Dag 3: Een ware (burger)kwelling

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Renate schreef:
15 nov 2020, 11:50
Ik zou zeker op Belle gestemd hebben, als ik niet zo in de weg gezeten werd door mijn eigen theorie, nl. dat de wolven Thijs' kogel of gifdrank niet vreesden, omdat hij hen gewoon nog niet in het vizier had.
Anderzijds dachten anderen dat hij naar Ziener had gehint (waar dan?). Als de wolven dachten dat hij ziener was, dán maakt dat Belle inderdaad heel verdacht.

Mijn verdenking tegen Emma is niet zo heel duidelijk; ik vond het feit dat ze zich zo op de vlakte hield en achteloos last minute op Edy stemde (zo van: het maakt me niet zo veel uit welke burger eruit gaat) erg in haar nadeel spreken. Maar nu ik weet dat ze zo druk met school was, kan dat misschien een verklaring zijn. En vind ik het toch echt erg bezwaarlijk dat Mark zich nu keihard aan het inlezen heeft en er misschien gelijk uit moet, als er nog iemand op hem stemt.
Eigenlijk zou je geen wissel moeten doen als iemand al een paar stemmen heeft, Matthijs! Want zonder wissel was mijn stem op Emma blijven staan. en wie weet zou het dan toch weer heel anders gelopen zijn. Maar ja, misschien had je geen andere mogelijkheid.
Ik hoopte eigenlijk dat er nog iets meer gepost zou worden voor ik mijn stem zou gaan wijzigen. Helaas.
Ik moet nu kiezen tussen Nynke en Floris en Wouter. Tot nu toe had ik Wouter er nog niet bijstaan, omdat ik dacht dat hij als wolf altijd veel fanatieker is. Maar Ida vertelde dat hij vorige keer als wolf in het spel ook heel afwezig was en in het hol juist heel aanwezig. Dus Wouter zal ik nu ook op mijn lijstje van hoogst onzekere verdachten zetten. Toch vind ik hem minder verdacht dan Floris en Nynke, omdat ik nog steeds denk dat hij niet Hugo als eerste eruit zou halen.
Al mijn verdachten hebben overigens gemeen dat ze weinig posten.
Ik zocht al naar duidelijke argumenten voor jouw stem naar Emma/Mark II. Ik vind hoe Mark tot nu toe bijleest en posts probeert te maken al een wereld van verschil iig. Al heb ik trouwens géén idee hoe Mark als wolf speelt.
Ik zat zelf ook heel erg te denken aan Nynke of Wouter.
Renate schreef:
15 nov 2020, 11:51
Djamila schreef:
15 nov 2020, 11:18
Het is voor mij nu heel erg dat als Belle een wolf blijkt, Edy en Renate in een iets ander licht komen te staan, evenals de andere mensen die nog moeten stemmen
Omdat wij niet op Belle stemmen, bedoel je?
Ja soort van wel. Ik snap nu dat jij twijfelt. Maar vind Edy's stem in dit opzicht niet zo sterk

Ik zie net de stem van Belle. Weer een soort preventieve lijfsbehoud stem eigenlijk.

Ik vind Floris ook nog steeds aan de verdachte kant als ik weer dingetjes aan het teruglezen ben. Noemt Edy echt expliciet slecht met een niet erg sterke redenatie. Houdt zich ook gewoon erg afwezig.

Goed,
Ik kijk nog een keer naar Belle's lijstje.
Valt me op dat ze Wouter neutraal noemt en druk. Terwijl bijv. Ida en anderen (weet ff niet meer wie) hebben aangegeven dat hij in t hol bijv. veel actiever is.
Eigenlijk schaart ze veel namen bij elkaar en komt er niet veel uit. Verder verdedigt ze zichzelf ook niet echt.
Wat dat betreft speelt ze dan eigk ook meer op de achtergrond.

Misschien gewoon zaak om een knoop door te hakken. En anders hoop ik dat de heks vannacht heel dapper en scherp is. En we de volgende dag de stemming vandaag zéér goed onder de loep moeten nemen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Djamila »

Belle wordt uit de kolonie getrapt

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door NynkeB »

Welkom (terug) Mark en dank voor het meespelen Emma!
@Djamila, dank voor je overzicht van gisteren!

Ik hoop nog graag wat van Wouter te horen, want hij lijkt compleet van de radar te zijn verdwenen… Is er iemand die hem wellicht zou kunnen bereiken (is toch leuker voor het spel denk ik).

