Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Alle drie de stemlijstjes op een rijtje:

Dag 1:
Stemoverzicht
2x Belle (Bas(1), Thijs (5), Lola (13))
4x Mark (Renate(2), Bas(12), Edy (14), Belle (15))
1x Djamila (Mark (3))
0x Nynke (Edy (4))
1x Emma (Floris(6))
2x Edy (Ida(7), Emma (11))
1x Floris (Djamila(8))
1x Kayan (Nynke(9))
1x Bas (Kayan (10))

NG: Wouter


Dag 2:
1. Thijs --> Belle
2. Kayan --> Bas
3. Djamila --> Bas
4. Edy --> Bas
5. Belle --> Thijs
6. Bas --> Kayan
7. Wouter --> Thijs
8. Nynke --> Renate
9. Emma --> Thijs
10. Floris --> Edy
11. Ida --> Kayan
12. Djamila --> Kayan
13. Renate --> Kayan
14. Lola → Kayan

Belle 1
Bas 2
Thijs 3
Kayan 4
Renate 1

Dag 3:

Belle (7) =Floris (1) Ida(2) bas(5) Djamilla (7) Nynke (8) Lola (11) Mark II (12)
Emma/Mark=(0) Edy(3) Renate (4)
Nynke(1) = Belle (6)
Floris(2)=Edy(9) Wouter (11)
Nynke(1) = Renate (10)

Van Mark II overgenomen:

Weer een burger. de wolven doen het niet zo goed.
van de 4 dagen
1 fluitspelen
2. niemand
3. Burger
4. Burger

1. Mark - Burger
2. Wouter
3. Ida
4. Renate
5. Belle - Weerwolf
6. Emma/mark 2.0
7. Bas - Burger
8. Nynke
9. Kayan- Burger
10. Edy
11. Lola
12. Thijs - Burger
13. Hugo - Fluitspeler
14. Djamila
15. Floris

Ik ga zo posten met een analyse van dit, maar wilde het al even plaatsen. Ik ga dan zo ook al een stem uitbrengen, het is immers al halverwege de stemdag.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

Nou succes Djamila om hier chocola van te maken!
Ik denk dat ik ook maar ga stemmen, want ik zie niet heel veel discussie meer en vanavond heb ik andere afspraken. Nog wel op tijd om eventueel mijn stem te wijzigen, maar meer dan dat niet.
Ik dacht eerst dat de deadline pas morgenavond was, maar nee, vanavond dus.

Ik ga stemmen op Wouter. Samen met Djamila stond hij bovenaan mijn lijst. Maar omdat Ida wel positief is over Djamila en ze elders ook niet echt verdacht is, laat ik Djamila even rusten. Wouter vind ik verdachter vanwege de stem op Thijs en het onder de radar spelen. Of Wouter of Mark zijn ook wolf vanwege de Thijs stem samen met Belle (denk ik tenminste) en dan denk ik meer dat Wouter het is.

Vandaar.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

Wouter wordt uit de kolonie getrapt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Ik bedank iedereen voor zijn haar antwoord.

Uit mijn stemoverzicht komen Wouter, Mark 2, Nynke, Edy en Renate niet als beste naar voren. Renate heeft een verklaring die ik plausibel vind. Renate en Nynke stemden allebei 1x op elkaar. dat kan zowel positief als negatief zijn. Edy speelt voor mij ondoorgrondelijk, maar komt als burger over, die mischien oprecht gepikeerd is, dat niet iedereen zicxh zomaar achter haar ideen schaart.

Wouter is nauwelijks aanwezig en blijft onder de radar, dus hij krijgt mijn stem. Hij komet met verdenkingen niet heel ver, het blijft een beetje bij Edy/Renate hangen.

Mark 2 heb ik nog geen overtuigde burger gevoelens bij, dus ik wacht met spanning af.
Nynke lijkt een worsteling te voeren met wie ze nu wel en niet precies verdenkt, maar als Wouter wolf is en zij het wellicht ook. Dan is het voor haar ook wel super moeilijk om dit spel te spelen, met zo weinig hulp uit het hol.

Floris komt op dreef en lijkt me nu een burger te zijn.
Van Lola wil ik graag nog wel wat meer weten. er zijn een paar pluspunten bij haar aan te wijzen, maar Lola kan dat ook heel goed in scène gezet hebben.

