Dag 3: Een ware (burger)kwelling

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Ida schreef:
14 nov 2020, 18:43
DJ merci voor je stem overzicht, ik heb nu eindelijk ook zelf een gemaakt, dus daarom valt me op: je bent op dag 2 Lola vergeten.
Ik heb Bas' overzicht gekopiëerd, vandaar.
Heb t daaronder wel over Lola.

Ga straks even bijlezen en een stem uitbrengen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Mark »

Renate schreef:
14 nov 2020, 21:04
Welkom Mark! Wel een beetje lullig dat ik net op Emma gestemd heb nu. Maar ja, om mijn stem nu ineens te wijzigen omdat jij terug bent, vind ik ook weer raar. Maar misschien heb jij wel een heel goede verdediging waardoor ik me bedenk. Het feit dat Emma niks inhoudelijks inbracht was in haar nadeel namelijk.
ik snap dat je op emma/mij hebt gestemd. als het komt door dat ik zo weinig aanwezig was.
maar verwacht je nu direct van mij wie ik verdenk en wie niet. vertel me dan eerst beetje wat er is gebeurd.
of iets want ik kan wel alles lezen maar dan ben ik niet klaar voor morgen de stemming.

hoe ik dit bericht lees, heb ik idee dat je op mij stemt doordat ik afwezig was.
is dat niet een beetje raar om op dag 3 nog op iemand te stemmen die gewoon alleen maar afwezig was.
en niet inhoudelijks ?
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Floris1987 »

Welkom terug mark,
Emma jammer maar slim.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Mark »

even voor mij zelf

1. Mark ( Burger)
2. Wouter
3. Ida
4. Renate
5. Belle
6. Emma/mark 2.0
7. Bas
8. Nynke
9. Kayan (Burger)
10. Edy
11. Lola
12. Thijs ( Burger)
13. Hugo ( Fluitspeler)
14. Djamila
15. Floris

Nacht 1:
Hugo dood.
Dag 1:
Mark die wordt weg gestuurd door deze mensen:
Renate, Bas, Edy, Belle
Nacht 2:
Niemand dood :banana:
Dag 2:
Kayan wordt weg gestuurd. door deze mensen:
Bas, Ida, Djamila, Renate, Lola
Nacht 3:
Thijs is dood
Dag 3:
Emma is nu mark :) gezellig ik ben er weer :banana:
emma succes met leren en school heel belangrijk.
ik laat je weten hoe het gaat :D


welke namen vallen mij dan erg op,
Renate en Bas

renate eerste stem op mark.
was over het verhaal van het videobellen.
Renate schreef:
07 nov 2020, 19:38
Maar wie zou dat nou direct geroepen hebben? Emma kan zich Hugo's opmerking heel niet herinneren. Zegt ze. Kayan heeft Hugo er - zo begrijp ik - vorige keer op zo'n vervelende manier uitgewerkt dat ze hem nu zeker niet gelijk zou slachtofferen. Zegt men. Lola brengt het onderwerp zelf in. Dat had ze niet hoeven doen. Natuurlijk: het kan zijn omdat ze de anderen uit de videocall voor wil zijn, maar toch: ik vind het toch ook wel voor haar pleiten. Blijft over: Mark. Op Mark wil ik eigenlijk ook niet stemmen, omdat Mark altijd zo veel leven in de brouwerij brengt. Maar ja, ik moet toch wat.
Daardoor kiest ze de oude mark. ze zegt zelf dat ze eigenlijk ook niet om hem wilt stemmen maar toch doet ze het. vind ik erg makkelijke stem.