De langere post van Belle maakt mij niet wijzer. Alle opmerkingen die ze over mensen maakt, lijken vrij voorzichtig. Haar opmerking daarna over haar twee hoofdverdachten (Ida en ik), brengt toch een beetje argwaan met zich mee. Immers weet ik dat ik geen BG ben, en heb ik niet eerder(tot de vorige dag, at the moment weet ik het niet meer…) een slecht gevoel bij Ida gehad. Daarnaast ben ik zeer van mening dat het veel inzicht zou geven op het moment dat we achter de identiteit van Belle zijn.
Nevertheless, zelf heb ik geen slecht gevoel bij haar. Sterker nog, ik verwacht dat ze burger is. En toch, toch zitten er zoveel mensen constant op haar. Thijs, wie burger bleek, opende op haar de jacht; waar velen gebruik van maken(nog steeds). Maar waar komen al die ogen op haar vandaan?
En ja, we kunnen het ons eigenlijk niet veroorloven nog een burger te verliezen. Maar wat nou als de dood van Belle, of ze nou goed of slecht is, zoveel duidelijk maakt; is het dan niet mogelijk toch waardevol geweest?
Ik weet nu niet wie het is, maar kies ervoor deze keer geen 'loze stem' uit te brengen(daar heb ik nu ook niet genoeg argument voor naar mijn mening). Daarom kies ik ervoor (ook) mijn stem op Belle uit te brengen. For the greater good…!

Disclaimer: ik sta ZEKER open voor een stemwisseling op het moment dat ik (of van een ander, of opeens door een wonder) een nieuwe ingeving krijg! Ik wil nu graag gestemd hebben om het spel even voor de middag uit m’n systeem te hebben :$ .

Samenvattend:
-Wouter, ik zou graag willen weten waar jij staat.
-Ook van Lola hoor ik graag meer, ze post wel geregeld, maar ze blijft voor mij toch moeilijk te peilen.
-Mark, ook naar jouw verhaal ben ik benieuwd! Het is toch weer een frisse blik in het spel!

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door NynkeB »

Belle wordt uit de kolonie getrapt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Ida »

Ik heb over Wouter niet gezegd dat hij heel veel aanwezig was, maar meer aanwezig was dan in het spel, hij stemde keurig en aks het echt nodig was, melde hij zich in het doel om gevaar af te wenden , zoiets .

Mark krijgt dan nu het voordeel van invallen, lijkt me redelijk.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

Omdat ik niet op Belle stem ben ik verdacht? Nou, dat zij dan maar zo. Want dat ga ik nu ook niet doen. Ik zie gewoon niet waarom zij zo verdacht zou zijn. En misschien zit ik er helemaal naast, maar voorlopig blijf ik daarbij.

Maar, ik zal mijn stem op Mark nu wel wijzigen. Emma is/was wel verdacht maar deels was het ook wel ingegeven door het feit dat ze zo druk was.
Ik denk dat ik op Floris ga stemmen. Het zit me wel dwars dat hij met kul argumenten op mij stemt en dan nu ook zo opeens op Belle. Daar krijg ik nu een slecht gevoel bij.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Edy »

Floris wordt uit de kolonie gegooid

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Ik ben de hele dag weg geweest. Ik zie dat mijn keuze stress van vanochtend nog niet voorbij is. Floris of Nynke of eventueel toch Wouter? Of Belle?
Gezien het aantal stemmen denk ik dat Belle er uitgaat. Als ik nu ook op haar stem en ze is goed dan heb ik het derde burgerslachtoffer gemaakt! En als ze fout is zal iedereen alleen maar zeggen dat ik heb meegestemd.
Van Wouters slechtheid ben ik ook nog steeds niet overtuigd. Ik meende dat Ida eerder bedoelde dat Wouter nu net zo speelt als een andere keer dat hij wolf was maar dat ontkent ze nu. Dus ik durf nog niet op Wouter te stemmen.
Op Floris durf ik ook niet goed meer te stemmen. Edy heeft dat namelijk net gedaan. En Edy en ik posten al de hele tijd vlak na elkaar en stemmen ook vaak op dezelfde personen. Ik ben nog niet overtuigd van Edy’s goedheid dus wil me nu toch even een beetje van haar distantiëren.Dan blijft Nynke over. Van begin af aan staat zij op mijn verdachtenlijstje Dus het voelt niet per se slecht om op haar te stemmen.