Maar dat is dan voor later, als ik weet welke rol Wouter speelt.

Edy: nee, ik lijk het helemaal niet allemaal zo goed te weten, ik weet helemaal niks, ben zelfs niet verliefd en als de wolven mij vannacht opeten is zelfs dàt niet een ramp. ik vind het natuurlijk wel leuk, dat ik met Bas en Thijs goed zat, dàt dan weer wel :-p

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Wouter wordt uit de kolonie getrapt.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Lola »

Ik ben op het moment helemaal bijgelezen en heb denk ik ook wel een redelijk idee van wie ik verdenk en wie juist niet, maar het gaat me nog even kosten om die gedachten coherent te uiten, en mijn haaknaald is zojuist gesneuveld dus ik móét echt eerst secondelijm en een nieuwe halen. Tot straks xx

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Alright, even een overzicht!!

Als ik puur even naar de stemmingen kijk + bijbehorende argumenten voor stemmen kom ik op het volgende uit.
  • Lola zat als eerste op Belle op Dag 1, Dag 2 op Kayan en Dag 3 op Belle. Hiervan stemde ze twee keer laat. Ze geeft aan sowieso minder te posten. Hoewel ik dit ergens lastig vind om haar verder te peilen. Zo was ze een keer wolf en uitte ik mijn verdachtmaking jegens haar, wat zij als aanvallend beschouwde, omdat ze al zo vaak uitgelegd had waarom ze minder afwezig was. Dus dat voelde achteraf een beetje dubbel. Máár, op basis van deze stemoverzichten en de posts die ze wel plaatst, durf ik haar wel te vertrouwen.
  • Ida stemt een keer op Edy, een keer op Kayan en een keer op Belle. Ik vind haar nog steeds goed zoekend meedoen. Ze speelt anders dan de laatste keer dat ze wolf was. Zo had ze sterk het vermoeden dat Thijs en Bas beide burgers waren (en over mij heeft ze daar ook gelijk in :-P). De ‘hetze’ op Kayan was in dit opzicht erg ongelukkig. Ik geloof niet dat ze op deze manier, als slechtje, zo de stemming zou proberen te beïnvloeden, maar echt probeerde een burger te redden. Echt bijster ongelukkig dat ik toen zo snel al naar Kayan was geswitched, i.p.v. Floris bijvoorbeeld. Maar goed. Ook Ida durf ik dus te vertrouwen.
  • Dan Renate. Renate komt eigenlijk niet zo goed uit de verf volgens de stemmingen. Zo stemt ze als eerste op Mark die een burger blijkt, Als een van de laatste op Kayan, die een burger lijkt, en stemt ze op de derde dag eerst op Emma en dan op Nynke.
    De ‘kriebels’ die ik de eerste dag had zijn niet meer zo sterk, omdat die vooral gebaseerd waren op het nonchalante aspect van haar stem op Dag 1 en haar ‘samenspel’ met Edy. In dat laatste geloof ik niet meer zo. Dat eerste blijft, maar het is dan ook wel Dag 1 waar we over praten. Wat betreft de Kayan-stemming, denk ik dat ze net als ik naar Ida luisterde. Voor de rest ben ik het ook met haar lijstjes eens. Wat me wel ietwat dwars zit, is dat Belle op Dag 3 aangaf op Nynke te stemmen vanwege preventief lijfsbehoud en dat Renate ook op haar stemde. Dat zit me ergens niet helemaal lekker. Ook omdat ik Nynke ook als een kandidaat zag voor mijn stem. Dan voelt dat niet helemaal goed, als een bevestigde ww Belle op haar wide stemmen, omdat ze verwachtte dat er wel meer stemmen naar Nynke zouden gaan. Misschien zet dit Nynke in een iets beter licht? Ik weet het niet. Renate staat in ieder geval op neutraal.
  • Emma/Mark 2 zit me nog steeds niet lekker. Zo stemde Emma Dag 1 op Edy, Dag 2 op Thijs (burger) en stemde Mark 2 Dag 3 op Belle (ww). Ik snap dat ze niet lekker in het spel zat, maar toch voelen haar stemmen niet goed aan. Dag 3 is zij/Mark 2 er dan ook redelijk makkelijk vanaf gekomen. Dat maakt het gewoon een stuk moeilijker. Neutraal negatief voor mij.
  • Edy. Durf ik bijna niet meer te noemen ( :lol: ). Stemt Dag 1 op Mark (burger), Dag 2 op Bas (burger) en Dag 3 op Emma/Mark II en dan op Floris. Hiermee komt ze niet zo goed uit de verf. Iets wat me (toch wel) ook dwars blijft zitten, is Bas’ opmerking op Nacht 3 over Edy’s inconsistentie. Ze noemt ze Belle eerst op haar verdachtenlijstje, maar als het dan heel hard gaat, snapt Edy opeens niet meer waarom Belle nou zo verdacht zou zijn. Ik vind dit oprecht nog steeds erg vreemd. De vraag is: zou een wolf zoiets doen? Aangezien een wolf zogenaamd aan het zoeken is maar niet écht, is het makkelijk om zulke ‘fouten’ te maken in je verhaal, omdat je aan het liegen bent. Maar om dan degene eruit te halen die dit aanhaalt? Hmm, dat lijkt me ergens dan weer sterk. Ik lees dat Renate ook denkt dat zij dit niet zou doen, ook omdat ze de 'jacht' op Belle geopend zou hebben (ben ik het niet mee eens overigens).
    Eerder in haar verdachtenlijstje staan Ida, Belle en Bas. Zo claimt dat ze zo graag naar Ida luistert (zoals ze deze dag heeft beaamd), maar ze stond eerder wel op haar lijst. Ze springt dus echt heel erg van de hak op de tak. Waarom zou je luisteren naar iemand die je verdacht vindt…?
    Verder vind ik haar stemreden op Emma/Mark II nog steeds aan de zwakke kant, omdat activiteit als reden op de derde dag gewoon best wel stom is. En dat ook nog terwijl Ida en Bas, die wel aanwezig waren, op haar verdachtenlijstje stonden. Maar die vindt ze inmiddels niet meer verdacht.
    Als ik haar vraag waarom ze Floris verdacht vindt, zegt ze dat ze dat al heeft uitgelegd. Zo zegt ze bijv.:
    Maar, ik zal mijn stem op Mark nu wel wijzigen. Emma is/was wel verdacht maar deels was het ook wel ingegeven door het feit dat ze zo druk was.
    Ik denk dat ik op Floris ga stemmen. Het zit me wel dwars dat hij met kul argumenten op mij stemt en dan nu ook zo opeens op Belle. Daar krijg ik nu een slecht gevoel bij.
    Verder geeft ze eigenlijk niet echt redenen (of heb ik nu dan weer héél selectief gelezen, Edy?)
    Verder is ze buitengewoon fel en komt ze niet echt met nieuwe, sterke theorieën.
    Ze geeft trouwens op Nacht 4 aan mij lichtjes te vertrouwen, maar zodra ik haar weer noem (gisteren dus), kom ik weer op haar lijstje terecht :lol:
    Ik geloof je niet echt meer, Edy.