Bas stemt als 2de op mij.
door dat hij een stem wissel doet. hij kiest er voor om belle en Edy daar mee een opening te geven.
omdat hij er voor zorgt dat het 2-2-2 komt te staan hebben de 2 dames kans om iemand die burger is er makkelijker uit te krijgen.

door dit gebeuren van dag 1 vind ik bas stem nog interessanter dan die van renate.
voor een dag 1 stem.

nu heb ik iets begrepen dat op dag 2 kayan er deels uit is gegaan door een verwarring bericht of iets van Floris.
ik heb nog niet gekeken van de 5 stemmen van kayan. wie er daarna om haar hebben gestemd en wie daarvoor.
dus hier ga ik nog niets over zeggen.

heb ik al een lijstje nee, heb ik bedenkingen over mensen ja.
moet ik nog genoeg terug lezen (zeker)
zou ik hulp daar mee willen (heel graag)

@renate
Bedoel je zo iets :angel:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Nynke schreef:@Bas; ik speel eigenlijk altijd op de achtergrond. Ik snap niet zo goed waar jij de lijn trekt tussen negatief en neutraal..? Immers heb jij bij een aantal mensen staan dat je ze niet goed kan peilen (mensen die op burgers, blijkt later, gestemd hebben) maar ze wel neutraal noemt.
Elke burger kan op een burger stemmen. Ik kijk liever naar wat mensen zeggen en hoe ze reageren op bepaalde dingen. En niet alleen naar hoe ze stemmen. Iedereen die vooral neutraal is, is het omdat ik te weinig informatie heb over ze. Ik vind dat je in dit stadium mensen of licht vertrouwt of licht verdenkt of te weinig informatie hebt.
Nynke schreef:Daarnaast dat; “Mijn grootste probleem bij Nynke is dat op dag 1 ze expres op iemand stemde zonder stemmen”. Als dát je grootste probleem is, DAG 1?!, huh huh huh. Ik wist het gewoon niet, en wilde daarom geen ongegronde beslissende tweede of derde stem op een individu plaatsen. Dus, waarom is dat je grootste probleem?
De zin ging daarna nog door. Het probleem is dat je dan op dag 2 bijna iedereen vertrouwt en dan niet stemt op die ene persoon die je verdenkt, terwijl je die nu nog steeds verdenkt. Maar op totaal iemand anders. Waarbij je jezelf wéér buiten de stemming houdt. Dat is mijn probleem, maar had het beter kunnen formuleren.
Verder is het makkelijk om te zeggen. “De mensen die ik verdenk zijn niet zeker goed” Nee, maar ze zijn zeker ook niet zeker slecht. Dus je stemmen zeggen niks over jou, wat dan weer opvallend is.

@Belle
Belle schreef:Ida
Lijkt één van de aanstichters op de lynch van Kayan, wat haar dus zeker wel verdacht maakt. Daarnaast had ze in de eerste nacht op Edy gestemd, die ik eigenlijk wel vertrouw (zie mijn stukje over Edy).
Ten eerste, stemmen doen we overdag, niet ’s nachts. Dit is wel echt het spel van de versprekingen. :tooth:
Dan verder, ik ben door jou niet eerder verdacht geweest? En jij hebt zelf net zo goed als Renate en mij op twee burgers gestemd. Het feit dat ze er niet door jou stem uitgegaan zijn is daarbij niet heel relevant. Zeker gezien het feit dat jij alleen maar Mark en Thijs verdacht, twee burgers. En op dag 1 eerder al gezegd had dat je op een van hen zou stemmen. Het is dus vrij zwak om te zeggen. “Maar mijn stem was niet beslissend en het was zelfverdediging.” Want je verdacht hem wel en jij beslist zelf wanneer je stemt, dus je kan ook als wolf expres laat stemmen.
Er hebben 5 mensen op Kayan gestemd er zijn 10 mensen over, dus ja, tussen de helft van de spelers is de kans groot dat er een weerwolf zit. (Hoewel ik gek genoeg iedereen die op Kayan stemde wel vertrouw.)

@Djamila
Kun je proberen om of de quote functie te gebruiken of quotes cursief te maken? Dat leest wat makkelijker.
Ida staat niet in mijn lijstje omdat Edy er twee keer instaat, is al door Renate aangewezen, waarna ik heb uitgelegd dat ik Edy en Ida heb omgedraaid in mijn haast een mooi tl;dr lijstje van te maken. Over slecht lezen gesproken ;-)
Dan waarom ik Ida verdedig. Ga er even vanuit dat ik goed ben, wat zou je dan van Ida’s actie vinden? Als je dan denkt, “Hmm, dat is niet wolfs.” Dan weet je waarom ik haar verdedig. Of ik doe of ik goed ben of het echt ben, moet je zelf uitvogelen.
Verder denk ik een rol bij jou te hebben en vertrouw ik jou dus.

