dan toch nog een slechter gevoel heb dan bij Wouter. En Mark heeft nog maar 1 stem, dus dat zet geen zoden aan de dijk.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Nynke wordt uit de kolonie getrapt.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Het valt op dat mijn beoogde wolven, op Nynke na, nog niet gestemd hebben. Ik vermoed dat er druk wordt overlegd in het hol.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Tja stilletjes en wellicht weer: op het nippertje stemmen...?...

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”