    Dit alles bij elkaar, maakt dat Edy toch echt meer op de negatieve kant van mijn lijstje komt.
    Ik zie net ook haar stem op Wouter. Tja, ben ik het opzich mee eens, maar eerder kwam hij niet op haar lijstje voor. Maar misschien dat Edy op haar medewolf stemt, omdat ze haar eigen spel speelt. Zou kunnen.
  • Floris hmm. Dag 1 op Emma, Dag 2 op Edy en Dag 3 op Belle. Ik weet het niet zo goed met Floris. Ongelukkige verspreking, zo blijkt wel. Ik snap zijn stem op Edy beter, nu ik zijn post daarover teruglees (tunnelvisie op Bas). Hoe ik hem daarvoor nogal afzijdig vond houden bij de stemmingen, was zijn post op Dag 2 al een stuk beter. Verder ben ik van Floris eigenlijk niet anders gewend dat hij speelt zoals hij doet. Hij stemde als eerste op Belle. Ik heb eigenlijk geen negatief gevoel bij hem, maar ook niet per se een negatief gevoel, merk ik nu. Hij staat voor mij dus op neutraal.
  • Over naar Nynke. Stemt Dag 1 op Kayan (burger), Dag 2 op Renate en Dag 3 op Belle. Noemde dat ze Belle niet vond overkomen op BG. Haar lege toevoeging op Dag 1 over die cijfers ofzo, maakte dat ik vond dat ze niet heel erg zoekend was naar de BG's. Vroeg aan mij waarom op Floris stemde en het daarna terugnam, terwijl dat echt best wel duidelijk was. Leest dus voor mijn gevoel niet heel erg goed. Ik vind haar gewoon (nog steeds) redelijk op de achtergrond spelen. Ook dat ze noemt dat dat haar zogenaamd op de voorgrond zou zetten, vind ik niet erg sterk. Voor mij is ze dus negatief neutraal.
  • Wouter. Stemde Dag 1 op niemand, Dag 2 op Thijs en Dag 3 op Floris. Ik ben nog steeds van mening dat hij zich, ondanks dat hij het druk heeft, buiten de stemmingen houdt.
    Stemde, nogmaals, op Thijs met deze redenen:
    Dat was weer even veel teruglezen ... Het is lastig conclusies te trekken, maar een paar dingen die me opvallen:

