Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Bas »

RIP Belle
Eindelijk een wolf eruit. En bij deze beloof ik de komende drie spellen op dag 1 niet te gaan wisselen wat er ook gebeurd. Want twee spellen achter elkaar van een wolf af wisselen waardoor er een burger uit gaat is niet heel positief. :$

Voor nu blijf ik er denk ik bij dat Nynke en Floris de twee andere wolven zijn en dat de 4de een wild card wordt die door de oerwolf besmet is en dus iedereen kan zijn. Hoewel ik wel een kleine kanttekening wil maken dat Edy zich op dag 3 wel raar gedragen heeft.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Edy »

@Bas
Hoewel ik wel een kleine kanttekening wil maken dat Edy zich op dag 3 wel raar gedragen heeft.
Huh? Nog raarder dan anders?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Djamila »

Floris1987 schreef:
16 nov 2020, 13:10
En dat is 1 ;-)

Even nog de stemming van gisteren,

Belle (6) =Floris (1) Ida(2) bas(5) Djamilla (7) Nynke (8) Lola (11) mark(13)
Emma/Mark=(0) Edy(3) Renate (4)
Nynke(1) =Belle (6)
Floris(1)=Edy(9) Wouter (12)
Nynke(1) = Renate (10)

Kijkend naar de verschillende acties denk ik nu positiever over Ida en blijf ik positief over Bas.
Mijn gedachtes over Edy blijven het zelfde ( Negatief). Wouter was neutraal maar hij lijkt zich buiten de stemming te houden. Van de rest blijf ik het lastig vinden Djammila Nynke en Lola stemmen ook op een wolf maar wel op een moment waarop het eigenlijk wel bezegelt leek voor Belle.

Als het dag is zal ik nog een alles goed doorlezen en kijken of ik er meer uit kan halen.
Edit vanwege verdwenen zin.
Uhh, toen ik stemde had Mark II er 2 en Belle er 3

Mijn naam is trouwens D J A M I L A Floris.

Jouw stem is een stuk vreemder. Je hebt een raar soort tunnelvisie op Edy, maar besluit toch om op Belle te stemmen. En dan ineens bedenk je je dat Belle een wolf is. Jaja ;-)

Over Nynke ben ik het wel met je eens.

@ Hugo
Gefeliciteerd!!! Party hard in heaven he?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Floris1987 »

Djamila,
op het moment dat ik op dag 2 terug las en moest was zij de enige waarbij ik echt iets opmerkte wat mij opviel.
Hierdoor leek ik een tunnelvisie te hebben maar ik had gewoon geen andere gedachtes over slechteriken.
later (dag 3) geef ik ook eerlijk aan dat het lijkt alsof ik een tunnelvisie op Edy hebt maar er valt me gewoon vooral van haar zaken op.
Belle viel me op dag 3 ernstiger op en daarom stemde ik op haar.

Floris1987 schreef:
16 nov 2020, 13:10
En dat is 1 ;-)

Even nog de stemming van gisteren,

Belle (6) =Floris (1) Ida(2) bas(5) Djamilla (7) Nynke (8) Lola (11) mark(13)
Emma/Mark=(0) Edy(3) Renate (4)
Nynke(1) =Belle (6)
Floris(1)=Edy(9) Wouter (12)
Nynke(1) = Renate (10)

Kijkend naar de verschillende acties denk ik nu positiever over Ida en blijf ik positief over Bas.
Mijn gedachtes over Edy blijven het zelfde ( Negatief). Wouter was neutraal maar hij lijkt zich buiten de stemming te houden. Van de rest blijf ik het lastig vinden Djammila Nynke en Lola stemmen ook op een wolf maar wel op een moment waarop het eigenlijk wel bezegelt leek voor Belle.

Als het dag is zal ik nog een alles goed doorlezen en kijken of ik er meer uit kan halen.
Edit vanwege verdwenen zin.
Djamila schreef:
16 nov 2020, 15:24
Uhh, toen ik stemde had Mark II er 2 en Belle er 3
Volgens mij probeer jij hier te zeggen dat jij als 4de op Belle stemde en het dus niet duidelijk was dat belle eraan zou gaan.
Op dat moment had Mark Emma al overgenomen en begonnen Renate en Edy al te zeggen dat ze zouden wisselen van Emma af.
Het zou voor een wolf een perfect moment zijn geweest op een mede wolf te stemmen, de kans dat belle eruit ging was aanwezig
daarnaast gaf jij de hele dag al aan te twijfelen en belle was 1 van jouw twijfels.
Ik zeg niet dat jij slecht bent maar het als 4 stemmen op de wolf in deze situatie is voor mij geen plusje waard.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Floris1987 »

Aangepast om het netter te maken

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Bas »

Begin dag 3
Edy schreef:Dit doet mij vermoeden dat Belle wel eens wolf zou kunnen zijn. Thijs met al zijn bravoure over strategie etc. was de vorige dag vooral op Belle gericht. Maar Belle als burger is niet zo heel gevaarlijk voor de wolven momenteel. Ze post vrij weinig en dan nog heel neutraal. Burger Thijs op burger Belle is daarom geen reden voor de wolven om Thijs eruit te halen. Wel als Belle een wolf is. Vandaar dat Belle hoger op mijn verdachtenlijst komt.
...