Ik blijf er nu toch bij om te stemmen op Belle. Ik zou het toch vreemd vinden als ze niet wolf is eigenlijk. (Hoewel mijn track record wat dat betreft nou niet heel sterk is…)
Ik hoop wel nog te horen van Wouter en Lola. En hoop dat Mark2 dag 2 globaal doorgelezen krijgt en daarmee een beeld kan vormen. En dat hij zich niet door eventuele irritaties over Mark1’s dood laat beïnvloeden.

En veel geluk met de school projecten Emma.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Belle wordt uit de kolonie geschopt.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Voor het geval mensen scherp opletten: ik verwijderde een post waarin ik mezelf compleet quotte, ipv die post zelf aan te passen. Ik wilde eerder al quotes cursief maken (@ Bas), maar had al op verzenden geklikt en was andere dingen aan het doen.

Een wissel van Emma naar Mark. Zal vast een hoop verwarring teweeg brengen voor mensen die moeite hadden met namen :lol:

Ik zie dat Floris Bas nu expliciet als goed heeft aangeduid. Bevalt me ook voor geen meter

Goed, wie nu te stemmen?

@ Mark
Welkom terug.
Ik ben heel benieuwd hoe jij denkt over de stemming op dag 1.

@ Belle
Het is niet jouw ‘schuld’, maar je stem op Thijs was gewoon niet sterk.

Net als Edy’s stem trouwens. Vind inactiviteit op deze dag als reden gewoon echt best wel flauwekul.

Het gaat me wel heel hard nu al.

Stemoverzicht tot nu toe:

Belle 3x -> (Floris (1), Ida (2), Bas (5))
Emma/Mark II 2x -> (Edy (3), Renate (4)

NTS:
Wouter, Lola, Mark II, Belle, Nynke, Ik

Ik voel vrij weinig om op een van deze twee mensen te stemmen, puur om het feit dat het weer zo hard gaat. Ik focus me liever op de mensen die zich meer op de achtergrond weten te spelen en maar een beetje meepraten, ofwel, Wouter of Nynke die ik eerder in mijn lijstje heb genoemd.

Ik wilde vanavond stemmen, maar ik ga het naar morgenochtend/middag verplaatsen, ik ben erg moe, excuses.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Mark »

Bas schreef:
14 nov 2020, 22:36

En hoop dat Mark2 dag 2 globaal doorgelezen krijgt en daarmee een beeld kan vormen. En dat hij zich niet door eventuele irritaties over Mark1’s dood laat beïnvloeden.
ik ga morgen ochtend dag 2 doorlezen als het me lukt.
wees maar niet bang of ben je bang dat ik anders gewoon op jouw stem ;)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Bas »

Mark schreef:
14 nov 2020, 23:10
Bas schreef:
14 nov 2020, 22:36

En hoop dat Mark2 dag 2 globaal doorgelezen krijgt en daarmee een beeld kan vormen. En dat hij zich niet door eventuele irritaties over Mark1’s dood laat beïnvloeden.
ik ga morgen ochtend dag 2 doorlezen als het me lukt.
wees maar niet bang of ben je bang dat ik anders gewoon op jouw stem ;)
Als je mij echt verdacht vindt, ga ervoor. Zo lang het maar niet is omdat ik Mark1 eruit gestemd heb :peace:

@Djamila
Ik snap dat het hard gaat, maar het kan ook hard gaan omdat we echt een keer een wolf hebben. Wat hopelijk het geval is, plus ik vind Belle ook wel passen bij het "mensen die zich op de achtergrond houden". Maar dat kan persoonlijk zijn.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Ik zou het echt te zuur vinden als Mark er nu gelijk weer uit zou gaan. Nou weet ik niet of die kans erg groot is, maar ik ga denk ik toch mijn stem wijzigen naar Floris.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”