    Thijs: ik begrijp er niets van, nog geen enkel argument gezien, klagen dat een lange post weg is. En meteen op Belle stemmen.
    Belle: ook lastig, maar een stemwijziging is nu niet meteen een reden tot zware verdenking

    En waarom zitten veel mensen nu opeens op Bas? Ik weet het niet, ik zie geen reden, er kan een opzetje zijn, maar wolven weten ook wel dat het juist niet handig is om dat te doen. Pff.

    Laten we verder de twee dames met het zelfde levensritme niet vergeten. Edy en Renate zijn ervaren genoeg om verdenkingen van zich af te wenden.

    Ik vind het meestal lastig om analyses van iedereen te geven. Zeker nu omdat we eigenlijk nog niet veel weten. Ik volg mijn intuitie daarom. Ik denk dat Thijs verwarring probeert te zaaien door zich juist wat onhandig op te stellen. Mijn stem gaat naar hem. Misschien kom ik voor 11 nog even online, maar ik wil zeker niet voor de tweede keer een stemming missen.
    Op Dag 3 komt hij ook als laatste tevoorschijn en schrijft dit over Floris:
    Hi,

    Ik had gister een dag vol met andere dingen. O.a. een verjaardagsdiner koken :). Goed gelukt maar kostte wel wat tijd. Nadeel is dat ik weer heel wat heb terug te lezen. De jarige vond trouwens dat ik een lange post moest maken, maar degenen die mij hier vaker mee hebben gemaakt weten dat ik daar niet zo van ben. Maar ik zal een poging doen mijn gedachten op een rijtje te zetten.

    Het eerste dat me opvalt is natuurlijk de vele stemmen nu op Belle. Dat maakt dat mijn stem al niet meer gaat uitmaken, hoewel ik natuurlijk om een hertelling kan vragen :).

    Ik zie ook dat Mark terug is. Jammer Emma en welkom Mark. Ik zal niet meteen op hem stemmen, ook al omdat we Emma, net als van mij niet veel zagen en van Mark dus nog niet zoveel weten.

    Ik vind de analyse met quotes val Lola Interessant, en dank daarvoor. En ik kan me erin vinden dat Belle verdacht is, op basis van die analyse. Niet van mezelf een verwijt dat ik vaker hoor, maar kennis bouw je nu eenmaal samen.

    Twee dames waar ik al lang mee speel maar van wie ik in dit spel geen hoogte krijg zijn Edy en Renate. Met name Renate gaat vol in de ontkenning dat ze iets samen zouden doen. Ik had zelf die gedachte niet maar ik zou het er haast van gaan denken. Voor mij zijn ze daarom licht verdacht.

    @Floris: is het een vergissing dat Nynke twee keer op je lijstje staat? Is het Freudiaans, of bewust? Ik weet niet wat je er mee zou willen bereiken, maar een ontoevallige vergissing is niet uitgesloten. Waar het hart vol van is tenslotte. En nu weet ik niet of ik mezelf serieus moet nemen. :D

    En over mijn af/aanwezigheid, al dan niet in het wolvenhol. Als ik wolf ben - wat in de afgelopen spellen regelmatig is gebeurd - verdeel ik mijn aandacht redelijk over de fora volgens mij. In een spel met Ida hadden we op een bepaald moment een gevecht in het wolvenhol, waardoor ik daar misschien wel wat meer gepost heb dan anders. Maar dat slaat niet op dit spel. Nu post ik in het hol net zoveel als hier. Oh wacht :lol: Grapje.