Edit: Nienke veranderd in Nynke
Laatst gewijzigd door Renate op 15 nov 2020, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Renate »

Nynke wordt uit de kolonie gegooid.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 3: Een ware (burger)kwelling

Bericht door Lola »

Ida schreef:
13 nov 2020, 20:03
aarom Hugo mogelijk de eerste nacht is opgegeten: Mark en Kayan waren burgers, dus blijft alleen Lola over. Doordat Lola deze optie noemde, gaf ik haar wat krediet, maar nu denk ik, dat ze het ook best gezegd kan hebben, juist als wolf. Ik zie Lola daar wel toe in staat.
Ik zit zelf dus al sinds ik het gezegd heb te twijfelen of ik het als wolf ook gezegd zou hebben, haha. Als ik precies om die reden namelijk Hugo geopperd zou hebben in het hol, zou ik het wel risky vinden om dat letterlijk op die manier overdag te zeggen. Maar misschien zou ik het juist daarom ook weer wel doen. Ik laat me, ongeacht of ik goed of slecht ben, in ieder geval niet snel tegenhouden in het zeggen van dingen als ik ook mezelf daarmee impliceer. Dat boeit me niet zoveel, en meer dingen zeggen = meer discussie.

NynkeB schreef:
14 nov 2020, 14:27
Gisteravond vloog Belle opeens door m’n hoofd, naar aanleiding van de post van Lola (13 nov 2020, 15:11), waarin ze het heeft over dat de BG's zouden kunnen denken dat Thijs de ziener was. Belle is mij nooit als BG opgevallen, daarbij snap(te) ik echt niet waarom Thijs zo op haar zat. De verklaring m.b.t. de dood van Thijs door Lola geeft iig voor nu een te begrijpen verklaring voor het afslachten van Thijs. Buiten het gegeven, iets wat we zeker niet uit het ogen mogen verliezen, dat de BG's op deze manier veel ogen op Belle zouden willen richten en het daarmee allemaal weer omdraait, maar goed…?
Klopt, maar als de wolven oprecht denken dat Thijs de ziener is, willen ze hem er zo snel mogelijk uit. Anders wordt het later waarschijnlijk toch nog wel bekend, en dan heb je de ziener meer tijd gegeven om mogelijk nog meer wolven te ontdekken. Dan is één weerwolf een verwaarloosbaar offer.

Renate schreef:
14 nov 2020, 19:28
Excuses, ik had dus niet door dat Belle ook een target van Thijs kon zijn. Ik dacht dat Thijs' opmerking bedoeld was als dreigement aan het adres van de Kayanstemmers en dat 'ie er daar dus één van wilde meenemen. En dus: dat de Kayanstemmers burgers zijn. Dat denk ik nog steeds. Maar als deze theorie klopt, dan moet Belle eigenlijk ook burger zijn. Ik ga dan in elk geval niet op haar stemmen nu.
Volgens mij heb je dit een tijd na deze post zelf ook nog genoemd, maar als de wolven dachten dat Thijs ziener was, gaat dit natuurlijk niet op. Ik denk dat de wolven, evenals ikzelf, Thijs' bewering over meerdere slachtoffers gewoon lazen als een van zijn provocaties, waar verder niet echt iets achter zat.

Belle schreef:
14 nov 2020, 20:55
Euhm, Djamila, ook als ik niet op Mark had gestemd, was hij gelynched. Behalve als ik op Edy had gestemd, dan hadden we gelijkspel, maar dan hadden we met de zondebok gezeten. Dus het qua stemmen niet eens mijn schuld dat hij dood is.
Wat ik daar ook wel opvallend aan vind, waarom ben ik in jouw ogen daar zo verdacht door, maar Lola niet, die bijna precies hetzelfde heeft gedaan, maar dan op dag twee? Kayan had al de meeste stemmen, behalve als Lola op Thijs zou stemmen om het gelijk te maken. Dus ging ze mee op Kayan. Hoezo is dat niet verdacht?
Uh, sorry, hoezo is dat wél verdacht?
Volgens mij is het punt van Djamila, en anderen die jou om deze actie verdacht vinden, de argumentatie bij je stem. Ik ben het daar nou niet zozeer mee eens, maar het was zoals zij ook zeggen wel een beetje makkelijk. Het gaat hier volgens mij niet om die geïsoleerde actie, maar dat in combinatie met andere dingen die rondom jou zijn gebeurd. En dat telt zich, ook in mijn ogen, toch wel echt op tot wolf.

Djamila, respect voor je lange post trouwens :-) nice.

Zoals ik eerder aangaf al van plan te zijn, ga ik mijn stem uitbrengen op Belle.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”