Mijn hoofdverdachten zijn dus:
Ida, Belle, Bas
Daarna in het verdachtenrijtje:
Floris, Djamila, Emma

Eind dag 3
Edy schreef:Omdat ik niet op Belle stem ben ik verdacht? Nou, dat zij dan maar zo. Want dat ga ik nu ook niet doen. Ik zie gewoon niet waarom zij zo verdacht zou zijn. En misschien zit ik er helemaal naast, maar voorlopig blijf ik daarbij.
Ja, Edy. Normaal gesproken ben je op z'n minst consistent, wat je nu niet bent.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Edy »

Bas, je was me net voor! Ik ging teruglezen en had ik dat maar eerder gedaan! Echt straal vergeten dat ik Belle in het begin van de dag in de top 3 van mijn verdachtenlijstje had staan. En waarom ik dat nou vergeten ben? Weet ik eigenlijk niet. Belle toch wat onder de radar, tunnelvisie op jou en Ida?
Maar, aangezien jullie beiden toch stug op Belle bleven ga ik mijn tunnelvisie een beetje los laten.

Eigenlijk vind ik Floris nog super verdacht, maar ja, hij begon wel de stemming op Belle, hoewel hij wel kon zien dat anderen dat ook gingen doen. Is hij dan toch onschuldig, of haakt hij er slim op in door snel Belle op te offeren?
Hij zegt het ook wel raar:
Floris zegt
k kan in een tunnelvisie zitten maar het gevoel is niet goed bij Edy . Ik ga wel nu niet op haar stemmen omdat Belle In mijn ogen nu een grote kans op wolf heeft. Thijs er snacht uithalen terwijl hij overdag 3 stemmen kreeg is apart. Ze moeten echt gedacht hebben dat hij ziener was.
Belle NU een grote kans heeft om wolf te zijn? Hoezo NU? Straks niet meer? En impliceer je hier eigenlijk niet mee dat ik maar een kleine kans heb om wolf te zijn? Maar ja, Floris zegt wel meer wat raars.

Pfff, maar dan moeten er drie verdachten elders zitten. En wie dan? Wouter, Nynke en Mark?
Want Djamila vertrouw ik dan ook een beetje, en Renate ook (al weet ik niet goed waarom) en Lola weet ik gewoon niet.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Ida »

Edy schreef:
16 nov 2020, 17:29
Maar, aangezien jullie beiden toch stug op Belle bleven ga ik mijn tunnelvisie een beetje los laten.
Dus toch een soort van tunnelvisie? Je hebt me er bijna om vermoord toen ik dat woord gebuikte :peace:
Maar ik ben blij dat we inmiddels op 1 lijn zitten.
Daarbij opgemerkt ik, van de 10 nog levende spelers, over meer dan de helft behoorlijk twijfel. Word nog een kluif, vrees ik.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Wouter »

Ha, een wolf er uit! Jammer voor Belle als speler, maar goed voor ons. Ik ben op het laatst niet meegegaan op haar, mede omdat het toch al duidelijk was en ook om mijn eigen gedachte vorm te geven. Niet op veel gebaseerd, maar Floris' rare lijstje vond ik vreemd. En zijn vroege stem op Belle is ook raar, als een soort manier om zichzelf niet verdacht te maken.

Edy en Renate lijken op de een of andere manier wel een komisch duo. Al ontkennen ze dat zelf glashard. Niet dat ze posts afstemmen, maar er is een soort je ne sais quoi tussen die twee. Ze spelen natuurlijk al jaren samen en hoeven niet eens wat af te spreken. Zet me wel aan het denken,

De volgende dag hun maar eens in de gaten houden.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 4: Een (on)verwachte lynch

Bericht door Renate »

Fijn, de eerste wolf eruit. Zoals ik gisteren al aangaf, realiseerde ik me dat ik - wat ik ook ging stemmen - het altijd fout zou doen: nog een stem op Belle zou - als ze inderdaad wolf zou zijn - gezien worden als lekker makkelijk meestemmen, en als ze goed zou zijn, zou ik de derde dode burger op mijn conto moeten zetten. Maar ik ben er toch in geslaagd het nóg erger te maken: ik stemde op dezelfde persoon als waar Belle op stemde. Ik zeg het zelf maar. Jullie zijn nog zo vriendelijk geweest daar niet over te beginnen.

Wouter, mij valt het ook op, dat "samenspel' met Edy. Het is zelfs zo, dat ik dit nu heel snel zit te typen, maar je kunt er donder op zeggen dat als ik zometeen op "submit" druk, ik weer zo'n bericht krijg dat er intussen al door iemand anders is gepost. En dat is meestal Edy.
Maar we zijn nou niet bepaald twee handen op één buik. Want waar ik een aantal spelers inmiddels behoorlijk vertrouw, weet ik het nog zo net niet met Edy. Ik moet hierbij ook denken aan de waarschuwing van Thijs over de connectie tussen Edy en Belle.
Anderzijds vind ik Edy wel heel prettig spelen, de vorige potjes moest ze mij altijd hebben. Toen was ik trouwens 2 x achter elkaar lone wolf, dus op zich had ze een punt.

Nou gauw op submit klikken, kijken of het weer gebeurt.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”