    Dus ja, wie te stemmen. Ik vind Belle ook verdacht en neig ernaar mee te stemmen. Edy en Renate noemde ik net licht verdacht. En Floris.
    Focust zich nog steeds op Edy en Renate. ‘Ik had zelf die gedachte niet maar ik zou het er haast van gaan denken. Voor mij zijn ze daarom licht verdacht.’
    Op basis van de ontkenning van Renate vindt hij ze daarom verdacht. Meh.
    Daarnaast stemde hij uiteindelijk op Floris, omdat Floris twee keer Nynke op zijn lijstje had staan. Al met al, redelijk afzijdig, niet veel toevoegingen. Voor mij dus ook negatief neutraal.
Komen we op het volgende lijstje:
Vertrouwen: Lola, Ida
Neutraal: Floris, Renate
Neutraal negatief: Emma/Mark II
Negatief neutraal/negatief: Edy, Nynke, Wouter

Op wie te stemmen... Mijn eerste instinct zegt Edy, ook al was ik van plan om op Wouter/Nynke te stemmen vandaag. Ik weet dat Floris haar ook verdacht vind en ik weet niet wat ik daar vind. Verder heb ik van de anderen nu niet echt een beeld op wie zij gaan stemmen. Maar goed, ik moet toch een knoop doorhakken. Ik kom zeker nog online voor een eventuele stemwisseling.

Ik zie nu dat Ida op Wouter heeft gestemd. Aan de ene kant denk ik, oke, iemand die ik vertrouw stemt op iemand die ik ook wantrouw. Aan de andere kant stemt iemand die ik wantrouw, ook op iemand die ik wantrouw. Ik twijfel dus erg of ik gewoon op Edy moet stemmen, of op bijvoorbeeld Wouter.

Als ik overigens even oude spellen terugkijk waarin Wouter/Edy als wolf spelen, word ik ook niet veel wijzer (wat steek ik ook veel tijd in dit spel...)
Ik heb wel het idee op basis van die spellen, dat Wouter iets aanweziger zou spelen als wolf. Maarja dat zegt dan ook weer weinig.

Misschien slim om niet op een van deze twee te stemmen, maar op Nynke.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Nynke wordt uit de kolonie getrapt.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

Re Ida
Edy: nee, ik lijk het helemaal niet allemaal zo goed te weten, ik weet helemaal niks, ben zelfs niet verliefd en als de wolven mij vannacht opeten is zelfs dàt niet een ramp. ik vind het natuurlijk wel leuk, dat ik met Bas en Thijs goed zat, dàt dan weer wel :-p
Dat bedoelde ik ook niet Ida. Ik was idd een beetje op mijn teentjes getrapt dat je weer iets van mij de grond inboorde. Deels komt dit doordat ik wel heel erg zoekende ben dit spel. In andere spellen kan ik veel overtuigder zijn dat ik het weet (ook beslist niet altijd goed, maar dat terzijde), maar dit spel eigenlijk niet zo. Dus als jij dan weer suggereert dat ik het fout zou hebben, dan zeg ik, venijniger dan bedoeld ; zeg jij het dan maar als je het zo goed weet'. Ik ben in ieder geval blij dat we op dit moment het wel eens een keertje eens zijn.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Wat blijft dit een moeilijk spel .
Ik ga niet op wouter stemmen,Wouter komt niet bijzonder verdacht bij mij over. Hij is niet erg aanwezig en speelt onder de radar maar dat is niet bij mij meteen iets dat de alarmbellen te laten rinkelen.

Maar op wie dan wel ,vanuit mijn verschillende analyses , inzichten en gevoel hou ik er dan 2 over Emma/Mark en Edy.
Ik heb nu al vanaf begin dag 2 het gevoel dat Edy niet klopt maar ik ben hier redelijk alleen in. Sommige zien mij zelf door deze hetze als verdacht.
Als je zo alleen zit op iemand en niemand geeft je dekking zit je vaak niet op goed. Ik kan vanuit de verschillend punten Edy niet als verdachte loslaten maar ik ga stemmen op Mark(emma)

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”